Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:25

kivas schreef:
jammer van Toot en Rath dat ze nu WEER in een negatief daglicht komen..

Een kur copie maken is natuurlijk niet geheel slim in deze situatie.. Maar gun die jongen ook een mooie rit!! Wie weet krijgt hij gewoon opgedragen dat hij deze kur moet rijden en heeft hij zelf geen inbreng of iets.. Jammer!! Weer een hoop gerel om niets..

We kunnen hem dingen blijven gunnen maar op een gegeven moment houd dat wel een keer op natuurlijk. En dat "oh Rath is zo zielig" verhaal is nu ook echt wel een keertje uitgemolken.

Het is gewoon in en in triest en ze laten hiermee wel hun slechtste kant zien.
Grote waffel hebben en het van de daken schreeuwen en dat terwijl je nog helemaal niets voor elkaar hebt tja dan is er maar een conclusie bye bye respect.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:26

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:27

Gevalletje 'beter goed gejat dan slecht bedacht' ofzo..? :+ Ik heb Rath steeds het voordeel van de twijfel gegeven, maar dit vind ik echt zwaar onnozel hoor, haha! := Nou ja, ik hoop dat hij het begrepen heeft, al vind ik bepaalde reacties in het gastenboek nog een stuk lager dan het kopieren van een kur, maar goed.

Thomas

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:28

Ben ik dan de enige die een actie van de club uit harskamp niet uitsluit???????

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:28

Die bedreigingen gaan idd wat ver maar ik vind het niet echt handig wat ze hebben gedaan. Snap dat het voor Totilas een herkenning is maar als ze dan nog niet helemaal een team zijn dan hadden ze nog een jaar thuis moeten blijven. Want je kan op dit comtentaar wachten. Na alle onsympathieke reacties uit Nederland, hadden de meeste volgens mij wel vrede met het feit dat het niet meer "onze Toot" is en hadden de meeste het beste met hun voor. Maar ik denk niet dat hij nu nog veel sympathiek kan verwachten. Zowel uit Nl als uit de rest van de wereld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:29

Thomas schreef:

Nee. Het topic doorlezen is iets wat je wel hebt uitgesloten, als ik het zo lees. ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:29

@Thomas: Wat voor actie doel je op? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:30

Ergens vind ik het wel briljant eigenlijk. Rath weet in elk geval wel het slechtste in de mensen naar boven te halen en op een gegeven moment zal hij toch wel een keer geaccepteerd moeten worden door het publiek. Het zou toch erg zijn en onze sport onwaardig als Rath voor altijd tegen de publieke opinie moet knokken? Wat is het volgende? Stokken gooien net als bij het voetbal? Ik wens die jongen echt een succesvolle toekomst met Totilas, maar hij zal ook net als iedereen moeten rijden voor zijn prijzen.

raizarobin

Thomas schreef:

Dan zou dat ook heel laag zijn. En niet echt geloofwaardig als je je zo laat kennen...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Alle verplichte onderdelen horen in de kür gepropt te worden maar de lijnen waarop je dat doet zijn niet verplicht en ook niet in een bepaalde volgorde.
Ik kan me voorstellen dat MAR ervoor kiest om in passage binnen te komen en vervolgens die diagonaal in uitgestrekte draf er achteraan ook nog wel. Daarmee maakt hij gelijk een goede binnenkomer door de sterke punten te benadrukken. Maar daarna mag er wel eigen inspiratie volgen vind ik. Er zijn zoveel mogelijkheden dat exact dezelfde kür in spiegelbeeld rijden echt niet spontaan ontstaan kan zijn.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:31

Ook ik heb Rath steeds het voordeel van de twijfel gegeven. Onder het mom van ze zijn nog maar kort een combinatie. Maar dit is gewoon ordinair jatwerk.

Kritiek leveren is normaal. Maar doodsbedreigingen zijn not done.

SaskiaKur

Welke actie? :=

Sjors

sommige dingen zijn echt het zelfde! lijkt me niet fijn voor Gal.

Thomas

Lante schreef:

Dat zij nu net doen alsof ze er niks van af weten, maar eigenlijk er gewoon mee in zijn gegaan tegen wat geld. :j

Thomas

_San87_ schreef:
Thomas schreef:

Nee. Het topic doorlezen is iets wat je wel hebt uitgesloten, als ik het zo lees. ;)

Nee heb ik gedaan hoor :j ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:33

Thomas schreef:
_San87_ schreef:

Nee heb ik gedaan hoor :j ;)

Dan had je vast ook gezien dat er genoeg mensen zijn die zich afvragen of men dit soort 'plagiaat' gaat aanpakken ;)

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:34

Verbazingwekkend dit. Het is wel zo dat de beste gangen extra benadrukt worden maar dit is gewoon te. Heb wel aantal briljante opmerkingen langs zien komen

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:35

Lante schreef:

Ik denk gerechtelijke acties? Het neigt naar plagiaat of schending van het auteursrecht, denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:35

Anne_GTI schreef:
Alle verplichte onderdelen horen in de kür gepropt te worden maar de lijnen waarop je dat doet zijn niet verplicht en ook niet in een bepaalde volgorde.
Ik kan me voorstellen dat MAR ervoor kiest om in passage binnen te komen en vervolgens die diagonaal in uitgestrekte draf er achteraan ook nog wel. Daarmee maakt hij gelijk een goede binnenkomer door de sterke punten te benadrukken. Maar daarna mag er wel eigen inspiratie volgen vind ik. Er zijn zoveel mogelijkheden dat exact dezelfde kür in spiegelbeeld rijden echt niet spontaan ontstaan kan zijn.

Veel kuren lijken op elkaar en ik denk niet alleen deze twee. Je hebt nu eenmaal niet veel keuze omdat er voorgeschreven is hoe je het gevraagde moet laten zien. Alles is al zo'n beetje gedaan en daarmee zou het artistieke aspect in wezen van minder belang moeten zijn. Geen enkele kur is uniek en als ruiter zet je een muziekknutselaar aan het werk, dus waar moet je je artistieke gevoel laten zien?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:36

Ben ook wel heel benieuwd of je hier juridische stappen op kan nemen. Lijkt me dat die Paul Shockemole (hoe schreef je dat ook al weer) dat wel uitzoekt maar je weet nooit. Volgens mij zitten dus bij de A kader pony's de contracten inclusief kür, dus er is wel degelijk sprake van eigendomsrechten. Maar het zal me niks verbazen als dit daar net net buiten valt, al lijkt het er wel verdomd veel op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:36

Thomas schreef:
Dat zij nu net doen alsof ze er niks van af weten, maar eigenlijk er gewoon mee in zijn gegaan tegen wat geld. :j

Ach komop zeg. Als ze toestemming hadden gegeven om de kur te gebruiken dan zouden ze dat gewoon zeggen natuurlijk.

Anoniem

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:38

Maar mensen, het is toch helemaal niet Edwards kur? De kur is niet gekopieerd en daarmee is elk juridisch belang van tafel.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:39

Fleurtje100 schreef:
Ben ook wel heel benieuwd of je hier juridische stappen op kan nemen. Lijkt me dat die Paul Shockemole (hoe schreef je dat ook al weer) dat wel uitzoekt maar je weet nooit. Volgens mij zitten dus bij de A kader pony's de contracten inclusief kür, dus er is wel degelijk sprake van eigendomsrechten. Maar het zal me niks verbazen als dit daar net net buiten valt, al lijkt het er wel verdomd veel op.

daarom zullen ze hem wel in spiegelbeeld rijden en de muziek iets hebben aangepast :o

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:40

Lovely schreef:
Maar mensen, het is toch helemaal niet Edwards kur? De kur is niet gekopieerd en daarmee is elk juridisch belang van tafel.

Weet je dat zeker? Als jij een boek 'overschrijft' maar dan achterstevoren (als je begrijpt wat ik bedoel) dan weet ik niet of je er dan zo makkelijk vanaf komt...

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:40

Ík vind het enorm lachwekkend dat alle Edward Gal-Totilas aanbidders hier dit filmpje nodig hadden om uberhaupt te zien dat ze dezelfde kur gebruikt hebben. Zonder dat filmpje had niemand het in de gaten gehad.

Hoe kijkt bokt nu aan tegen de discussie die onlangs liep over Anky vs Rath? Is Rath nu toch ineens een stuk slechter dan Anky? :D