Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mikkk schreef:Ik hoop inderdaad ook dat de B en de L1 iets minder simpel worden. En vooral omdat als je een tijdje in die klasse rijd, het oersaai wordt. 6 maanden in het jaar dezelfde proeven... Buh. Dat mag van mij ook veranderd worden!
Ben in ieder geval benieuwd!
knollentuin schreef:@ fitzroy Ik denk dat er hier meer gezegd wordt dat we ons bewust zijn van ons eigen vermogenik ga niet met een paard in een klasse starten als ik vind dat ie er niet aan toe is. en het valt me op dat anderen dat wel doen en er nog punten voor krijgen ook ,dus beloond worden voor ? ja voor wat? als ik een proef heb gereden die niet liep zeg ik eerlijk als ik winst krijg wat verassend ik had het niet verdiend,niet oh ? ik reed zeker wel goed? en de vraag is gaan de nieuwe proeven doen waarvoor ze volgens de geruchten voor moeten dienen ...mensen in de goede klasses houden? nou ja ,daar twijfelen we aan.
Fitzroy schreef:Eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit meegemaakt. (maar ik ben dan ook geen Sinterklaas)
Zooist schreef:Ik zou graag zien dat ze bij de KNHS bijhouden wie er bij welke jury rijdt. Wanneer dan blijkt dat combinaties week in week uit bij dezelfde jury rijdt, zou daar of de jury, of de ruiter op aangesproken moeten worden.
_San87_ schreef:ambre schreef:Dan kun je zien dat het echt een moeilijke overgang is.
En ik ben het met je eens dat je die overgang moet kunnen beheersen,maar het is wel heel makkelijk gezegd zo van achter de computer.
Van mij mag de overgang ook zeker meer in de proeven terug komen zodat mensen die meer blijven trainen,hij zit nu maar 1x in een Z2 proef.
Enne:Z is basis.
Ik zie niet in wat er moeilijk aan isMijn Z paarden hebben er nooit moeite mee gehad, de paarden van mijn instructrice en vrienden ook niet. Maar misschien denk ik er inderdaad te licht over.
En ik weet dat Z basis is, maar toch anders dan de B-basis.
malloesje schreef:Wijken in de L1 en L2 heb ik overigens echt een hekel aan, dat mogen ze van mij acuut vervangen door SB. Wijken wordt ook zo vaak zo slecht gereden, moet zeggen dat ik er bij al die paarden meer moeite mee heb als met SB
susanne_m schreef:malloesje schreef:Wijken in de L1 en L2 heb ik overigens echt een hekel aan, dat mogen ze van mij acuut vervangen door SB. Wijken wordt ook zo vaak zo slecht gereden, moet zeggen dat ik er bij al die paarden meer moeite mee heb als met SB
en ik maar denken dat ik de enige was... doe mij ook maar een proef met SB!
Zooist schreef:En als we toch met regels bezig zijn trouwens, dan zeg ik:
leuk die bloembakken maar zet ze net als bij de GP ruim van de baan af.
Maar dat is ook eigenbelang.
Er zitten zoveel kabouters in die bloemen.
susanne_m schreef:malloesje schreef:Wijken in de L1 en L2 heb ik overigens echt een hekel aan, dat mogen ze van mij acuut vervangen door SB. Wijken wordt ook zo vaak zo slecht gereden, moet zeggen dat ik er bij al die paarden meer moeite mee heb als met SB
en ik maar denken dat ik de enige was... doe mij ook maar een proef met SB!
Zonnetje81 schreef:Laten we gaan voor vrijwillig doorzitten of lichtrijden in het B en L. BIj mijn vorige paard moest ik niet denken aan doorzitten de gehele proef en al mijn andere paarden wel. Tis maar net hoe fijn je dier zit, hoe het reageert op doorzitten enz.