Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Poisson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:13

Ik vind het het meest vervelend dat je vanaf bepaalde klasses met stang en trens moet gaan rijden. Zulke hoge klasses kunnen makkelijk met een bustrensje worden gereden, waarom zou je je paard een strenger bit moeten aandoen terwijl hij prima loopt op een enkel trensje?

Melanie_B

Re: Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:15

Heb jij geluk ;) Vanaf april hoef je niet meer met stang en trens.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:19

Over dat uitstappen in de losrijbak. Ik doe het ook en blijf het doen. Paard zal toch drooggestapt moeten worden. Waar moest je dat dan gaan doen? Tenzij de bak erg vol is...dan stap ik wel af en loop op het terrein.. Maar als er ruimte is, stap ik IN de bak uit. Ik let dan overigens wel op de overige ruiters.. Vind inderdaad niet dat zij hoeven te lijden omdat ik uitstap... :P

Wat ook frustrerend is, is dat je weet dat je iets kan en het paard ook en het GAAAAAAAAAAAT gewoon niet...

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:08

Poisson schreef:
Ik vind het het meest vervelend dat je vanaf bepaalde klasses met stang en trens moet gaan rijden. Zulke hoge klasses kunnen makkelijk met een bustrensje worden gereden, waarom zou je je paard een strenger bit moeten aandoen terwijl hij prima loopt op een enkel trensje?

ik vind het ook erg raar dat je met sporen moet gaan rijden, als het niet nodig is, waarom zou je het dan verplichten? :o

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:15

ook dat is per 1 april niet meer verplicht

Gekkie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:16

Met springen veel te veel mensen in een super kleine losrijbak, en die mensen die dan ook nog eens met 2 of 3 naast elkaar gaan stappen en kletsen.

Mensen die niet opletten als ze aan het rijden zijn.

Mensen die steeds op de hoefslag stil gaan staan terwijl het super druk is waardoor je niet eens meer doorkan.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:26

Snoevie schreef:
ook dat is per 1 april niet meer verplicht

oh wat fijn :D

x3_Ine_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 21:27

ja, inderdaad heel tof dat sporen en stang & trens binnenkort niet meer verplicht zijn!

vond het wat raar dat er dingen verplicht werden, ookal zijn er paarden die perfect zonder deze middelen kunnen presteren.
(voor de rest zeg ik hier niet veel over aangezien ik niet echt een dressuurruiter ben, en ook niet echt grote wedstrijden van springen mee rij)

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:43

-Bij ponywedstrijden de ouders die veels te fanatiek zijn..
Ik heb zo'n hekel aan die moeders en vaders die constant aanwijzingen over het veld schreeuwen die meestal nergens opslaan...

-Mijn paard die constant zit te hinniken en vervelend doen als de trailer te dicht bijstaat (met ander paard erin)

-Mensen die hun hoog opgeleide paard al lang voor mekaar hebben en genoeg winstpunten hebben, maar die toch nog eindeloos in de B blijven hangen omdat ze dan prijsjes kunnen rijden.

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:57

Als je pony thuis fantastisch loopt, en het op wedstrijd totaaaal verknalt... grrr,
maar het is meestal mn eigen schuld want ik maak me zenuwachtig :oo

Of als ik mn cap of jasje of handschoentjes oid vergeten ben......... (OF MN PONY (!!) :P )

Of, als ie bij inrijden geweldig bezig is, en in de ring opeens alles eng vind.......... :oo

Maar ach, met mn huidige pony ben ik nog niet op wedstrijd geweest, dat komt nog wel :P
Eerst maar zorgen dat ik alles goed onder controle heb :)

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:59

SuzannePerla schreef:
-Bij ponywedstrijden de ouders die veels te fanatiek zijn..
Ik heb zo'n hekel aan die moeders en vaders die constant aanwijzingen over het veld schreeuwen die meestal nergens opslaan...

-Mijn paard die constant zit te hinniken en vervelend doen als de trailer te dicht bijstaat (met ander paard erin)

-Mensen die hun hoog opgeleide paard al lang voor mekaar hebben en genoeg winstpunten hebben, maar die toch nog eindeloos in de B blijven hangen omdat ze dan prijsjes kunnen rijden.

oja, daar heb ik ook zo'n hekel aan !
En dan met 200 punten de prijzen voor alle andere kinderen hun neus wegrijden! !

Of van die kinderen die met hun Z pony's in de B starten, (beetje hetzelfde).. grrrr ;)

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:00

Irene18 schreef:
Of van die kinderen die met hun Z pony's in de B starten, (beetje hetzelfde).. grrrr ;)

Hoezo? Een Z pony betekent echt niet dat de ruiter niets hoeft de doen hoor.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:12

beetje jaloezie?want een Z pony geeft geen garanties,en als de ruiter zelf nog niets gestart heeft,moeten ze ook in de B beginnen

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:51

Irene18 schreef:
Als je pony thuis fantastisch loopt, en het op wedstrijd totaaaal verknalt... grrr,
maar het is meestal mn eigen schuld want ik maak me zenuwachtig :oo

Of als ik mn cap of jasje of handschoentjes oid vergeten ben......... (OF MN PONY (!!) :P )

Of, als ie bij inrijden geweldig bezig is, en in de ring opeens alles eng vind.......... :oo

Maar ach, met mn huidige pony ben ik nog niet op wedstrijd geweest, dat komt nog wel :P
Eerst maar zorgen dat ik alles goed onder controle heb :)

Had ik ook een keertje :=Ik reed met een shetje een behendigheidswedstrijd en in de losrijbak (naast de ring) was niets aan de hand, maar zodra ik in de ring kwam begon hij te steigeren.... :) (Ik was toen nog eerste ook, omdat ie uiteindelijk toch vol gas vooruit ging door de slalom enz. := )

Sanne31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:18

meest vervelende kan soms het inrijden zijn. niet iedereen houd rekening met elkaar

en ik jammer genoeg teveel waardoor het soms lastig is om in te rijden

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:39

Instructeurs op het losrijterrein vind ik alleen vervelend bij indoorwedstrijden of kleine losrijruimtes.
Vervelender vind ik als mensen tijdens het losrijden nog een keer uitgebreid de hele proef gaan oefenen en dan geen rekening houden met andere mensen.

Ruiters die hun paard slecht behandelen op wedstrijd kan ik ook wel schieten :+

en als m'n vader niet ruim van te voren wil vertrekken, terwijl ik daar wel rustig aan moet doen,
omdat ik anders écht niet met een lekker gevoel kan losrijden en m'n proef kan rijden :n

en verder, niet echt.. Ik word alleen wel helemaal gestressd als m'n lezer en/of groom weg is/zijn. :')

Laurenlinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:10

Hooi,
mensen die niet opletten als je in de bak rijdt.. ;)

MCGlinster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:35

Heb niet het hele forum gelezen, dus wellicht dubbelop, maar ik erger me het meest aan:

- Dat je paard tijdens de proef ineens onregelmatig loopt en dus je moet stoppen... Daarna loopt ie ineens weer goed ;-)
- Ruiters die denken geen rekening te hoeven houden met anderen, omdat zij toch het best zijn, blegh
- Mensen die geen plezier hebben in wedstrijden rijden
- Iets vergeten, stress!!!

Ben vast nog wel wat vergeten, maar ik heb veelal plezier in wedstrijden rijden :D

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:41

UITLOPEN van wedstrijden....Grrr...
en mensen die tot hun miljoenste wip in een klasse blijven...En stomme zelf zenuwachtige ouders die hun kinderen tips geven waardoor de kinderen nog zenuwachtiger worden....

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:25

Meest frustrerend is inlopen of uitlopen van starttijden, het is mij paar keer gebeurd dat ik 5 min kon inrijden en of juist een uur. Normaal rij ik 15-20 min in.

Lang wachten op prijsuitreiking vind ik ook vervelend :P

Verder heb ik niet echt problemen op wedstrijd :)

aurae_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:29

Erg frustrerend vind ik een te kleine inrijbak en het feit dat ik voor iedereen aan de kant moet , maar niemand ook maar een stap opzij wilt doen om mij er langs te laten. Alleen er aan denken vind ik al frustrerend...

x3_Ine_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 21:21

ja, de te kleine inrijbak vind ikzelf ook heel frustrerend.
ik ben eerder zenuwachtig om in die inrijbak te rijden dan het parcours zelf :p

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:23

mensen die misschien wel kunnen rijden , maar die het doen om te winnen en geen rekening met hun paard houden (lees: slaan, te veel willen, en hun paard daarna de stal in gooien en weggaan zonder naverzorging ) . tja de paardenwereld is blijbaar hard. en niet iedereen denkt aan het paard.

dit geld trouwens niet voor iedereen hoor er zijn er ook genoeg die wel om hun paard geven en eraan denken maar helaas blijven er altijd mensen bij die dat niet doen

silke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 09:50

uuum als je op de kampieonschppen bent( regionale ofzoe) en vna tevoren gaat hij heel goed en de laatste 2/3 dagen voor de kampioenschppen gaat het ineens minder goed

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 09:53

Wat ik nu op dit moment heb.
Voorlezers die om 8 uur 's ochtends afbellen...