Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marian0557 schreef:Fidele schreef:Bettine, je hebt gelijk, mijn dochter is 12 en heeft een 'houten pony' die noemen wij zo omdat die pony echt zo stijf was als een plank, nu rijdt ze Z1 met deze pony in iets meer dan een jaar tijd en de pony is geen topper, maar ohhhhhhh wat ben ik trots op de manier waarop het beest nu beweegt!! Maar het was een lange zware weg...............
Winnietje; Super idee van je dat lease paard zal jou een hoop leren, en als je ervoor gaat en ovewr een tijdje wel geld voor hebt wie weet....................
Maar ik zie wel dat het paardje al Z heeft gelopen, dus dat maakt het allemaal toch wel weer makkelijker.
Ze heeft hem niet zelf moeten opleiden.
En zoals de dochter van pietsie, leid nu zelf al jonge paarden op.
Kosta schreef:berbertje, hier ben ik het ook helemaal mee eens en soms moet ik ook even mezelf tot de orde roepen. Op dit moment zit mijn dochter ook in de ring in een dip, daarbuiten gaat het super, maar zodra ze in de ring komt gaat het even niet. Ik heb dus gisteren ook me niet met het losrijden bemoeid en ook niet voorgelezen. Het ging super slecht, maar mijn dochter had reuze lol. Ik hoop dat ze zo haar zenuwen voor de proef ook kwijtraakt en weer met meer vertrouwen de ring in gaat, doordat ze er lol in heeft en het niet moet van ons. Overigens moet het rijden niet, want soms vind ik dat het wel wat teveel tijd in beslag neemt. Maar ja als ik dan met haar bespreek of we misschien niet wat minder naar wedstrijden zouden gaan of minder lessen en twee pony's wegdoen, dan wordt ze helemaal hysterisch en zegt dat ze niet kan leven zonder haar pony's. Ze zijn echt alles voor haar, dus ik geloof niet dat het iets is wat wij haar opdringen
. Maar inderdaad tijd voor vriendinnen buiten school is er bijna niet, gelukkig zitten wij bij een leuke club met veel leeftijdsgenootjes en spreken die onder elkaar veel af. Vaak gaan ze na de les bij elkaar logeren enz. Dus dat maakt weer veel goed.
ponylove1995 schreef:Hartstikke leuk voor die kinderen. Maar ik vind dat ze eerst maar lol moeten maken met paarden. Ervaring krijgen met wat te doen als het paard ziek is of wat dan ook.