Aftrek verzorging, voor wp!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 23:02

Je hebt juryleden anders wel "gemeen'' genoemd en alleen daarom al, denk ik dat je het niet helemaal begrijpt... Maar goed, we zullen er wel nooit uitkomen en kennelijk communiceren we op een heel verschillende golflengte! B-)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 00:03

angelalala schreef:
Alane schreef:
@angelalala: moah, zal ook nog wel meevallen.. mischien vond ze het tijdens het onderdeel een 7 waard en maakte je toen een fout/ging er iets mis waardoor ze het liet corrigeren naar een 4...

Wat wordt een jury lid er nu beter of slechter van of jij met een winstpunt naar huis gaat of niet?

als jij zo'n coupon onder je neus krijgt, zou je ook wel anders reageren ;)

En dat is geen antwoord op mijn vraag :D
Waarom zou een jury van een 7 een 4 maken, om jou als ruiter te pesten? Dat heeft toch geen meerwaarde..
Jurylid krijgt heus geen extra centjes als combi's geen winstpunt krijgen of aftrek als teveel combi's een winstpunt hebben...[/quote]

nou, ik bedoel, ik heb een tijdje een fries gereden en op wedstrijden uitgebracht, die jury zij later tegen mij, want jammer dat je een fries hebt :S .
en baamm gelijk al lage punten ,[/quote]
Ken anders genoeg ruiters de met friezen starten en hoge punten scoren.. en terecht hoge punten.
Er al eens aangedacht dat die fries van jou, te weinig talent/kunnen heeft voor jouw rijkunsten en dat het daarom jammer is dat je die fries,dus dat paard, reed... en daardoor jouw kunnen niet goed uit de verf kwam.... dat het dus eerder een compliment naar jou toe was??

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 00:12

Misschien is dit al gezegt ik weet het niet heb niet heel je topic gelezen maar waarom is het een aftrek op je verzorging? De ene jury vind het netter dan de andere. Je cijfers voor je draf zijn toch ook niet altijd hetzelfde?

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 00:14

voor hetzelfde geld heeft de schrijfster zich vergist en is het daarom van een 7 in een 4 veranderd,ga dan naar een jury toe en vraag ernaar en ik blijf erbij dat wanneer je vaak 179,180,181 rijd je je toch echt moet afvragen waar het aan ligt,het zijn meestal de ruiters die enige paardrij- en zelfkennis missen die het hardste schreeuwen richting jury want er moet toch iemand de schuld hebben.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:20

IrisLove schreef:
Je hebt juryleden anders wel "gemeen'' genoemd en alleen daarom al, denk ik dat je het niet helemaal begrijpt... Maar goed, we zullen er wel nooit uitkomen en kennelijk communiceren we op een heel verschillende golflengte! B-)

Daar lijkt het wel op, angelalala zit op een héél andere dan wij :+

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:04

Ik jureer ook en bij mij krijgt een combinatie nooit een wp op houding en zit, ze zullen dat toch echt in de oefening zelf moeten verdienen. Dat moet ook een beetje de instelling zijn van de combinatie vind ik.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:06

HT2009 schreef:
Ik jureer ook en bij mij krijgt een combinatie nooit een wp op houding en zit, ze zullen dat toch echt in de oefening zelf moeten verdienen. Dat moet ook een beetje de instelling zijn van de combinatie vind ik.

dus krijgen ze standaard een 5???

Of tel je eerst alles op en je vindt het niet wp waardig pas je het cijfer van de verzorging daarop aan?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:08

Alane schreef:
HT2009 schreef:

Of tel je eerst alles op en je vindt het niet wp waardig pas je het cijfer van de verzorging daarop aan?

Ik ben hier ook érg benieuwd naar.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:09

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik vind het juist terecht. Als je een 8 voor verzorging moet krijgen om een wp te rijden nverdien je het niet, bovendien, als jury zijnde weet je echt niet op welk punten aantal je zit hoor ;) (en dan bedoel ik, dat een jury niet weet of hij/zij een 7 of 8 moet geven om de proef winstpuntwaardig te maken ;)) Dus het is niet als flauw bedoeld. Misschien moet je een keer mee gaan schrijven, dan zul je jury's een stuk beter begrijpen!

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:39

Alane schreef:
HT2009 schreef:

Even ter verduidelijking, ik schrijf nergens dat ik standaard een 5 geef.

Levine geeft al aan, wanneer je jureert en je geeft punten, zit je niet in je hoofd mee te rekenen hoeveel punten iemand heeft om bij de verzorging te bepalen of een 7 of een 8 doorslaggevend is voor een wp ja of de nee. Ik geef op verzorging veelal standaart een 7. Als een combinatie al een wp verdiend, hebben zij die wel behaalt op de gereden onderdelen en is de punt van verzorging niet de beslissende factor.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:44

@HT2009,
Maar als het zónder punt voor de verzorging uitkomt op 179, geeft je dan niet die standaard 7 en ga je dan naar de 6 als je het wellicht geen wp waard vond?
Of geef je dan toch gewoon die (standaard) 7 ?? waardoor ze dus uitkomen op 180 en alsnog winst rijden.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:42

IrisLove schreef:

okee, miscihen zij ik wel gemeen okee, mijn fout :+
iets redelijkers mschn? :o

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:45

Alane schreef:
@angelalala: moah, zal ook nog wel meevallen.. mischien vond ze het tijdens het onderdeel een 7 waard en maakte je toen een fout/ging er iets mis waardoor ze het liet corrigeren naar een 4...

Wat wordt een jury lid er nu beter of slechter van of jij met een winstpunt naar huis gaat of niet?

als jij zo'n coupon onder je neus krijgt, zou je ook wel anders reageren ;)[/quote]

En dat is geen antwoord op mijn vraag :D
Waarom zou een jury van een 7 een 4 maken, om jou als ruiter te pesten? Dat heeft toch geen meerwaarde..
Jurylid krijgt heus geen extra centjes als combi's geen winstpunt krijgen of aftrek als teveel combi's een winstpunt hebben...[/quote]

nou, ik bedoel, ik heb een tijdje een fries gereden en op wedstrijden uitgebracht, die jury zij later tegen mij, want jammer dat je een fries hebt :S .
en baamm gelijk al lage punten ,[/quote]
Ken anders genoeg ruiters de met friezen starten en hoge punten scoren.. en terecht hoge punten.
Er al eens aangedacht dat die fries van jou, te weinig talent/kunnen heeft voor jouw rijkunsten en dat het daarom jammer is dat je die fries,dus dat paard, reed... en daardoor jouw kunnen niet goed uit de verf kwam.... dat het dus eerder een compliment naar jou toe was??[/quote]

wacht even als je daarm ee altijd een winstpunt haalt! en in de prijzen valt! dan valt het wel op als je ineens een 160 pntn ofsoo hebt!.
en dat bedoel ik met een jurysport!
en als ik er nou anders door reed?
okee
maar kijk ik snap het wel!.
en begrijp het wel, anders zou ik nooit wedstrijden gaan starten!
maar ik mag er best wel wat over te zeggen hebben;)

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:47

*puck* schreef:
voor hetzelfde geld heeft de schrijfster zich vergist en is het daarom van een 7 in een 4 veranderd,ga dan naar een jury toe en vraag ernaar en ik blijf erbij dat wanneer je vaak 179,180,181 rijd je je toch echt moet afvragen waar het aan ligt,het zijn meestal de ruiters die enige paardrij- en zelfkennis missen die het hardste schreeuwen richting jury want er moet toch iemand de schuld hebben.

en ik geef heus niet altijd je jury de fout!
en als ik zelf slecht heb gereden! dan weet ik het van mezelf wel!, maar als je gewoon goed rijd! en iedereen dat vind, dan vraag ik me wel eens af, of het helemaal eerlijk is gegaan.

KarinvdM

Re: Aftrek verzorging, voor wp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:20

Jemig Angela wat kan jij lopen te mekkeren zeg! :roll:

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:03

als jij het mekkeren noemt:S
ik zeg alleen maar wat ik er van vind:s

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:35

Nee, je blijft er over doorzeuren...

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:38

dan is dat mijn probleem.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:40

Ja.
Als ik je eens in de ring krijg kan ik altijd kijken of ik niet ergens van een 7 een 4 zal maken om je te pesten. O:)
Dat is dan ook jouw probleem. :D

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:43

_O- *\o/* _O-

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:44

KarinvdM schreef:
Ja.
Als ik je eens in de ring krijg kan ik altijd kijken of ik niet ergens van een 7 een 4 zal maken om je te pesten. O:)

ja nou ? ;( :9

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:47

KarinvdM schreef:
Ja.

Oh Karin, ik kan zo boos worden als een jury op mijn coupon een 4 in een 7 verandert! Pest mij ook eens!!! :P

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:48

ik heb het hier niet eens over pesten ;(

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:59

Karin, ik wil dat je tegen mij ook gemeen bent.
Dat als ik slecht gereden heb jij een 4 in een 7 veranderd zodat ik net 179 krijg. :P
Dan kan ik daar tenminse over zeuren, ook al zijn mijn punten te hoog.
Maar 179 is zo gemeen. :D

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:22

HT2009 schreef:
Even ter verduidelijking, ik schrijf nergens dat ik standaard een 5 geef.

Levine geeft al aan, wanneer je jureert en je geeft punten, zit je niet in je hoofd mee te rekenen hoeveel punten iemand heeft om bij de verzorging te bepalen of een 7 of een 8 doorslaggevend is voor een wp ja of de nee. Ik geef op verzorging veelal standaart een 7. Als een combinatie al een wp verdiend, hebben zij die wel behaalt op de gereden onderdelen en is de punt van verzorging niet de beslissende factor.

Dan ben ik van mening dat je het niet helamaal snapt waar het om draait qua jureren...
Je zou de punten helemaal niet na hoeven te tellen om wat het totaal is, je jureerd per onderdeel, op jouw manier kunnen ze de verschillende onderdelen wel af schaffen en hoef je alleen maar 0, 1, 2 of 3 op een coupon te schrijven...
geen winspunt
1 winstpunt etc...

Wat jij nu doet is de combinatie dubbel straffen, en op de onderdelen die minder goed gingen en dan vervolgens nog op de verzorging... En dat terwijl de verzorging een evenwaadig onderdeel is als de andere 29 onderdelen

@Angelalal: Als mijn dochter 160 punten op haar protocol terug krijgt dan weet ik dat al eer ik de coupon terug heb, want dan was dat op voorhand al te zien in de proef...
laatste coupon van mijn dochter: 2 X 4, 1 X 5, (7 voor de verzorging) en nog 199 punten :D