Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:43

Die verplichting hebben ze, gelukkig, weggehaald.

Als een paard/pony prima aan de hulpen is dan maakt het niet uit of je wel of geen sporen draagt.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:46

PSvanLot schreef:
Die verplichting hebben ze, gelukkig, weggehaald.

Als een paard/pony prima aan de hulpen is dan maakt het niet uit of je wel of geen sporen draagt.

Top! Bedankt voor je snelle reactie :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:47

Ja dat is afgeschaft las ik. Ik ken iemand die daar echt problemen mee had vroeger. Die vijlde het bolletje eraf zodat er eigenlijk alleen een spoorhouder te zien was.
Goed dat deze verplichting weg is.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:48

PSvanLot schreef:
Als de pony het al kan, leer het dan een heel jong kind maar eens aan op de juiste manier. Voor mij hadden ze het mogen laten zoals een aantal jaar geleden. Speciale A/B-B proefjes en daarna alle gewone proeven 1 klasse lager. Dan is de M1 proef de moeilijkste proef en dat is voor sommige nog redelijk te doen.

Dat is inderdaad een heel groot nadeel bij de C-pony's.

En dat bedoel ik dus ook, want dat hele jonge kind kan ook langer van postuur zijn en dus op een CDE pony zitten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:50

Het was natuurlijk ook een waanzinnig ouderwetse en rare regel.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:53

Past ook niet meer echt in deze tijd idd. Ben blij dat ze het niet meer hanteren in ieder geval!

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:08

Helemaal mee eens! Net als de s&t verplichting.

Ik heb net weer 7 proeven beoordeeld, was leuk! Helaas had ik 1 proef van 6-1, die heb ik afgekeurd. Maar heb wel eerst drie keer teruggespoeld of ik toch niet zesTIEN januari hoorde, maar dat kon ik er echt niet van maken helaas... :(

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:18

Ik was vorige week te laat met aanvragen startkaart dus had een week niks ingestuurd, maar was ook niet heel tevreden met mijn proefje omdat mijn contragalop onrustig was, terwijl ik daar normaal punten op score.

Zondag wilde ik gaan opzadelen en zag ik tot mijn grote schrik dar mijn merrie net een miskraam had. Ze was 6.5 maand en er kwam een (uiteraard dood) merrietje af. Ik baalde er zo van! Ik had zo gehoopt op een merrie! De navelstreng bleek geroteerd waardoor het geen zuurstof genoeg meer kreeg

Ik heb uiteindelijk nog het filmpje van de zondag ervoor toch ingestuurd, dat kon qua tijd nog net. En kreeg 187.5 terug. Schrale troost.

CahiraJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:19

Ik ben dus helemaal vergeten om te filmen dat de neusriem los genoeg zit. Ik had al een tijdje niet meer gefilmd en er dus niet bij stilgestaan. Fingers crossed dat mn filmpje niet wordt afgekeurd 8)7
Wel heel fijn gereden, dus hoop toch op een beoordeling..

Wordt er heel streng op gehandhaafd? Iemand hier ervaring mee?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:30

Hangt er vanaf. Als ik het idee heb dat ie echt strak zit dan keur ik af, maar anders zet ik in het opmerkingenveld dat die regel is aangepast en of ze de volgende keer het wel willen laten zien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:31

Wat sneu Cyrina! Hoe is het met de merrie nu?

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:32

Cyrina schreef:
Ik was vorige week te laat met aanvragen startkaart dus had een week niks ingestuurd, maar was ook niet heel tevreden met mijn proefje omdat mijn contragalop onrustig was, terwijl ik daar normaal punten op score.

Zondag wilde ik gaan opzadelen en zag ik tot mijn grote schrik dar mijn merrie net een miskraam had. Ze was 6.5 maand en er kwam een (uiteraard dood) merrietje af. Ik baalde er zo van! Ik had zo gehoopt op een merrie! De navelstreng bleek geroteerd waardoor het geen zuurstof genoeg meer kreeg

Ik heb uiteindelijk nog het filmpje van de zondag ervoor toch ingestuurd, dat kon qua tijd nog net. En kreeg 187.5 terug. Schrale troost.

Wat heftig. Kan me voorstellen dat dat even een plekje moet krijgen. Sterkte

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:38

Wat schrikken van je merrie en doodgeboren veulentje

Gisteren mijn eerste online protocol teruggekregen. Er staat hier training op. Wat houd dit in?

Afbeelding

Ik heb eerste keer L1 gestart. Volgens de inschalingstabellen mag ik B of L1 starten dus heb ik dat gedaan. Op KNHS staat de uitslag vermeldt maar bij de klassering staat nog steeds B+9 werken ze die minder vaak bij dan enkel de punten uitslag?

Als ik er niet uitkom dan kan ik altijd KNHS nog even berichten, maar jullie weten vaak ook al veel dus vraag het eerst even hier.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:42

Wat het precies inhoudt weet ik ook niet maar bij mijn protocollen staat het ook.

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:49

Welke jury’s hebben jullie al gehad met online evenement?? Ben best nieuwsgierig naar hoeveel juryleden er eigenlijk mee doen. ☺️

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:50

Bij mijn protocol staat dat ook! Dat maakt volgensmij niks uit hoor.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:00

Ow gelukkig. Dan lijkt het nog goed te gaan. Nu nog even de klassering afwachten maar dan lijkt het oke te gaan.

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:12

M_Bronkhorst schreef:
Welke jury’s hebben jullie al gehad met online evenement?? Ben best nieuwsgierig naar hoeveel juryleden er eigenlijk mee doen. ☺️

Van de 20 proeven die ik sinds het begin heb gereden heb ik 1x dezelfde jury gehad en 1x een jury die mijn dochter ook heeft gehad bij haar online proeven, zij had 12x een andere jury.
Dus denk er heel wat jurys mee doen.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:17

Ik heb zin om weer proeven te beoordelen. Vind het online echt heel fijn, leuk en leerzaam. Ik ben al jaren FNRS jury, en nu bijna 2 jaar KNHS jury. Totaal verschillende beoordelingscriteria. Nu je de proeven op pauze kan zetten en nog eens terug kan kijken is het voor mij als jury ook echt waardevol.
Maar om iedere keer te bedelen om proeven te krijgen...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:39

Er doen heel veel jury's mee hoor :j

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 00:01

Suzanne F. schreef:
Wat sneu Cyrina! Hoe is het met de merrie nu?

Goed, dank je. Ze zag het zelf nog helemaal niet als veulen.
Madame dacht : buikpijn, grote poep eruit en klaar, dus verder eten

Gelukkig maar, ze heeft dus ook geen volgelopen uier ofzo gekregen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:38

Cyrina, wat naar zeg :(:) gelukkig is je merrie er kalm onder, hou haar temperatuur nog wel een paar dagen in de gaten :)

Interessante discussie over de anatomie van de kortere A/B pony’s en daarbij behorende moeilijkheden in de oefeningen. Wat ik opvallend vind is dat gezegd word dat een C pony dan ook lastig te beoordelen is in een samengevoegde categorie Met D/E.... hoe doen jullie dat dan met pony’s die bij de paarden starten? Dan word er toch ook geen rekening mee gehouden dat een pony wat lengte mist ten opzichte van een paard?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:58

Heftig cyrina, sterkte!

Volgrns mij had het bij de c niet meer met lengte te maken, maar zijn vaak jongere kinderen. Bij de paarden zijn het volwassenen en je kan geen rekening houden met minpunten van een paard. Gewoon allemaal dezelfde eisen en de ene is er beter in als de ander en krijgt dus ook betere punten. Dat is net als de verruiming discussie. Dat het moeilijk is voor een paard betekent niet dat je een hoger punt verdient.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:25

Ik ga niet achter proeven aan. De Knhs weet mij te vinden en prima.

@cyrina heftig. Mijn merrie verloor een keer met 8 maanden en die werd hysterisch. Niet te hanteren en zo druk. Veulen hebben we in een kruiwagen in haar stal gelegd om afscheid te nemen. Zo sneu. Zachtjes hinneken en duwen aan het veulen. Toen zij rustig werd en ging eten hebben we het weggehaald.

Vandaag proberen om er nog een paar te jureren. Heb nog 5 proeven liggen om te beoordelen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:29

MyWishMax schreef:
Heftig cyrina, sterkte!

Volgrns mij had het bij de c niet meer met lengte te maken, maar zijn vaak jongere kinderen. Bij de paarden zijn het volwassenen en je kan geen rekening houden met minpunten van een paard. Gewoon allemaal dezelfde eisen en de ene is er beter in als de ander en krijgt dus ook betere punten. Dat is net als de verruiming discussie. Dat het moeilijk is voor een paard betekent niet dat je een hoger punt verdient.

Klopt dat zijn vaak jongere kinderen. Maar omdat ook gezegd werd als de langere ruitertjes niet meer op een A/B passen... ik zal het straks even terugzoeken waar ik precies op doelde want mijn verhaal word onlogisch hahaha