Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:15

Wat fijn dat er weer events bij zijn gekomen.
Weet iemand hier vanaf wanneer je proef beoordeeld kan worden? Ik sta ingeschreven voor 7 mei, maar neem mijn proef 1 mei op. Als ik het 1 mei instuur, kan ik dan ook al vóór 7 mei mijn beoordeling van de jury krijgen?

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:17

Nee geloof het niet, want een jury geeft zich op voor een bepaalde dag. Dus bijvoorbeeld voor 7 mei, en krijgt dan alle videos van 7 mei de dag erna.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:19

Ik wist helemaal niet dat er vandaag zo vroeg nog events bijkwamwn, las het net hier. Heb nog kunnen inschrijven voor de 21e, 14e was al vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:45

Ik kon mij ook nog inschrijven voor de 21ste, maar ik laat hem even over gaan voor andere (ik start 5 en 7 voor het eerst via de online methode). Ik hoop dan de laatste punt voor de M te rijden en dan ergens eind mei/juni een keer M starten als we er aan toe zijn :)

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:26

Hier ook nog kunnen inschrijven voor de 21e :)

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:28

Queelens schreef:
Wat fijn dat er weer events bij zijn gekomen.
Weet iemand hier vanaf wanneer je proef beoordeeld kan worden? Ik sta ingeschreven voor 7 mei, maar neem mijn proef 1 mei op. Als ik het 1 mei instuur, kan ik dan ook al vóór 7 mei mijn beoordeling van de jury krijgen?

Proef wordt beoordeeld na de sluitingsdatum

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:31

Heb me ook zojuist nog ingeschreven voor de 21e :). Het voelde nu in ieder geval niet als zo'n heksenjacht nu de datum van publiceren niet aangekondigd was :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:38

xVerax schreef:
Heb me ook zojuist nog ingeschreven voor de 21e :). Het voelde nu in ieder geval niet als zo'n heksenjacht nu de datum van publiceren niet aangekondigd was :=

Die was wel aangekondigd *D Alleen meer plek.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:44

Was niet bekend toch dat er nog een evenement bij zou komen? Ze hadden geloof ik alleen aangekondigd dat 7 en 14 mei extra plek zouden krijgen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:48

Hier ook ingeschreven voor de 21e in de B! Betaling ging gewoon goed, heb ook gelijk mail. Nu maar vast die proef uit mijn kop gaan leren :')

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:51

Uit het hoofd rijden.. :+ Ik ging gister oefenen, reed na 3 onderdelen al verkeerd :Y)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:52

Ik begreep dat wanneer degene die filmt tegelijkertijd kan voorlezen dat dat ook mag.
De KNHS gaf aan dat dit heel moeilijk is. Mij lijkt dat wel mogelijk toch?

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:55

PSvanLot schreef:
Ik begreep dat wanneer degene die filmt tegelijkertijd kan voorlezen dat dat ook mag.

KNHS gaf laatst nog aan dat dit geen doen is en het daarom dus niet mag. Dus het mag sowieso niet.

Maar jongens, het zijn een paar onderdelen onthouden? Zo moeilijk is dat toch niet? :')

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:59

xVerax schreef:
Was niet bekend toch dat er nog een evenement bij zou komen? Ze hadden geloof ik alleen aangekondigd dat 7 en 14 mei extra plek zouden krijgen.

Nee, klopt inderdaad. Volgensmij zijn er nog wel plekken vrij dus inschrijven kan in ieder geval nog!

Even totaal iets anders, maar mijn video is zoals verwacht niet goed doorgekomen. Nu heb ik wel in 4k resolutie gefilmd en is m'n filmpje 3,07GB groot. Heeft iemand anders dit toevallig ook gedaan waarbij het wel is gelukt? Anders moet ik het misschien eerst verkleinen voordat ik het nog eens probeer.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:00

bliksemflits schreef:
PSvanLot schreef:

KNHS gaf laatst nog aan dat dit geen doen is en het daarom dus niet mag. Dus het mag sowieso niet.

Maar jongens, het zijn een paar onderdelen onthouden? Zo moeilijk is dat toch niet? :')

Las het inderdaad verkeerd op de pagina van de KNHS. Begrijp niet waarom het niet zou mogen als de filmer voorleest?

Een paar onderdelen is voor sommige mensen heel erg moeilijk.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:04

Ik oefen de proef altijd op papier, teken daar de bak uit. Dit helpt mij goed de proef te onthouden :j

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:04

Probeer het maar is, het is echt geen doen.
Je kan nooit alles goed lezen, je camera stil houden, de combinatie in het midden en scherp houden, en niet kwijt raken waar je bent met lezen.
Plus dat het bloedirritant is voor de jury als iemand zo dicht bij de camera een proef staat te blèren, dat kan ik mij ook nog wel voorstellen :')
(En geluid uit kan niet want dan kunnen ze niet horen wat er verder eventueel gezegd wordt)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:07

Dan zet ik als jury het geluid wat zachter ;)
En ik als filmer kan het proefje uit mijn hoofd leren als de ruiter het zelf niet kan om wat voor reden dan ook.

Want als het bij de knhs gaat om de derde persoon dan is het best op te lossen.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:09

PSvanLot schreef:
Las het inderdaad verkeerd op de pagina van de KNHS. Begrijp niet waarom het niet zou mogen als de filmer voorleest?

Een paar onderdelen is voor sommige mensen heel erg moeilijk.

Ik denk dat het wel mag mits je er nog wel een fatsoenlijk filmpje van kunt maken. Het idee is ook meer dat je niet met 3 mensen aanwezig mag zijn, niet dat je de proef per se uit je hoofd moet rijden.

Nu denk ik wel dat als je je proef vaak genoeg oefent iedereen wel een proef uit zijn hoofd moet kunnen rijden. Ik visualiseer voor mezelf altijd de rijbak in m'n hoofd en ga dan als het waren het proefje oefenen. De pagina met de bakletters achterin je proevenboekje kun je ook goed gebruiken. Vaak zit er ook een patroon in de oefeningen.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:09

PSvanLot schreef:

Maart is dus geen optie, want dan kan er net zo goed iemand langs de bak gaan staan die les gaat geven/tips gaat geven. Het is wel belangrijk dat de jury kan horen dat dat niet gebeurt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:11

bliksemflits schreef:
PSvanLot schreef:

Maart is dus geen optie, want dan kan er net zo goed iemand langs de bak gaan staan die les gaat geven/tips gaat geven. Het is wel belangrijk dat de jury kan horen dat dat niet gebeurt.

Er kan op 100 manieren gefraudeerd worden bij deze manier van wedstrijden rijden ;)

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:13

Beetje vertrouwen in de mensen hebben toch

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:15

wythlove schreef:
Beetje vertrouwen in de mensen hebben toch

Zeker, maar we moeten niet roomser zijn dan de paus en denken dat deze manier van proeven rijden zeer secuur gebeurt.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:17

Ik vind het nu juist wel goed dat je je proef uit het hoofd moet leren. Zag er enorm tegenop om een M1 proef uit mijn hoofd te leren. Na veel het KNHS filmpje te hebben gekeken, de proef doorgelezen te hebben ken ik hem nu uit mijn hoofd. Hoef hem alleen even door te lezen en ik weet hem weer precies :)

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:19

PSvanLot schreef:
bliksemflits schreef:

Er kan op 100 manieren gefraudeerd worden bij deze manier van wedstrijden rijden ;)

Daar heb ik het toch niet over en heeft er niks mee te maken? Wat wel gecontroleerd kan worden is mooi meegenomen en dit is daar een ding van.
Regel is gewoon geen voorlezer en proef uit je hoofd, zo moeilijk is dat niet om te begrijpen en als je dat niet wil/kan/whatever doe je niet mee.