[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

droversrun

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:48

He wat naar dat je daar nog bezig mee moet zijn zeg... Ik heb mijn paarden inderdaad ook niet verzekerd en tot op vandaag nog nooit spijt van gehad, ik hoor daar eigenlijk ook alleen ellendige verhalen mee?

Die van mij loopt ook gewoon op 2 bitjes van HH. Loopt ze opzich prima op maar na haar zwangerschap wil ik toch wel een bitfitter laten komen, gewoon om zeker te weten dat het goed zit. Mijn merrie heeft echt een mini mondje en een heel groot litteken op haar tong namelijk

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:50

Tjonge, wat een ellende zeg... Had je hem onderling verzekerd? Of gewoon bij een grote verzekering? Hoef geen namen hoor...

Hier is niets verzekerd, is ook geen doen met 9 paarden en minimaal nog 1 onderweg... :D

Groot gelijk dan hoor Absque! Ik hou ook van koopjes scoren!

Gisteren even gelongeerd met cavaletti's, hij wordt er steeds handiger mee! Morgen maar even trainen met cavaletti's op galopafstand. En toch maar weer een andere broek gebruiken. Ik wilde van de week even een andere broek aan, niet leren zitvlak, maar van die siliconenpuisten... Wat weer een ellende, ik kon gewoon niet zitten. Je zit nog beter met een broek zonder spul op het zitvlak dan. :+ Ik heb gelukkig nog wat divoza bonnen, maar ik denk dat er maar een broek met leren zitvlak bij moet komen. :+

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:54

Janine, toch nog eentje drachtig kunnen krijgen dit jaar? Van die 2 merrie's die maar niet drachtig raakten toch? Was je topic enige tijd tegen gekomen, maar de afloop niet meer gevolgd..
Die siliconenbroeken lijken mij dus ook helemaal niks. Als ik jouw ervaring lees, ben ik blij dat ik er nog geen een gekocht heb om te proberen. :+ Ik hou van broeken met leren zitvlak. :+:

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:55

Is het toch gelukt met drachtig raken bij de merrie Janine? (zag ik een vorig topic je vraag hierover voorbij komen)

Ik kan ook niet met die siliconen dingen overweg, wel 2 broeken ervan dus die gebruik ik nu maar voor buitenritjes en verder blijf ik vasthouden een mn leren zitvlak :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:56

Ja de ene is drachtig, die andere wordt maandag gescand en hopen dat het alsnog gelukt is! Worden latertjes volgend jaar, maar dat is dan maar zo.

Ik denk dat van de duurdere merken die broeken wel oké zijn hoor. Maar ik heb een broek van normaal 100 of 120 en die is waardeloos. Is van Fairplay en al die stukjes vallen er af... En ze worden glad in plaats van stroef. :+

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:01

Oh wat fijn dat het gelukt is zeg, van welke hengst? :D
Haha ja die van mij zijn inderdaad ook iets goedkoper, merk al dat mijn Anky broek lekkerder zit dan die van La Valencio. Bij mij komen met die broeken altijd de velletjes van mijn benen ertussen ofzo? Pijnlijk in ieder geval..

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:02

Super zeg! Wat is nou de 'oplossing' geweest, of nog steeds geen idee waarom ze nu wel drachtig raken?

Ik heb gewoon broeken van Easy rider, La valencio, hkm. Geen dure merken, maar ik vind het duur zat en ze zitten mij prima. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:07

Olgert 445! Fabe was de eerste keus, maar die deed het ineens niet meer ;(

Ik vind Anky ook echt goed zitten, alleen jammer dat ze zo groot vallen (maat 42 lubbert helemaal uit bij mij, terwijl bij eurostar maat 92 nog niet groot genoeg is :+ ). Moet gewoon alles passen :+ Kwaliteit van Anky zitvlak viel mij ook nogal tegen, de lengte is weer zeer positief.

Oplossing Absque, dat weet ik niet :') Ze zijn aan de regumate gegaan de laatste keer. En de ene is nu wel drachtig. De ander was ondanks de regumate nog niet drachtig. Dus nog maar eventjes afwachten!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:30

Even bijlezen hoor.

Die van mij heb ik nu ook twee keer op S&T gereden, twee keer in de les.
Had er al mee gereden, dus de teugelvoering gaat wel.
Mij hebben ze altijd geleerd dat hoe meer naar onder in de hand, hoe sterker je bent (en hoe meer hefboomwerking als je je pols inknikt). Ik doe dus m'n trensteugel zoals gewone teugelvoering en de stangteugel eente hoger, tussen midden en ringvinger.
In m'n hand zitten ze dus t.o.v. de mond gekruist.
Maar m'n lesgeefster die houdt ze gewoon parallel. Is maar net wat je gewoon of geleerd bent denk ik.

Hier zijn de paarden wel verzekerd.
Dat heeft ons toch goed geholpen toen de oudste (niet de zwarte dus, maar de vos op m'n profielfoto) eens afgevoerd mocht worden naar de kliniek.
Entrapment + koliek. Is er uiteindelijk aan geopereerd. Alles is terugbetaald, behalve de twee extra dagen dat hij moest blijven omdat we hem nog niet konden gaan halen :P

c_alsemngeest ik mis even de clou van je volledige verhaal denk ik. Maar hem afgeven lijkt me niet leuk, en als er dan nog nasleep is ...

Ik heb eerst jaaaaren gezworen bij een broek van pikeur, die heb ik gedragen tot de naden scheurden :=
Die was tien jaar geleden al €120, wat was dat toen een smak geld zeg. Nu nog, maar toen nog meer.
Nu is m'n favo rijbroek een van Decathlon. Superlicht en doorlatend stofje, volledig zitvlak en flexibel aan de pijpen.
Kostte iets van 70.-, veel voor Decathlon maar het is wassen en terug aandoen.
Heb dan nog een HH, een PK en een Kramer. De Kramer zit ook wel goed eigenlijk. Moet alleen paar kilootjes kwijt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:38

C alsamngeest wat enorm k.. dat het zo gaat. Hopelijk snel uitsluitsel.

Ik wil ook nog steeds een siliconen zitvlak. Nu rijd ik met leer. Heb er momenteel maar 3. Een spijker van HKM, blauwe van Montar en een zwarte van HH. De rest allemaal weg gedaan.

Ik reed vandaag voor het eerst met ST. Eerste helft van les trensteugel tussen ringvinger en pink en stangteugel onder pink. Tweede helft trensteugel tussen ringvinger en pink en stangteugel tussen middelvinger en ringvinger. Kan nu niet zeggen wat ik fijner vond. Beide prima.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-08-17 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:50

vonneke schreef:

Ik wil ook nog steeds een siliconen zitvlak. Nu rijd ik met leer. Heb er momenteel maar 3. Een spijker van HKM, blauwe van Montar en een zwarte van HH. De rest allemaal weg gedaan.

Ik reed vandaag voor het eerst met ST. Eerste helft van les trensteugel tussen ringvinger en pink en stangteugel onder pink. Tweede helft trensteugel tussen ringvinger en pink en stijgbeugel tussen middelvinger en ringvinger. Kan nu niet zeggen wat ik fijner vond. Beide prima.

Dat lijkt me ... moeilijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:57

Optiwolk schreef:
[naam] schreef:

Ik reed vandaag voor het eerst met ST. Eerste helft van les trensteugel tussen ringvinger en pink en stangteugel onder pink. Tweede helft trensteugel tussen ringvinger en pink en stijgbeugel tussen middelvinger en ringvinger. Kan nu niet zeggen wat ik fijner vond. Beide prima.

Haha dat is wel een coole autocorrect

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:24

Haha dat is wel erg knap!

Ik heb ook mijn trens op de gewone plek en mijn stangteugel tussen ring en middelvinger. Vind ik zelf prettiger ook qua kunnen inwerken.

Ik heb een afspraak met de bitfitter staan voor 6 september! Ben heel benieuwd, wil het voor de zekerheid laten checken en kijken waar hij eventueel nog fijner op loopt.

Vervelend Alsemgeest, ik was met mijn vorige paard ook verzekerd en dat is allemaal netjes uitgekeerd maar toen Hippozorg werd overgenomen zijn wij er ook mee gestopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:47

De stang heeft er de gehele les maar bij gehangen. Enkel contact en meer niet. Is bij hem ook echt niet nodig.

Ik ga de bitfitter ook eens mailen en dan tot een datum komen.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:00

Ik doe ook mijn trensteugel waar ik hem altijd heb zeg maar en de stangteugel onder mijn pink. Vind ik niet echt optimaal maar anders merk ik dat ik mijn stang teugel er nog te veel bij pak en nu laat ik hem eerder te veel los, maar dat heb ik dan liever.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:12

vonneke schreef:
Optiwolk schreef:

Haha dat is wel een coole autocorrect

Ik wilde al roepen om foto's :')

Janine1990 schreef:
Tjonge, wat een ellende zeg... Had je hem onderling verzekerd? Of gewoon bij een grote verzekering? Hoef geen namen hoor...

Hier is niets verzekerd, is ook geen doen met 9 paarden en minimaal nog 1 onderweg... :D

Nee bij een grote, en ik ben ook altijd heel tevreden geweest over de verzekering. Tot aan nu... voor het uitbetalen van zijn levens/overlijdensverzekering.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:18

@alsemgeest: heel erg vervelend als het zo'n strubbeling wordt met de verzekering. Sinds hippo overgenomen is, is het daar kommer en kwel. Ik ook telkens gezeur met ze. Als mijn andere paard hersteld is van zijn blessure gooi ik hem eruit denk ik. Je betaald je scheel maar uitkeren, ho maar.

Stang en trens kan ik nog niet over meepraten. Wil eerst helemaal de 'm door zijn voordat we de s&t erin hangen. Dan ook even doortrainen voor het z. We hebben alleen nu een dipje. Zag filmpje van laatste wedstrijd en was echt nog geen deuk in een pakje boter...
Denk dat het zadel meespeelt hierin. Stomme is, we zijn anderhalve maand geleden nog geweest en is hij bijgevuld. Toen 3 weken heel weinig gereden omdat ik niet fit was en vervolgens gaat het gewoon niet lekker. Vandaag gaat mijn instructrice er eens op. Even voelen bij hem.
Nu moet ik zeggen dat ik deze week erg aan het sleutelen ben geweest met hem en denk dat een deel van het probleem nu opgelost is, maar zadel kan ik zelf niets aan veranderen, dus toch weer afspraak in gaan plannen.

Wie nog wedstrijden dit weekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:30

ik heb in het Z1 nog helemaal niet met ST gereden. gaan nu over naar Z2 en nu pas een keer erbij gepakt.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:59

Merk je veel profijt vonneke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:14

weet ik eigenlijk niet. het is bij de wissels wel makkelijk om hem bij elkaar te houden

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:44

Ik vond het enkel in mijn appuyementen net ietsjes makkelijker sturen. Uni vouwde zich altijd graag dubbel daarin en met S&T kon ik hem er net wat simpeler tussen houden zonder dat je zag dat ik iets deed.
Maar alsnog ben ik er maar 1 x mee gestart en heb ik er niet veel mee gereden, puur om het feit dat ik al die teugels gewoon erg onhandig vond :') En het verschil niet zo groot qua gevoel. Maar zeker met halsstrekken was het voor mij echt een belemmering :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:56

Ik denk idd dat het halsstrekken het moeilijkste verhaal wordt... goed oefenen

Woensdag komen ze mijn hoofdstel aanmeten!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:46

Oeh spannend!

Ja vier teugels weer op maat nemen... Twee moest al zo rap in die korte stukjes halsstrekken meestal :=

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:07

Ik morgen!
Wel nog M2. Moet eigenlijk Mn onderschrift nog aanpassen want we zijn wel degelijk al +5.
Dus ik hoop deze en dan nog een wedstrijd. En dan doortrainen voor t Z.

Viel me vandaag in dat t buiten is morgen, dus vandaag lekker buiten los gereden.
Ik kruip echt te veel binnen.

Ben dr alleen nog niet uit hoe ik de keertwending ga inzetten.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:17

Poeh nu nog binnen? Was zo benauwd bij ons binnen nu. Lekker buiten gereden hoor.

Wat bedoel je met inzet van kw?