Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PrimaDonna_ schreef:@Josien: Kuit aan drukken, handen wat openen en wat meer lengte in de hals laten krijgen. De stap moet niet sneller maar het paard moet zijn stappen verruimen en dit kan alleen als hij vooraan ook ruimte krijgtHeb deze toevallig een tijd terug met mijn instructrice geoefend. En zij wil dat zo als jurylid zien. 9 van de 10 mensen doen het verkeerd en laten het paard dus sneller lopen maar in zijn hele pas komt er geen verruiming.
Succes!
Sharonaa_ schreef:@primadonna, ik ga hem zelf opleiden, uiteraard krijgen we er ook begeleiding bij, maar niet dagelijk. Ik heb zelf vrij veel ervaring, mijn vorige pony heb ik ook zelf opgeleid, vanaf mijn 12e, en daar heb ik me een rodeo en puber ellende mee gehad, dus gelukkig eea gewend. Helaas heeft ze vorig jaar een ongeluk gehad en heb ik der meteen moeten laten gaan..
Maargoed dat heb ik een plekje kunnen geven en dan gaat t weer kriebelen, nu staat er sinds 3 weken een jonkie.
Vandaag voor het eerst met zadel en hoofdstel thuis gelongeerd, daarna er even opgezeten, paar minuten gestapt en was t klaar. Dit zo de komende tijd lekker oppakken.
[ [url=m/Xef7wo.png]Afbeelding[/url] ]
AlwaysH schreef:AlwaysH @ [PP] [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!
Ik ben gestopt met Valencia, maar met mijn nieuwe verzorgpaard klikt het veel beter. Misschien dat wij gaan starten dit jaar, ik ga niks overhaasten!
PrimaDonna_ schreef:Ik kan eindelijk weer wat updates plaatsen over Don en mij na onze down. Maar ik leef echt even op een klein roze wolkje, waarom klein? Omdat ik niet al te vroeg wil juichen![]()
Vandaag dus weer gereden en zonder instructrice. Wilde alleen gaan rijden als er iemand op stal zou zijn voor het geval het misschien weer fout zou gaan.
Was gelukkig stalgenootje de hele rit dus dat was fijn.
De tip van mijn instructrice om muziek in mijn oren te doen heb ik gebruikt. Heb dit al eens vaker gedaan maar moet dit nu elke keer doen van haar. En dit werkte zo fijn! Was ontspannen en heb alleen maar rond gekeken in de bak. Zodra ik naar Don keek of de hoefslag schoot we al meteen door mijn hoofd; naar voren kijken!!! Heeft echt zo goed geholpen die zitles laatstEn de hoek waar ze normaal altijd schrok of wegsprong bij mij deed ze niks! Alleen maar omdat ik niet naar deze hoek keek.. wat kan een paard jw ontspanning dan ineens goed voelen zeg! Ze was echt super braaf en heb zelfs wat galop changementen mee gepakt. Ze vind het nog wel moeilijk om het in galop te doen dus doet een paar drafpassen en galoppeert vervolgens zelf weer aan.
Onze rechterhand was onze moeilijke kant in het begin, maar deze is nu juist onze makelijke kant geworden. Nu nog de linkerkant en dan kan ik denk ik echt die wedstrijden gaan rijden!Ga niet eerder dan mei starten. Wil echt alle knopjes erop hebben en eerder L klaar zijn zodat ik sneller door de B kan.
Planning komende maanden;
Linkerhand beter onder de knie krijgen
Vreemd terrein rijden
Springen
Clinic : dressuur of longeren
Ghostattack schreef:Sharona, wat een leuk koppie heeft je paard!
PrimaDonna, mijn zadel lag goed, totdat ze begon te veranderen in bespiering. Morgen gaan we naar Country Mill voor een zadelcheck en waarschijnlijk een heel nieuw zadel. Zelf ben ik van mening dat mijn zadel net te lang is op haar rug en nu we toch gaan voor een check, ruil ik hem liever in voor een perfect passende dan deze 'net wel/net niet'. Dan maar 2000 euro uitgeven, maar dan heb ik wel een perfect zadel!
Vandaag nog even gereden zodat ze niet 2 dagen stilstaat voor we aankomen bij de zadelmaker. Ze liep best fijn, in het begin heel erg gefocust op de omgeving in plaats van op mij. Na veel voltes en figuren kwam de focus terug en begon ze beter te lopen. Daarna veel gedraafd en tempowisselingen meegepakt, dat vindt ze nog erg moeilijk omdat ze dan in draf mijn been moet accepteren en reactie moet geven. Uiteindelijk prima gereden dus dat is fijnMorgen is de dag van de waarheid, ik verwacht dat alles mis gaat eigenlijk
Josien_ schreef:Ik heb toevallig net een half jaar geleden een bruin springzadel gekocht.
Heeft hier iemand dé tip voor de stap verruimen?
Tymone schreef:Jaaaaa ik heb ook eindelijk wat binnen voor mijn wedstrijd outfit.
Op ander terrein nog erg veel spanning met rijden, maar het gaat wel steeds beter. Hoop zo eind mei/juni te kunnen starten.
[ [url=m/6tbxcN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Harvey1 schreef:Morgen 2 proeven rijden, spannenddd. Net even over de rug gereden, lekker relaxed lang en rond. We gaan het meemaken. [ [url=m/AyyB3W.jpg]Afbeelding[/url] ]
mcjv schreef:Heel veel succes morgen!!
Vandaag weer les gehad en ik merk toch dat mijn zadel me erg hindert in mijn zitgelukkig komt maandag de zadelmaker en ik hoop op een fijn nieuw zadel
Charlotte446 schreef:Sharonaa_ schreef:@primadonna, ik ga hem zelf opleiden, uiteraard krijgen we er ook begeleiding bij, maar niet dagelijk. Ik heb zelf vrij veel ervaring, mijn vorige pony heb ik ook zelf opgeleid, vanaf mijn 12e, en daar heb ik me een rodeo en puber ellende mee gehad, dus gelukkig eea gewend. Helaas heeft ze vorig jaar een ongeluk gehad en heb ik der meteen moeten laten gaan..
Maargoed dat heb ik een plekje kunnen geven en dan gaat t weer kriebelen, nu staat er sinds 3 weken een jonkie.
Vandaag voor het eerst met zadel en hoofdstel thuis gelongeerd, daarna er even opgezeten, paar minuten gestapt en was t klaar. Dit zo de komende tijd lekker oppakken.
[ [url=m/Xef7wo.png]Afbeelding[/url] ]
Leuk paardje heb je! Succes met het opleidenAlwaysH schreef:AlwaysH @ [PP] [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!
Ik ben gestopt met Valencia, maar met mijn nieuwe verzorgpaard klikt het veel beter. Misschien dat wij gaan starten dit jaar, ik ga niks overhaasten!
Jammer dat het niet klikte met je vorige verzorgpaard, soms is het niet anders.
Fijn dat je alweer zo snel een nieuwe hebt gevondenPrimaDonna_ schreef:Ik kan eindelijk weer wat updates plaatsen over Don en mij na onze down. Maar ik leef echt even op een klein roze wolkje, waarom klein? Omdat ik niet al te vroeg wil juichen![]()
Vandaag dus weer gereden en zonder instructrice. Wilde alleen gaan rijden als er iemand op stal zou zijn voor het geval het misschien weer fout zou gaan.
Was gelukkig stalgenootje de hele rit dus dat was fijn.
De tip van mijn instructrice om muziek in mijn oren te doen heb ik gebruikt. Heb dit al eens vaker gedaan maar moet dit nu elke keer doen van haar. En dit werkte zo fijn! Was ontspannen en heb alleen maar rond gekeken in de bak. Zodra ik naar Don keek of de hoefslag schoot we al meteen door mijn hoofd; naar voren kijken!!! Heeft echt zo goed geholpen die zitles laatstEn de hoek waar ze normaal altijd schrok of wegsprong bij mij deed ze niks! Alleen maar omdat ik niet naar deze hoek keek.. wat kan een paard jw ontspanning dan ineens goed voelen zeg! Ze was echt super braaf en heb zelfs wat galop changementen mee gepakt. Ze vind het nog wel moeilijk om het in galop te doen dus doet een paar drafpassen en galoppeert vervolgens zelf weer aan.
Onze rechterhand was onze moeilijke kant in het begin, maar deze is nu juist onze makelijke kant geworden. Nu nog de linkerkant en dan kan ik denk ik echt die wedstrijden gaan rijden!Ga niet eerder dan mei starten. Wil echt alle knopjes erop hebben en eerder L klaar zijn zodat ik sneller door de B kan.
Planning komende maanden;
Linkerhand beter onder de knie krijgen
Vreemd terrein rijden
Springen
Clinic : dressuur of longeren
Wat fijn! Kan je weer lekker richting wedstrijden gaan rijden
Ik had pas les van iemand en inderdaad je zit, waar je heen kijkt en bewust meer druk op een beugel kan zoveeeeeel verschil geven.
En dan zeggen ze dat paardrijden makkelijk isGhostattack schreef:Sharona, wat een leuk koppie heeft je paard!
PrimaDonna, mijn zadel lag goed, totdat ze begon te veranderen in bespiering. Morgen gaan we naar Country Mill voor een zadelcheck en waarschijnlijk een heel nieuw zadel. Zelf ben ik van mening dat mijn zadel net te lang is op haar rug en nu we toch gaan voor een check, ruil ik hem liever in voor een perfect passende dan deze 'net wel/net niet'. Dan maar 2000 euro uitgeven, maar dan heb ik wel een perfect zadel!
Vandaag nog even gereden zodat ze niet 2 dagen stilstaat voor we aankomen bij de zadelmaker. Ze liep best fijn, in het begin heel erg gefocust op de omgeving in plaats van op mij. Na veel voltes en figuren kwam de focus terug en begon ze beter te lopen. Daarna veel gedraafd en tempowisselingen meegepakt, dat vindt ze nog erg moeilijk omdat ze dan in draf mijn been moet accepteren en reactie moet geven. Uiteindelijk prima gereden dus dat is fijnMorgen is de dag van de waarheid, ik verwacht dat alles mis gaat eigenlijk
Misschien heb je alweer een post hierna geplaatst, zoniet alles goed gegaan met de check?Josien_ schreef:Ik heb toevallig net een half jaar geleden een bruin springzadel gekocht.
Ik lees mee, Pride is niet vooruit te branden in stap
Tymone schreef:Jaaaaa ik heb ook eindelijk wat binnen voor mijn wedstrijd outfit.
Op ander terrein nog erg veel spanning met rijden, maar het gaat wel steeds beter. Hoop zo eind mei/juni te kunnen starten.
Mooi setje! Warm heb je er voor jasje bij?Harvey1 schreef:Morgen 2 proeven rijden, spannenddd. Net even over de rug gereden, lekker relaxed lang en rond. We gaan het meemaken. [ [url=m/AyyB3W.jpg]Afbeelding[/url] ]
Succes als je ng niet hebt gereden! Mooi hoofdstel heb je, is die van Premiera?mcjv schreef:Heel veel succes morgen!!
Vandaag weer les gehad en ik merk toch dat mijn zadel me erg hindert in mijn zitgelukkig komt maandag de zadelmaker en ik hoop op een fijn nieuw zadel
Vervelend van je zadel, hopelijk kunnen ze je morgen helpen!
Pride ging afgelopen week weer goed, heb wel gemerkt dat zijn zadel niet meer helemaal lekker ligt, hij heeft ook best wel wat spieren erbij gekregenDus gisteren gelongeerd en morgenochtend komt de zadelmaker.
Van
[ [url=m/wDf4Sm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Naar
[ [url=m/rpOx73.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4DoPZ9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben er best wel trots op
AlwaysH schreef:AlwaysH @ [PP] [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!
Ghostattack schreef:Vandaag nog even gereden zodat ze niet 2 dagen stilstaat voor we aankomen bij de zadelmaker. Ze liep best fijn, in het begin heel erg gefocust op de omgeving in plaats van op mij. Na veel voltes en figuren kwam de focus terug en begon ze beter te lopen. Daarna veel gedraafd en tempowisselingen meegepakt, dat vindt ze nog erg moeilijk omdat ze dan in draf mijn been moet accepteren en reactie moet geven. Uiteindelijk prima gereden dus dat is fijnMorgen is de dag van de waarheid, ik verwacht dat alles mis gaat eigenlijk
PrimaDonna_ schreef:[ [url=m/f2L4rq.png]Afbeelding[/url] ]
Voor het geval jullie nog een springzadel zoeken! Of iemand anders die je kent!?
Josien_ schreef:Ik heb toevallig net een half jaar geleden een bruin springzadel gekocht.
Harvey1 schreef:Morgen 2 proeven rijden, spannenddd. Net even over de rug gereden, lekker relaxed lang en rond. We gaan het meemaken. [ [url=m/AyyB3W.jpg]Afbeelding[/url] ]
_helga_ schreef:Heel erg veel succes morgen!!
Bij ons is vandaag de osteopaat weer geweest.
Nu even verder trainen en dan 26 maart weer wedstrijd.
Orthos schreef:Hallo! Ik meld mij hier voor het eerst. Ik lees dit topic wel altijd al stiekempjes mee.
Ik ga hopelijk volgende maand voor het eerst in de B starten. Ik rijd nu mijn bijrijdpaard sinds een kleine 2/3 maandjes dan.
PrimaDonna_ schreef:@Harvey: Heel veel succes vandaag!![]()
@Mcjv: Balen van je zadel! Wat zit er niet fijn aan? Wel fijn dat de zadelmaker morgen al komt!![]()
@Josien: Alleen maar goed en leerzaam toch om andere ernaar te vragenIk had dat een keer met de galop. Moest middengalop doen op de lange zijde, stond er: Te weinig en kreeg ik een 5. Ik had toen ook het idee dat ik super verruimde in de gangen
Maar mijn instructrice (was op manege) die had mee gekeken en zei: Hij moet meer opstijgen en dat deed hij niet. Aha! Dan snap ik het haha.
@Welkom Orthos!Vertel eens wat meer over je bijrijdpaard!
![]()
En een foto vinden wij altijd leuk!
Don mag vanmiddag weer even aan de longe. Heeft afgelopen dag veel gelopen onder de man. Dus vandaag even wat rustiger aan. Al gedraagt ze zich dan alsof ze de marathon heeft gelopen![]()
Hoe staat het er met de conditie van jullie paarden bij? Ik merk dat Don echt moe is na 30 min rijden. Moet daar echt aan gaan werken, anders heb ik straks niks met mijn wedstrijden. Heb nog alle tijd om te trainen maar toch.
Hebben jullie nog tips om haar conditie omhoog te krijgen? Nu moet ik ook niet vergeten dat ze sinds augustus weer actief onder de man is en daarvoor 2 jaar heeft stil gestaan ivm haar operatie. Ze moet echt weer terug komen merken we.
Harvey1 schreef:Derde plek en twee wp's! B+7 nu! Woehoeee[ [url=m/AtkGl4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Josien_ schreef:Wat een leuk paard Charlotte![]()
Hoe ging de oefendressuur Vera?
Gefeliciteerd Harvey, inderdaad wat een blijdschap. Mooi hoofdstel ook!
Hier gaan we met kleine stapjes vooruit. Tegen het einde van de eerste proef begon ze te ontspannen. Daar zie je ook dat er minder commentaar bij geschreven is haha. Tweede proef meer ontspanning maar nog wel erg rommelig.
Wel een 8 en een 9 gekregen voor halsstrekken![]()
. In totaal 180 en 180,5 punten.
Ik zit er een beetje dozig bij maar hier een foto voor het beeld.
[ [url=m/tTwA6S.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tymone schreef:@MonteKarlo, heb nog geen jasje, maar weet al wel welke ik wil hebben![]()
[ [url=m/4hWFxD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vFB2EB.jpg]Afbeelding[/url] ]
De frontriem ga ik zelf maken
[ [url=m/dzSjH9.jpg]Afbeelding[/url] ]