[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:00

Ahh casje doet het zo goed!!

Vandaag weer rondjes gesprongen. Vos was ik wat bang dat ze moeilijk zou gaan doen. Geen idee waarom ik dat bedacht heb. 1e rondje 2 balken. Bleef wat te vlak denk ik en een ontzettende rotafstand! al ziet er het op het filmpje minder erg uit. 2 rondje heel fijn! mocht ook een 1e prijs ophalen :)

Grote ging het eerste rondje B weer fijn! totaal niet onzeker en overal gewoon overheen zonder te loeren. Ik heb helemaal verkeerd zitten kijken... er was helemaal geen uur pauze tussen. Dat was gewoon het 2e parcours. Dus 2e rondje L gesprongen. Door een afstand die ik niet netjes reed omdat ik iets onzeker was of hij zou loeren op de nieuw geplaatste 2e dubbel en daardoor beide balken er af. Verder zo fijn gesprongen! In de B nog een 3e prijs meegenomen naar huis :) Maar vooral het gevoel dat we het wel kunnen.... Smaakt naar meer :) Op naar de L+0 :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:28

Wauw wat top vibabu!
Aah wat doet ze dat goed Elys! Knap dressuurpaard!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:43

Ik lees braaf mee elke dag, ga proberen weer wat meer te posten ook al rij ik niet :D

Wat gaan jullie goed allemaal!

Hoe is het nu met t witte monster Laura?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:45

Ik durf op het moment thuis ook niet echt te springen, hij loert vreselijk wat mij enorm onzeker maakt (doe het wel maar er zit nu een stemmetje in mijn hoofd geprogrammeerd). En ben vooral heel erg gefrustreerd als ik op 'm zit dus dat doe ik eigenlijk ook niet te veel :( Weet niet zo goed wat ik nou met 'm moet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:45

Hier nog een meelezer, die vaak net geen tijd heeft om iets te typen pantykous :+
Jouw paard en die van Goldie lopen iig alletwee M donderdag :D Ben er zelf ook dus kan mooi helpen :j
Voor die paarden alweer laatste concours van dit jaar!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:47

Als ze dan maar even der best doet!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:15

Ja top doen ze het, en Casciana helemaal zeg! Evel moet nog wat meters maken. Heb genoten vorige week :j Moeten ze weer zo laat starten of weet je het nog niet? Die schimmel merrie met Amor er achter, wat een tante is dat zeg. Vind d'r geniaal :D

He wat balen Laura -O- Ik weet ook niet wat advies verder nog te geven, denk dat je hier zowel verstand als hart moet laten spreken. Best een dure hobby als je er weinig plezier van hebt.

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:38

Filmpje van gisteren:
https://m.youtube.com/watch?v=2TABZF3ktFc

Prima gereden (74 stijlpunten) maar helaas 2 balken. Ik moet hem meer opwaarts laten springen.

Vandaag ook even geweest bij de selecties voor wat vrienden (jeetje wat was het druk!!!)

Volgende week op vakantie en dan in het nieuwe jaar maar eens BB/B flexibel starten.

Wat gaat iedereen goed trouwens!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:49

Ik vind het er toch fijn gereden uit zien Froos. Heb ook niet het idee dat je je paard meer moet helpen eigenlijk, hij moet dat ook makkelijk zelf kunnen. Wellicht dat hij in de B z'n benen wat beter bij zich houdt. :j

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:36

gomir schreef:
Leuk Marijke! En mooie resultaten gister :j Dat wordt op naar het sportpredikaat volgend jaar ;)
Was je in Koudum? Of in Assen geweest?

Zuidbroek is altijd leuk en mooie ervaring voor de paarden, maar wel hele lange dagen. En nu mag je maar twee per klasse rijden dus helemaal lang wachten tussendoor := Had eigenlijk twee M moeten opgeven ipv 1, maar wist niet dat die van mijn zusje zo snel bevestigd door het M zou lopen :+

Koudum.
Ja! volgend jaar sportpredikaat ;)

Dat is wel minder dat je dan lang moet wachten tussendoor. Ben je dus wel de hele dag onder de pannen daar?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:52

Gefeliciteerd met je prijs en fijne rondjes vibabu!
Ziet er netjes uit hoor Froos. Misschien had je hem bij de dubbel iets meer terug kunnen rijden ipv naar voren om die balk te voorkomen, maar dat is achteraf zo makkelijk gezegd.
Lastig zeg Laura, gaat het met je andere paard nu wel fijn? Misschien daar even op focussen.

Filmpje van de tweede fase gister:https://youtu.be/8pOUoN1nsJ0

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:28

Laura, ik zie dat je bij Wennekers staat? Al eens les genomen van Arran Steinweg? Hij is heel goed met dit soort dingen (en elke dinsdag in onze regio).

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:52

Netjes Froos!
Ja sta daar idd. zie hem wel eens les geven.
Vibabu heeft haar verhaal met mij gedeeld en dat heeft wel dat laatste duwtje gegeven om het toch nog een kans tr geven. Maar ik neem komende paar weken even geen les. Ga zelf even spelen met lage hindernissen dat ik dat in ieder geval weer leuk ga vinden met m. Arran zal ik ook zeker overwegen!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:09

Super al die filmpjes! :))

Ik ben juist wat extra gaan lessen toen ik het vertrouwen een beetje kwijt raakte.
Maar wel aangeven waar ik mee zat dus heel veel basis&techniek gedaan zonder "nieuwe/enge/hoge" hindernissen.

Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend. Ik rijd zelf wat stoerder als er iemand in de bak staat en aanwijzingen geeft haha.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:11

Succes Lau! Even erdoorheen!

Ik heb een erg blij paard. :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:46

https://youtu.be/Giircr_a_QE
Dit was mijn 2e rondje. Ik heb later nog even het eerste rondje gekeken en daar sprong ze wel beter. Zal kijken of ik de vanavond nog op YT krijg.
Filmpje van L rondje wil ik er wel opzetten, moet alleen eerst even het geluid uit het filmpje krijgen :D mijn enthousiaste gejubel staat zo stom :')

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:50

Change, wat een leuk dier heb je daar zeg!

Vibabu, wat een enthousiast blij ei! Fijn paard en je stuurt 'm fijn rond. :)

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:41

Mooi rondje bibabu , leuk paard ook ! Heeft er echt lol in .
Change aaahww wat deed die dat leuk!! Goed gedaan voor de eerste keer <3
Eef ook een erg mooi rondje !! Was het druk in helden ?
Froos ziet er goed uit . Sluit me bij pantykous aan ..
lekker rustig aan doen laura en gewoon doen wat goed voelt..maar loert hij alleen of wat doet die nog meer ??

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:19

Wat een fijn rondje Vibabu, doet je paard goed :j

Die kop van je paard Change :') zo lekker enthousiast!

Iig een soort van plan Laura, dat scheelt al!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:10

Doet ie mooi vibabu!
Benthe, hij loert en kan heeeeel vies stoppen :Y)
Scheelt zeker.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:16

ik leef ook weer! Had een tijdje geen laptop en telefoon is zo lastig om overal op te reageren :D Wel alles braaf gevolgd. Vind dat we een leuk topic hebben :)

Leuk filmpje! Ziet er fijn uit :j

Heerlijk die foto's van Change! Echt een leuk koppie <3

Ik heb je natuurlijk weleens zien rijden Laura, maar hij kan inderdaad érg vies stoppen. Ik herkende dat helaas altijd enorm van mijn witje. Zo rijd je heerlijk en zo gooien ze het anker uit. Echt stom. :(:)
Ik kan je verder niet helpen, ik heb de mijne verkocht en dat was echt de juiste keuze. Hij loopt nu al Z met winst en ik wist dat ie dat kon. Alleen niet met mij := En ik ben enorm blij met Haddy, is zo'n heerlijk beest. Maar jij geniet nu ook van je knappe 'baby'!

Wij gingen dit weekend goed *\o/* Balkje in de barrage maar toch nog een 3e plaats van 20 deelnemers ofzo, dus heel tevreden! 2e rondje was ie al ietsje moe en een balkje in de dubbel maar alsnog érg fijn rond kunnen sturen dus een goede afsluiting van 2016 :j

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:02

Super Capriootje!! gefeliciteerd!
@vibabu: mooi enthousiast rondje.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:36

Ze vindt het zo leuk ;') En dat voor een die haar benen brak over een balk. Ze liep rond te stuiteren tijdens het wachten in de ring. Toen de bel eenmaal ging was ze meteen weg ook :') Grappig hoe snel ze dat doorhebben!

2e kerstdag doen we nog mee met de "grote prijs" bij ons op stal haha. Instructeur heeft me in de B neergezet dus we gaan een rondje B springen. Groen licht :D En dan op naar 2017! Ga ik wat wedstrijden uitzoeken waar ze niet maximaal bouwen en dan eerst een rondje 90 en daarna B. Mocht dat goed gaan (waar ik wel vanuit ga) gaan we lekker kilometers maken in de B.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:49

Misschien een stomme vraag, maar weet iemand de voorwaarden om te mogen starten in de rubriek CSI1* small tour, 120m. ?? heb her en der wel wat gevonden maar dacht vraag het hier ook :)

Nou ik ben weer een slimpie hoor.. dacht je moet je voor indoor beukers vast opgeven via de website van hun maar die is nog niet in de lucht.. zie ik later dat het via mijnknhs moet.. en ja hoor voor het eerste parcours sta ik nu op de wachtlijst.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:52

He wat balen Marijke! Is soms ook zo warrig per concours.

Ik ben vreselijk jaloers op jullie allemaal. Vorige week wel eindelijk weer een braaf rondje gereden, had niet gedacht dat ik het zo vreselijk zou missen!