[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyFiesta

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:39

Welkom Ivy, heb even in je profiel gespiekt, erg leuk paard :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:41

Bedankt!
Ik ben ook heel gek met dit paard, hij is niet groot en ik niet de slankste maar wat een top karakter!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:07

Haha ik zag die challenge al wel langskomen op fb, maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik dat toch nooit volg :') Maar als ik dus ineens allemaal mensen zie rondrennen op wedstrijd, dan weet ik hoe het komt :))

Welkom Ivy, even in je profiel gespiekt, gaaf paard zeg! Klinkt alsof het jullie makkelijk af is gegaan, dan zal die L2 ook wel goed moeten komen :j

En inderdaad Danielle, en een klein dingetje in m'n hoofd, is dat ik m'n laatst gereden proef heb afgegroet, dus eigenlijk wil ik deze proeven dus ook nog wel fijn(er) afsluiten :o Maar dat zit dus meer in mijn eigen hoofd dan dat het daadwerkelijk ergens op slaat :P

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:26

Haha Fleur, dat zou ik ook hebben. Ik had mijn een-na-laatste wedstrijd de 2e proef ook afgegroet (bij hoge uitzondering) omdat ik 1 hoek niet in kwam omdat de wind daar onder de dakplaten sloeg steeds als ik daar langs reed. Ik zat er zelf niet lekker in en paard kreeg steeds meer spanning, was een beetje kansloos. Toen had ik ook een k-gevoel en het hielp me om dezelfde proeven snel weer op wedstrijd te rijden, toen 3 winstpunten gehaald dus het vervelende gevoel weer overruled :) Aan de andere kant weet je zelf ook wel dat het nergens op slaat inderdaad, zo'n ruk-proef is toch niet representatief en wat maakt het ook uit welke proeven je precies rijdt de volgende keer.

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:50

Welkom Ivy, stoer paard heb je!!! Gaat vast goed komen in de L2

@Fleur_yen, ik snap dat je deze proeven nog "fijn" wil afsluiten. Heb je al besloten of je eind maart nog op wedstrijd gaat? Kun je nog mooi een aantal weken trainen.

Hier weer een fijne les gehad. Begint allemaal steeds meer bevestigd te worden. Al vind ze galop onderdelen en het wijken nog erg moeilijk en heeft dan de neiging om hard te gaan ( dan kom ik er misschien onderuit), maar mijn rem werkt ook in de oefeningen steeds beter.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:48

Fleur: leuke foto van jou en je paardje een par pagina's terug!
Haike: nette punten bij de oefendressuur :j Wanneer gaan jullie weer starten?
Galeo: gefeliciteerd met je prijs en winstpunt.
Silby: auw, dat klinkt niet fijn. Beterschap, hopelijk ben je snel weer de oude :(:)
Alice: gelukkig dat je uiteindelijk fijn afgesloten hebt :)
Ivy: welkom, knap paard heb je.
Natasja: fijne les gereden!

Hoi :wave:
De nieuwe proeven lijken mij wel leuk! Weer eens wat anders en ik denk op sommige punten ook wat uitdagender :j

Ik zou eigenlijk komende zondag weer starten, maar dat zit er helaas niet in ;( Vrijdag stond Vic opeens met een harde bult op z'n schoft (niet onder het zadel) en als ik het aanraakte schoot ie bijna door het plafond, hij gaf écht een hele heftige reactie. DA is maandag langs gekomen. Bleek dat hij een fistel had die is gaan ontsteken. Dat schijnt heel erg veel pijn te doen. Ze heeft 'm schoongemaakt en hij krijgt nu metacam en we moeten er twee keer daags vetaderm op smeren. Morgen komt de DA weer kijken. Gisteren was de plek heel pussig, maar dat lijkt me goed, want dan komt het vuil er dus uit :+ Hoop dat het snel geneest en dat we weer lekker kunnen rijden en dan maar weer eens wat wedstrijdjes plannen.

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:07

@ _Sofie, wat balen van je paardje en ook vervelend. Dat het zn pijn doet is niet fijn. Hopelijk gaat het snel beter.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:50

ivy_power89 schreef:
Ja en ik denk ook wel realistisch zonder al te veel druk haha

Dat denk ik ook hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:34

Welkom Ivy!

En Sofie beterschap voor Vic, dat is echt vervelend!

Verder las ik over de nieuwe proeven, denk dat ze wel leuk zijn en wat technischer. Binnenkort maar eens rijden. Half maart oefenwedstrijd met nieuwe proeven en dan officieel start ik oas in april weer.

Aan die 30 dagen dit doe ik niet mee, nu al te druk met werk, paardje en huis verkocht vorige week dus op zoek nieuwe.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:59

Haha nou precies wat je zegt inderdaad Danielle ;)

Natasja, fijn dat het rijden lekker gaat, en goed dat de rem ook beter bevestigd wordt tijdens de oefeningen die ze moeilijk vind :) Ik zit nog even na te denken haha, maar mocht het komende week ineens heel goed gaan valt er vast nog wel wat in te plannen voor eind maart :j

Sofie, dankjewel! Wat enorm rot zeg, hopelijk geneest het snel, beterschap voor Vic.

Wat een drukte Haike, ben je nou op zoek naar een nieuw paard, of naar een nieuw huis? :+

Ik heb vandaag even een nieuwe proef gereden, dacht proef 12, was wel leuk om te rijden. Lijntje c-x halve grote volte linksom en halsstrekken, x-b teugels op maat maken, b rechterhand moeten we nog wel even wat finetunen, maargoed dat moet vast lukken, had nog nooit dat lijntje op die manier gereden, dus er is ruimte voor verbetering :) Ik vind het nog wel wat zoeken naar doorzitten/lichtrijden, omdat je het gewend bent was ik geneigd om doorzitten gewoon als basis te nemen, en stukken waar ze wat te heet werd te gaan lichtrijden, dat leek wel fijn te werken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:25

fleur_yen schreef:
Ik heb vandaag even een nieuwe proef gereden, dacht proef 12, was wel leuk om te rijden. Lijntje c-x halve grote volte linksom en halsstrekken, x-b teugels op maat maken, b rechterhand moeten we nog wel even wat finetunen, maargoed dat moet vast lukken, had nog nooit dat lijntje op die manier gereden, dus er is ruimte voor verbetering :) Ik vind het nog wel wat zoeken naar doorzitten/lichtrijden, omdat je het gewend bent was ik geneigd om doorzitten gewoon als basis te nemen, en stukken waar ze wat te heet werd te gaan lichtrijden, dat leek wel fijn te werken :j

die volte halsstrekken ik gisteren ook even doorgereden inderdaad, van rechtsom naar linksom was vrij lastig nog, van linksom naar rechts ging beter en gelukkig zit ook op die manier in de proef :D
Ik blijf denk ik de hele proef doorzitten, vind dat veel fijner. Met halsstrekken wilde ik gaan lichtrijden, maar dan echt wel heel snel achter elkaar allemaal, dus daar komende periode maar eens in gaan uitproberen.

En op zoek naar nieuw huis, paard heb ik al en de volgende staat ook alweer klaar om keer mee te beginnen :+ (als ik ooit tijd heb)

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:53

Galeo, nog gefeliciteerd met je punt en eerste plaats!

Silby, alweer wat minder last van de knie?

Fleur_yen, ga je deze maand nog starten of ga je voor de nieuwe proeven?

Ivy wekom :wave:

_Sofie, hoe gaat het nu, is de bult al weg?

Ik heb wel meegedaan aan de 30 dagen houding en zit, maar heb tijd te kort om die ander mee te doen. Hoe bevalt het voor de dames die mee doen?

Ponybeest is op het moment een bom. Hij denk dat ie de oefeningen van de spaanserijschool beheerst. Had afgelopen zondag clinic en meneer liet even duidelijk merken dat t geen suffe haflinger is :')

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:57

Pauline, ik zie nu echt een vliegen haf voor me :') zolang die dat maar niet op wedstrijd doet :+

De in 30 dagen wedstrijdfit is wel leuk! Soms binnen 5 min al klaar met de tips lezen, soms een filmpje.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:24

Ja this wel leuk om te volgen he Galeo. Kheb nog niet echt wat nieuws gezien/gehoord, jij?

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:17

Nee nog niet.. Ik ben benieuwd wat er nog gaat komen!

Vandaag weer eens les gehad. Ging echt super :D Nathan gebruikt steeds beter zijn achterhand. Hij heeft nog wel moeite om er veel kracht in te zetten ivm korte rug.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:51

Fijn dat je goede les hebt gehad Galeo!

Ik heb vandaag aan de dubbele lijn gewerkt met dian. Echt super fijn! Ga ik weer vaker doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:03

Galeo en Alice weer lekker bezig, fijn!!

Pauline paardje alweer beetje gekalmeerd?

Ik gewoon thuis lekker aan het trainen, wel erg nat helaas dus dan motivatie beetje minder :o gisteren was zo nat dat zelfs eenden de bak in kwamen :+ les helaas evrn verzet komende week ivm drukte werk en indoor Brabant maar hoop week erna weer te lessen

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:09

Jammer haike nadeel v alleen een buitenbak maar Ag ook niet onoverkoombaar!

Ik heb voorlopig nog steeds een wedstrijd stop tot rijden echt weer lekker gaat. Ik ben de winterdip nog niet te boven helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:14

Heb nooit anders gehad en ook nooit echt gemist maar merk nu met andere baan dat mijn energie wel wat vaker op is en dan is rijden in zeikende regen wel minder aantrekkelijk. Hopelijk snel lente en droger!

Alice, altijd winter dipje of nu voor het eerst? Wel vervelend! En thuis trainen ipv op wedstrijd dan ook wel fijn toch, anders ook alleen frustratie.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:17

Ik heb vroeger ook alleen buitenbak gehad en nooit als probleem gezien. Met dian al wel altijd op stal gestaan met binnenbak. Dit jaar vh eerst echt een winterdip. Zelf een erg kort lontje, snel geïrriteerd en concentratie van een visstick.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:18

Welkom ivy :)

Fijn dat het zo goed met lange lijnen Alice!

He bah natte bak is niet fijn haike!

Ik heb vandaag weer wedstrijd gehad met Boris de fjord :) eerste proef nog niet helemaal naar het zin daar 2e prijs met 187. 2e proef ging heel erg fijn en toen ik afgroette stak de jury beide duimen omhoog :D hier hadden we een eerste prijs met 199 en 13 punten los van de nummer 2!

Was een strenge maar zeer rechtvaardige jury :j maar voor een heel aantal deelnemers niet zo leuk := veel punten in de 150 en 160. Zal eens even kijken of ik een filmpje kan uploaden!

Afbeelding

Afbeelding

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:27

Haike, met een drukke baan is de drempel hoger hè als het donker en nat is. Ik heb sinds een jaar een binnenbak, echt verwend word je dan. Terwijl ik daarvoor geen binnenbak miste. Bij te nat weer reed ik gewoon minder en dat was dan ook soort van prima. Ben blij dat de dagen langer worden want heb een hekel aan het donker, ben beetje nachtblind. Zin in de lente!

Silby, hoe is je knie, kun je alweer rijden?

Lekker Galeo een fijne les!

Alice jammer van je dip maar die piek komt wel weer! Werken aan de dubbele longe vind ik ook super, doe ik ook regelmatig.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:29

Netjes joh Yvank, wil ook nog een keer thumbs up krijgen van de jury :P

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:36

Yvank mooie punten gefeliciteerd!

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:44

Idd Daancha haha!