[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:19

@Aranel en Tamaramt: ik heb ook niet alle klassen uitgereden hoor. Je weet zelf of je er klaar voor bent om te promoveren of niet.
Ik heb in de M1 ook maar 12 wp gereden (wel alle proeven winst) en mijn paard was (op de travers na :P ) klaar voor de M2. Mijn instructeur vond dan ook dat ik over moest gaan, hoewel ik zelf nog liever even in de M1 was gebleven.
Maar zij vond dat ik daar niets meer te zoeken had met scores rond de 200 :o

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:21

Aranel schreef:
Travers is voor meerdere mensen een struikelblok dus :+
Hier gaat ie nu linksom voor een 5, rechts voor een 2 gok ik :')
Hij kon eerst niet eens blijven draven in travers rechtsom. Hij vond het zo moeilijk dat ie er maar even bij ging stappen :+

Hihi, bij mij ook zo ongeveer. Mijn linkerbeen is gewoon heel slap, kan hem moeilijk de ah naar binnen duwen. En als ik hem bijtik met mijn zweep, dan gooit hij vaak het hoofd omhoog en ben ik hem kwijt. Daarom brouw ik er altijd maar wat van, hoewel het heel langzaam aan beter wordt.

Ik ga ook nog eens tegen hangen, waardoor het extra moeilijk voor mijn peerd wordt ;)

tamaramt

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:36

Als je alle proeven altijd winst rijd en regelmatig scores van 2 wp of meer dan ben je inderdaad zeker wel klaar voor de volgende klasse.
Ik promoveer ook altijd op eigen gevoel en daarnaast op het advies van mijn instructrice.

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:51

Ik ook. Ik ben tot nu toe ook altijd snel overgegaan. Maar als je paard het kan en het gaat goed en je instructie zegt dat je over kan/moet je dat gewoon doen. En als de 1e keer toch niet zo goed ging train je toch even door..

Ik vindt als je paard, jij en instructie vinden dat je er klaar voor bent gewoon moet gaan. Heb ik tot nu toe ook altijd gedaan en met succes! Nu hebben we wel even door getraind maar ook vanwege blessure. Vanaf volgende week gaan we weer lekker op pad!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:24

Woow wat een scores rijden jullie allemaal zeg! Nou dat haal ik niet hoor!
En voel me nu wel een beetje het buitenbeentje, ik ga eigenlijk altijd over als ik tussen de 10 en 15 winstpunten heb...om 2 redenen...ik vind het zonde geld om later over te gaan, dan ga ik voor die extra proeven liever lessen (paard heeft geen wedstrijd spanning dus als ik eenmaal weer start heb ik 1 wedstrijd nodig om mezelf weer op orde te krijgen in de proef) en omdat ik maar zo ontzettend weinig dressuur start dat ik anders over 5 jaar nogsteeds in de M zit ;( (als ik elke keer naar de 30 winstpunten ga rijden).
Alhoewel ik thuis blijf trainen tot ik en mijn instructie het idee hebben dat ik er klaar voor ben, waarbij hoort dat het paard geen spanning meer moet opbouwen bij het doen van alle gevraagde oefeningen(dan begrijpt die de boel nog niet).

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:53

Ik vind het ook zonde geld hoor als je de punten al hebt! :)

@ Tamaramt, heb je topic even bekijken.. haha eerst het commentaar gelezen.. op t werk.. daar kon ik de foto's niet zien.
Was erg benieuwd maar het viel mij heeeel erg mee hoor na het lezen van al dat commentaar. En volgens mij is de helft van de foto's niet op een voordelig moment gemaakt...

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit z'n topic gemaakt.. durf het geen eens.. haha

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:08

Ik ga gewoon na 10 wp over, miss mog 1 dan in die klasse. Maar meestal ben ik wel klaar voor de volgende klasse dus dan ga ik lekker gewoon over. Ik ben onderweg naar jeugd stimulerings plan, na de zomer stop begint dat eindelijk weer :D

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 23:02

Ja idd is ook wel zonde geld! Ben t eens Haha

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:24

@tinkels: Ik moet er zelf wel om lachen. Zeker als je de profiels bekijkt van de meeste personen die commentaar leveren :P Gevalletje van de beste stuurlui staan aan wal :D :')
Ook heel grappig dat ze blijkbaar vanaf een foto kunnen zijn dat paard niet los zou zijn/laten.
Ik nodig die allemaal uit om eens op mijn paard te zitten, ik denk dat ze het einde van de bak niet eens halen omdat ze zo los en flexibel is }>
Ik weet zelf precies wat er wel en niet goed gaat, ik plaats de fotos niet voor commentaar. Ik plaats de fotos omdat ik trots ben op mijn paard en daarom blijven ze ook gewoon staan :D

Maar nog even terugkomend mbt de wp halen en promoveren.
Ik zelf zie het probleem ook niet als men elke proef winst haalt en regelmatig per proef 2 wp haalt.
Maar vaak gaan mensen promoveren met 10/11 wp terwijl ze amper scores rijden van net 60%
Ik vind in zulke gevallen dat je nog niet klaar bent voor een volgende klasse.
Diegene komen zichzelf dan ook echt wel tegen in een andere klasse.

Voorbeeld: Ik ken iemand die vaak met 10/12 wp over ging terwijl haar hoogste scores rond max 184/185 zijn. Dat ging als in de klasse L, paard kon niet wijken en niet verzamelen en niet op het achterbeen blijven. Toch over naar het M1, paard kon bovenstaande punten nog steeds niet en ook geen schouderbinnenwaarts. Toch over naar het M2, daar amper ooit wp kunnen rijden of maar net een mager wpje.

Zulke gevallen bedoel ik dus. Dat heeft geen zin, train dan gewoon nog even op je gemak verder maar nee. :+

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:05

Tamarant er zijn inderdaad bepaalde bokkers die altijd negatief zijn en je vertellen hoe het moet maar als je dan hun profiel bekijkt lijken het wel beginners :Y)

Ik ga ook alleen over als het gevoel goed is.
Op wedstrijden haal ik wel vaak dikke winstpunten dus dat motiveert om naar een hogere klasse te gaan.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:46

Tinkels; ziet er goed uit!

tamaramt; leuke foto's! Heel goed! Idd de beste stuurlui staan aan wal ;)

Iedereen is er verschillend in met overgaan etc. Met mijn eigen rijd ik ook vaak zo ver mogelijk door eigenlijk maar met de andere wel redelijk snel over. Maar ook vanwege dat het niet mijn paard is en er vaak dan wel een keer een einde aan zit.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:02

Iedereen doet het anders idd, ik ga over als ik denk dat we er klaar voor zijn. Rij niet heel veel wedstrijden, dus meestal is dat als ik rond de 10 punten heb.

Ik heb net gehoord dat ik de bokt SGW clinic mee mag rijden, super gaaf!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:23

@josje4 en tsplendid; Ja, daarom :) Ik kan me er totaal niet druk over maken verder, hihihi :)
Ik weet zelf mijn eigen aandachtspunten heel goed en weet zelf hoe het gevoel is met rijden.

@mereltuh; super gaaf!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:43

mereltjuhxxx schreef:
Iedereen doet het anders idd, ik ga over als ik denk dat we er klaar voor zijn. Rij niet heel veel wedstrijden, dus meestal is dat als ik rond de 10 punten heb.

Ik heb net gehoord dat ik de bokt SGW clinic mee mag rijden, super gaaf!

stoer :D

Ja lekker laten l*llen Tamaramt! je hebt een merrie om trots op te zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:21

Proficiat met alle wp!!

Ik steeds meer bezig met het M2. Maar besloten selecties in M1 mee te doen en afhankelijk daarvan eind december of eind januari M2.

Maar manman wat moeten ze veel bijleren!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:19

Dan heb je nog even lekker de tijd om te trainen Vonneke!

Mijnes kon ineens niet meer appuyeren naar links haha.. was het spoor kwijt.
VOlgende week maar even weer rustig de tijd voor nemen. Vanmiddag even wat M2 trainen.. morgen weer concours! Ben benieuwd.
Geloof een pittige jury, maar ach gewoon lekker gaan rijden.

Ze loopt verder heel fijn, aan de longe zie ik steeds meer souplesse.
Leuk om je paard zo te zien ontwikkelen.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:47

Tinkels schreef:
Dan heb je nog even lekker de tijd om te trainen Vonneke!

Mijnes kon ineens niet meer appuyeren naar links haha.. was het spoor kwijt.
VOlgende week maar even weer rustig de tijd voor nemen. Vanmiddag even wat M2 trainen.. morgen weer concours! Ben benieuwd.
Geloof een pittige jury, maar ach gewoon lekker gaan rijden.

Ze loopt verder heel fijn, aan de longe zie ik steeds meer souplesse.
Leuk om je paard zo te zien ontwikkelen.

Waar moet je heen en welke jury heb je ? Alvast succes :)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:53

Drachten ga ik heen.

A.J.v.an Ho.ek
Ken m niet hoor.. maar hoorde ik...

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:01

Tinkels schreef:
Drachten ga ik heen.

A.J.v.an Ho.ek

Oke! Ik zou eerst ook maar ik heb familiedag. Hmm geen bekende naam voor mij...

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:12

cindy1000 schreef:
Tinkels schreef:
Drachten ga ik heen.

A.J.v.an Ho.ek

Zitten we in dezelfde kring dan?
Ga je ook naar Sonnega, Elsloo en Appelscha?

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:17

Tinkels"
[quote="cindy1000 schreef:
Tinkels schreef:
Drachten ga ik heen.

A.J.v.an Ho.ek

Zitten we in dezelfde kring dan?
Ga je ook naar Sonnega, Elsloo en Appelscha?[/quote]

Nee warga&bakkeveen nog. Die jij noemt zijn voor mij wel ver weg, miss straks als ik Z1 rij.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:32

Bakkeveen is zo klein altijd :P maar wel op zand!
Is geloof ik tegelijktijd met Appelscha en dan wil ik graag Z1, en dat lukt niet in Bakkeveen.
Ik woon wat tussen Bakkeveen en Appelscha in :)

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:57

Tinkels schreef:
Bakkeveen is zo klein altijd :P maar wel op zand!
Is geloof ik tegelijktijd met Appelscha en dan wil ik graag Z1, en dat lukt niet in Bakkeveen.
Ik woon wat tussen Bakkeveen en Appelscha in :)

Achja maakt mij niet zo veel uit. Ik plan mn Z debuut pas november denk ik, kan ik nog even trainen en ik ga begin oktober een week naar rome <3

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 17:21

Iedereen succes op concours komend weekend.

Mijn zwarte parel heeft 2 weken vakantie. Ik heb het gigantisch druk in de wasserij, en ga volgende week op vakantie.

Peerd heeft het zo super gedaan afgelopen maanden, vond dat hij wel even vrij heeft verdiend.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 18:07

@tinkels: doe ik ook :P beste stuurlui staan altijd aan wal :+ Ik ben in ieder geval apetrots op mijn merrie, dat ze zich zo ontwikkeld heeft zonder bijkomstigheid van hulpteugels, strenge bitten, zweepgebruik en ruk en plukwerk van de ruiter.
Vanochtend weer les gehad en weer super fijn gereden.

Dat appuyeren is ook best een pittige oefening, dat gaat bij mij ook de ene keer beter dan de andere keer.
Succes morgen op concours!! :)

@cindy: oh dat is ook super leuk een week naar Rome :)

@nadita; dat is ook van tijd tot tijd goed om je paard lekker vakantie te gunnen.