[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:59

Lijkt een goede advertentie inderdaad Anthea, gave foto's heb je van 'm :j Wat tof van je stage :D

Klinkt goed Yvank, foto's zien er ook fijn uit :)

Mooi resultaat Setteli

Fijn dat het goed gaat MistimaBo, spannend vooruitzicht voor volgende week, ben benieuwd hoe het gaat met zadel erop!

Hier weer een gek weekje, Bu was spontaan volledig doof voor m'n been en al het voorwaartse was gewoon weg, donderdag in de les liep ze afgezien van dat nog wel erg fijn, alleen dus in slowmotion :') Vrijdag viel er niks mee te beginnen.. In de hoop dat het een hengstigheid is/was heb ik haar dit weekend maar even niet gereden, 't geeft me erg veel frustaties om zo te rijden, en in geval van hengstig zou het toch uit zichzelf 'opgelost' moeten worden. Met die bizarre weersomstandigheden zou het me niet verbazen als dat zich doorspeelt naar haar hormonen.. Gister weer gereden, en voor de zekerheid ook even m'n vzh zadel erop gelegd, ik hoop heel hard van niet, maar 't zou ook aan m'n nieuwe zadel kunnen liggen.. Gister ging in ieder geval weer een heel stuk beter, nog niet zoals ik d'r helemaal wil hebben, maar ik kon er in ieder geval weer iets mee. Nu nog even een paar keer met de vzh rijden, en dan over een paar dagen weer m'n nieuwe zadel erop, kijken of dat verschil maakt.
Tijdens het mindere voorwaartse zijn we haar wel wat meer gaan uitdagen met wat moeilijkere oefeningen, om het voor haar wat interessanter te maken, slangenvoltes in contragalop en travers en gister bezig geweest met eenvoudige galopswissels, die nemen we al vaak mee, vind ze een erg leuke oefening waar ze meestal nogal enthousiast van wordt, en gister over de ac-lijn gedaan, waar ze minder steun had omdat ze rechter ingesteld is, maar dat deed ze ook erg goed.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:01

Leuk van je onderlinge wedstrijd Yvank! :)
Gefeliciteerd met je punten Setteli! :) We zitten nu even ver in het L1 haha :D
Fijn dat het goed gaat, MiStimaBo! Spannend zeg!
Hopelijk ligt het niet aan het nieuwe zadel Fleur... Dat zou balen zijn :( Jullie gaan wel lekker met die oefeningen! :)

Hyrano heb ik momenteel erg weinig kunnen rijden, komende week hopelijk wat meer :j Hyrano stond al 4 dagen stil dus ik dacht dat hij wel hevig ging staan. Vandaar even kort aan de longe genomen en daarna erop (zonder zweep want ja, die zou ik niet nodig hebben). Niets was minder waar, Hyrano wou gewoon niet lopen, na 2 minuten had ik het zooo warm omdat ik er zo hard op moest werken _O- Ik had ook geen zin om mn zweep te gaan halen want als ik afstap en dan terug opstap dan is Hyrano helemaal niet meer te genieten.
Uiteindelijk toch wel fijn kunnen afsluiten :j

Ik heb mijn resultaten van de examens. Helaas 2 herexamens maar dat komt goed (hoop ik :') ).

En ik heb de foto's van Lino! :)
[BB-ITP] Lino in de studio!

xAnthea

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:56

Vandaag het zand nog eens van dichtbij gezien. Hyr maakte een gekke sprong en sprong dan ook nog eens opzij en ik was nog niet klaar om mee opzij te gaan dus daar lag ik dan.
Gelukkig lag de bak wat 'nattig' dus de landing was zacht. :+

Gek paard. Nu stond hij slechts 2 dagen stil en zat hij de hele tijd te springen haha :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:12

Oespie! Geen last verder?

Hier vandaag ons wedstrijddebuut gemaakt :) direct in het L1 dus! Boris had nog nooit officiele wedstrijden gelopen dus we waren erg benieuwd hoe het zal gaan.

188 met een een 3e prijs en 192 met een 2e prijs in de L1 tussen de paarden, jury vond hem heel stoer :D
Nu even verder trainen en de puntes op de i dan kan die helemaal knallen *\o/* . Heb heb voor deze wedstrijd 4x gereden en daarvoor meer dan een half jaar niet dus was weer even inkomen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:13

Jullie zijn een gave combinatie yvank!

Mag ik mij hier ook melden? Ik twijfelde of ik L1 wilde gaan starten. Heb Zo'n hekel aan die korte stukjes doorzitten en dan weer lichtrijden. Maar nu je vanaf april de hele proef mag doorzitten heb ik toch maar besloten L1 te gaan starten in April. Anders was ik denk ik halverwege het seizoen meteen L2 gegaan.
Hoe denken jullie over deze wijziging, dus de keuze lichtrijden/doorzitten?
Ik ben nu sinds een half jaar in het bezit van een leuke merrie. Bijna een jaar over het zadel. Zij heeft nu 6 proeven gelopen in de B en dat gaat erg goed.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:21

Nee geen last van!
gefeliciteerd met je punten :j

Welkom MerelV! :D Ik vind het feit dat je kan kiezen, wel fijner. Vind doorzitten de laatste tijd wel fijner, maar als Hyrano wat gespannen is, ga ik wel lichtrijden want anders zit ik te botsen...

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:29

xAnthea schreef:
Nee geen last van!
gefeliciteerd met je punten :j

Welkom MerelV! :D Ik vind het feit dat je kan kiezen, wel fijner. Vind doorzitten de laatste tijd wel fijner, maar als Hyrano wat gespannen is, ga ik wel lichtrijden want anders zit ik te botsen...

Ja daar kan ik me wel in vinden. De mijne laat zich wat stabieler rijden als ik blijf doorzitten. Dus daarom toch maar wel in het L1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:08

Het maakt mij niet uit, beide gaat prima.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:50

Yvank wat een mooi resultaat, gave foto's ook :D Je hebt 'm super voor elkaar als je 'm na zo'n tijd oppakt en er meteen zo'n mooie wedstrijd mee rijdt :j

Anthea, af en toe een bodemonderzoek kan heel nuttig zijn, maar dan niet op deze manier :+ Haha hij houdt het afwisselend voor je om zo tegen je verwachtingen in wel of niet fris te zijn :D

Welkom Merel! Wat voor paard heb je? :)
Ik kan me nog niet erg veel voorstellen bij het idee dat je lichtrijdens/doorzitten zo zelf in de hand hebt, op zich handig, maar het zou mij denk ook wel weer wat onzekerheid geven :P Ik ben inmiddels L2 gestart, maar een hele proef lichtrijden zou ik toch een vreemd idee vinden, denk dat ik uitga van doorzitten wat ons in principe ook beter af gaat, en wellicht af en toe een oefening lichtrijden, om even wat druk van de ketel te halen, ze kan erg heet worden in m'n proeven, en op een bepaald punt wordt dat teveel spanning, wat dat betreft zou het voor ons lekker zijn dat ik die stukken even zou kunnen lichtrijden om die spanning iets te kunnen laten afvloeien.

Hier een rustig weekje, Buraan staat wegens ernstig tijdgebrek al even iets teveel stil, en na zo'n dip moet ik zeggen dat m'n motivatie ook wel eens beter is geweest. Al had ik van de week wel weer lekkerder gereden, ze was in ieder geval weer lekker voorwaarts. Dus deze week maar even lekker fanatiek aan de slag :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:21

Oh balen Anthea. Ik ben tot nu toe 1x van Phoebe afgevallen en ik vind vallen zo eng. Gelukkig had ik me niet zeer gedaan, dus gelijk weer opgeklommen en verder gereden.

Mooie punten Yvank! Ziet er inderdaad stoer uit!

Ik heb ook vaak van die rustige weken Fleur_yen. Meestal rij ik maar 2x in de week en als ik wedstrijd heb 3x. Gelukkig merk ik niks aan haar als ik minder vaak rijdt, maar vind het soms niet heel eerlijk naar haar. Als ik een tijdje niet gereden heb, doe ik geen drukke les er achteraan.

Gisteren voor de 4e keer L1 gestart en mijn mindere punten blijven hetzelfde. Zoals wijken voor linkerbeen, aangalopperen, middengangen, halthouden, pfff. Maar dat komt denk ik ook doordat ik niet regelmatig train. Straks in het voorjaar wordt alles beter. :D
Maar ondanks de 4-en en 5-en had ik toch mooi 187 en 186 punten en zelfs een 5e prijs *\o/*
Dus de stand staat nu op L1+7. Maar ik rij de 30 punten gewoon lekker vol. Ze is nog maar 4,5 jaar en moet nog zoveel leren. Als ik wil mag ik haar gelijk M2 starten, maar dat doen we echt niet. Ben wel een beetje zuinig op haar :o

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:59

Mooie punten Setteli!

Fleur_yen: Mijn paard is een bijna 6 jarige merrie afstamming whitesnake x nonstop. Springen gefokt dus. Oh ja, Het is een schimmel!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:41

Ik vind vallen ook echt eng :+
Mooie punten weer zeg!! :D

Ferdo's advertentie staat sinds het weekend. Nog geen reactie helaas. Mss ben ik wat ongeduldig.
Kreeg net wel een berichtje, maar dat was best vreemd want hij stuurde 'ik wil je graag helpen' en dan 'laat maar'. Geen idee waar dat precies over ging hahaha! Nadeel van je gsm-nummer bij de advertentie te zetten. :P
Hyrano laat ik even staan tot woensdag, dan wordt de wind net iets minder haha, niet normaal hier _O-

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:48

Afwachten Anthea, je zult in jouw geval net de goede moeten treffen, hopelijk lukt het :j En die wind is hier ook erg, was vanmiddag nog niet niet van m'n paard af geblazen :=

Ik heb even je profiel gespiekt Merel, wat een knappe dame heb je:)

Mooi resultaat Setteli, en helemaal gelijk dat je rustig aan doet hoor :j Zo weinig rijden werkt bij ons toch niet helemaal, beest wil te graag aan het werk :+ Met 4x per week gaat het prima, maar zo tijdens een dip is stilzetten niet de beste manier merk ik.

Moet zeggen dat afgelopen week m'n motivatie even weg was, maar vandaag weer gereden en dat begon nogal prut, maar gelukkig wel veel kunnen oplossen en uiteindelijk liep ze best lekker :j

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:46

Zo, ik ben er ook weer, enorm druk gehad dus geen tijd om te reageren.

jammer zeg Fleur, van je laatste wedstrijd.. was Bu toch ergens van van slag of iets dergelijks. fijn dat je les daarna wel weer beter ging, echt leuk he als je je paard zo'n stuk korter voelt worden, dan weet je dat je goed bezig bent. Vind dat jij en je instructrice het rijden altijd erg creatief en goed aanpakken! precies inspelen op je paard hoe die op dat moment is en dan ook steeds met afwisseling komen. echt mijn complimenten! Ik probeer dat zelf ook wel maar weet niet altijd voor elke situatie de goede oplossing.

Vind het een goede advertentie Anthea, en wat is Hyrano toch een gek paard af en toe :') gelukkig heb je jezelf niet enorm zeer gedaan! ik zou toch wel even schrikken, maar ik ben ook een schijtluis.

gaat goed bij jou dus mistimabo! ben benieuwd hoe Hiphop het oppakt! blijft altijd spannend, de eerste keer erop.

Klinkt goed Anne! hopelijk houden jullie zo vol! ik herken dat wel, dat ze dan pas na een tijdje heet worden. Maar als je het kan controleren worden ze wel supergaaf!

Wat is Boris toch enorm leuk Yvank! ik heb echt een zwak voor fjorden haha. Op die foto's lijkt hij ook een fijne draf te hebben? Kan het natuurlijk niet beoordelen zoals vanaf een filmpje maar hij lijkt erg ruim? Gefeliciteerd met je punten!

Gefeliciteerd met de winstpunten Setteli! hopelijk gaan die werkpuntjes over een tijdje wat beter, even extra aandacht aan besteden. je gaat wel hard zo, maar vind het verstandig dat je lekker dooroefent!

Welkom Merel! Ben ook wel benieuwd naar je paard!
Ik vind de wijziging van het zelf kiezen of je doorzit enorm fijn! Mijn paard doet het zoveel beter als ik doorzit. Als ik aan het lichtrijden ben loopt ze correct en netjes maar als ik doorzit krijg ik net dat beetje extra waardoor ze heel ruig wordt!

Nou hier is in de tussentijd heel veel goed gegaan, maar gaat het nu even niet goed..
Kon eerst heel wisselvallig rijden door het weer, tentamens etc. Maar Mourie deed het steeds wel nog goed. Vorige week is de fysio geweest, die was een half jaar geleden ook geweest en ze heeft wel 5x gezegd dat Mourie een heel ander paard was geworden, zoveel verbeterd in haar bespiering e.d. jullie begrijpen dat ik apetrots was :D :D Na 4 dagen mocht ik weer opstappen en wauw, wat een paard <3 ze sjouwde zo lekker door de bak heen, heb de hele dag met een bigsmile rondgelopen haha.
Maar de dag erna was het mis... Kwam echt stokkreupel uit stal.. Dat was gisteren en vandaag is het net zo erg. Weet zelf niet zo goed wat ik moet denken want haar been is dik en warm, maar ook haar hoef voelt wat warmer aan. Dus hoefzweer oid of toch wat in het been zelf?
Er is al een berichtje weg naar de smid, hopelijk kan die snel komen kijken en mocht het niet in haar hoef zitten zo snel mogelijk de veearts erbij ;(
Het welzijn van mijn paard is natuurlijk mijn zorg op de eerste plaats, maar stiekem is het ook wel jammer dat ik de regiokampioenschappen nu af kan melden, is over minder dan 2 weken al..
Maar ik hoop gewoon dat het niets ernstigs is en ze snel weer kan lopen :(

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:53

In eens stokkreupel is vaak een hoefzweer. Kan ook gepaard gaan met een dik been. Heb ik bij Uno al 2x gehad.

Lees nog steeds mee maar heb al even niet gereageerd.
Trainen hier rustig door. Zaterdag wedstrijd in Zevenaar.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:37

Stelt me een beetje gerust Esther! De smid is gelukkig onderweg nu. Hij had eigenlijk vrij maar kwam toch gelijk gelukkig!
Succes zaterdag :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:16

Ah nee Mara wat rot :7 Maar zo spontaan stokkreukel zou ik ook denken aan hoefzweer, hopelijk ziet je smid iets zo!
En dankjewel voor het compliment, t is vooral m'n instructrice met haar creatieve oplossingen hoor, en door haar 'opvoeding' steek ik er af en toe ook wel iets van op :o Haha meestal schrijf ik hele verhalen over hoe m'n les ging om later te bedenken dat het niemand waarschijnlijk interesseert _O-

Wel heel fijn van de fysio trouwens, hopelijk kunnen jullie weer snel lekker aan de slag!

Succes Esther, gaat het rijden goed momenteel? :)

Vandaag zat ik lekker op tijd op m'n paard, aangezien ik mezelf goed genoeg ken om te weten dat als het verder de hele dag regent ik toch echt weinig zin heb om te rijden :o

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:09

Wat zei de hoefsmid mara?

Rijden thuis gaat eigenlijk wel goed. Heb ook trouw iedere week priveles. Mijn instructrice heeft laatst met hem gesprongen bij een clinic van Lammert Lasseur. En voor een paard dat eigenlijk nooit springt (ik durf niet te springen) deed hij het erg goed. Alleen de dubbel vond hij echt niks, en uno zou uno niet zijn als alle hindernissen de eerste keer niet eng waren. Dus eerst weigeren om ze daarna foutloos te springen.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 00:04

Het is gelukkig inderdaad een hoefzweer! Het jammere is alleen dat de smid hem er nu nog niet uitgesneden kreeg.. Dus even afwachten of het de komende 2 dagen vanzelf open klapt of dat hij opnieuw moet komen.

Ja fleur je leert wel veel van zo'n instructrice! Je gaat zelf dan toch de verbanden zien; als dit misgaat, kan ik het zo oplossen. En dat is net een stukje belangrijk inzicht! Ik vind het juist leuk en leerzaam je uitgebreide verslagen van lessen te lezen, vooral blijven doen haha.

Leuk Esther dat Uno zo toch een keer kan springen. Snap wel dat je het zelf niet zo durft haha. Maar Uno heeft er waarschijnlijk wel veel van geleerd, zo veel te zien dan!

Van de smid mocht ik trouwens nog niet mn kampioenschappen afmelden dus heb braaf geluisterd :') we kijken volgende week maar hoe het dan is

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:51

Fijn Mara dat het " maar" een hoefzweer is. Inderdaad zou ik ook nog even wachten met afzeggen.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:13

Nou hier een apart dagje vandaag, ging een stukje buiten rijden, Bu was erg braaf en leek lol te hebben, liep lekker door de plassen te stampen, reed over een lang graspad tussen een soort van boomgaard van wilgen. Eind van het pad twijfelt ze ineens, en ik twijfelde teveel met haar mee, ze draait met een steiger om, en maakt vervolgens een enorme luchtsprong, die ik met geen mogelijk uit kon zitten. Belandde op m'n voeten, en wist m'n teugels vast te houden, en zo'n 20 seconden later was ze weer haar relaxte zelf. Was niks in de omgeving te zien waar ze op keek, leek haast eerder dat ze keek naar iets 200m verderop, of in de bosjes moet iets hebben gezeten wat ze rook oid? Heel vreemd, ben weer opgestapt, en het zelfde pad teruggereden, vervolgens terug naar stal gegaan, verdere uitrijmogelijkheden hier zijn landweggetjes met sloten ernaast, wat mijn lef niet bevordert. In het bos kunnen we lezen en schrijven, deden we de meest gekke dingen, maar hier stop ik gewoon met rijden.

Sowieso vond ik de enorm heftige reactie vrij apart, helemaal omdat ze verder best heel fijn liep, lekker koppie laag en gewoon wel blij. Moet echt binnenkort weer eens het bos opzoeken met de trailer, want ik vind de afwisseling toch erg belangrijk.

Gelukkig inderdaad 'maar' een hoefzweer inderdaad Mara, en dan blijf ik maar doorgaan met m'n verhalen hihi, zelf vind ik het van anderen ook interessant om te lezen, geeft inderdaad altijd weer meer inzicht :j

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:18

Wat apart zeg Fleur, ik zou zelf denken dat ze de omgeving even spannend vond omdat het niet het bos is zoals ze gewend is. Maar zoals je beschrijft was ze verder rustig dus dat zou dan niet kloppen.. Alhoewel paarden natuurlijk wel kunnen schrikken van dingen die wij niet zien. Misschien was dat het dan? Lichamelijk klinkt het ook niet alsof er dan vandaag iets bij haar dwars zat.
Iig gelukkig dat je op je benen terecht kwam en haar vast kon houden! Dat zorgt toch voor een goede afloop.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:34

Ja ik weet het dus niet zo, leek haast alsof ze de overgang eng vond, pad was dus tussen een soort van boomgaard, voor 100en meters lang was er dus niks anders te zien dan jonge wilgenbomen, tot aan het eind, ineens op 200m een boerderij in zich kwam, of ze daar nou iets zag..? Omdraaien met zo'n 'steiger' betekent in Buraan d'r taal meestal iets engs in zicht, maar de directe omgeving was niks wat ik me kon bedenken, en na het akkefietje even een stukje aan de hand doorgelopen, en ze keek nergens naar. Had eigenlijk nog een stukje over de landweggetjes willen rijden daarna, maar daar had ik toch maar van afgezien, zo'n onvoorspelbare heftige reactie uit het niks vond ik iets te link om te riskeren, maar vooral omdat ik mezelf er even niet in vertrouwde.
Maar gelukkig een goede afloop inderdaad, mijn instinct zegt wel altijd heel hard dat ik de teugels vast moet blijven houden als ik buiten val, en dat is me al een paar keer goed van pas gekomen :o

Maar ze doet nooit iets zonder reden, dus er zal echt wel iets geweest zijn, alleen frustrerend dat ik het zelf niet zag O:)

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:54

wat een topweek zeg ! Buzzy blijft in de stijgende lijn en hiphop .. ik heb er geen woorden voor , wat een wereldpaard, gister en eergister gedraafd aan de lounge en morgen beginnen we al met sturen :o :D wat een gevoel geeft dat paard als je erop zit zeg, zo vertrouwd!

Iedereen gefeliciteerd met de punten !

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:03

Succes morgen met je wedstrijd Esther! Ik wil ook nog eens wedstrijd rijden :( Maar momenteel de tijd niet en Hyrano gaat ook nog steeds niet die trailer goed op :')
Goed van het springen! Wel jammer dat ie eerst weigert, maar uiteindelijk springt hij haha :)

Mara BALEN! Maar gelukkig is het maar een hoefzweer. Toen ik Hyr net had, stond ie elke maand met een hoefzweer, dat was echt een hel... Ik zou je wedstrijd ook nog niet afzeggen :n
Hoe gaat het nu? :)

Wat eng Fleur! Goed dat je op je voeten landde. Ik val altijd op mn kont dus dat is niet zo handig dan :')
Wel gek dat ze dat opeens doet...

MiStimaBo, lijkt me echt super zeg! :D Jij zal wel trots zijn! :)

Nou ik dacht dat er niets erg was na mn val, helaas ben ik met mijn spoor langs mn zadel geschuurd... Mn zadel is helaas beschadigd :( Maar daar bestaat leerverf voor :')
Ik heb hem gisteren gereden en hij was weer lui (heb hem voor de zekerheid toch maar gelongeerd xD). Gelukkig was hij verder wel oke, maar hij is momenteel erg dominant. Dat merkte ik al tijdens het grondwerken eergisteren. Regelmatig oren plat als er iets is dat hem niet zint en gisteren trok zich dat ook door in het rijden. Hij wou slenteren, ik wou activiteit. En met dat ik er iets meer achter zit, werd hij weer kijkeriger en weigerde hij af en toe om iets te doen (met name de galop ging niet zo goed, hij wou niet meer aanspringen).
Ik denk dat Hyrano vindt dat zijn vakantie nog niet voorbij is, maar hij zal toch weer aan het werk moeten. Volgens mij heeft hij niet echt pijn want dan doet hij anders, maar als dit zo blijft, zal ik de osteopaat er nog wel eens bij halen. :)