Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:32

sharon_quiz schreef:
Nou Anouk misschien doe ik dat wel! Dan kan ik jullie supporten/groomen/lezen/enge-wandelaars-wegschoppen/hulpje zijn! ;)

Ik kan jullie ook eventueel helpen hoor. Loop er twee dagen rond en start zelf niet mee.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:57

horseyfries schreef:
Idd, gewoon mee doen hoor! Je rijdt toch voor jezelf en je eigen ervaring?

Vandaag is mijn Fairfax singel binnengekomen, ben zoooo benieuwd hoe mijn paard erop gaat reageren!

Hoe bevalt de singel Jenny?

loveSaros

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:38

Weer een beetje goed nieuws van hier, heb mijn tentamen (mondeling, echt een hel haha) vanochtend gehaald! En het rijden ging eindelijk ook weer super lekker. Ze is niet meer hengstig en het dominante gedrag is ook zo goed als over, ben er echt heel blij mee!
Nu kunnen we weer langzaam doortrainen voor het Z2 (al moet ik eerst nog 2 weken examens overleven), en wedstrijden plannen in het Z1 :)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 16:08

Ik wilde net een berichtje sturen over de singel.. ik zit er over na te denken hem ook te kopen

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:36

Wat een goed nieuws loveSaros! Van zowel je mondeling tentamen als de hengstigheid die bijna over is.
Op naar het Z2, haha.

Daisy het klinkt inderdaad heel geweldig, maar ik zou wel van een aantal personen willen weten of het echt een verbetering is. Ik zag dat de singel vanaf zo'n 330 euro kost!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:27

sharon_quiz schreef:
Haha Anouk is inderdaad de kenner van concoursen en grote wedstrijden. Leuk hoor!

Ik ben twee keer naar de Almelose Ruiterdagen geweest. In de B en M2. Zat er aan te denken om dit jaar weer te gaan, maar waarschijnlijk ga ik lekker een week ergens buiten rijden. Naar de veluwe of iets anders leuks.

Vanavond heb ik weer les! Nog even laatste puntjes op de i zetten voor zondag!

Almelo wil ik ook nog steeds heen, maar is tegelijk met mn school dit jaar, dus helaas...
Maar vind zomerdag wedstrijden echt heel tof, dus ga regelmatig dan ja :D

Wat ik ook een heel leuk concours vond dit jaar was het Heideconcours in Ede (september), maar daar had ik ook wel de dagprijs gewonnen dus dat was extra leuk :D

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:28

odenxia schreef:
sharon_quiz schreef:
Nou Anouk misschien doe ik dat wel! Dan kan ik jullie supporten/groomen/lezen/enge-wandelaars-wegschoppen/hulpje zijn! ;)

Ik kan jullie ook eventueel helpen hoor. Loop er twee dagen rond en start zelf niet mee.

Dat zou ook top zijn :D Al wil mn moeder vast ook wel 1 dag mee :)

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:37

Niemand van jullie die vanavond nog gezellig op jumping is? :)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:38

nee maaar morgen ochtend ben ik er te vinden hoor!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:52

Aaaah Almelo..... Bummer, maar Olie verliest zooveel gewicht door stress als hij op andere locatie gestald staat, dat ik het niet met hem aandurf om te gaan. Met Chilles zou het wel gaan, maar die rijd ik nu niet zelf. En ik ga hem niet afpikken om zelf een wedstrijdje te kunnen rijden.
Dus helaas, pindakaas.

Van mij mag het ophouden met vriezen, de paarden worden jolig en ik wil weer rijden!!

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:09

Almelo heb ik nog geen ervaringen mee, maar hoor er wel veel positieve verhalen over!
Heb me net aangemeld voor de Oud-Beijerlandse Dressuurdagen, beide dagen :)
Sta nu voor het Z1 aangemeld, maar wie kan dat al Z2 worden, ik zie het wel.

Vervelend dat je niet kan rijden met de vorst!

*edit: zeer grote typo..
Laatst bijgewerkt door loveSaros op 18-01-13 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:18

Ooeww, LoveSaros, dat klinkt goed!
Hier hebben we volgens mij niet echt meerdaagse dingen, maar wel wedstrijden op maandag en dinsdag.
Dus kan ik bijvoorbeeld zaterdag in A starten, zondag in B, maandag in C.
Dat lijkt me een prima vervanging van meerdaagse wedstrijden. Bij gebrek aan beter.

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:30

Wedstrijden op maandag en dinsdag? Apart?
Maar wel handig als je idd niet aan meerdaagse mee kan doen!
Ik heb het geluk dat OB niet zo ver rijden is voor ons, dus ik hoef er niet te blijven overnachten.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 01:10

@lovesaros gezellig! doe je ook mee met Kür?

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 08:40

Pieteritus van mij mag het ook gauw ophouden met die vorst.
Vind het maar nix, wil ook weer rijden, we waren net weer de draad wat aan het oppakken krijg je die verrekte vorst.

Ik heb eigenlijk nog nooit een meerdaags concours gedaan, lijkt me wel heel leuk.
Denk alleen niet dat m'n paard het leuk vind als ze een nacht in een vreemde stal moet staan.

Iedereen succes vandaag en morgen!!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 08:55

Ik was ook best benieuwd naar de werking van die FairFex singel, 300 euro voor een singel is niet niets!

Ik ga zondag naar jumping :)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 09:28

Ik heb er weleens over nagedacht om naar de Almelose Ruiterdagen te gaan, mijn nichtje woont daar. Dus voor de overnachting geen probleem. Maar dan moet ik mijn paard achter laten op een vreemde stal, een het kost gewoon heel veel geld. Lijkt mij heel gezellig, maar te kostbaar!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 09:57

Almelo is best prijzig ja, maar het is wel super gezellig. En de banen zijn daar heel erg goed. Ik ben ook wel eens naar het Zilveren Ster concours in Haaksbergen geweest, maar zonder paard.

Gisteren heb ik les gehad en het ging echt toppie. Ik hoop echt dat ik hem zondag ook zo kan rijden, want dan is ie best spectaculair :)

Veel plezier allemaal op Jumping!

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:26

Heb me niet ingeschreven voor de Kür, denk dat er al te veel mensen op de wachtlijst staan ;) Start zaterdag en zondag 2 proeven. Maar ik heb er wel zin in! Heb daar in het L2 en M2 ook gestart maar nog nooit daar in het Z in de mooie zandbanen! :)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:27

Jumping was echt super. Genoten van de kürs, vooral Minna Telde met dr 1 ogige paard en Damon Hill hebben mij verrast en ontroerd. Vond Imke & Edward ook super fijn rijden. Erg jammer van Stephanie Peters dat ze af moest groeten.

straks maar eens rijden.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:51

Ben ook benieuwd naar verhalen over de singel! Ruim €300,- is wel erg veel! Maarja, als het echt verbetering geeft..

Ik gisteravond nog 20 min gereden. Het was toen 'maar' -2, dus kon het niet laten na een week niet gereden te hebben (we hebben en binnenbak, maar ik vond het zelf te koud :o ) . Vandaag les gehad. Voor het eerst echt serieus aan de wissels gewerkt. Ze snapt de hulp (al), maar ik vind het nog moeilijk om aan te voelen om precies op het juiste moment de hulp te geven. Ze springt ze iig elke keer van achter naar voor, dus daar ben ik al heel blij mee, want dat is toch wel belangrijk! Ook springt ze ze al 8 van de 10x in 1 sprong. Gaat goed komen denk ik. Ik heb er meer moeite mee dan zij :+ Nu maar gewoon elke les mee gaan pakken om er handigheid in te krijgen.
Vanmiddag nog een paard geschoren. Zal de laatste van het seizoen wel zijn geweest. Jammer, moet ik gaan afkicken :')

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:14

Als je moeite hebt om het goede moment te vinden dan helpt het vaak om te tellen. Je telt bijna altijd op het moment dat het binnenvoorbeen landt en dat is ook het moment dat je de hulp wilt geven.

Ik heb vandaag (voorlopig voor het laatst) wedstrijd gehad. Was zelf niet zo tevreden maar het resultaat was niet heel slecht.

Laten we zeggen dat het een enerverende avond was....
Het begon al met een jury die niet op kwam dagen en ik moest als eerste dus maar een tijd gestapt en toen nog twee rondjes draven en richting de ring.
Co (Z1) was héél gespannen die vond de overgang van losrijden naar de ring heel moeilijk en schrok zich onderweg ook nog een keer de tyfus van het windbreekgaas langs de ring dat begon te klapperen. Moest daarom een extra volte rijden want ik was vanuit mijn schouderbinnenwaarts opeens bijna op X. Jury was blijkbaar nog druk na haar verlate binnenkomst en lette totaal niet op waar ik me dan weer aan ging erg eren. Prima dat je even een keer de andere kant op kijkt maar volledig in je tas verdwijnen lijkt me niet nodig.
Punten vielen me wat tegen. Had in de eerste proef 198 en in de tweede 208. In de tweede proef was ik eerste.

Bij had losrijden met de Tango was ik al niet zo gelukkig en ik was best een beetje bang dat hij in de ring echt eng zou gaan doen als ik daar ook een klapper van het doek zou komen.
Nou die kwam..... en het scheelde maar heel weinig of ik had eraf gelegen. Was al een beugel kwijt en was aardig uit balans maar het liep goed af. In de tweede proef had ik een behoorlijke discussie met binnenkomen. Hij wilde niet recht stilstaan, ik wilde dat wel, beetje been, geen reactie, nog meer been, geen reactie, schop, totale paniek en keihard achteruit rennen, nog een schop, half omhoog, nóg een schop en toen een soort van op X groeten :+
In de rest van de proef goede dingen maar ook fouten. Super mooie wissel op de AC lijn maar dan twee galopsprongen later nog een hele mooie en toen nog maar eentje om weer in de goede galop te komen en nog wat van die dingen. Was wel weer duidelijk dat de jury niet oplette want ik had daarvoor een 7.

In de eerste proef had ik 213 en in de tweede 207. Met een eerste en een tweede plaats.
Al met al wel tevreden het was een moeilijke baan en beide paarden hebben zich dapper gedragen.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:23

rare jury katja maar goed je heb wel je wp:p

Net gereden ging wel lekker ben tevreden kan voldaan slapen

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 08:44

Heel apart Katja.

Is er bij jullie ook veel sneeuw gevallen??
Ik baal er echt van, wou net morgen weer op pad gaan met de trailer naar de manege.
Maar dan moet echt de sneeuw weg zijn!!
Gisteravond paardje nog wel ff gelongeerd met een bijzetje in ons kleine binnenbakje (eigenlijk net te klein voor een groot paard, maar ze kan even wat der benen strekken, moet toch wat met dit weer)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 09:25

jaa en echt superveel... gister had ik om 12 uur les en sinds half 1 tot snachts heeft het hier gesneeuwd....
Het sneeuwde zelfs in onze binnebak boehoe