Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:41

Dames, dames!! Even in de liefde blijven, zoals mijn zusje altijd zo leuk zegt ;)
Ben ook wel benieuwd wat mijn paard per sec kost, als ik al mijn lessen, stalling en wedstrijden per maand bij elkaar op tel...
Deze hobby is nou eenmaal duur..

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 01:20

ponyparadijs schreef:
Oe voel een irritatie op komen.

Wie gaat er in vredesnaam uitrekenen wat een start per seconde kost? Ben je nu niet heel overtrokken aan het reageren? Waar baseer je die 24 euro op? Ik snap de redenatie niet geheel.

55,50 euro voor 4 starts, dus 55,50 gedeelde door 4 is 13,88 en dan nog eens 10 euro inschrijfgeld (gemiddeld genomen) voor 1 wedstrijd is 23,88 per start!

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 01:32

asjemenou schreef:
bruintjebobo schreef:
zullen er zeker zijn die vaker starten, maar ook een hele grote groep die veel minder starten. Dan kan je wel zo'n beperkte startpas voor 55,50 geloof ik aanschaffen plus nog eens het inschrijfgeld, waarmee je 4x mag starten. Dure hobby wordt dat zo. Dan betaal je als je die pas al max gebruikt bijna 24 euro per start!! Bij het springen ben je bv maar 1,5 minuut in de ring. Dat is 25 cent per sec!!

Rekenen is 00k een kunst!

Ik denk ik d0e het maar gr00t en dit, want anders kun je het misschien niet lezen? V00r 0ns h0ef je het iig niet te d0en.

Zo ingewikkeld is het niet hoor, zegt mss meer wat over jou rekenvaardigheden. En als het je niet boeit lees je het maar niet. Ik wilde er alleen maar mee aangeven welke belachelijk hoge prijzen de knhs hanteert.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 08:35

bruintjebobo schreef:
ponyparadijs schreef:

Wie gaat er in vredesnaam uitrekenen wat een start per seconde kost? Ben je nu niet heel overtrokken aan het reageren? Waar baseer je die 24 euro op? Ik snap de redenatie niet geheel.

55,50 euro voor 4 starts, dus 55,50 gedeelde door 4 is 13,88 en dan nog eens 10 euro inschrijfgeld (gemiddeld genomen) voor 1 wedstrijd is 23,88 per start!

Maar je hòeft niet te starten :Y)

En waaarom het nschrijfgeld er bij optellen?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 09:43

Maar bruintjebobo enig idee wat de bedoeling is van de gelimiteerde startpas?

En vergeet je in je optelsommetje nou niet je lidmaatschap van de vereniging? En de stalling van je paard? Het vervoer naar de wedstrijd? De lessen die je moet rijden?

Maar dat alles maakt toch niets uit als je plezier hebt in je hobby? Of ben ik nu heel gek aan het denken?

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:24

Je moet toch érgens je geld aan uitgeven????? :D Maargoed. Ik heb wel binnen twee dagen een credit factuur van de KNHS ontvangen. Dus dat ging erg snel. Ik wacht rustig af wat er komen gaat. Tenslotte kunnen we niet naar een andere organisatie overstappen dus ja. T is dit of niet meer starten.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:30

MargrietJonk schreef:
Ik heb wel binnen twee dagen een credit factuur van de KNHS ontvangen. Dus dat ging erg snel.

ja die had ik ook snel maar het geld heb ik nog niet terug.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:41

bruintjebobo schreef:
Zo ingewikkeld is het niet hoor, zegt mss meer wat over jou rekenvaardigheden. En als het je niet boeit lees je het maar niet. Ik wilde er alleen maar mee aangeven welke belachelijk hoge prijzen de knhs hanteert.

Heb je er al eens over nagedacht dat er bij de KNHS ook mensen werken? Die ook niet gratis zijn??
Heb je al eens een jaarverslag opgevraagd en doorgespit?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:41

bruintjebobo schreef:

Als je z0 gaat rekenen ben je veel meer v00r een start kwijt, vergeet je wel heel veel dingen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:56

bruintjebobo schreef:
ponyparadijs schreef:

Je vergeet het een en ander:
- lidmaatschap van je rijvereniging
- lidmaatschap KNHS
- P&S van KNHS

Dan kost het veel meer per seconde :o

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:23

MargrietJonk schreef:
Je moet toch érgens je geld aan uitgeven????? :D Maargoed. Ik heb wel binnen twee dagen een credit factuur van de KNHS ontvangen. Dus dat ging erg snel. Ik wacht rustig af wat er komen gaat. Tenslotte kunnen we niet naar een andere organisatie overstappen dus ja. T is dit of niet meer starten.

Dat is vrees ik ook het probleem, de knhs kan vragen wat ze willen. Al vragen ze 200 euro per startpas. De mensen die wedstrijden willen rijden kunnen niet anders dan die 200 euro betalen. Lang leve de monopoly positie.

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:29

ponyparadijs schreef:

En vergeet je in je optelsommetje nou niet je lidmaatschap van de vereniging? En de stalling van je paard? Het vervoer naar de wedstrijd? De lessen die je moet rijden?

Maar dat alles maakt toch niets uit als je plezier hebt in je hobby? Of ben ik nu heel gek aan het denken?

Ja dat klopt, maar wilde alleen maar even aangeven wat een prijssteiging ze doorvoeren met die startpas ten opzichte van de startkaart met coupons. De overige kosten zoals je omschrijft die waren er voorheen ook al. Heb ook met knhs gebeld en daar gaven ze me ook wel gelijk maar ze gingen van een gemiddeld gebruik uit. Dat zullen we dan maar geloven.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:31

Jeetje dat ze het maar per 1 april in moeten voeren is natuurlijk ook niet echt te doen he?

Je betaalt per kalenderjaar aan de KNHS, dus van januari t/m december.
Dan zouden ze je dus in Januari een factuur moeten sturen waarin je voor januari t/m maart de startkaart betaalt, en van april t/m december de startpas? Dat lijkt me best een rompslomp. Of eerst de startkaart betalen + je coupons (en dan zijn er nog zat mensen die ze niet op kunnen maken... toch niet helemaal uitkomen etc. etc.) en moet je in april de startpas betalen?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:36

Wij zijn voordeliger uit dan met een startkaart. Ik kan niet vanuit iedereen praten. Maar voor ons is het wel goedkoper. Enige nadeel is dat ik nu in januari ineens 75 euro moet ophoesten. En dat in een toch al dure maand.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:37

bruintjebobo schreef:
ponyparadijs schreef:

Ja dat klopt, maar wilde alleen maar even aangeven wat een prijssteiging ze doorvoeren met die startpas ten opzichte van de startkaart met coupons. De overige kosten zoals je omschrijft die waren er voorheen ook al. Heb ook met knhs gebeld en daar gaven ze me ook wel gelijk maar ze gingen van een gemiddeld gebruik uit. Dat zullen we dan maar geloven.

Klopt, als ik voor mezelf reken kom ik goedkoper uit. :j
En als ik zo om me heen kijk zijn er met mij ook heel wat die goedkoper uit komen. De KNHS gaat van 75% uit waarvoor het goedkoper word. ;)

Heb je er ook al aan gedacht wat voor voordelen het brengt? Ik heb zelf mijn eigen paardje, en rijd verder geen andere paarden op wedstrijd, die van mij is echt een dressuurkrack springen kan die wel (althans vanwege z'n leeftijd nog niet ohz gedaan maar vrij springen kwam die er goed over heen), maar verwacht van hem zeker niet een super geweldig rondje met kans om ver bovenaan te eindigen en gewoon hele goede sprongen. Met hem is mijn bedoeling ook om me lekker op de dressuur te richten, echter wil ik best wel een keer een B parcours starten puur voor de afwisseling! Dat is nu dus gewoon heel goed te doen! :j Hoef er niet 16 springcoupons voor aan te schaffen (waarvan ik er zeker heel wat weg kan gooien die ik nooit zal gebruiken) e.d.. Komt ook nog bij dat als je nu wedstrijd starten (en zoals in dit topic ook terug te lezen) mensen soms best wel hele grote sets coupons in 1 keer bestellen. Allemaal leuk, maar de kans bestaat natuurlijk dat een paard of de ruiter een blijvende blessure oploopt en nooit weer kan starten. Dan kan je ook al die coupons weggooien, of wat denk je van plotselinge verkoop van paard o.i.d.? kan je het spul ook weggooien.. dat heb je dus straks niet meer he! :)

Tuurlijk het is even balen als het begin jan. zou gebeuren, wanneer je net voor een heel jaar heb betaalt. Maar hoeveel coupons kon je bestellen van 75,50 min de kosten van de startkaart?

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:37

Ben het voor een deel met je eens. Het is idd handig als je ook af en toe wilt springen/dressuur rijden. Dan gaan die 16 coupon's niet snel op, al waren ze wel gewoon heel lang "houdbaar".
Het verhaal van blessure kan ik me minder in vinden. Als je paard bv blessure krijgt in begin van het jaar en je bent er half jaar/jaar uit. Dan ben je 75,5 kwijt terwijl je maar een enkele wedstijd hebt kunnen starten. Met een startkaart en een set coupons heb je de kosten van een startkaart (45 euro) die verloren gaan maar de coupons kan je gewoon bewaren voor de tijd dat je paard weer hersteld is. Nu betaal je 75,50 per jaar ongeacht of je vaak kan starten of niet.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:10

Maar wat als je paard een blijvende blessure krijgt? ;)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:49

Eigenlijk is het heel simpel: Ze d0en het t0ch n00it g0ed v00r iedereen. :)

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:12

_Marinke_ schreef:
Maar wat als je paard een blijvende blessure krijgt? ;)

Dan ben je nu toch goedkoper uit. Startkaart plus set coupons is nog altijd goedkoper als een startpas. En een startkaart kan je ook voor een half jaar aanvragen, weet niet of dat ook met de startpas kan.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:45

Mocht je evt een startkaart aanvragen per het nieuwe jaar, zou je dan nu wel gewoon al op kunnen geven?
Wat betaal je precies extra als je een 2e paard gaat starten (heb mijn eigen met een blessure staan). Moet je dan eigenlijk 2x lidmaatschap bij je vereniging betalen of hoeft dat niet, hoe werkt dat?
je startkaart 75,50, paard en sport is er maar 1 per adres he? en wat nog meer eigenlijk.

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 02:49

Qizz schreef:
Mocht je evt een startkaart aanvragen per het nieuwe jaar, zou je dan nu wel gewoon al op kunnen geven?
Wat betaal je precies extra als je een 2e paard gaat starten (heb mijn eigen met een blessure staan). Moet je dan eigenlijk 2x lidmaatschap bij je vereniging betalen of hoeft dat niet, hoe werkt dat?
je startkaart 75,50, paard en sport is er maar 1 per adres he? en wat nog meer eigenlijk.

Nee, je betaald eenmalig lidmaatschap, dat is op jou naam zeg maar. Als je 2 paarden wilt starten moet je wel 2 startpassen aanvragen, deze zijn op naam van de combinatie (ruiter + paard). Voor de paardensport van de knhs betaal je ook eenmalig per jaar een bedrag. Zoals ik uit je verhaal begrijp is je eigen paard geblesseerd, ik weet niet of je daar nog een startkaart mee hebt, maar deze zou je voor 30 nov af hebben moeten melden, voor het aankomende jaar. Volgens mij betaal je ook nog de eerste x dat je een paard wilt starten een bedrag om het paard laten registeren bij de knhs.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 09:48

Oke dankje. Ja de startkaart met mijn eigen had ik in september afgezegd.
Heb nog nooit een ander paard gestart. Alleen 20 jaar geleden een pony. En op de tarievenlijst vd KNHS staat niet duidelijk wàt je nou moet betalen.

Jij was ook nog laat vannacht ;-)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:28

Moet je ook registratiekosten voor het paard betalen als je paard al een startkaart zou hebben gehad met een ander?
Dan is het paard al bekend bij de KNHS. Of is het echt per persoon of een paard al geregistreerd staat bij die persoon?

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:39

Qizz schreef:
Moet je ook registratiekosten voor het paard betalen als je paard al een startkaart zou hebben gehad met een ander?
Dan is het paard al bekend bij de KNHS. Of is het echt per persoon of een paard al geregistreerd staat bij die persoon?

Nee, dan hoef je geen kosten te betalen.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:09

Weet een van jullie misschien wat de registratiekosten zijn?
als de knhs het paard niet kent en de ruiter ook niet als wedstrijdruiter.