Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:25

Adil schreef:
luve_rozes schreef:
Ik kan niet precies vinden, hoe vaak, JP. Weet ook niet waar Adil dat weg heeft? Wel staat er ergens dat hij voor de presentatie begin februari 2011 de hengst 6 maal gereden heeft. Maar vaker afreizen, en langere tijd ophouden in Mühlen, zegt niets over hoe vaak hij daadwerkelijk traint.

Duitse bladen staan vol met die info....?

De Duitse bladen op internet, verwijzen niet naar waar ik op wees, nl. dat je zegt dat hij in de weekenden trainde (of 2 maal per week, effe zonder teruglezen). Dus zeg ik, weet niet waar jij het hebt gevonden, zonder te zeggen, dat het niet waar is. ik heb globalere omschrijvingen gevonden op internet. Zie boven.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:41

easygoing schreef:
_O- yeah right.

Ik zou zeggen pak de beelden erbij en aanschouw.
Hoe kan een mens nou met woorden precies beschrijven wat er mis is met de emotie,gevoel enz enz. Maar goed over spartelen gesproken spiegeltje spiegeltje aan de wand.

ik begrijp ook even niet hoe jullie willen dat Easygoing haar mening nu moet onderbouwen? Uiteindelijk hebben we toch allemaal een mening, speculeren en filosoferen? En dat hoeft toch niet anti of pro te gaan? Het is gezien wat er nu gebeurt is, en gaat komen in Aken, gewoon spannend...

Iedereen heeft altijd een mening. Heb gisteren even meegelezen op een duits paardenforum, en daar speculeren en filosoferen ze ook. Zijn sommigen ook nog niet overtuigd van Rath/T, en wisselen ze ook meningen uit. Want dat is het eigenlijk, meningen uitwisselen, lezen wat een ander ervan vindt, en daar weer over nadenken. Het uit een andere hoek bekijken.

Wat ik wel grappig vond, ze denken dat Hollanders (weet niet of het zo is)totaal anders trainen dan Duitsers. Sommigen verdenken EG van het trainen op een bepaalde draftechniek, omdat de draf van T toch wel heel apart was. En ze het bij MAR niet zien. Kijken in elkaars keuken vanaf een afstandje, en grote vraagtekens.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:03

Jemig, dat een paard en een ruiter zo de gemoederen bezig kunnen houden. :D

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:19

Ik heb nog eens het filmpje bekeken van de eerste presentatie van Matthias en Totilas.....
http://youtu.be/hpdDvTh-A7k

Zoek de verschillen met de proeven in Balve...wat een kwaliteitsverlies (dit is mijn mening!)

tiger27

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:28

Toen was er nog niet veel verschil totilas liep nog op de conditie van edward
Das nu wel anders rath miet het nu zelf doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:57

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:43

easygoing schreef:
Hoe kan een mens nou met woorden precies beschrijven wat er mis is met de emotie,gevoel enz enz.

Ben ik het mee eens. Het zal technisch gezien wel kloppen (of uiteindelijk gaan kloppen, wanneer ze een gevormde combinatie zijn), maar ik word er gewoon niet warm of koud van. Het is voor mij vergelijkbaar met een zanger(es) die alle noten haalt, maar geen gevoel in de woorden legt. Bij Edward zie ik harmonie, magie en kan ik echt sprakeloos naar een kur zitten kijken, bij Mathias heb ik dat gewoon niet. Vooral de harmonie, de samenwerking en de ongedwongenheid mis ik enorm in die combinatie. Het geeft bij mij het beeld van een koppel dat keihard moet werken om er iets uit te krijgen, en dat vind ik niet prettig om naar te kijken.

Maar ja, mijn mening he? ;)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:16

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:42

Citaat:
"But Matthias is creating a new freestyle in time for Aachen [8-17 July], when he will be competing against Edward."

Huh, dus nu kan hij wel ineens binnen één week een nieuwe kür maken? En sorry hoor, maar het lijkt mij dat je eerst een choreo maakt en vervolgens daar muziek bij maakt. Ik vind het een beetje een rare volgorde:

1. eerst muziek te maken (en daar drie maanden over te doen);
2. dan één week voor je wedstrijd erachter komen dat je geen tijd meer hebt om een nieuwe choreo te schrijven;
3. na die wedstrijd roepen dat je geen tijd meer had, maar dat het vanaf het begin zo gepland was;
4. een week later met een nieuwe choreo te komen.

Het komt op mij over alsof ze niet verwacht hadden dat de spiegelbeeldkur zulke reacties los zouden maken en nu dus besloten hebben in allerijl een nieuwe kur te maken voor Aken, zodat ze niet tegen Edward starten met dezelfde/spiegelbeeld kur.

Moet wel zeggen dat die laatste beslissing om een nieuwe kür te maken ik dan tot nu toe de slimste vind.
Laatst bijgewerkt door mylittlejoy op 04-07-11 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:13

Vind het ook allemaal wat vreemd inderdaad,praten zichzelf aardig tegen.
Zouden ze wellicht gedacht hebben dat het niemand op zou vallen dat de kur in spiegelbeeld zou zijn?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:19

Dat idee krijg ik ook. Want als ze echt geen tijd hadden en het verstandiger vonden om lijnen te rijden die Totilas al kent (wat ik overigens kan begrijpen), waarom dan in spiegelbeeld zetten? Waarom dan overal praten over je nieuwe kur, en nergens vermelden dat je nog geen nieuwe choreo hebt?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:57

easygoing schreef:
Ben ik de enige die het idee heeft dat de pro Rath bokkers enigzins met de rug tegen de muur staan?
Zonder die mensen af of aan te vallen lijkt het of er n continu terug gegrepen word naar de feiten uit het verleden, helaas worden de feiten zoals die er nu zijn verbloemt met van alles.

Ik vind dit wel weer heel persoonlijk en op de man spelen. Ik ben niet anti-rath, pro-rath dat weet ik niet, maar heb zeker niet het gevoel, dat ik met mijn rug tegen de muur sta.
Voor mij zijn de feiten belangrijk, omdat die er naar mijn mening toe doen.
Wat boeit het nu wat mijn emotie of gevoel zegt?
Alsof dat PS RATH OF GAL ook maar iets interesseert.
Discussiëren is naar mijn idee goed, maar niet mensen uit het niets aanvallen easygoing, dat slaat nergens op.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:05

easygoing schreef:
_O- yeah right.

Hoe kan een mens nou met woorden precies beschrijven wat er mis is met de emotie,gevoel enz enz. Maar goed over spartelen gesproken spiegeltje spiegeltje aan de wand.

Maar ik ben nog steeds niet gek op de Toot bij Gal.
Daar zie ik veel te veel druk, sorry smaak denk ik.
Ik vind Rath echt niet een drama, dat vinden velen hier wel. Ook een kwestie van smaak.
Dus ik heb de beelden erbij gehad maar deel jouw mening dus niet.
En je spartelt best behoorlijk hoor.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:05

Even verder lezen dan je neus lang is voordat je op je achterste benen gaat staan.
Ik kan er niets aan doen dat jij je aangevallen voelt.
Het spartelen is overigens niet aan mij besteed.

Dressuur (met paarden bezig zijn uberhaupt) is voornamelijk emotie en gevoel dus tja in mijn ogen is dat toch van essentieel belang.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:13

Haha ik lees verder dam mijn neus lang is en vind jouw bericht wel een aanval of iets zijn om een sneer uit te lokken.
En je weet, dat mensen zich aangesproken kunnen voelen, omdat je een bepaalde groep eruit licht.

Het gevoel en de emotie met mijn paarden vind ik van essentieel belang, maar heb dat gevoel niet zo snel bij anderen, behalve als familie rijdt. En dat gevoel heb ik gewoon niet met Gal, dus ik zeg nergens dat emotie niet belangrijk is. Alleen dat ik het niet met Gal heb, dus moet jij ook verder lezen dan je neus lang is.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:28

Als we zo gaan beginnen dan zou ik maar eens alle Toot topics terug lezen hoe de mensen af en aangevallen worden en werden die er in eerste instantie behoorlijk te neergeslagen waren over de verkoop en de mensen die het nu alles op z'n minst een vreemde gang van zaken vinden rondom Toot en de onoverwinnelijke Toot niet meer zien zoals Toot ooit was.

En wat betreft persoonlijk,aanvallend en sneer tja ach nogmaals ik kan het niet helpen dat jij dat zo ziet.

Wat betreft emotie en gevoel, ik kan genieten als ik een combinatie zie rijden die samen alles hebben zoals bv passie,chemie,liefde,genot,showen,harmonie,bereidheid,respect,lef,begrip en vooral het alles voor elkaar willen doen element. Ja ik kan daar van genieten sterker nog ik kan er door janken, vind het zo bijzonder dat zoiets moois kan bestaan.
In mijn beleving is dat precies wat dressuur uiteindelijk zou moeten zijn en dat allemaal over kunnen brengen op het publiek ja dat is het neusje van de zalm voor mij.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:33

Ok, jongens. Kunnen we nu weer even op een gezellige manier doordiscussiëren? Het is zonde om dit topic nu weer op slot te laten gaan omdat men persoonlijk wordt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:40

easygoing schreef:
Als we zo gaan beginnen dan zou ik maar eens alle Toot topics terug lezen hoe de mensen af en aangevallen worden en werden die er in eerste instantie behoorlijk te neergeslagen waren over de verkoop en de mensen die het nu alles op z'n minst een vreemde gang van zaken vinden rondom Toot en de onoverwinnelijke Toot niet meer zien zoals Toot ooit was.

En wat betreft persoonlijk,aanvallend en sneer tja ach nogmaals ik kan het niet helpen dat jij dat zo ziet.

Wat betreft emotie en gevoel, ik kan genieten als ik een combinatie zie rijden die samen alles hebben zoals bv passie,chemie,liefde,genot,showen,harmonie,bereidheid,respect,lef,begrip en vooral het alles voor elkaar willen doen element. Ja ik kan daar van genieten sterker nog ik kan er door janken, vind het zo bijzonder dat zoiets moois kan bestaan.
In mijn beleving is dat precies wat dressuur uiteindelijk zou moeten zijn en dat allemaal over kunnen brengen op het publiek ja dat is het neusje van de zalm voor mij.

Het gaat mij er niet om wat een ander zegt. Ik reageer op jouw bericht.
Je valt mensen bewust aan en zegt daarna, dat het niet jouw probleem is, dat mensen het zo voelen, maar als het niet je bedoeling is,waarom doe ke het dan bewust.
En ik vind het ook mooi om een goede combi te zien, raak er alleen niet ondersteboven van, maar was nooit echt gecharmeerd van Gal.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:46

Ik ga niet mijn mening voor me houden, omdat er anders een slotje op komt.
Het sloeg nergens op, dat pro rath mensen in een keer op zo'n vreemde manier, uit het niets aangesproken werden, dan vind ik, dat ik daarop mag reageren. Toch?

Ik ben niet pro en niet anti, maar hou er niet van als er uit het wilde weg groepen zonder onderbouwing aangevallen worden of met een onderbouwing die nergens op slaat.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:46

Weet je als jij dan zo graag wil zien dat ik bewust mensen aanval dan vind ik dat prima.
Voor de laatste keer dan maar dat dat niet de bedoeling was en inderdaad ik kan er niets aan doen dat jij dat zo voelt. En als het je niet uitmaakt wat andere zeggen waarom maak je je nu zo druk dan?
Ik lijk dus bijna wel gelijk te krijgen over dat met de rug tegen de muur al doelde ik daar niet specifiek op zulke heetgebakerde reacties.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:48

Tendance schreef:
Het sloeg nergens op, dat pro rath mensen in een keer op zo'n vreemde manier, uit het niets aangesproken werden, dan vind ik, dat ik daarop mag reageren. Toch?

Ik ben niet pro en niet anti, maar hou er niet van als er uit het wilde weg groepen zonder onderbouwing aangevallen worden of met een onderbouwing die nergens op slaat.

Ach jouw mening is iedereen allang duidelijk.
Dat "anti" of "pro" kan lezen zoals je wil namelijk extreem zoals jij doet of gewoon als een simpele aanduiding zoals de meeste andere dat doen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:02

easygoing schreef:
Weet je als jij dan zo graag wil zien dat ik bewust mensen aanval dan vind ik dat prima.
Voor de laatste keer dan maar dat dat niet de bedoeling was en inderdaad ik kan er niets aan doen dat jij dat zo voelt. En als het je niet uitmaakt wat andere zeggen waarom maak je je nu zo druk dan?
Ik lijk dus bijna wel gelijk te krijgen over dat met de rug tegen de muur al doelde ik daar niet specifiek op zulke heetgebakerde reacties.

Ik zeg in mijn bericht heel duidelijk, dat het mij even niets interesseert wat anderen, waarnaar jij verwijst, zeggen, maar dat ik alleen op jou reageer.
Dus dat ik zeg, dat ik de mening van anderen niet belangrijk vind? Dat heb ik volgens mij niet gedaan...
En ik zou het fijn vinden dat je me vertelt waarom ik met mijn rug tegen de muur sta?
Blijkbaar ken je mijn mening dus helemaal niet zo goed!!!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:04

easygoing schreef:
Ach jouw mening is iedereen allang duidelijk.
Dat "anti" of "pro" kan lezen zoals je wil namelijk extreem zoals jij doet of gewoon als een simpele aanduiding zoals de meeste andere dat doen.

Sorry, maar als je berichten zo laag en neerbuigend gaan worden, dan zal ik inderdaad niet meer op je. Dan ben je de moeite van het reageren niet waard.
Deze gedachte heb ik al eerder bij jouw berichten gehad en zal ik in het vervolg voortzetten.
Tenzij je me wilt provoceren, dan heb ik helaas geen andere keus.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:07

Tendance schreef:

Snap ik, maar easygoing heeft al aan paar keer aangegeven dat ze het niet zo bedoelde. Dan kunnen we op elkaar in blijven reageren met aanvallende posts, maar dat heeft zo weinig zin. Dus waarom dan niet het laten bij een misverstand en verder discussieren op een leuke manier?

Voel me net de toffeemoeder van Harry Jekkers.... :+

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:11

mylittlejoy schreef:
Snap ik, maar easygoing heeft al aan paar keer aangegeven dat ze het niet zo bedoelde. Dan kunnen we op elkaar in blijven reageren met aanvallende posts, maar dat heeft zo weinig zin. Dus waarom dan niet het laten bij een misverstand en verder discussieren op een leuke manier?

Voel me net de toffeemoeder van Harry Jekkers.... :+

Dat zou ik graag willen mylittlejoy, maar helaas bieden in het verleden behaalde resultaten met easygoing garantie voor de toekomst en geloof ik niet zo in het: ik heb het niet zo bedoeld.
Als ik iets niet zo bedoel, dan bega ik niet meerdere malen dezelfde fout.
Soms ben je eens ergens klaar mee en mag je het naar mijn idee best zeggen.

Mijn mening is niet de mening van easygoing en ik accepteer die mening mbt Rath alleen is dit andersom niet het geval.

Ik vind het hele gezeur omtrent Rath Gal en Toot onzin, maar dat mag niet gezegd worden.

Ik kreeg geen warm geval van Gal en Toot, dat is mijn mening en heeft met smaak te maken. Een ander zal dit anders voelen en die zal ik niet tegenspreken, want er zijn vast mensen, die er wel een warm gevoel bij krijgen.
Mij was deze combi gewoon iets TE..