Actie Dressuurhoed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: Actie Dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 23:19

Kwaidie schreef:
Hoe staat het nu met de dressuurhoed??? Lijkt het er misschien al op dat tie in de Z behouden blijft, of is het al bijna zeker dat de veiligheidscap verplicht wordt in de Z?
Ik vind het tot en met de M2 niet zo'n probleem! Maar dat mooie hoedje hoort gewoon wel bij de Z!!!!

Houd het maar op het eerste........... Ja

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 14:11

ach..iedereen heeft z'n eigen mening.

maar veel ruiters hebben nooit met hoedje gereden, of denken dat ze nooit in de z komen. dus van hun maakt het niet uit. maar dan kun je toch wel helpen om het te behouden voor de mensen die het willen behouden?
t is maar zo..als je het niet meegemaakt hebt kun je dr niet over meepraten,alhoewel dat nu niet zo is.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:44

Even een (dom?) vraagje:

Is stemmen nog steeds mogelijk?

Ik maak nl. morgen mijn Z debuut en wil zeker het hoedje houden Ja

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 14:54

Stemmen is niet meer mogelijk... alle stemmen zijn op 11 April al overhandigd aan het Algemeen Bestuur van de KNHS.

Lees maar eens een paar pagina's terug en je bent helemaal op de hoogte.... Lijst

heidehofs schreef:
ach..iedereen heeft z'n eigen mening.

maar veel ruiters hebben nooit met hoedje gereden, of denken dat ze nooit in de z komen. dus van hun maakt het niet uit. maar dan kun je toch wel helpen om het te behouden voor de mensen die het willen behouden?
t is maar zo..als je het niet meegemaakt hebt kun je dr niet over meepraten,alhoewel dat nu niet zo is.

Wijze woorden heidehofs OK dan!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:24

ik zien nu opeens alle ruiters die altijd hoedje droeg op de wedstrijd met cap rijdt Clown sorry ik moet even wennen Bloos bij sommige mensen ziet er niet uit

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 15:58

aangezien de actie is afgesloten en stemmen dus niet meer mogelijk is, haal ik het sticky hier vanaf. Als tzt de resultaten bekend zijn, kan er een nieuw topic worden aangemaakt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:20

och,..... dan geef ik hem toch nog even een schop........ Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:48

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 10:08

Het lijkt erop dat de vrije keuze voor helm of hoedje bij de paarden in de Z-dressuur behouden blijft!
We moeten natuurlijk nog wel de uitspraak afwachten, maar het ziet er in elk geval positief uit!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:13

Zie ook http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=29&t=432509 .

Het blijft natuurlijk goed nieuws, maar wat Kitty al aangaf, pas in september weten we het definitief, als de ledenraad besloten heeft.

... maar september kent ook nog heel mooi weer; ik stel alvast voor dat we een aardbeiensorbet-date gaan plannen met elkaar

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:15

Kitty schreef:
Het lijkt erop dat de vrije keuze voor helm of hoedje bij de paarden in de Z-dressuur behouden blijft!
We moeten natuurlijk nog wel de uitspraak afwachten, maar het ziet er in elk geval positief uit!

Als elke ledenraadsafgevaardigde net zo blind VÓÓR elk voorstel stemt als onze regio-voorzitter komt dat wel goed.............

Ik schat de kans dat ie zijn stukken nu wéér niet leest op 95%....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:40

Zal wel een hele domme vraag zijn, maar mag er nu bij de pony's in het Z nog wel of niet moet hoed gereden worden?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:53

yokie schreef:
... maar september kent ook nog heel mooi weer; ik stel alvast voor dat we een aardbeiensorbet-date gaan plannen met elkaar

Ik stem voor!

vonneke schreef:
Zal wel een hele domme vraag zijn, maar mag er nu bij de pony's in het Z nog wel of niet moet hoed gereden worden?

Nu nog wel, per 1 april 2006 niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 11:21

Ok dank je karin!!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:18

CGJ12 schreef:
Kitty schreef:

Als elke ledenraadsafgevaardigde net zo blind VÓÓR elk voorstel stemt als onze regio-voorzitter komt dat wel goed.............

Ik schat de kans dat ie zijn stukken nu wéér niet leest op 95%....

En als ie het wel doet, zou ie dan nog tegen 'durven' stemmen??

Zoals Gert al stelt zal het hoedje voor de Z behouden blijven en wie zit er dichterbij dan hij?!

Een historisch moment voor hippisch nederland dat onze stemmen uiteindelijk toch gehoord zijn!!

En dan is het tijd voor een geweldig mooie grand diner met z'n allen!

Hou de agenda's even gereed

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 18:58

*Zit klaar met de agenda op schoot*

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 19:07

Ik moet zaterdag mee eerste Z1 wedstrijd rijden.. maar kan ik dus nu gewoon MET hoedje blijven rijden tot 1 april 2006?

Ik vind het allemaal een beetje onduidelijk

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 19:25

Het is niet zo onduidelijk hoor, het staat gewoon in de reglementen.

wedstrijdreglement-dressuur schreef:
Artikel 143 Kledingvoorschriften

Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden, terwijl deze regel ook van toepassing is op de voorlezer van de deelnemer.

Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
- een zwarte of donkerblauwe rij-jas,
- bij voorkeur een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse,
- een witte, beige of gele rijbroek,
- een bijpassende witte of gele plastron of stropdas,
- een paar handschoenen,
- een paar zwarte of donkerblauwe rijlaarzen, al dan niet voorzien van bruine kappen of zwarte jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren chaps.
-
een zwarte of donkerblauwe veiligheidscap/-helm. Het is uitsluitend in de klasse Z1 en hoger toegestaan een dressuurhoed of bolhoed te dragen.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:48

ik vind het echt een dom gedoe dat je met cap moet rijden. er gebeuren minder ongelukken in de z dan in de b. laat het dan zo zijn dat een hoedje op eigen risico is. kan er niet weer gestemd worden tegen het rijden met cap bij de pony's? miss domme vraag..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 22:26

Nee, dat is zinloos. Internationaal rijden ze bij de pony's ook met een cap.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 14:04

KarinvdM schreef:
*Zit klaar met de agenda op schoot*

ikke ook, nu de rest nog!

Mooi artikel plus foto vandaag in de P&S!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 22:55

Roept u maar!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 23:11

Ik ben ook van de partij.

Maar als eerste heb ik nog even een geweldig appeltje te schillen met de huichelachtige voorzitter van de Regio. Die kwast heeft de vergadering gewoon keihard fout voorgelicht door te melden dat de Z-regel ook reeds een FEIT was.......... En hij was niet de enige van het bestuur die de tent opzettelijk fout voorlichtte............

Een minister moet aftreden om zo'n akkefietje. Dit foutje van de voorzitter ga ik hem nooit vergeven. Beetje stemming tegen ons maken op de vergadering met onjuiste informatie.........

Ik weet dat ie de informatie die hier staat weer meeleest (daar heeft ie wél tijd voor blijkbaar). Nu maar hopen dat ie zelf zijn consequenties trekt en zijn biezen pakt. Maar dat zal wel zijn als pasen en kerst op één dag vallen ........

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 23:49

Waarschijnlijk had hij geen zin om een fatsoenlijke discussie te voeren? Het kan ook zijn dat hij de discussie niet aandurfde... (moet ik nu ook asiel aanvragen in Groningen of Friesland???)

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 00:22

mijn hoedje is dus te koop,ik zal hem nooit gaan gebruiken met de nieuwe regels,helaas.