Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alleen sommige locaties vind ik qua sfeer gewoon niet fijn om te starten, dus die sla ik over. Zo start ik bijvoorbeeld ook niet bij Blauwendraad
maar daarna was ze lief. En dat terwijl de paarden in de wei hun lol-uurtje hadden
Benzine daarentegen is wel jammer haha.
Als je je proef netjes rijdt, krijg je je punten heus wel. Krijg je je punten niet, dan heb je ze niet verdiend.

Hij heeft amper verstand van paarden, maar zelfs een Z2 proef leest hij zonder problemen voor.
En het bizarre is, dat hij de bakletters precies weet, en ook alle Z2 oefeningen kent!)
Toch maar even gezegd dat ik toch echt tussen de paarden rijd..
Met 2 pony's (die ook nog eens beide drachtig zijn), waarbij ik fanatiek met keuringen/shows/wedstrijden ben, draait mijn leven vooral om werken (40u kantoorbaan, en daarnaast werk ik ook nog 1-3 diensten per week in de horeca) en pony's. Als hij niet mee zou gaan, zou ik hem erg weinig zien..

stomme beest is bij hem altijd zo lief 

Mijn bijrijder start hem af en toe tussen de pony's, terwijl ze nog weinig ervaring heeft (lees: pony loopt als een gebogen kameel). Volgend jaar wil ze officieel gaan starten.
Toch wel fijn dat je dan zo iemand even snel kan helpen.

als ik minder zenuwachtig word wil ik wel eens proberen uit mijn hoofd te rijden
_evelien_ schreef:Leuk Melissa wij starten meer omgeving Zwolle straal van zo'n max 40 km
Maar voor de Friese paarden competitie maak ik daar een uitzondering , vaak is dat in Friesland..
Houden zo haha

)
Me zusje was met haar paard op concours en dan is die van mij toch altijd een beetje van slag. Maargoed ook dat moet ze gewoon leren natuurlijk dus gewoon gaan rijden. Opstappen ging prima, maar we gingen in galop van start zonder rem
Had ik haar 2 passen in draf en gingen we weer. Na 5 minuten was de ontspanning terug en toen ook wel echt heel fijn kunnen rijden. Af en toe een beetje afgeleid omdat vriendinnetje 3 op stal stond te hinniken