[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

droversrun

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:45

Wij hebben hier in de omgeving gelukkig echt veel goede buiten locaties met een prima bodem. :) Echt heel fijn, alleen het Z indoor is hier wat lastig.. Is dat bij jullie wel beter?
Mij maakt het echt vrij weinig uit waar ik in de klasse start, als ik 1,5 uur op de prijsuitreiking moet wachten is niet echt grappig nee. Maargoed meestal breng ik dan eerst mijn paard gewoon naar huis en kom dan terug voor de uitreiking.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:16

In het noorden vaak banen van 20 24 starts gehad. Wat ik wel meer zie is een verloting van een gratis start onder de inschrijvingen.

Momenteel niets opgegeven. Eerst even doortrainen voor de z2. Misschien dat ik dan daarvoor nog een proef z1 ga starten, maar zal indoor worden. Vanaf donderdag naar het EK. Dan vind ik het ook niets om het weekend erna gelijk weer te starten.

Bergop. Tja met balkjes en veel volte sluiten openen achterhand naar binnen plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:00

Ik heb ook niks meer staan. Eerste keer zal Z2 zijn...

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:03

@janine, wat ik om me heen hoor is dat het wel ongelukkig gepland is, in de schoolvakantie en bouwvak, heel veel mensen zijn nog op vakantie. Misschien vlg keer in september plannen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:05

In mei was het ook niet veel. Vorig jaar midden in de bouwvak gewoon 75 man. Toen tweede weekend, nu het laatste.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:13

Z binnen is niet zo heel veel. Plus dan is het een B (of BB) t/m Z2 wedstrijd en zit alles vol met B t/m m2 :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:55

Welkom nieuwelingen! Succes met de wedstrijden!

Ik geef soms laat op maar meestal wel mooi op tijd. Ik start vaak vooraan want ga met iemand anders op cc dus vraag dan of er genoeg tijd tussen ons in kan zitten zodat we elkaar kunnen helpen.
Hier zijn zo'n beetje alleen maar wedstrijden met heel veel deelnemers :=

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:35

vonneke schreef:
vibabu schreef:
Misschien dat als je achter in een rubriek start dat je niet zo lang op de prijsuitreiking hoeft te wachten?

Dat kan inderdaad. Maar hoeveel wedstrijden zijn er nog met 30 deelnemers? De meeste zijn er zo rond de 10/15 Met wat geluk haha

Hier ook nooit veel inschrijvingen hoor.
M1/2 is meestal al samengetrokken bij prijsuitreiking.
Zondag zijn we met 3 M2 en 7 M1 oid. En er zijn twee ringen dus tegen dat jij uit je tweede proef in de tweede ring bent is degene die drie paarden achter je moet starten bezig met de eerste proef.

Enkel op hele grote concoursen (3 -4 dressuurringen, 2 springringen) durven ze de prijsuitreiking van ALLE reeksen na alle reeksen doen.
Dan kan je om 9u starten is 't om half twee prijsuitreiking. Als 't mogelijk is gaat paard dan gewoon al naar huis hoor.
Ben je gek, hem al die tijd laten staan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 07:31

Bij ons zijn wedstrijden altijd druk, vaak ook met een reservelijst. Het scheelt een beetje per stal welke categorieën er druk zijn. Prinsenstad, de Hoeve en Oranjehoeve zijn de klasses vanaf het M2 en hoger vaak druk. HCW, Poeldijk, Berestein e.d. zijn de lagere klasses juist heel druk.
Maar ik heb het hier nog niet mee gemaakt dat een dressuur wedstrijd afgemeld is wegens te weinig inschrijvingen. Springen wel.

Ik heb vorige week trouwens voor het eerst weer gereden... paard van een vriendin van mij en zij op haar andere paard, had ik nog niet eerder op gereden en we hebben meteen een lekker boscross ritje gedaan. Heerlijk om weer op een paard te zitten en we hebben erg gelachen omdat ze nogal ondeugend waren. Maar man... wat een spierpijn had ik daarna :')
Het was qua formaat ook even wat anders, Uni was vrij klein en dit is een breed kasteel van bijna 1m80 :+

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:47

Fijn dat je even lekker kon rijden! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:50

Ik heb vandaag eens met stang en trens gereden. Dat ging nog niet zo verkeerd.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:57

Liep hij er fijn op Vonneke?
mijn stang en trens past niet meer. Geen idee waarom maar de scharen aan de bovenkant zeg maar (waar je bakstukken aan vastzitten) die prikken in zijn wang. Hij moet eigenlijk een half/hele maat groter... moet toch eens die bitten in de auto gooien dat als ik bij een paardenwinkel ben een vergelijk heb wat ik wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:58

Ja heel fijn! Had het niet verwacht. Nu zelf wat aanschaffen...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:03

Ik heb toevallig net tweedehands een stang en trens hoofdstel + bitten gekocht, komt van de week binnen. Dan even iemand zoeken die mee kan kijken of het redelijk oke zit, en eens ermee rijden. Ben heel benieuwd. Hoe houden jullie de teugels vast? Ik zie dat daar nog behoorlijk wat verschil in zit.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:06

vonneke schreef:

Ik heb er een die in de kast hangt te verstoffen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:07

c_alsemgeest schreef:
[naam] schreef:

Ik heb er een die in de kast hangt te verstoffen :+

Vast niet bruin ;)

Voor de bitten laat ik een fitter komen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:10

hahaha nee zwart, en mijn bitten zijn inderdaad ook ge-fit.
Uni had een apart mondje, dus denk dat mijn combi sowieso niet snel past bij een ander paard.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:11

Slim vonneke! Al een hoofdstel op het oog?
Ik kijk eerst hoe ponylief erop reageert en of ik ermee overweg kan, voor ik een bitfitter laat komen. Een fijne stang van bijv. sprenger is echt een behoorlijke uitgave.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:13

absque_dubio schreef:
Slim [naam]! Al een hoofdstel op het oog?
Ik kijk eerst hoe ponylief erop reageert en of ik ermee overweg kan, voor ik een bitfitter laat komen. Een fijne stang van bijv. sprenger is echt een behoorlijke uitgave.

Ik ga voor een bridle2fit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:13

Wat fijn Vonneke!

En wat heerlijk dat je weer hebt gereden Chantal, ben je zelf ook weer op zoek naar een paard of hoeft het even niet zo nodig?

Absque, ik zou ook laten fitten. Mijn huidige bit + hoofdstel zijn gefit, dat zou ik ook doen als ik over zou gaan op S&T.

Die van mij loopt fijn op trens, dus ik blijf het gewoon uitstellen. Beter voor de portemonnee :P En tot nu toe verbetert hij nog steeds, S&T had niet opgelost wat gewone training voor mij wel heeft opgelost. Het probleem zat bij mij (en tijd), dat heb ik ook eigenlijk constant gedacht en gehoopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:15

Mijne is op mijn trens ook top. Niet perse nodig de ST maar hij liep er wel handig mee weg.

Ik verwacht dat ie op een setje van HH nog zo weg loopt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:16

Nee nog niet op zoek, ik weet ook nog niet of ik echt weer een eigen wil of wat ga bijrijden.
Heb ook veel gedoe met de verzekering over zijn levensverzekering... dus zo lang dat speelt kan ik het geestelijk nog niet echt afsluiten zeg maar. Daarna heb ik echt de ruimte om na te denken wat ik wil.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:29

Janine mijn huidige trensje ook ja. Echter kon ik dit hoofdstel overnemen voor een leuke prijs met de HH bitjes erbij, dus ach, als die er toch bij zitten kan ik net zo goed even kijken (onder begeleiding) hoe dat gaat. Het is meer dat ik het eigenlijk leuk vind en wel benieuwd ben of het verschil te voelen is met S&T, dan dat het echt nodig is. Meer een aankoop voor de toekomst. :+

c_alsemgeest, jeetje nog steeds niet afgerond, dat lijkt me echt zuur.. :(:)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:33

nee... gezien de stappen die genomen worden op dit moment kan ik er ook niet veel over kwijt, maar we verwachten wel een goede afloop.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:34

Dan denk je dat het bij afscheid nemen van je paard blijft, komt de rest er nog achteraan. Ik moet er niet aan denken.. Wel nog steeds een positief gevoel over verzekeren? Want als ik dit zo van jou lees, ben ik weer blij dat ik niks verzekerd heb.