[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xVerax

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 00:37

Leuke foto's allemaal hierboven! Ik heb weinig kunnen rijden met mijn gekneusde arm. Gister een buitenritje gemaakt en vanavond oefendressuur gereden. Nadat we 3 proeven mindere resultaten hadden hebben we nu toch 188 punten bij elkaar gereden. Ik was zelf nog niet super tevreden over mijn proef, maar we gaan de goede kant op!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 01:52

@primadonna, ik ga hem zelf opleiden, uiteraard krijgen we er ook begeleiding bij, maar niet dagelijk. Ik heb zelf vrij veel ervaring, mijn vorige pony heb ik ook zelf opgeleid, vanaf mijn 12e, en daar heb ik me een rodeo en puber ellende mee gehad, dus gelukkig eea gewend. Helaas heeft ze vorig jaar een ongeluk gehad en heb ik der meteen moeten laten gaan..
Maargoed dat heb ik een plekje kunnen geven en dan gaat t weer kriebelen, nu staat er sinds 3 weken een jonkie.
Vandaag voor het eerst met zadel en hoofdstel thuis gelongeerd, daarna er even opgezeten, paar minuten gestapt en was t klaar. Dit zo de komende tijd lekker oppakken.

Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:00

xVerax schreef:
Leuke foto's allemaal hierboven! Ik heb weinig kunnen rijden met mijn gekneusde arm. Gister een buitenritje gemaakt en vanavond oefendressuur gereden. Nadat we 3 proeven mindere resultaten hadden hebben we nu toch 188 punten bij elkaar gereden. Ik was zelf nog niet super tevreden over mijn proef, maar we gaan de goede kant op!

Doe maar rustig aan met je arm!
Die punten komen helemaal goed :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:02

Sharonaa_ schreef:
@primadonna, ik ga hem zelf opleiden, uiteraard krijgen we er ook begeleiding bij, maar niet dagelijk. Ik heb zelf vrij veel ervaring, mijn vorige pony heb ik ook zelf opgeleid, vanaf mijn 12e, en daar heb ik me een rodeo en puber ellende mee gehad, dus gelukkig eea gewend. Helaas heeft ze vorig jaar een ongeluk gehad en heb ik der meteen moeten laten gaan..
Maargoed dat heb ik een plekje kunnen geven en dan gaat t weer kriebelen, nu staat er sinds 3 weken een jonkie.
Vandaag voor het eerst met zadel en hoofdstel thuis gelongeerd, daarna er even opgezeten, paar minuten gestapt en was t klaar. Dit zo de komende tijd lekker oppakken.

[ [url=m/Xef7wo.png]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk dat je hem zelf gaat opleiden! Kan je hem ook helemaal naar je eigen hand zetten :) Wat een leukerd! Echt nog lekker puppy hoofdje <3

Mijn instructrice is nu bezig met haar bijna 3 jarige merrie. Vind het echt leuk om te zien hoe die paarden dingen zo snel doorhebben!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:08

Welkom voor alle nieuwe!

Prima donna wens venivedivici maar veel sterkte... heftige operatie.

Zou volgende week dan eindelijk mijn debuut worden? Al bijna drie maanden een startkaart dus ik hoop het echt....

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:39

Bedankt voor je voorzichtige welkom Primadonna haha!
Voorlopig vallen wij helaas nog vooral op als een spanningsveld dat door de ring gaat, maar dat wordt vanzelf beter hoop ik.

Nu wil ik natuurlijk ook weer wat mooie nieuwe wedstrijdspullen haha.,

Beterschap Vera!
Leuk zelf opleiden Sharona! Heb zelf ook enkele paarden ingereden, daarna verder niet meer doorgereden maar geeft toch een goed gevoel dat je ze bepaalde dingen allemaal aangeleerd hebt!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:07

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:07

Pien1989 schreef:

Zou volgende week dan eindelijk mijn debuut worden? Al bijna drie maanden een startkaart dus ik hoop het echt....

Heb je bericht doorgegeven :)

Ik wil ook zo graag starten! Nog even trainen :)
Jij alvast heel veel succes volgende week!

Josien_ schreef:
Voorlopig vallen wij helaas nog vooral op als een spanningsveld dat door de ring gaat, maar dat wordt vanzelf beter hoop ik.

Die spanning zal vast door ervaring goed komen! :) Is het spanning bij het paard of bij beide?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:09

PrimaDonna_ schreef:
Pien1989 schreef:

Heb je bericht doorgegeven :)

Ik wil ook zo graag starten! Nog even trainen :)
Jij alvast heel veel succes volgende week!

Josien_ schreef:

Die spanning zal vast door ervaring goed komen! :) Is het spanning bij het paard of bij beide?

AlwaysH schreef:
AlwaysH @ [PP] [VOLG] Hop, hop, hop; Chantal en Santana naar de top!

Ik ben gestopt met Valencia, maar met mijn nieuwe verzorgpaard klikt het veel beter. Misschien dat wij gaan starten dit jaar, ik ga niks overhaasten!

Ik ga je topic zo bekijken! Jammer dat je bent gestopt met Valencia. Maar als het met je nieuwe vzpaard beter voelt moet je daarvoor gaan :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:20

Ik kan eindelijk weer wat updates plaatsen over Don en mij na onze down. Maar ik leef echt even op een klein roze wolkje, waarom klein? Omdat ik niet al te vroeg wil juichen :o
Vandaag dus weer gereden en zonder instructrice. Wilde alleen gaan rijden als er iemand op stal zou zijn voor het geval het misschien weer fout zou gaan.
Was gelukkig stalgenootje de hele rit dus dat was fijn.
De tip van mijn instructrice om muziek in mijn oren te doen heb ik gebruikt. Heb dit al eens vaker gedaan maar moet dit nu elke keer doen van haar. En dit werkte zo fijn! Was ontspannen en heb alleen maar rond gekeken in de bak. Zodra ik naar Don keek of de hoefslag schoot we al meteen door mijn hoofd; naar voren kijken!!! Heeft echt zo goed geholpen die zitles laatst :) En de hoek waar ze normaal altijd schrok of wegsprong bij mij deed ze niks! Alleen maar omdat ik niet naar deze hoek keek.. wat kan een paard jw ontspanning dan ineens goed voelen zeg! Ze was echt super braaf en heb zelfs wat galop changementen mee gepakt. Ze vind het nog wel moeilijk om het in galop te doen dus doet een paar drafpassen en galoppeert vervolgens zelf weer aan.
Onze rechterhand was onze moeilijke kant in het begin, maar deze is nu juist onze makelijke kant geworden. Nu nog de linkerkant en dan kan ik denk ik echt die wedstrijden gaan rijden! :):) Ga niet eerder dan mei starten. Wil echt alle knopjes erop hebben en eerder L klaar zijn zodat ik sneller door de B kan.
Planning komende maanden;
Linkerhand beter onder de knie krijgen
Vreemd terrein rijden
Springen
Clinic : dressuur of longeren

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:40

PrimaDonna_ schreef:
Ik kan eindelijk weer wat updates plaatsen over Don en mij na onze down. Maar ik leef echt even op een klein roze wolkje, waarom klein? Omdat ik niet al te vroeg wil juichen :o
Vandaag dus weer gereden en zonder instructrice. Wilde alleen gaan rijden als er iemand op stal zou zijn voor het geval het misschien weer fout zou gaan.
Was gelukkig stalgenootje de hele rit dus dat was fijn.
De tip van mijn instructrice om muziek in mijn oren te doen heb ik gebruikt. Heb dit al eens vaker gedaan maar moet dit nu elke keer doen van haar. En dit werkte zo fijn! Was ontspannen en heb alleen maar rond gekeken in de bak. Zodra ik naar Don keek of de hoefslag schoot we al meteen door mijn hoofd; naar voren kijken!!! Heeft echt zo goed geholpen die zitles laatst :) En de hoek waar ze normaal altijd schrok of wegsprong bij mij deed ze niks! Alleen maar omdat ik niet naar deze hoek keek.. wat kan een paard jw ontspanning dan ineens goed voelen zeg! Ze was echt super braaf en heb zelfs wat galop changementen mee gepakt. Ze vind het nog wel moeilijk om het in galop te doen dus doet een paar drafpassen en galoppeert vervolgens zelf weer aan.
Onze rechterhand was onze moeilijke kant in het begin, maar deze is nu juist onze makelijke kant geworden. Nu nog de linkerkant en dan kan ik denk ik echt die wedstrijden gaan rijden! :):) Ga niet eerder dan mei starten. Wil echt alle knopjes erop hebben en eerder L klaar zijn zodat ik sneller door de B kan.
Planning komende maanden;
Linkerhand beter onder de knie krijgen
Vreemd terrein rijden
Springen
Clinic : dressuur of longeren

hee wat supergoed! Maar vertel.. Ik ben ook zo, en kijk dan vooral naar het orenspel van mijn paard. Zodra ik zie dat de oortjes erop gaan dan denk ik: hier gaan we.. En dan even later gaat hij dan even nep schrikken oid. Ik probeer er niet aan te denken in de bak, alleen het spookt toch door mn hoofd :-(

En lekker starten straks inderdaad met het mooie weer! Lekker het outdoor seizoen pakken.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:11

@Harvey; Echt precies dat met die oren heb ik ook haha. Dan rij ik op een volte, kom ik bij het hek aan en dan gaan die oren naar voren. Nu heb ik mijzelf aangeleerd dat ik meteen been moet geven en iets meer stelling naar binnen. En dan loopt die stomme doos door. Doe ik dat niet, dan springt ze een gat in de lucht :')
Ik zou zelf ook nooit een merrie kopen. Ruinen zijn zoveel relaxter in hun koppie.. :roll:

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:22

PrimaDonna_ schreef:
@Harvey; Echt precies dat met die oren heb ik ook haha. Dan rij ik op een volte, kom ik bij het hek aan en dan gaan die oren naar voren. Nu heb ik mijzelf aangeleerd dat ik meteen been moet geven en iets meer stelling naar binnen. En dan loopt die stomme doos door. Doe ik dat niet, dan springt ze een gat in de lucht :')
Ik zou zelf ook nooit een merrie kopen. Ruinen zijn zoveel relaxter in hun koppie.. :roll:

Ik heb een 15 jarige ruin en die is niet zo heavy als jouw Donna maar hij kan zich ook vreselijk aanstellen. helemaal omdat meneer nu echt aan het werk moet in de bak, de dagen van enkel op buitenrit en ongecontroleerd springen (vorige eigenaar) zijn voorbij, muhuahuhauhaua :Y)

Maar, hij is wel wat kijkerig ja.. Maar als ik er niks om zou g even zou hij het ook niet doen. maar ik ga alvast nadenekn waar hij mogelijk iets zou kunnen zien. zo vervelend..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:05

Sharona, wat een leuk koppie heeft je paard!

PrimaDonna, mijn zadel lag goed, totdat ze begon te veranderen in bespiering. Morgen gaan we naar Country Mill voor een zadelcheck en waarschijnlijk een heel nieuw zadel. Zelf ben ik van mening dat mijn zadel net te lang is op haar rug en nu we toch gaan voor een check, ruil ik hem liever in voor een perfect passende dan deze 'net wel/net niet'. Dan maar 2000 euro uitgeven, maar dan heb ik wel een perfect zadel!

Vandaag nog even gereden zodat ze niet 2 dagen stilstaat voor we aankomen bij de zadelmaker. Ze liep best fijn, in het begin heel erg gefocust op de omgeving in plaats van op mij. Na veel voltes en figuren kwam de focus terug en begon ze beter te lopen. Daarna veel gedraafd en tempowisselingen meegepakt, dat vindt ze nog erg moeilijk omdat ze dan in draf mijn been moet accepteren en reactie moet geven. Uiteindelijk prima gereden dus dat is fijn :) Morgen is de dag van de waarheid, ik verwacht dat alles mis gaat eigenlijk _O-

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 01:49

PrimaDonna_ schreef:
Josien_ schreef:

Bij beide wel hoor. Heb ook verschillende spring/cross wedstrijdjes gereden en daarbij hebben we er veel minder last van. Maar dat gaat natuurlijk ook iets anders.
Ik kan er in de proef niet zo aan rijden als thuis.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:38

Ghostattack schreef:
Sharona, wat een leuk koppie heeft je paard!

PrimaDonna, mijn zadel lag goed, totdat ze begon te veranderen in bespiering. Morgen gaan we naar Country Mill voor een zadelcheck en waarschijnlijk een heel nieuw zadel. Zelf ben ik van mening dat mijn zadel net te lang is op haar rug en nu we toch gaan voor een check, ruil ik hem liever in voor een perfect passende dan deze 'net wel/net niet'. Dan maar 2000 euro uitgeven, maar dan heb ik wel een perfect zadel!

Vandaag nog even gereden zodat ze niet 2 dagen stilstaat voor we aankomen bij de zadelmaker. Ze liep best fijn, in het begin heel erg gefocust op de omgeving in plaats van op mij. Na veel voltes en figuren kwam de focus terug en begon ze beter te lopen. Daarna veel gedraafd en tempowisselingen meegepakt, dat vindt ze nog erg moeilijk omdat ze dan in draf mijn been moet accepteren en reactie moet geven. Uiteindelijk prima gereden dus dat is fijn :) Morgen is de dag van de waarheid, ik verwacht dat alles mis gaat eigenlijk _O-

Ben heel benieuwd naar je belevingen bij CM! :)
Awh, waarom zou alles mis gaan? Komt vast wel goed! Succes vandaag!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 16:11

Afbeelding
Voor het geval jullie nog een springzadel zoeken! Of iemand anders die je kent!?

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 16:14

Die prijs die erbij staat is me wat te veel :')

Nee grapje, maar ik zoek geen zadel. Wel een mooi zadel!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:30

Ik heb toevallig net een half jaar geleden een bruin springzadel gekocht :D .

Heeft hier iemand dé tip voor de stap verruimen? :P

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:50

@Josien: Kuit aan drukken, handen wat openen en wat meer lengte in de hals laten krijgen. De stap moet niet sneller maar het paard moet zijn stappen verruimen en dit kan alleen als hij vooraan ook ruimte krijgt :) Heb deze toevallig een tijd terug met mijn instructrice geoefend. En zij wil dat zo als jurylid zien. 9 van de 10 mensen doen het verkeerd en laten het paard dus sneller lopen maar in zijn hele pas komt er geen verruiming.
Succes! :)

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:06

Jaaaaa ik heb ook eindelijk wat binnen voor mijn wedstrijd outfit.

Op ander terrein nog erg veel spanning met rijden, maar het gaat wel steeds beter. Hoop zo eind mei/juni te kunnen starten.

Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:49

@Tymone; Wat mooi je dekje en plastron! Heel chique :)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:04

Morgen 2 proeven rijden, spannenddd. Net even over de rug gereden, lekker relaxed lang en rond. We gaan het meemaken. Afbeelding

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:06

Heel erg veel succes morgen!!

Bij ons is vandaag de osteopaat weer geweest.
Nu even verder trainen en dan 26 maart weer wedstrijd.

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:08

Hallo! Ik meld mij hier voor het eerst. Ik lees dit topic wel altijd al stiekempjes mee.
Ik ga hopelijk volgende maand voor het eerst in de B starten. Ik rijd nu mijn bijrijdpaard sinds een kleine 2/3 maandjes dan.