[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Kaat_x

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:09

hier heel de stal onder water net als de piste.. maar snel paardlief zijn stalletje gaan uitesten want dat arme ding stond helemaal in de modder :n

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:40

Hier ook de hele paddock onder water |( . Paardjes staan lekker op het gras :D

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:33

en nu regent het ook no en ik moet voormiddag gaan rijden :') want ga namiddag naar het liefje :j

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:55

Paddocks hier ook onder water maar Buono heeft gelukkig 3 droge schuilstallen op z'n wei.
Ambi vandaag weer lekker knuffelig <3
Vandaag met G gereden in de les en wat was ie goed *\%/* Vandaag ging het op de juiste lengte houden van z'n nek al veel beter, liep hij mooi in balans en was hij ontzettend sterk in middendraf, contragalop en wijken! Heel trots op hem want hij is ten slotte maar 4,5. Nu wel ontzettend moe en mag morgen om half 5 opstaan om voor het vriendje te gaan supporteren :+

Hier nog een foto van de knapperd <3
Afbeelding
Edit: is een instagramfoto dus niet zo groot maar dan hebben jullie toch een idee :')

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:29

Super fijn!

Vandaag de kampioenschappen gehad met Animo in het M2! Totaaaal zonder verwachtingen heen gegaan. Een fijne proef kunnen rijden met natuurlijk wel dingetjes die beter konden. We hebben een 7e plaats behaald van de 24 starts met nog een winstpuntje! :) alleen wel balen dat er 6 prijzen waren en 6 startplaatsen voor de hippiade :(

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:48

Vandaag naar de EJ geweest en even mijn 4.95-handschoentjes gekocht :+ . Ik koop ze elke keer weer als ze stuk zijn gegaan :o . Even nagevraagd of ze daar ook zadelpasservice hebben maar helaas helaas.. niet meer. Dus binnenkort een andere winkel even bellen of ze willen langskomen(als de ruil officieel is) om een zadel bij Sep aan te meten. Vandaag heerlijk met een vriendin van mij gereden, eerst ik op Sep heen naar haar bakje, vervolgens op haar paard & zij op sep en toen draaide we weer om.(zij op eigen paard ik op sep). Sep was heerlijk enthousiast en ik genoot weer eens heel erg <3 . Wat kan je het toch treffen met een paard, geweldig.

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:09

Leukleuk! :)

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:20

Fijn Aniek! Jammer dat je de hippiade net mist maar toch heel goed voor zonder verwachtingen te gaan hé +:)+

Sofietjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:06

Hoi
Ik meld me ook even
Ik ben Sofie en heb een 6jarige ruin. Waar ik bijna M proeven mee kan gaan starten.

Wat een knappe paarden heb ik hier al tegen gekomen!

Sofietjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:49

Snel eventjes op sommige een reactie geven

@lina : wat een kanpperd heb je! Jullie zien er echt een heel leuke combi uit. En inderdaad veel wedstrijd km maken en dan komt dit zeker inorde!

@kaat : pas op met slofteugel dat ie niet te sterk gaan worden, dan wordt het later veel moeilijker om hem zacht opje hand rond te laten lopen.

@ilbuono : Wat gaaf dat je een aantal paarden mag rijden. En ook super van je dat je "oude" rustig mag genieten van zijn pensioen. En voor je nieuwe best DA even laten kijken, als ie nog niet zuiver loopt. .. Voor een verstuiking duurt het wel lang...

@aniek super prestatie, ik val ook altijd net uit de prijzen hihi

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:14

Welkom Sofie!

Ik rij twee verschillende paarden he, hihi. Meeste foto's zijn van drossie maar de laatste niet.
Heb je beeld materiaal van jou knapperd?

Hier helaas wat minder nieuws, maar komt goed :j

Sofietjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:22

@ lina : Oeps hihi, ik had het over de foto's die je hier enkele pagina's terug gepost had

Binnekort zal ik er enkele van die van mij posten

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:57

Ze zijn allebei knap haha dat scheelt :')

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:00

Welkom!
Wat is er aan de hand Lina? Evt Pb?

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:09

Ik heb je een pb gestuurd :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:28

sterk word hij wel niet met de slof :n gaan hangen durft hij wel :j helaas :P maar even wat vooruit en handen omhoog en dat is ook weer gedaan.
ik heb wel zenuwen voor springen van A en B brevet woensdag :n pffff

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:34

Gisteren lekker gereden in de bak, wat figuurtjes en overgangen gedaan. Vandaag is echt een verschrikkelijke dag dus rijden zit er niet in.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:33

OK ik heb duidelijk GEEN springpaard :+ en het koppigste paard ook :')
Amigo wou maar niet over de sprong.. Maar niet hee! En steigeren elke keer :n manman maar echt mijn instructeur reed dusseh.. En hij bleef hem ervoor zetten en opnieuw eroverheen. Uiteindelijk sprong Amigo in de sprong waardoor hij op zijn knieën belande en mijn instructeur op de grond :o terug erop en uiteindelijk met gewoon de balken op de grond gelegd ging hij eroverheen --'
Als hij zo moeilijk van het begin had gedaan had ik nog een ander paard kunnen regelen.. :/ Maar ik moet morgen al :n en als hij bij elke sprong die hem niet aanstaat zo moeilijk gaat doen..

Sofietjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:21

@ Kaat: Oh , zo jammer voor je! Sprong ie vroeger wel goed?
best dat je voor je brevetten een paardje zoekt die je bijna met automatisch piloot over de sprongen helpt :)

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:25

Oh Kaat zo jammer :( Had Buono nog gelopen mocht ge u B-brevet er zo mee springen! Die heeft 10 mensen aan hun brevetten geholpen! Hopelijk komt het goed! ik duim!

@Lina, als er iets is mag je mij ook altijd een pb sturen hoor!
@sofie, leuk dat je mee praat!

Ik had twee rotdagen :( gisteren begon het al goed: zette wat paarden buiten en eentje was wat te vrolijk en trok hard. Helaas heb ik m'n schouder eens uit de kom gehad en dan zijn die daar gevoeliger voor dus daar ging hij er weer uit ;( nog de hele dag veulens moeten tegenhouden (pony op kamp is met haar veulen gekomen) en singels aan moeten trekken dus pijnlijk! Savonds het maar los laten maken en nu is het wel wat beter. Dan had ik nog last van de vogels die overal vuiligheid nalaten :\ Ook wat minder ''leuke'' kindjes, beetje moeilijkere groep dus dat was extra vermoeiend. Maar het slechtste was dat Ambi dus nog steeds mank staat.. Veearts was daar en het is geen pees en het zit vanonder in de voet maar hij moest eerst de foto's nog eens bekijken voor verder onderzoek. Wel moesten we dit aan de vorige eigenaars melden omdat hij toch nog maar een maandje van ons is... T zit me allemaal wat tegen ;( Heb volgende week ook zelf stage dus ben maar paarden aan het regelen..

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:42

Wat rot voor je! :(:)
Ahh jammer kaat... Wat zijn die brevetten eigenlijk? :o

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:46

In België heb je 2 proeven A en B brevetten, allebei een praktijk en theorie gedeelte. Om VLP wedstrijden te rijden moet je een B-brevet hebben en ze spreken ook om later een A te verplichten om buiten te mogen rijden. Het A wil zeggen dat je je paard buiten onder controle zou hebben want hier is ook verkeerstheorie bij. A is in groep een dressuurgedeelte met oa opstappen en alle gangen en 60-70 springen (3 sprongen). B is een B-dressuurproefje en een springsparcours van 5 sprongen 80-90.
Je kan ze ook in 2 delen doen.

Kaat eigenlijk is 60-70 voor het A ook een probleem? Want je moet geen volledige B hebben om dressuurwedstrijden te rijden hé? Enkel u B dressuur en theorie is voldoende

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:53

Oohh oke bedankt voor je uitleg! :)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:32

Balen kaat, ik ga voor je duimen!

Ik zal jou ook een pb'tje doen ilbueno, het is geen geheim maar open op internet is dan weer het andere uiterste haha.
Balen dat het nog niet goed gaat met je paardje :(:)

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:50

Gmm dat is flink balen...

Vamdaag eerste schooldag gehad... direct weer veel huiswerk ;( gister fijne les gehad en uiteindelijk heel ontspannen gereden! Zelfs een heel mooj verzameldgallopje kunnen rijden *\o/*