[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:52

Ik ben er al 3 jaar mee bezig dus we hebben al heel veel geprobeerd.
Het probleem is dat hij angstig wordt. Zeker als hij beseft dat het stangetje toegaat. Als hij geluid achter zich hoort, dan knalt ie er weer af. Hij is dus bang om opgesloten te worden.
Deze angst toont hij ook met dominantie. Hij trekt zich dus soms los, of hij loopt over je heen. Uiteraard corrigeer ik hem dan, maar dit heeft hij geleerd bij zijn vorige eigenaars of zo want hij doet dit al van in het begin.
Als je dus ergens op locatie bent en je staat dicht bij het straat, dan ben ik zelf wat afwachtend omdat ik bang ben dat hij er straks van door gaat! Dit weet hij en daar profiteert ie van.
Thuis weet hij dat hij zo'n dingen niet moet proberen en daar doet hij het de laatste tijd erg goed. :P

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:02

Ja, wat een vervelend probleem is het. Bij Oliver wist ik dat die niet bang was, hij miepte gewoon dus op het geven moment is m'n vader er voor gaan staan en toen hield die op

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:25

Mistimabo fijn dat je paarden weer bij elkaar staan. Scheelt een hoop tijd denk ik!

Klinkt goed Olilau, die nieuwe stal! Van alle gemakken voorzien. Mijn regiokampioenschappen zijn 21 februari. hahaha die foto van Ol :D

Ik ben denk ik rond de 1.76 Fleur, een groter paard zou me dan ook zeker niet misstaan maar het zit gewoon niet zo lekker haha! C'est vrai was 1,62, dat was dan wel net op het randje van te klein voor het mooie plaatje zegmaar.
Oei klinkt akelig van die trailer ervaring.
hahaha :') het was ook echt mega glad dus niets om je voor te schamen! 6 km is dan inderdaad net iets te spannend.

Hoi Yvank, wat een leuke fjord! Heb op de ene of de andere manier een zwak voor fjorden.

En wat je discussie met Anthea betreft, ik denk dat het voor iedereen wel persoonlijk is of de proeven makkelijker of moeilijker worden. Voor mij persoonlijk is het toevoegen van halsstrekken bijvoorbeeld heel fijn, maar voor mensen die daar meer moeite mee hebben weer niet. En zo denk ik dat veel oefeningen of andere dingen die vervallen of toegevoegd worden voor iedereen anders zijn en dus door de ene misschien als moeilijker en door de andere als makkelijker gezien worden! Ik weet persoonlijk eigenlijk nog niet of ik de proever makkelijker of moeilijker vind :+ de ervaring zal het uitwijzen haha!

Jij pech Anthea, net nu je weer kan rijden dat het zo'n rotweer was, nu kan je misschien weer aan de slag. Hier gaat de temperatuur in ieder geval flink omhoog.

Top van je les Setteli! Lisette kan ik nu zeggen nu ik je facebook heb gezien hahaha! Phoebe toont ook echt als een paard vind ik, vind haar stiekem ook wel heel gaaf zeg.
Laatst bijgewerkt door Urielle op 31-05-16 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel gewist op verzoek

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:33

Ik denk dat er bij het halsstrekken en uberstreichen veel ruiters door de mand gaan vallen. Halsstrekken is in principe ook niet moeilijk. Dat hoort bij de basis :j

En oh wat lastig van dat paard! Helemaal niet leuk idd :n Stom dat ze niet naar het paard luisterden... :(

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:44

Dat denk ik ook Anthea! Alleen snap ik persoonlijk het doel nog niet van de verbinding mer je paard helemaal verbreken maar ik heb me er ook nog weinig over ingelezen dus dat kan daardoor komen haha.

Jaa echt zo vervelend, hij heeft ook echt enorm veel talent dus dat maakt her nog meer zonde. Nu moet ie verkocht dusss; als iemand nog n supergetalenteerd paard zoekt die heel gevoelig is, meld je! :D :D :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:52

Ik ben reuze benieuwd naar de nieuwe proeven of ze moeilijker of makkelijker zijn vind ik te zwart wit zit zoveel grind gebied (nog) omheen zeker voor mij met vrijwel groen paard op het L niveau na dan ;)

We jammer dat het paard zo van streek is door de ander. Ik heb net zo'n paard thuis onze merrie die wil graag alles zo en niet anders voor mij geen punt want zo ben ik ook maar heb er andere ruiters op gehad pfff vreselijk als die ook maar iets te grof of dwingend zijn ven je dr kwijt. Nu heeft ze ook al heel wat gezien dus is het heel begrijpelijk maar toch jammer als anderen zo onconsequent zijn in hun aanpak.

Het halsstrekken is echt een hele goede laatst geschreven bij de L en het is om te schamen hoe weinig paarden hun hals kunnen strekken.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:57

Wauw jullie gaan hard zeg!

Welkom Yvank, was jou ook al tegengekomen in het L2 topic, ik ben hier ook nog een beetje blijven hangen :=

Anthea ze wil juist geen steun hebben, maar ruimte om een stapje te kunnen doen om haar balans te vinden. Ik zet haar ook nooit strak vast, zolang ze ruimte heeft kan ze haar eigen balans prima houden, voelt ze zich opgesloten dan wordt het lastiger.
Balen van het weer he, zijn je examens een beetje gelukt?
Wat een rot van die trailer dat hij zo'n angst heeft :(:)

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe proeven, wil dit jaar nog wel M1 met winst worden, als we het redden, met de huidige proeven zie ik het wel als een realistisch doel, met de nieuwe proeven is het toch even afwachten natuurlijk, heb er nog niet helemaal een beeld bij wat ik ervan kan verwachten.

Setteli wat ziet het er fijn uit, knap is ze zeg, en mooie ronde billen, daar hou ik wel van :D

Olilau wat een leuke foto :D fijn weer nieuwe schoentjes voor oliver. En herkenbaar, ik heb met m'n pony B gereden en B gesprongen, dus voor mij is alles meer dan B ook nogal nieuw :P En aangezien ik sinds 2012 sporadisch startte met Bu bleef ik toen ook een eeuwige B ruiter, pas een jaar geleden toen we regelmatig op pad gingen kregen we de slag te pakken en stroomden de wp's binnen.

Ik vind het een mooi plaatje hoor Mara met Mourie. Wat enorm balen voor het dier en voor jullie zeg, enorm vervelend dat het zo makkelijk gaat in een paar dagen om 'm te verpesten :(:) Hopelijk vind hij z'n rust weer bij een nieuw baasje die wat meer liefde en geduld geeft.

Halsstrekken kost hier gelukkig geen moeite, tenzij ze echt erg veel spanning heeft, maar dan weet ik dat dat de reden is, en niet mijn eigen strakke rijden :=
Gister op pad geweest om m'n zadel op te halen, traillerrit op de 1.5 ging perfect, zolang ik met zo'n 10/15 km/u de bochten doorrij staat ze doodstil :)
Zadel lag nu ook top, heb eigenlijk nu gewoon en op maat gemaakt zadel, ze waren er ook erg positief over bij Country MIll. En ik geniet toch altijd weer van m'n heerlijk ongecompliceerde paard die ik gewoon even los kan laten staan en overal zelf in- en uit kan laden <3

Vanavond op wedstrijd, met m'n set nu dus helemaal compleet :D

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:47

Ik neem uberstreichen regelmatig eens mee tijdens de les. Goeie oefening om even te testen of hij wel op zn eigen benen loopt :j
Ik weet niet hoe het in de proeven staat, maar ik doe het meestal 3-4 passen en dan terug contact. Een hele volte of zo zou ik best wel raar vinden, geen idee of Hyrano dat aan kan :')
Haha, op zich zou hij goed bij mij passen dan. Alleen zijn mijn paarden gevoelig in een andere zin zeg maar. Pijngevoelig :P

Hyr vindt halsstrekken soms ook nog moeilijk. Hij zakt wel, maar hij vindt het comfortabeler om zijn neusje achter de loodlijn te houden ipv er voor. Met spanning kruipt hij er sowieso achter dus op wedstrijd zakt hij wel mooi tot knie hoogte alleen blijft dat neusje erin.

Oh Fleur, omgekeerde van Hyr! Die wilt juist steun hebben :')
Ik hoop dat mn examens goed waren. Van 3 heb ik best een goed gevoel, van de andere 3 valt het af te wachten!
Leuk van je zadel!! :D
Hoe ging het?!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:08

Trouwens, mag ik jullie idee eens?

Zoals sommige van jullie weten heeft mijn pony een milde vorm van Kissing Spines. Met correcte training kan dit zeker verbeteren. Ik wou dus eerst spieren opbouwen aan de longe.
Ik heb echter met school zo bizar weinig tijd. En op dit tempo kan ik er volgend jaar wellicht nog steeds niet op rijden... Ik ben er dus om aan het denken om een verzorger te zoeken.

Maar hoe kaart je zoiets aan? Een meisje/jongen dat net van de manege komt, wordt al lastig want goed, die kennen net de basis... Hoe bouw ik zo'n advertentie op?
Want de eerste maanden kan er niet gereden worden... Daarna uiteraard wel en dan kan er echt veel mee gedaan worden (dressuur, springen, eventing, buitenritjes, hij kan alles!). Voor nu dus alleen longe werk, eventueel wat vrijheidsdressuur en dan af en toe eens de stal mesten. Ik zou het om deze redenen (voorlopig) ook gratis houden.
Maar het moet dus iemand zijn die er iig voor open staat (het rechtrichten dan), die geduld heeft en die ook iets kan leren zeg maar. Een kind van 10 gaat nog niet snappen waar die allemaal naar moet kijken (zelfs ik vind dat nog moeilijk!). Ook moet het om iemand verantwoordelijk gaan want uiteraard is het de bedoeling dat hij/zij 2-3x in de week komt en dan kan ik er niet altijd bij zijn.

Ik wil Ferdo ook niet ergens op training zetten. Hij krijgt daar enorm veel spanning van en dat is ook niet goed voor zijn rug. Ik wil gewoon samen met iemand Ferdo beter maken. Het is trouwens ook niet tijdelijk zeg maar, dus ik ga die verzorger ook niet wegsturen nadat Ferdo beter is, dat zou gemeen zijn :') .

Zou hier animo voor zijn denken jullie? Voor een pony met een 'probleem'? Een volwassene zou hier beter zijn, maar Ferdo is 1m45 dus als ze er later op wilt rijden, mag ze ook niet te groot zijn (en ook niet te dik want Ferdo's zadel is echt heel mini...).

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:52

Dramatisch is wel een toepasselijk woord. Ze was gewoon niet te rijden, stug in d'r mond, vast in de kaak dus dan valt er weinig te beginnen. Alle energie die ik erin reed kon ze niet verwerken, en uitte het alleen maar in galophupsjes op de plaats. 0 impuls, en alle oefeningen verstoord door de huppels. 1e proef 157, volledig terecht, en 2e proef na 4 onderdelen afgegroet.
Later hoorde ik van m'n instructrice dat ze de hele dag al wat timide overkwam en aan de dunne mest zat, en de dag daarvoor die lange trailerrit naar country mill heeft misschien ook wat spierpijn bezorgd, ze zet zich nogal schrap op de trailer. En misschien ook nog wennen aan het zadel, kortom ze was gewoon niet fit :(:)

Gelukkig was er op ons uiterlijk niks aan te merken, dat is dan wel weer fijn :') Kwam bij cm zowaar een paar sporenriempjes tegen in de (bijna) goede kleur, die maar meteen meegenomen.
Afbeelding

Anthea wat lastig van Ferdo, eventueel voor de revalidatietraining (zo noem ik het maar even) een kleine geldbedrag zetten, 't is wel een soort van belasting om een paard van een ander natuurlijk op zo'n manier te trainen. Aan de andere kant is het wel een fijne manier om een band met een dier op te bouwen. Of evt aanbieden dat diegene met wat regelmaat longeerles kan krijgen oid, weet je zeker dat hij fijn getraind wordt en leert diegene er ook wat van. Ik zou inderdaad wel wat selectief zijn met wie je ervoor hebt, 't is natuurlijk nogal van belang dat het op de goede manier gebeurt. Maar ik zou niet weten of er markt voor is, dat zul je toch af moeten wachten :P

Spannend voor de uitslag dan,

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:57

Ooh wat jammer zeg! Hopelijk volgende keer beter :j

Ja ik zit nog wat te kijken. Ik zou idd longe lessen betalen voor de verzorger zodat ze het ook leert. :) Eigenlijk is het gewoon een paard trainen zoals iedereen het zou moeten doen maar vele hebben dat geduld niet haha.
Ik kan iig eens proberen met een advertentie.

Gisteren mocht Lino op studioshoot. Hij was wel erg druk en lang zitten wou ie niet doen haha! Heb alvast een foto!
Afbeelding

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:56

zo, even snel een berichtje over mijn debuut in het L1! Ik ben super tevreden voor de eerste keer. Het losrijden ging fijn, in de 1e proef hadden we wel last van wat spanning waardoor we sommige onderdelen niet optimaal hebben kunnen laten zien. En pfff... Middengalop had ik echt onderschat. Ik kreeg hem bijna niet terug met als resultaat 5en op de eerstvolgende onderdelen na de middengalop. In de 2e proef ging dat beter, alleen sprong die bij de laatste galop door spanning verkeerd aan. Niet 1 keer, maar 3 x. Pas op de volte kon ik hem goed laten galopperen en die heb ik afgereden en toen verder gegaan met de proef. Resultaat: 177 en 171! Merk wel dat we erg moeten inkomen met de nieuwe onderdelen, maar we hebben aardig wat 7ens gescoord al. Nu lekker doortrainen en in februari weer op concours!

Even een vraag, wat zouden jullie doen als je paard in een proef bij a verkeerd aangaloppeerd en je hebt hem niet optijd in de goede galop voor de volte middengalop? Rij je dan de volte middengalop opnieuw of?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:09

Als Hyrano fout aanspringt, neem ik hem terug en bij het inzetten van de volte zet ik hem terug in galop. Er worden maar enkele passen middengalop gevraagd, dus ik heb nog meer dan een halve volte de tijd om de middengalop te tonen. :)

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:32

Yvank_ schreef:
Mag ik mij ook melden :) ?

Ik heb 7 februari mijn wedstrijddebuut met de pony van vriendin van mij. Omdat ik al vaker paarden gestart heb en mijn huidige eigen paard ook M1 heb lopen beginnen we direct in de L1

[ [url=m/pRGSA4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom welkom , leuk zeg !

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:27

Heb weer heel wat bij te lezen :')

Leuk dier MiStimaBo!

Nou meevaller dan Seven, dat je toch nog 2 winstpunten mee hebt genomen! Ach, volgende keer beter. Gave merrie trouwens zeg!

OliLau, ja osteopaat is hier in 2015 ook 2 keer geweest. Datum geprikt en 16 februari komt ze (eerder lukte niet omdat ik een afspraak moest maken voor 6 paarden met ook 6 verschillende eigenaren :') ).
Qua rijden ben je lekker bezig zo te lezen! En leuk een oefencross, ik ga binnenkort weer een crossles afspreken denk ik!
Ik heb trouwens 2 tabbladen geopend: ééntje waarin ik lees en één waarin ik de reacties typ. Superhandig :') Wat een belachelijke losrijbaan zeg... Dat is echt geen doen!

Netjes Setteli, gefeliciteerd met je winstpunten!

Jammer dat de punten tegenviel Essxan. Wel weer een fijn leermomentje voor de trailer! Hier gaat het precies hetzelfde. Monty Roberts halster, 2 longeerlijnen langs de trailer, ik moet haar laden en dan loopt ze wel zonder twijfel erop.

Wat een superlieve foto's Fleur <3 Hmm ook een vervelend trailerprobleem zeg. Maar het rijden gaat lekker lees ik, top! En dan lees ik verder en zie ik je wedstrijdverslag... Hopelijk zijn jullie er gauw overheen. Jammer :(

Mooie foto Mara! Ziet er lekker uit. :D

Welkom Yvank! Leuk dier :)

Naar mijn idee worden de proeven ook makkelijker Anthea!

Zondag mocht ik na precies 3 !!! weken weer rijden! Echt superblij dat ik eindelijk weer kan beginnen, vond het niks om zo lang niks te mogen doen... Weer was natuurlijk ook slecht dus ook niet echt veel kunnen longeren. Ze had dus in 3 weken maar 4 keer onder het zadel gelopen en een keer of 3 aan de longe, verder elke dag op de wei. Dus je kan je voorstellen hoe dat ging zondag :') Aan het begin viel het me nog mee, maar toen ze er eenmaal in zat werd ze echt zo vreselijk druk. Kon echt niks meer en ze ging alleen maar harder. Als ik alleen ben laat ik d'r even flink galopperen totdat ze een beetje tot bedaren is gekomen maar nu was ik met nog 2 anderen in de bak en het duurt altijd even voordat ik volledige controle heb in de galop dus dat durfde ik niet aan. Ze was verder niet gemeen ofzo maar gewoon vreselijk druk.
Gister weer gereden en dat ging echt een stuk beter. Ze was superbraaf en kon haast weer verder waar ik 3 weken geleden ben geëindigd. Tot nu toe dus positief en erg blij met m'n knol!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:35

Hier pech ben gebeten door een hond en kan daardoor niet rijden :(
En dus geen concour en geen les van Herman pfff 2016 is nog niet echt mijn jaar

Super dat je weer mag rijden Anne en dat het vandaag zoveel beter ging. Dat drukke herken ik wel :)

Welkom Yvank

Nog werken aan de puntjes dus Olilau komt vast goed
Bij verkeerd aanspringen neem ik hem terug spring weer aan en maak de oefening af, als je nog een volte rijd krijg je volgens mij -2 voor verkeerd rijden.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:37

Wat is hij knap geworden Anthea, hele gave foto <3

Olilau wat een goed debuut! En dat met relatief weinig gerichte voorbereiding. Komende tijd iets gerichter trainen en de puntjes op de i zetten en dan moet het helemaal goedkomen :j Ik probeer haar ook gewoon opnieuw aan te laten springen, een extra volte is sowieso minpunten, dus dan liever maar 1 onderdeel met een lager cijfer.

Heerlijk dat je weer hebt kunnen rijden Anne, ook pijnvrij? Super dat het ook de tweede keer weer helemaal goed ging, dat is weer een super begin na een tijdje niks :D

Oh jeetje Marjolein wat rot, sterkte :(:)

Ik had maandag een fijne les, ze begon weer erg stug. Zal waarschijnlijk toch spierpijn zijn geweest van 1.5u op de trailer de dag daarvoor. Ze is ook sinds is haar weer heb opgepakt laatste weken wat scheef en zwaar op mijn linker buitenhand, loopt ze fijn dan is ze ook zo goed als recht, maar wanneer er iets dwars zit komt dit probleem ook meteen naar boven, zo dus ook maandag. Daarbij zat ze echt nog ergens vast oid, en dan is ze zo'n onwijze binnenvetter, dan kan ik doen wat ik wil, ik kom gewoon niet over en ze is compleet doof voor alle hulpen. Nou heb durf ik van mezelf te zeggen dat ik veel geduld heb, maar in dit soort situaties wordt het wel op de proef gesteld. We zijn toen gericht aan de slag gegaan met haar weer fijn op 2 teugels te krijgen, waarbij ik meer druk op m'n binnenhand moest krijgen. Wat voor mij vrij tegenstrijdig was aangezien ze ten eerste zich al helemaal naar binnen scheef trok, en ten tweede ik na m'n manegetijd heb geleerd om vooral niet teveel druk op m'n binnenhand te nemen, dit zit er inmiddels zo goed ingebakken dat ik nu juist soms terughoudend ben om er teveel mee te doen. Uiteindelijk hebben we wat gespeeld met de positie van haar schouder, om daar wat meer aan te kunnen bepalen. Dus eigenlijk enorm bezig geweest met de basis, dat zo scheef trekken was echt een probleem van de laatste paar weken, dus dit was eigenlijk behoorlijk nieuw voor ons, Buraan had laatste weken precies mijn zwakke plek gevonden, vandaar dat we dus wat vast waren gelopen. Ze werd hier heel fijn van, en begon ook weer fijn gevoelig aan m'n hulpen te staan, en ik had weer wat druk op m'n binnenhand ipv eindeloze leegte. Zo kwam ook plóp de nageeflijkheid weer terug als een mooi cadeautje en was mijn paard binnen 5 minuten weer een halve meter korter _O_ Rest van de tijd weer lekker gereden. Nog even als revanche van zaterdag m'n proefje gereden, en ondanks dat die niet zo mooi als vorige week met oefenen was, was ik er absoluut tevreden over, verschil met het begin van de les wat vrij groot namelijk ;)

En ik heb nieuwe bruine spulletjes binnen, ben benieuwd naar mijn nieuwe Tekna singel, hij ziet er erg fijn uit, benieuwd of Bu dat met me eens is :)

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:37

@fleur_yen ja gelukkig wel inderdaad maar ik had ook niet anders verwacht van haar ! , heb je je niet bezeerd met de fietsval ?
@anthea als ik jou was zou ik zolang als mogelijk in de l2 blijven , niet meteen met 10 wp overgaan want er is altijd genoeg plek voor verbetering , beter een paar keer mooi bovenin rijden dan met telkens 185 punten overgaan.. zo weet je wel dat het m1 ook netjes gaat!
@yvank_ precies , de m1 wordt een veel betere overgang dan vantevoren. Een hele goede keuze vindt ikzelf!
@setteli een netjes beeld hoor , vindt je dt fijn van zoveel mensen les hebben ? het heeft zo zijn voor en nadelen inderdaad maar ik denk zelf meer nadelen , is ook maar wat je fijn vindt.
@olilau ja verschrikkelijk , laat die zomer maar snel weer komen ! Ja het is veel fijner , binnenkort gaan ze eens kennis maken met mekaar !
@m9ara ja het scheelt ook tijd inderdaad en nogmaals het is ook 10 x fijner en ben ook echt blij dat ik het gedaan heb!
@anthea gewoon een hele leuke persoonlijke advertentie maken met een fototje van je pony erbij en gewoon duidelijk laten wat precies de bedoeling is , iemand vanaf 18 jaar en ouders is wel een must inderdaad , eigen vervoer en hebben meer verantwoordelijkheid. Gewoon eens kijken wie reageerd , wat de bedoelingen zijn en dan eens afspreken en gaan selecteren om het maar even zo te zeggen !
@fleur_yen jammer ! volgende x beter !
@olilau jammer van de punten .. volgende x zal het wel beter gaan als je wat meer getraind hebt en de proeven onder de knie hebt. En inderdaad gewoon netjes terugpakken en opnieuw in de galop zetten !
@annevm dankjewel hoor ! en super dat je weer mag rijden !
@Seven owh dat is minder zeg ,sterkte ermee!
@fleur_yen gelukkig gaat het weer beter met rijden !

Zo nu heb ik alles en iedereen beantwoord hahaha.

Buzzy gaat ook heel erg goed , ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met haar behalve dat ze soms welleens sterk is maar dat komt ook nooit voor verder is ze gewoon heel goed op 2 teugels 2 benen te rijden , is een heel slim paard en werkt altijd mee ! ze gaat echt letterlijk en figuurlijk door het vuur voor me <3 en ik voor haar ! binnenkort eens weer de L2 proeven oefenen en langzaam op concour gaan!

met Hipper (Hiphop ) Ik ben nog een leuke bijnaam aan het bedenken , iemand een idee ? gaat het ook heel goed , ze blijft netjes stilstaan aan de stal maar ook gewoon los , loopt netjes mee en tilt haar hoeven op , in principe doet ze al alles :o , gister een winterdeken gekocht voor haar en die kon ik ook zonder enige moeite opleggen en dichtmaken ! over 3 dagen ongeveer gaan we beginnen met het zadelmak maken , ben benieuwd wat ze doet als ze voor de eerste keer een zadel opkrijgt ! :j

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:01

Fijn dat je weer mocht rijden Anne!
Oh bah beterschap Marjolein! :(:)
Jaaa hij wordt echt knap <3 Hij is nu wel een beetje lastig want zijn tanden zijn aan het wisselen. Vandaag al 2 tanden gevonden _O- Fijn dat rijden weer beter gaat Fleur :j
Ik ga sowieso niet over als ik niet regelmatig boven de 190 punten heb :) Spannend zeg, dat zadelmak maken!! *\o/*

Oh bah ik ben vreselijk geïrriteerd op dit moment.
Vorig jaar moesten we een boek aankopen van het school. Een boek van 80 euro! Dat was voor een bepaald vak dat ik vrij moeilijk vond, dus ik ging even de leerstof bekijken in het boek. Kwam ik erachter dat die leerstof niet overeen komt, een paar pagina's kon ik gebruiken -:(-
Nou ja prima, dan leg ik hem terug weg en dan ziet ie er volgend jaar nog prima uit zodat ik hem kan verkopen. Ik heb nu een koper voor al mn boeken, maar ze zegt dat ze dat dure boek niet meer gaan gebruiken dit jaar. Vreselijk pissed ben ik nu. Studeren kost al duur genoeg en dan gaan ze ons nog boeken laten aankopen waar we niks mee zijn :n Waardeloze school...
Ik kan daar best boos om zijn want mijn ouders betalen het allemaal en ik vind het zo erg dat ik het boek niet meer kan verkopen (of 2dehands maar aan een veeeel lagere prijs...). Ik ga hem nu proberen aan een boekenwinkel te verkopen, die geven meestal net iets meer dan simpele particulieren want daar maak je ook weer wat met mee... :')

Hyrano ga ik morgen weer rijden, spannend. Hij staat alweer een week stil ivm vrieskou & examens :P

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:34

Het is stil hier! :P
Ik loop nu een weekje stage in functie van mijn opleiding en ik vind het helemaal super! Ik werk op een basisschool en sta mee in het zorgklasje (de klas waar kinderen met dyslexie enz extra komen oefenen). Ik krijg zoveel vriendschap van die kinderen, heel fijn! :D

Ik heb me overigens ook eens bezig gehouden met een mogelijke advertentie voor Ferdo. Tips?
Ik zoek een verzorger voor mijn lieve pony Ferdo, dit door tijdgebrek (school). Ik zou het fijn vinden moest je 2-3 keer in de week met Ferdo bezig zijn.

Ferdo is een 12-jarige ruin van zo’n 1m45 groot. Helaas heeft hij in oktober de diagnose Kissing Spines gekregen. Dit wil zeggen dat enkele ruggenwervels elkaar raken en dit zorgt voor irritatie en pijn. Gelukkig is het bij Ferdo maar een milde vorm, maar dit is iets waar we wel aandacht aan moeten schenken.
Ferdo wordt al een tijdje niet meer intensief gewerkt waardoor zijn rugspieren niet meer goed ontwikkeld zijn, en dit is wel iets belangrijk bij een pony met Kissing Spines. Aan de hand van longewerk wil ik deze rugspieren terug aansterken. Hierdoor zal er even niet meer gereden kunnen worden. Ik vind het belangrijk dat hij op een correcte manier gelongeerd wordt. Hij moet zijn rugspieren wel sterker maken. Ik neem hierin lessen (hoewel het al een tijdje geleden is door tijdgebrek). Ik zou het leuk vinden als jij ook mee kan gaan naar de lessen zodat je goed leert hoe hij correct getraind wordt.

Als de rugspieren terug sterker zijn, kan er uiteraard gewoon weer op gereden worden. Ik heb vroeger met Ferdo alles gedaan, dressuur, jumping en eventing. Hij is dus erg veelzijdig en vindt alles heel leuk. Ook kan hij enorm genieten van een buitenritje en is hij zo goed als bomproof. Ik heb zelf mijn trailerrijbewijs, dus eenmaal we terug kunnen rijden, kunnen we samen eens naar het strand, de bossen of de duinen rijden!

Ook kent Ferdo vrijheidsdressuur. Uiteraard mag je dit ook altijd met hem doen. Hij kent al meerdere kunstjes en vindt het erg leuk om bij te leren.
Ook zou ik het leuk vinden (maar dit is niet verplicht!) als je af en toe zijn stalletje eens uitmest.

Ferdo wordt NIET verhuisd. Hij staat op een wei in Nijlen. Deze ligt erg droog en gelijk, dus rijden en longeren kan gewoon in de wei.
Ik vraag nu (voorlopig) geen geld voor het verzorgen van Ferdo omdat ik het nu vooral belangrijk vindt dat zijn rug beter wordt.
Ik ben zelf 1m65 en dat past nog op Ferdo. Liever niet héél veel groter want dan word je te groot om hem te rijden. Qua leeftijd heb ik geen voorkeur, maar aangezien het erg belangrijk dat hij correct getraind wordt (rechtrichten), moet je al wel enkele jaren ervaring hebben met pony's/paarden en daarmee bedoel ik meer dan alleen manege ervaring.

Wil je op een correcte manier leren omgaan met een super lieve pony? Dan mag je me altijd mailen of een sms sturen! Bellen liever niet omdat ik dus naar school ga en stage loop en mijn gsm dus niet altijd kan opnemen.

En dan eventueel met deze foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:26

Balen seven!

Wouw leuk dier!

Ik ben vandaag vast onderling gestart met Boris :D wel klasse hoger dan ik officieel ga L2 ipv L1 maar direct 2e prijs :)

Dit was gisteren met training

Afbeelding

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:54

Vandaag mijn 3e L1 wedstrijd gehad. Ging goed, maar nog de gebruikelijke punten die minder gaan. Wijken voor het linkerbeen is echt minder en de verruimingen heeft ze moeite mee. Maar toch beide proeven 187 en net buiten de prijzen! Stand staat op L1+5!

Leuk Yvank als je bij een klasse hoger gelijk zo fijn kan rijden! Wil je officieel ook al over of wacht je nog even?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:57

Gefeliciteerd met je punten Yvank die L1 komt dus helemaal goed

Gefeliciteerd Setelli
Op de helft al weer. Op naar de L2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:59

Netjes :)

Nee ik ben officieel nog niet gestart :)) ik mag wel L2 als ik wil ivm mijn andere paard die ik hoger uitbreng. Maar we gaan eerste lekker L1, wil het wijken nog wat beter bevestigd.

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:50

@xanthea ik vind het een goede advertentie ! netjes en correct !
de rest gefeliciteerd met jullie behaalde resulaten afgelopen week.

Buzzy blijft in de stijgende lijn zitten , wauw wat een paard heb ik toch! :o , hiphop zijn we vandaag mee begonnen met longeren en morgen krijgt ze voor de eerste keer het zadel op , voor hoe het er nu uitziet ga ik volgende week erop voor de eerste keer! :D