Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:03

Maar aan de zijkanten heeft geen nut de regel is niet voor niets op het neusbot.

MerleSimone

Berichten: 5739
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:09

Kijk net terug maar ze pakt hem wel direct op het neusbot trouwens, maar als je er niet handig in bent kan je prima vanaf de zijkant naar voren glijden.
Nu heb ik een anatomische en geen sperriem die er vooraan vast zit, maar alsnog moet je dit makkelijk kunnen laten zien lijkt me.

Afbeelding

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:09

Spenk schreef:
Maar aan de zijkanten heeft geen nut de regel is niet voor niets op het neusbot.


Nou... Er zijn er genoeg waar er aan de zijkant ook niks tussen past!

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:09

PSvanLot schreef:
Spenk schreef:
Maar aan de zijkanten heeft geen nut de regel is niet voor niets op het neusbot.


Nou... Er zijn er genoeg waar er aan de zijkant ook niks tussen past!

Vreselijk -O-

Getup

Berichten: 8406
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:13

PSvanLot schreef:
Spenk schreef:
Maar aan de zijkanten heeft geen nut de regel is niet voor niets op het neusbot.


Nou... Er zijn er genoeg waar er aan de zijkant ook niks tussen past!



:\ schandalig

Maris__

Berichten: 1226
Geregistreerd: 24-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:19

Wij zijn altijd met 3 personen maar dat moet dus maar net kunnen/mogen, ik film altijd alles en mijn moeder leest voor en doet dus ook 2 vingers onder de neusriem zodat ik dat goed kan filmen :j

Filmen en 2 vingers onder de neusriem doen lijkt me echt een geklungel, al helemaal als je niet een heel braaf/geduldig paard hebt

Zo dus:
Afbeelding

Is er dan bij jullie ook maar 1 persoon om te lezen én te filmen?

MerleSimone

Berichten: 5739
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:25

Ik ken de proef uit m'n hoofd :') Helemaal in het begin mocht je niet lezen en ik startte toen voor het eerst M1, nu nog steeds. Inmiddels 4x gefilmd maar ook op wedstrijd reed ik proef 18 uit m'n hoofd afgelopen zomer.

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:33

Ik ken de proef ook uit m'n hoofd, dus heb alleen een filmen. Maar is geen probleem om de neusriem correct te filmen hoor! En dan is mijn pony echt een muts als het gaat om aan het hoofd zitten e.d.

Ze beweegt weleens, maar dan wacht de filmer gewoon tot het scherp in beeld is geweest en gaat dan pas verder :j

different1
Berichten: 3661
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:06

Yes, hier ook de punten terug.
Ik had gehoopt rondom een winstpunt, maar we hebben 194,5 punten gekregen!
Ben zo trots op die merrie!
Heel leuk commentaar en een 7 voor de stap en 7,5 voor draf en galop, en dat voor een paard die 2jr geleden de galop niet eens snapte.

M_Bronkhorst

Berichten: 67
Geregistreerd: 15-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:38

Ik heb mijn punten van woensdag gisteren terug gekregen. Dat was 190,5.

Vandaag gewerkt aan de dingen die ik daarin meekreeg als tips. En weer proefje opgenomen. Ben benieuwd.

Dee_Es

Berichten: 3686
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:45

Mooie punten different1, dat doe je toch maar ff met je hackney.

Ik heb eindelijk weer gefilmd. Laatste x was begin november geloof ik. Uploaden lukte alleen niet...omzetten van vereniging was mis gegaan en startpas was verlopen := Gelukkig heeft m'n vereniging het direct in orde gemaakt dus morgen kan ik denk ik wel uploaden.

MB, jij ook mooie punten.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:47

Mooie punten allemaal weer, gefeliciteerd :D

Hier ook alleen 1 filmer en geen voorlezer en die neusriem laten zien gaat prima met 1 hand, snap echt niet wat daar zo moeilijk aan is :')

SteffiiY

Berichten: 22551
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:05

Hier ook mijn punten terug van mijn ingestuurde video afgelopen donderdag.

185 punten op mijn B debuut :D Heel erg blij mee, merrie is nog jong en pas paar maandjes onder het zadel. De proef had ook nog wat slordige foutjes (mijn schuld) dus genoeg ruimte om te verbeteren :D

shirleyp

Berichten: 2785
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:11

Gefeliciteerd met de punten! 185 voor een debuut is prima, toch? +:)+

Ik kreeg vanmiddag 6 L2-proeven om te beoordelen, heb er net al twee terug gestuurd! De rest moet echt even wachten tot morgen, kwam erg gaar uit mijn werk vandaag... Vind L2 een leuke klasse om te doen! Vind dat je daar het verschil tussen net L2 en al (bijna) M1-klaar goed kan zien. Vind beide kanten leuk om te beoordelen :j

RedRoses

Berichten: 509
Geregistreerd: 21-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:59

Een tip voor iedereen die bij de C met halthouden zit maar dat niet goed in beeld krijgt: regel iemand met een iPhone 11 :Y) . Wij hebben vanavond getest en met groothoeklens ben ik in mijn geheel zichtbaar terwijl er max een meter afstand tussen zit. Zo hoeven we de bak niet in te korten vanwege het halthouden en achterwaarts bij C *\o/* je kan heel makkelijk ‘uitzoomen’ en direct na de oefening weer terug naar de gewone afstand.

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:02

Met een groothoeklens raakt helaas heel de baan uit model en daarbij mag je ook niet in en uitzoomen ;)

Op zich een goede oplossing, maar werkt niet zo goed.

Of het moet zijn dat in en uitzoomen aangepast is en nu wel mag?

RedRoses

Berichten: 509
Geregistreerd: 21-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:05

PSvanLot schreef:
Met een groothoeklens raakt helaas heel de baan uit model en daarbij mag je ook niet in en uitzoomen ;)

Op zich een goede oplossing, maar werkt niet zo goed.

Of het moet zijn dat in en uitzoomen aangepast is en nu wel mag?


Nee dat snap ik ook! Maar in de M1 proef 18, moet je bij C halthouden en dan achterwaarts. Op het moment dat ik halthoud, en mijn filmer dan uitzoomt zodat ik in mijn geheel in beeld ben, de passen achterwaarts, en als ik de stap inzet dan weer naar de ‘normale’ stand. In principe maakt het dan niet veel uit wat er met de baan gebeurd toch? Maar jij weet het vast beter dan ik! Kan het eens aan de KNHS vragen. Op die manier ben ik wel helemaal te zien, dus makkelijker te beoordelen zou ik zeggen.

En als ik bijvoorbeeld alleen voor het halthouden de binnenhoefslag pak. Hoe wordt dat beoordeeld?

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:15

Ik begreep niet uit je post dat het enkel om het achterwaarts te filmen was.

Ik zou het overleggen, maar of het makkelijk is? Als een jurylid niet op de hoogte is dan is de kans dat je filmpje afgekeurd wordt aanwezig.

Dan zou ik gewoon voor ruim van de hoefslag gaan.

RedRoses

Berichten: 509
Geregistreerd: 21-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:24

PSvanLot schreef:
Ik begreep niet uit je post dat het enkel om het achterwaarts te filmen was.

Ik zou het overleggen, maar of het makkelijk is? Als een jurylid niet op de hoogte is dan is de kans dat je filmpje afgekeurd wordt aanwezig.

Dan zou ik gewoon voor ruim van de hoefslag gaan.


Bedankt voor je reactie! Klopt, ik bedoelde alleen voor de achterwaarts. Maar ik kan dan beter op ‘safe’ spelen en inderdaad een stukje van de hoefslag gaan. Maar omdat het enkel voor de achterwaarts was wist ik niet of je dan een stuk van de hoefslag mocht. Maar dat kan dus beter wel! Dankjewel :D

leonie87

Berichten: 4488
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:42

Dat van opzij bij de neusriem en dan naar het neusbot schuiven is wel een goede. Dat moet wel lukken ja!

Tegenwoordig is inzoomen toegestaan (sinds nieuwe platform ) zolang de combinatie maar altijd in zijn geheel in beeld blijft.

Groothoek voor 1 onderdeel kan wel denk ik maar het is niet ideaal voor de proef zelf. Had er vorige week ook 1. Hele mooie omgeving maar zo weinig paard :Y)

Snorlex

Berichten: 2536
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:46

WenK schreef:
Wat ik vaak deed als ik moest filmen is vingers aan de zijkant ertussen en dan laten glijden tot je op het neusbot zit. Dat lukt prima met 1 hand.


Dit!

Was er laatst niet iemand die in het M1 een onvoldoende kreeg op de achterwaarts omdat ze de binnenhoefslag pakte?

Bij mij stapte de filmer een paar passen naar achteren wanneer ik bij C ging halthouden, en als ik na het achterwaarts wegstapte, stapte de lezer weer naar voren. Ik was dan wel even onthoofd trouwens :')
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 18-01-21 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MerleSimone

Berichten: 5739
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:48

Yesss hier punten terug, 182 dus 2e winstpunt is binnen! Grappig om te zien, deze is veel meer steady beoordeeld (tussen de 5.5 en 6.5) terwijl de vorige echt een 2/4 en 8 bevatte. Maar heel blij!

RedRoses

Berichten: 509
Geregistreerd: 21-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:58

Snorlex schreef:
WenK schreef:
Wat ik vaak deed als ik moest filmen is vingers aan de zijkant ertussen en dan laten glijden tot je op het neusbot zit. Dat lukt prima met 1 hand.


Dit!

Was er laatst niet iemand die in het M1 een onvoldoende kreeg op de achterwaarts omdat ze de binnenhoefslag pakte?

Bij mij stapte de filmer een paar passen naar achteren wanneer ik bij C ging halthouden, en als ik na het achterwaarts wegstapte, stapte de lezer weer naar voren. Ik was dan wel even onthoofd trouwens :')


Haha, het is nooit goed :') bij ons kan je maximaal 1 meter achter de C staan, dus helaas gaat een stap naar achteren niet. Ik ga het wel gewoon proberen om de binnenhoefslag te pakken. Als ik gewoon langsrijd bij de C snapt de jury ongetwijfeld waarom ik de binnenhoefslag heb gepakt, haha. :')

VWestra
Berichten: 1102
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 00:53

Hier ook punten terug. We hebben onze eerste winst punt in het L1 gereden. Heel fijn opbouwend commentaar. Vind het vooral leuk om na een lange tijd feedback te krijgen. Viel me met name op dat deze jury echt goed zag wat er gebeurde in het hoge tempo en iets onrustige aanleuning. We trainen weer leuk verder en gaan routine opbouwen

Queelens

Berichten: 8034
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:55

bliksemflits schreef:
Mooie punten allemaal weer, gefeliciteerd :D

Hier ook alleen 1 filmer en geen voorlezer en die neusriem laten zien gaat prima met 1 hand, snap echt niet wat daar zo moeilijk aan is :')


Hier ook, lukt prima. 3 vingers met dikke handschoenen :D

Afbeelding

Hier had het baasje van het paard gereden die had echt super mooie (3) winstpunten *\o/*
Ik wacht weer even totdat we een andere proef mogen rijden of meetmomenten weer mogen. Ik ben die proef 6 een beetje beu, ik mag wel L starten maar dat wil ik ook nog niet eigenlijk := Maar ben bang dat het nog wel even gaat duren voordat we weer op pad mogen. Morgen weer nieuwe corona-maatregelen..