[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:51

Nee, loop daar ook tegenaan Safrou, dus vind t een interessante vraag.

Wij gaan zaterdag voor onze vierde keer M2.

Vrijdag in de les eens een Z1proef doorgereden, de 23 denk ik. Eventjes profiteren van de 20x60 :P
Vond 'm nog wel oké om te rijden.
We zijn lange na nog niet Z klaar hoor :P Maar zo weten we iig wat er beter kan!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:58

Welkom nieuwelingen!

Dat bergop heb ik ook last van hoor. Die van mij vond het onwijs moeilijk om aan elkaar te blijven.
Sinds een paar weken hebben we een aantal cavaletti's waar we mee trainen en jeetje, wat een verschil maakt dat zeg! :oo
Daarmee gaat hij in draf ook meteen heel anders lopen. Ik train er wekelijks 1 of 2 keer mee. Op verschillende manieren. Maar ik heb echt een compleet ander paard in no time!

Vandaag even flink op de appuyementen gereden, vind hij makkelijker dan travers en omdat hij het zo lastig vindt pak ik het niet tot treurnis mee. Maak je een paard ook niet blij mee. :) Maar vandaag liep hij er erg fijn doorheen! Wordt steeds beter!

Helaas hebben we onze wedstrijd moeten aflassen wegens te weinig deelname ;( Dus of ik dit jaar nog buiten start weet ik nog niet.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:22

Ja jammer dat de wedstrijd is afgelast :(
Heb ons maar opgegeven voor 2 september in Sappemeer

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:05

Ja we balen ook echt enorm ;(
Maar als je zo weinig inschrijvingen krijgt dat je geld moet toeleggen en ook alweer afmeldingen... dan moet je wat. Nu kijken hoe we het volgend jaar beter kunnen doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:16

Het nadeel van een wedstrijd annuleren is dat je vaak de ruiters die wel ingeschreven hebben en nu niet kunnen komen verliest voor volgend jaar.

Wat voor accommodatie hebben jullie waar je de wedstrijd organiseert?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:24

Klopt Vonneke, je ziet het hier overal.

Wij hebben een klein stukje land voor vier ringen (2 Z en 2 blm), inrijden is op zand in onze buitenbak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:31

In het zuiden is gras ook niet meer zo populair.

Wij hebben een baan waar 2x 20x60 in past en dan kunnen de deelnemers binnen of buiten op zand losrijden. We zitten 5 maandagen en een
weekend dressuur helemaal vol. Idem geld voor 2 weekenden springen.

Hopelijk volgend jaar bij jullie ook

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:41

Heel veel zand is hier niet hoor. Ook indoorwedstrijden zijn afgelopen seizoen regelmatig afgelast wegens te weinig deelname. Duurder is het echter niet geworden.

Maar ik heb wat gelezen over beloningen aan ruiters die vroegtijdig inschrijven. Kijken of we daarmee iets kunnen doen. Geen idee of dat een succes is geweest bij die vereniging.

Omdat we het terrein huren (zijn maar een kleine club) kunnen we geen zandbanen aanleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:44

Hier merk ik wel dat gras steeds meer verdwijnt.. Ik heb dit jaar voor het eerst geen ijzers genomen en hele outdoor overal kunnen starten op zand.

Wat ik steeds vaker zie Janine is de contructie hoe vroeger je inschrijft hoe later je mag starten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:54

Yvank_ schreef:
Hier merk ik wel dat gras steeds meer verdwijnt.. Ik heb dit jaar voor het eerst geen ijzers genomen en hele outdoor overal kunnen starten op zand.

Wat ik steeds vaker zie Janine is de contructie hoe vroeger je inschrijft hoe later je mag starten.

Die vat ik niet Helemaal?

Jouw kant op is het wat zand betreft een stuk gunstiger! Heb zelf laatst in Kloosterburen gestart op zand, maar die bak lag in een kuil van de manegelessen ofzo. Waardeloos en nog zwaar ook. De andere baan op zand is maar 20x40. :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:55

Ben benieuwd voor hoeveel mensen het uitmaakt om achterin te starten en daarom vroeg opgeven.

Daarbij geeft dat nog geen garantie want ik heb gemerkt dat ruiters er weinig om geven om te moeten betalen bij afmelden.

Wat voor redenen ik krijg bij afmelding... omg...

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:55

Ik schrijf me vaak pas op het laatste moment in. De ene keer kan ik nog starten en de andere keer niet. Van de winter heb ik me netjes op tijd ingeschreven en ging het sneeuwen. Wedstrijd ging gewoon door 'want het valt wel mee' en kon gewoon 40 euro neerleggen zonder te kunnen starten. Ik kon gewoon echt niet weg. Dat doe ik dus niet meer.
Wedstrijden die eerder vol waren hier in de buurt kan je nu nog gewoon bijschrijven. Waar het aan ligt kan ik niet precies zeggen maar ik denk dat de "eisen" voor bodems meespelen, hoe lang de prijsuitreiking duurt en wat het inschrijfgeld is. Hier worden de proeven ook steeds duurder waardoor ik ook gewoon minder vaak start. Overigens is hier bijna alles gras.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:56

Vertel Vonneke!

Wij hadden een keer iemand die niet zo vroeg wilde starten omdat ze zo vroeg moest opstaan. Ze moest om half 12....... Ze moest wel een half uur rijden naar ons toe... met auto natuurlijk.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:02

Misschien kwam ze uit een nachtdienst :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:02

Janine1990 schreef:
Yvank_ schreef:

Die vat ik niet Helemaal?

Jouw kant op is het wat zand betreft een stuk gunstiger! Heb zelf laatst in Kloosterburen gestart op zand, maar die bak lag in een kuil van de manegelessen ofzo. Waardeloos en nog zwaar ook. De andere baan op zand is maar 20x40. :/

Ja ik heb geen idee wat het voordeel ervan is maar kennelijk willen steeds meer mensen later starten? Die constructie zie ik dus steeds meer voorbij komen.

Jaa dat klopt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:03

Hier zitten de wedstrijden ook bijna nooit vol... Kan me meestal last minute nog bijschrijven indien nodig.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:04

Misschien dat als je achter in een rubriek start dat je niet zo lang op de prijsuitreiking hoeft te wachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:04

Bij 3 mensen opa dood... 'ik zie net dat mijn paard kreupel is' om 04:00 in de nacht... 2 mailtjes achter elkaar na 00:00 met daarin dat rr snel reactie moet komen anders komen de niet, in 2e mailtje dus boos omdat ik niet reageerde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:05

vibabu schreef:
Misschien dat als je achter in een rubriek start dat je niet zo lang op de prijsuitreiking hoeft te wachten?

Dat kan inderdaad. Maar hoeveel wedstrijden zijn er nog met 30 deelnemers? De meeste zijn er zo rond de 10/15 Met wat geluk haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:07

Ik vraag het wel eens als ik met 2 paarden start.. Maar dan de ander uiteraard voor in de rubriek :P

Of als ik samen met een vriendin ga en we elkaar willen helpen. Dat de één vroeg in de rubriek start en andere laat. Maar verder maakt het me nooit zoveel uit eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:11

Dat vind ik inderdaad ook logisch. Daar kan ik als secretariaat ook prima rekening mee houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:15

Ja precies!

Ach in Almelo startte ik de dag dat ik beide paarden deed ook om half 9 sochtends. Was heus even slikken toen we om kwart over 5 op stal waren :') maargoed daar kom je ook wel weer overheen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:26

Dat maakt mij ook echt niet uit.

Almelo... Ik moet niet vergeten volgende week op school weer aan te geven dat ik vrij wil hebben in juni (wat eigenlijk niet kan maar oke haha)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:47

Met crosswedstrijden zijn dat best normale tijden :')
Daar heb je ook weer mensen die gaan vragen of ze later mogen starten omdat ze van zo ver weg komen (uurtje rijden oid) Terwijl iemand aan de andere kant van het land waarschijnlijk gewoon op zijn/haar tijd komt of door die ander misschien nog wel eerder moet starten.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:31

Hoi!

Het bergop rijden is ook lastig maar kost gewoon wat tijd. Cavelleti's rijden is wel een goede tip van Janine, zeker om het ook leuk te houden!

Hier zijn ze rubrieken ook niet zo groot. De wedstrijden zitten wel bijna altijd vol.

Ik heb lekker gereden dit weekend tegen alle verwachtingen in!
Zaterdag was ik in de 1e proef 1e met 208,5 en in de 2e 3e (laatste) met 199. We waren allebei gewoon op.
Zondag met goede moed weer opnieuw gereden en 2x 1e met 214 en 214,5 geworden. Floyd is nu officieel SPORT en Z1+7. Nu hebben we in september weer 2 dagen staan dus hoop dan de laatste 3 puntjes binnen te slepen en dan gaan we vanaf dan tot het voorjaar werken aan de wissels en de rest voor het Z2.
Hij heeft echt weer zijn beste beentje voor gezet tijdens de proeven na onze baggere voorbereiding. Echt wat een top karakter!