[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ladygiroc

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:46

Haha dan heb ik nog 5 jaar te gaan.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:49

Ladygiroc schreef:
Haha dan heb ik nog 5 jaar te gaan.

Haha ja! Maar zij was al wel vrij vroeg uitgezwaard hoor, in haar jonge jaren erg actief geweest op keuringen etc.
Nu vooral opletten dat ze niet té zwaar wordt haha.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:02

Oehh dan starten we samen een pony tussen de paarden in ongeveer dezelfde richting haha.
Vriendinnetje van mij staat bij stal olimpics ken je dat?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:06

Mezelf gister verwend met een nieuw wedstrijdjasje. De andere was te groot geworden dmv 18kg afvallen (dus als iemand op zoek is naar een super mooi jasje van pikeur m38 pb me!)

Zondag weer op wedstrijd, heb me handen vol aan hem atm dus ik ben benieuwd. Hoe staan jullie ervoor? Zijn de bakken een beetje te doen?
Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:01

Jullie kletsen lekker door meiden!
Ik was/ben even bokt moe.. ga ergens deze week alles terug lezen en reageren :)

Update rond Don en mij:
Vandaag weer les gehad in de buitenbak. We hadden een goede dag uitgekozen. Wat een heerlijk weer! Mijn les ging super fijn! Heb mijn vertrouwen weer terug :)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:03

venivedivici schreef:
Welkom welkom :)

Nette punten hoor :)

Vandaag weer getraind maar kwam bijna met tranen in me ogen van duke af. Hij is zo aan t pubberen.. dat ik eigenlijk met me handen in me haar zit.
Ook 2 x gesteigerd en met 4 benen de lucht in en kei en kei hard gaan en zn hoofd in de lucht..
En draaf je eindelijk beetje normaal pakt ie bit vast gallopeerd ie kei hard weg en daarna kan ik weer even normaal rijden.
En we hebben zondag wedstrijd := :(

Ik heb weleens horen zeggen dat je met lastige paarden uiteindelijk meer kan bereiken :P

Maar wel vervelend als hij zo doet, zeker zo vlak voor je wedstrijd. Komt vast goed, de vorige keer zag het er goed uit!

Harvey1 schreef:
Mezelf gister verwend met een nieuw wedstrijdjasje. De andere was te groot geworden dmv 18kg afvallen (dus als iemand op zoek is naar een super mooi jasje van pikeur m38 pb me!)

Zondag weer op wedstrijd, heb me handen vol aan hem atm dus ik ben benieuwd. Hoe staan jullie ervoor? Zijn de bakken een beetje te doen?
[ [url=m/tfIkdx.jpg]Afbeelding[/url] ]

WoW, dat zijn flink wat kilo's eraf! Jasje staat je goed :)

venivedivici schreef:
Oehh dan starten we samen een pony tussen de paarden in ongeveer dezelfde richting haha.
Vriendinnetje van mij staat bij stal olimpics ken je dat?

Ik heb helemaal niet doorgehad dat Duke een pony is :+

Josien_ schreef:
Héél voorzichtig kom ik me hier ook melden.
Stiekem is de wens om dit jaar voor het eerst officieel te starten er toch wel.
We reden voorheen af en toe onderlinge wedstrijden maar deden dit weinig door spanning. Dit lijkt nu beter te gaan en we kunnen inmiddels alle oefeningen doen in de ring.
Nu nog even wat meermeters maken op onderlinge wedstrijden op een andere locatie en dat eindelijk dit jaar eens ons officiële debuut maken :D .

Welkom! Ga je binnenkort op wedstrijd?

_helga_ schreef:
Gisteren ook op een nieuwe locatie geweest en 3 wp mee naar huis genomen 1e met 208,5 en 2de met 186,5 :D
Super trots op mijn knappe paardje!!

[ [url=m/f751RB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AEOsqo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat zijn nette punten, gefeliciteerd!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:47

Mooi jasje Harvey1!

Hier gaat het rijden steeds beter, ze protesteert bijna niet meer eigenlijk. Alleen nog maar op momenten dat ze het echt serieus moeilijk vindt, dus dat neem ik haar niet kwalijk. Het enige wat ze dan doet is hoofd een beetje omhoog en eventueel de rug wat wegdrukken of gewoon stilstaan en niet meer bewegen :') Ik moet alleen wel echt weer gaan werken aan mijn houding, ik merk dat ik toch weer langzaam schever ga zitten met mijn rug. Helaas zal ik nooit echt recht meer kunnen zitten omdat mijn rug en bekken scheef staan. Zonder zadel rijden is wel een goede oefening voor mijn buikspieren en die zijn heel belangrijk voor mijn rug!

Gisteren tijdens zonsondergang gereden
Afbeelding

Afbeelding

En vandaag alleen met een dun truitje aan en nog had ik het warm _O-
Afbeelding
Afbeelding

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:55

Charlotte hij scheelt maar 2 cm met paard en hij oogt groot :')

Ziet er goed uit ghostattack!

Evelien ben trots op jullie <3

Gisteren en vandaag lekker de hei en bossen in geweest en heb ik totaal een andere pony lekker lang teugeltje rijden en heerlijk genieten.
Hij vind het zo fijn!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:03

Welke kleur is je jasje Harvey?
Ik ben 15 kilo bijgekomen dus ik voel me een soort van rollade in mijn wedstrijdjasje.
Ik heb dus een supergaaf Kingsland jasje maat XS te koop (heeel donkerblauw)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:25

Haha, ik ben ook dikker geworden, mijn jasje is net een naveltrui als ik mn armen.omhoog doe :+ ik wil terug naar mn oude gewicht, en dan een nieuw jasje.
Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:01

@harvey1 : Super leuk jasje (en je nagels ook echt prachtig, hoe hou je die heel bij de paarden? :') ) succes dit weekend!!

@primadonna : super fijn dat je les goed ging! Dat geeft mij sowieso altijd een super vertrouwen gevoel als m'n les goed gaat :D

@ghostattack: ziet er fijn uit! en i like je dekje :P

@venivedivici ziet er gezellig uit. Super leuk dat je ook kan zien hoe of wat met die app. En wat ben je hard gegaan :=

Hier ook even een update van mijn kant.
Ik en Dabriela zijn weer goed op gang en ik heb eigenlijk nog nooit zo fijn gereden! We oefenen heel veel lengtebuiging en dat gaat echt zooo goed en daar ben ik echt super blij mee. :) beetje bij beetje sparen we onze wedstrijdset bij elkaar. Het heeft toch nog geen haast. Mijn eigen outfit moet ik ook nog kopen. Ik ben uit m'n outfit van een paar jaar geleden gegroeid denk ik :P

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:13

Charlotte: Ja dit weekend een onderling wedstrijdje op een vreemde locatie!
Weer daarna een carnavals pas de deux op de club, maar dat is meer voor de lol haha.

SharonIndezz: wat een mooi hoofdstel!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:38

Afbeelding
Omdat ik deze niet kon achterhouden! <3
Zooo trots op ons beide! :)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 00:07

Die foto is echt super leuk! Allebei blij :D

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 04:05

Hoi allemaal,
Ik wil me ook graag melden als dat mag.
Sinds een paar weken in het bezit van een jonkie van 3 jaar.
De planning is om hem uit te brengen in de dressuur na oktober. Dus nog een flinke weg te gaan in tegenstelling tot jullie allemaal.
Maar de bedoeling is eind 2017 rustig aan te starten.
Hij is zadelmak, en een paar keer onder het zadel geweest. Super braaf en aanhankelijk. Ik kijk er naar uit om er mee aan de slag te gaan.
En zou het leuk vinden me te kletsen hier. Heb het hele topic doorgelezen.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:27

Ladygiroc schreef:
Welke kleur is je jasje Harvey?
Ik ben 15 kilo bijgekomen dus ik voel me een soort van rollade in mijn wedstrijdjasje.
Ik heb dus een supergaaf Kingsland jasje maat XS te koop (heeel donkerblauw)

Bedoel je de pikeur die te koop staat? Die is een soort van heel donkergrijs, niet pikzwart. Mijn nieuwe van Cavallo is wel zwart.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:29

mcjv schreef:
@harvey1 : Super leuk jasje (en je nagels ook echt prachtig, hoe hou je die heel bij de paarden? :') ) succes dit weekend!!

@primadonna : super fijn dat je les goed ging! Dat geeft mij sowieso altijd een super vertrouwen gevoel als m'n les goed gaat :D

@ghostattack: ziet er fijn uit! en i like je dekje :P

@venivedivici ziet er gezellig uit. Super leuk dat je ook kan zien hoe of wat met die app. En wat ben je hard gegaan :=

Ik en Dabriela zijn weer goed op gang en ik heb eigenlijk nog nooit zo fijn gereden! We oefenen heel veel lengtebuiging en dat gaat echt zooo goed en daar ben ik echt super blij mee. :) beetje bij beetje sparen we onze wedstrijdset bij elkaar. Het heeft toch nog geen haast. Mijn eigen outfit moet ik ook nog kopen. Ik ben uit m'n outfit van een paar jaar geleden gegroeid denk ik :P

Fijn dat het zo goed gaat! Die hoor ik vaker, zijn m'n eigen nagels met een laagje gellac. Blijven ze sterk van! Haha

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:10

Harvey1 schreef:
Fijn dat het zo goed gaat! Die hoor ik vaker, zijn m'n eigen nagels met een laagje gellac. Blijven ze sterk van! Haha

Dit is inderdaad dé oplossing om nagels heel te houden bij paarden haha!
In ieder geval een beetje verzorgd. Heb ook gellak op mijn natuurlijke nagels en ze breken soms nog wel af maar echt véél minder dan voorheen.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:43

PrimaDonna_ schreef:
[ [url=m/cWJZWg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Omdat ik deze niet kon achterhouden! <3
Zooo trots op ons beide! :)

Ah wat een super leuke foto! Ben blij voor je! :j

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:41

Hallo! Ik heb me aan het begin van dit topic gemeld en na wat gedoe met inschrijven bij een vereniging heb ik eindelijk aanstaande zondag mijn B debuut! Ik start met mijn 6-jarige Friese merrie Gjaldau. We hebben zeker 1,5 jaar geleden wel eens onderling een wedstrijd gedaan, maar dit wordt de eerste officiele :P

Alleen een vraagje, komen de startlijsten altijd online op mijnknhs te staan? Ik zag er nu wel een deelnemerslijst, maar daar stonden geen tijden bij en stresskip als ik ben denk ik alweer dat er iets mis is gegaan of zo :+

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:46

Iepoetjuh schreef:
Hallo! Ik heb me aan het begin van dit topic gemeld en na wat gedoe met inschrijven bij een vereniging heb ik eindelijk aanstaande zondag mijn B debuut! Ik start met mijn 6-jarige Friese merrie Gjaldau. We hebben zeker 1,5 jaar geleden wel eens onderling een wedstrijd gedaan, maar dit wordt de eerste officiele :P

Alleen een vraagje, komen de startlijsten altijd online op mijnknhs te staan? Ik zag er nu wel een deelnemerslijst, maar daar stonden geen tijden bij en stresskip als ik ben denk ik alweer dat er iets mis is gegaan of zo :+

Meestal komen de startlijsten op wedstrijdplatform.nl en dan kun je zoeken op de plaatsnaam waar je start. Of op de site van de club die organiseert :j
Heel veel succes!

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:51

Oh thanks haha! :P Heb het gevonden!

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:26

Harvey1 schreef:

Haha ik had altijd acryl maar die waren na 1 week allemaal kapoet :')

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:39

Meiden,
Even een berichtje namens Lisa-Jo (venivedivici), ze zal komende tijd even niet meer actief zijn in het topic.
Ze heeft vandaag te horen gekregen dat Duke een ontsteking heeft achter een kies zo groot als een ei ongeveer met veel etter ect. Tot in zijn voorhoofdholte. 4 fotos gemaakt en 2 dierenartsen die ze toen had laten komen wisten niks. Ze moet hem maandag om 9uur brengen en dan word Duke geopereerd. Hij moet minimaal 10 dagen daar blijven.

Ze heeft mij gevraagd om jullie even op de hoogte te stellen.
:)
Laatst bijgewerkt door PrimaDonna_ op 16-02-17 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:09

Zoooooo mijn welbekende bijleespost! :D :+ ;)

xsensibel schreef:
Hoi allemaal! Mag ik mij ook hier melden? :)

Ik was van plan om in 2016 te gaan starten.. maar door allerlei dingen is dat er niet van gekomen. Wel 2x bb springen gestart maar dressuur nooit.

Ik ben sinds eind September 2015 eigenaar van mijn eerste eigen paard Esprit, een 8 jarige merrie van Special D met een lastig karakter :Y)
Voordat ik haar kocht was er vrij weinig mee gedaan waardoor ze echt alleen de basis beheerste.. Nu is ze echt geen makkelijke ohz, heel snel vluchten als ze iets moeilijk vind etc. hier hebben we het laatste jaar heel hard aan gewerkt & nu met een andere trainer gaan we zo hard vooruit dat ik eindelijk durf te zeggen dat wij ook dit jaar zullen starten *\o/*

[ [url=m/4ej1tr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn wij! :D

Welkom! Wat heb je een prachtig dier onder je! <3
Dat starten moet wel goed komen! Al enig idee wanneer je wil gaan starten?

SharonIndezz schreef:
Ik rijd in Noord Brabant.

Vandaag weggeweest met mn jonge gup, heel veel indrukken voor hem, eerste keer mee op de trailer, na zn operatie, eerste keer vreemd terrein, dus heel veel voor hem.

Mijn doel was, hem braaf rondsturen en dat is goed gelukt! Mocht wel losrijden in de ring ivm pauze, en leeftijd van mijn paard, super lief!

Hieronder mijn punten.

[ [url=m/W8IZDz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn dat de 1ste keer goed ging! Belangrijkste is dat hij lekker ontspannen door de bak gaat. Die punten komen later wel. En wat een fijne jury dat je wat langer mocht inrijden in de wedstrijdbaan!

Ghostattack schreef:
Ik heb er vandaag weer op gereden, had eigenlijk vrij weinig verwacht. De bedoeling was om alleen in stap even wat buiging mee te pakken omdat ze dat moeilijk vindt en omdat de bak nog wat hard en nat was. Uiteindelijk liep ze heel fijn in stap en de buiging ging uiteindelijk erg netjes. We hebben zo goed als geen verzet gehad en ook het opstappen en wegstappen letterlijk niks aan de hand. Normaal loopt ze nog wel minimaal 10 meter met een opgebolde rug van spanning. Nu ging ze direct over in ontspanning bij het wegstappen en kon ik meteen goed beginnen. Toen buigen goed ging besloten om het wijken mee te pakken. Goede oefening omdat ze het moeilijk vindt om het been te accepteren en om te gaan. Daarin ben ik dus even heel streng geweest met mijn been, puur om even de reactie te bevestigen dat ze om gaat voor het been. Ze vindt het ontzettend moeilijk en dan gaat ze gewoon stokstijf stilstaan :') Gelukkig viel het kwartje na een tijdje en konden we best wel netjes wijken. Nog lang niet wat het hoort te zijn, maar dat is nu ook mijn doel niet. Het gaat mij erom dat ze het been accepteert zonder protest en daarvoor opzij gaat. Dat lukte vandaag dus best goed! Ze was ook netjes voorwaarts op de meeste momenten, dus toch maar even aangedraafd. Gewoon zonder verzet of protest een nette ontspannen overgang! Aan het eind zelfs nog even geprobeerd te wijken in draf en hoewel ze dat echt heel moeilijk vindt (want draf = vaak protest, dus om voor het been in draf = wereld vergaat).. Ze deed het toch een paar keer netjes! Ook het halsstrekken er kort bij gepakt en dus echt super goed kunnen trainen!

En dat zonder zadel :D Zit je dan aan je bureau, met spierpijn door je hele benen en kont _O-

[ [url=m/3cgMvn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn zeg dat je zo fijn hebt gereden met haar en dat zonder zadel! Wat zal jou houding goed zijn op een zadel! :j

Ghostattack schreef:
Edit: Nog een video van het trailerladen afgelopen weekend!
[ Video ]

Ik zou je graag een paar tips willen geven voor het trailerladen, als je interesse hebt moet je maar een PB sturen! :)

_helga_ schreef:
Gisteren ook op een nieuwe locatie geweest en 3 wp mee naar huis genomen 1e met 208,5 en 2de met 186,5 :D
Super trots op mijn knappe paardje!!

[ [url=m/f751RB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AEOsqo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hele mooie punten! +:)+

Anniekkkk schreef:
Ik kom me hier ook melden, sinds vorige week in het bezit van een nieuw paard, dus hopelijk vormen we binnenkort een mooie combinatie om te gaan starten. :)

Welkom! Vertel eens wat meer over jezelf en je nieuwe combinatie! :)

Josien_ schreef:
Héél voorzichtig kom ik me hier ook melden.
Stiekem is de wens om dit jaar voor het eerst officieel te starten er toch wel.
We reden voorheen af en toe onderlinge wedstrijden maar deden dit weinig door spanning. Dit lijkt nu beter te gaan en we kunnen inmiddels alle oefeningen doen in de ring.
Nu nog even wat meermeters maken op onderlinge wedstrijden op een andere locatie en dat eindelijk dit jaar eens ons officiële debuut maken :D .

Heeeel voorzichting heet ik jou welkom haha :')
Op naar de officiële wedstrijden!! +:)+
En wat een ontzettend leuk dier heb je, denk dat je wel opvalt in de ring!

Harvey1 schreef:

[ [url=m/tfIkdx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi jasje! Staat je netjes! :) En wauw! Je nagels, kan jij daarmee overweg met de paarden? Ik zou echt mijn nagels breken :')
Rijbak is hier weer goed! Maar voor hoelang... ;(

Ghostattack schreef:
Hier gaat het rijden steeds beter, ze protesteert bijna niet meer eigenlijk. Alleen nog maar op momenten dat ze het echt serieus moeilijk vindt, dus dat neem ik haar niet kwalijk. Het enige wat ze dan doet is hoofd een beetje omhoog en eventueel de rug wat wegdrukken of gewoon stilstaan en niet meer bewegen :') Ik moet alleen wel echt weer gaan werken aan mijn houding, ik merk dat ik toch weer langzaam schever ga zitten met mijn rug. Helaas zal ik nooit echt recht meer kunnen zitten omdat mijn rug en bekken scheef staan. Zonder zadel rijden is wel een goede oefening voor mijn buikspieren en die zijn heel belangrijk voor mijn rug!

Gisteren tijdens zonsondergang gereden
[ [url=m/QS1ixw.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lAf0u9.png]Afbeelding[/url] ]

En vandaag alleen met een dun truitje aan en nog had ik het warm _O-
[ [url=m/uUbwfx.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nGTczP.png]Afbeelding[/url] ]

Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat met jullie! :)
Het valt mij best wel op dat je nu veel positiever spreekt dan toen je haar met zadel reed. Is er dan toch kans dat deze niet goed ligt? Don had natuurlijk ook vlucht en gevaarlijk gedrag toen haar zadel niet goed lag.
Wat was het heerlijk weer he gisteren! Genieten! En dan vandaag weer zo koud en bewolkt... :')

mcjv schreef:

Ik zat volgens mij ook een half uur lang met een BIG smile op Don :D De zon scheen, was lekker weer. Alles klopte die dag! Ondanks dat ze soms even een sprintje maakte vanwege paardje in de paddock en de opvliegende eend waar we beide van schrokken, heb ik zoooo fijn gereden!
Morgen ook weer erop, dan wel zonder instructrice. Tip gekregen om met muziek in te gaan rijden. Heb dit al eens vaker gedaan maar moet die echt elke keer gaan doen van mijn instructrice omdat ik mij dan meer kan concentreren en de omgevingsgeluiden dan ook niet hoor. Als ik bijv. al een helikopter hoor denk ik al: ooooh! Don blijven lopen he. En nu kan dat niet haha. Wil dit ook met mijn wedstrijden met losrijden gaan doen.

Wat fijn dat het bij jou ook zo fijn gaat! :)

mcjv schreef:
Die foto is echt super leuk! Allebei blij :D

Dankje! :D
Don dacht op dat moment echt: Jaaa pff... doei! Ben moe... :')

Sharonaa_ schreef:
Hoi allemaal,
Ik wil me ook graag melden als dat mag.
Sinds een paar weken in het bezit van een jonkie van 3 jaar.
De planning is om hem uit te brengen in de dressuur na oktober. Dus nog een flinke weg te gaan in tegenstelling tot jullie allemaal.
Maar de bedoeling is eind 2017 rustig aan te starten.
Hij is zadelmak, en een paar keer onder het zadel geweest. Super braaf en aanhankelijk. Ik kijk er naar uit om er mee aan de slag te gaan.
En zou het leuk vinden me te kletsen hier. Heb het hele topic doorgelezen.

Welkom! :) En respect dat je het hele topic hebt doorgelezen! Kan je wel lekker over alles meekletsen haha!
Wat leuk dat je zo'n jonkie helemaal gaat opleiden! Ga je dit helemaal zelf doen of met begeleiding? Dus ervaren iemand..
Ben benieuwd naar een foto! :D

Iepoetjuh schreef:

Jaaa ik herken je plaatje! :D
Wat spannend je debuut! Succes alvast! :)
Antwoord op je vraag had je al gehad zie ik..