[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pitbullgup

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:58

Gefeliciteerd allemaal met de mooie punten!
Nibbit: lekker van genieten inderdaad
Aranel: hihi herkenbaar

Hier gaat t oppakken ook lekker ook al weer paar keer gepest dus denk dat we in oktober wel weer van start kunnen met de wedstrijden :D

Volgende week hebben we een Clinic op de club dus dat is ook een leuk vooruitzicht!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:25

Nibbit; Goedzo!

mereltjuh; gefeliciteerd! Erg goede punten.

pitbullgup; fijn hoor! Hopelijk kun je dan weer van start en ook een leuk vooruitzicht een clinic!

Gisteren 2e keer M2 met Guess, losrijden was ze niet heel fijn wat sommige moeilijke stukken in de proeven wel iets terug kwam maar ze deed heel goed haar best! Was ook erg tevreden over de proeven! Eerste wel iets minder zoals met de travers gingen dit keer niet helemaal, daar hadden we 177 dus iig in de buurt. En de tweede proef was ze een stuk beter wat normaal gesproken echt andersom is! Daar waren we gewoon even 2e met 189 van de M1/M2 met ruim 20 combinaties <3 !!! Echt zo ongelofelijk trots op haar dat we dit nu alweer hebben bereikt, want voor degene die ons kennen had niemand dat ooit gedacht := .

U.fo ben ik nu weer aan het oppakken nadat hij niet helemaal lekker liep dus die hoop ik aankomende zaterdag weer te mogen starten :D!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:32

@mereltjuh: super goed, gefeliciteerd! :) Waar was je gestart?

@nibbit; fijn he als ze zo lekker lopen :)

@pitbullgup: fijn dat je weer lekker aan het trainen bent! Leuk een clinic: wie geeft de clinic?

@tsplendid: zo, he dat heb je super goed gedaan voor de 2e keer M2. Gefeliciteerd! :)

Ik heb vanochtend en gisteren maar 20 min gereden. Ze liep zo fijn en zo los en met veel souplesse en vering dat ik mezelf echt moest afremmen om niet te lang door te rijden.
Heerlijk paard is het toch <3

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:40

Tamaramt: Uden was ik gestart. En fijn dat je paard zo lekker ging!

Mooie punten Tsplendid gefeliciteerd!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:05

Dank jullie :D

tamaramt; ooh heerlijk is dat he!

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:43

Pitbullgup fijn dat het weer goed gaat!

Super 1e punt (en prijs :D ) is binnen! Gefeliciteerd Tsplendid!

heerlijk tamarant! Fijn om zo te rijden :)

Hier een rustig week je gehad.
Baie heeft nu ijzers met ''nike airmax'' en ze loopt er super op!
Gisteren naar de ac.ademy geweest en mag in oktober beginnen.
Periode wordt wel ingekort. Ga nu 3/4 maanden intern omdat ik daar geen concoursen kan rijden (ivm de afstand die mijn ouders moeten afleggen :P ).
Wordt dan daar verder opgeleid dus ik hoop daarna helemaal klaar te zijn voor de 1e Z klasses :)
Vandaag weer les gehad en ging heel erg fijn :)
Paardje is weer gewend aan de nieuwe stal dus ze is weer veel fijner te rijden.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:15

@mereltjuh: ik ben vandaag in Uden geweest, meegeweest met stalgenoot en haar nichtje die moest in de b rijden bij de ponys.
Ik vond het wel risicovol dat de z1/z2/zzl paarden tegelijkertijd was met de ponys klasse b.
Ging tijdens losrijden dus ook goed verkeerd.
1 ruiter die schrik had op haar in verzet zijnde paard en continue op en af stapte en al bijna 2 x in een ring was beland(iedereen klaagde erover!!) heeft flink ongeluk veroorzaakt.
Haar paard had een a pony flink kreupel getrapt en pony was best heftig gewond(gat in de kroonrand) en bloedde flink en was erg kreupel.
hoop bombarie nog om geweest want die ruiter wilde haar verantwoordelijkheid niet nemen en haar naam niet noemen dus secretariaat erbij en al.
Uiteindelijk hebben die mensen vd pony haar naam toch achterhaald en fotos gemaakt vd auto vd ruiter etc. Erg sneu zeker gezien de pony volgende week naar het nk moet....

@josj4; ah super leuk! Ga je daar dan werken?? :)
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 24-08-14 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:23

tamaramt schreef:
@mereltjuh: ik ben vandaag in Uden geweest, meegeweest met stalgenoot en haar nichtje die moest in de b rijden bij de ponys.
Ik vond het wel risicovol dat de z1/z2/zzl paarden tegelijkertijd was met de ponys klasse b.
Ging tijdens losrijden dus ook goed verkeerd.
1 ruiter die schrik had op haar in verzet zijnde paard en continue op en af stapte en al bijna 2 x in een ring was beland(iedereen klaagde erover!!) heeft flink ongeluk veroorzaakt.
Haar paard had een a pony flink kreupel getrapt en pony was best heftig gewond(gat in de kroonrand) en bloedde flink en was erg kreupel.
hoop bombarie nog om geweest want die ruiter wilde haar verantwoordelijkheid niet nemen en haar naam niet noemen dus secretariaat erbij en al.
Uiteindelijk hebben die mensen vd pony haar naam toch achterhaald en fotos gemaakt vd auto vd ruiter ..

Wow! Dat is wel klote zeg, gelukkig is gisteren alles goed gegaan met de pony's tussen de paarden voor zover ik weet. Blijf het idd wel altijd link vinden die kleintjes tussen de groten. Ik snap alleen niet dat je anderen in gevaar brengt als je je eigen paard al niet vertrouwt. Zo iemand moet maar gewoon lekker thuis verder oefenen.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:38

Zow dat is niet niks dat zoiets gebeurd idd.. En dan vooral je verantwoordelijkheid niet nemen...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:48

Wat een nare situatie! Maar ook wel iets voor de organisatie om een volgende x aan te denken wellicht.
Ik vind het persoonlijk onverantwoord om met a,b,c pony's tussen de paarden los te rijden, paard hoeft maar te bokken en de hoeven komen ter hoogte van het ruitertje.. ik moet er niet aan denken.
Gelukkig zijn de wedstrijden hier in de buurt zo groot dat paarden en pony's op verschillende dagen of dagdelen rijden.

Josje wat een mooie kans!!!!!

tamaramt daar doe je het voor :D

Tsplendid gefeliciteerd +:)+

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:20

Gaaf Josje!
Is het werken? STage? Of anders?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:19

Ik vind het idd ook erg gevaarlijk om ruiters met ponys klasse b tussen de zpaarden te laten losrijden.
Ik vertelde het nog tegen de moeder en tante van diegene met wie we mee op wedstrijd waren en 10 min daarna gebeurde dat ongeluk...

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:45

Whooo gefeliciteerd allemaal met jullie mooie punten!! en prijzen:)
En wat gaaf Josje, dus nu definitief!:) Ik denk dat de verplichte wedstrijdstop alleen maar goeds kan brengen daar!!
Oei tamaramt wat een naar voorval! Ik vind het ook altijd maar eng als er pony's en paarden tegelijk moeten losrijden... al heeft de organisatie er misschien wel expres voor gekozen om de handige paarden ruiters tegelijk te doen met de wat minder handige b pony ruiters. Maar mijn keuze zou het niet zijn! Brrr

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:21

Aranel, leuk dat je de jurycursus gaat doen!

Josje: wat een mooie gelegenheid, om bij Bartels te mogen trainen! Heel veel plezier alvast.

Tsplendid: Jammer van je debuut, maar het waren verre van optimale omstandigheden. Winstpunten komen vanzelff.

Cindy: gefeliciteerd met je winstpunt.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:23

Ik ben gisteren nog op concours geweest. Omdat de banen (zandbodems) zo slecht waren, was de wedstrijd met toestemming van KNHS naar binnen verplaatst.
Men kon daardoor maar een proef rijden.

Maar mijn zwarte parel liep er weer lekker bij en scoorde 204 in M2. Een derde plaats van de M1/M2 (14 combinaties) en eerste van het M2.

Dus weer superblij.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:27

Zo tamarant wat erg! Vind het ook niks om tussen de ponys in te rijden, dit bewijst maar weer waarom!

M_vainquer dat denk ik ook :)

Tinkels om te werken.

Super naditia, gefeliciteerd :D :D

Iemand nog zin om te gaan flyboarden?
http://www.bokt.nl/markt/ad/285158/2-lu ... aangeboden

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:56

Fijn dat t bij iedereen zo lekker gaat!

Clinic is van Birgitt van Rijken

He wat naar van dat ongeluk. Is ook t eerste jaar in Uden dat ze de pony's en paarden samen doen maar hopelijk is dit een wijze les.

Bosje gaaf hoor dat je intern gaat

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:27

nadita; gefeliciteerd!

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:43

Hoi, ik wil mij hier ook graag melden. :)
Ik ga waarschijnlijk eind september voor het eerst M2 starten met mijn 6 jarige ruin. Ik vroeg me af waar jullie het meest tegenaan lopen in de proeven? Valt de klasse mee of tegen, het schijnt voor sommigen echt een struikelblok te zijn waarbij ze moeilijk winstpunten rijden. zijn het aantal nieuwe oefeningen zoals de keertwendingen, travers maar ook de overgangen van stap naar galop en andersom het struikelblok? Of lopen jullie tegen andere dingen dat jury's graag het paard meer gedragen etc door de baan willen zien gaan?

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:51

KellyLytsa schreef:
Ik ga waarschijnlijk eind september voor het eerst M2 starten met mijn 6 jarige ruin. Ik vroeg me af waar jullie het meest tegenaan lopen in de proeven? Valt de klasse mee of tegen, het schijnt voor sommigen echt een struikelblok te zijn waarbij ze moeilijk winstpunten rijden. zijn het aantal nieuwe oefeningen zoals de keertwendingen, travers maar ook de overgangen van stap naar galop en andersom het struikelblok? Of lopen jullie tegen andere dingen dat jury's graag het paard meer gedragen etc door de baan willen zien gaan?

Toen ik net M2 ging liep ik vooral tegen de het feit aan dat de jury's Veel met gedragenheid en oprichting willen zien. De oefeningen zijn het probleem niet zo, maar de gedragenheid was wel een groot verschil met het M1. Nu ik dat beter voor elkaar heb scoor Ik eigenlijk weer net zo goed als in het M1.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:53

Gave punten Nadita! Gefeliciteerd!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:43

KellyLytsa schreef:

Juryleden willen iig een opgericht paard zien in de M2, wat zich ook al goed laat sluiten. Dit heb je zeker nodig bij de overgangen galop/stap.
Ik heb nooit problemen gehad bij overgang naar hogere klasse. Heb altijd vooruit gewerkt en ruim de tijd genomen om mijn paard te laten groeien in de klasses.

Nu heb ik geluk dat ik een Fries heb, die van nature een mooie oprichting heeft en een sterk achterbeen. Dus ik ben nooit ergens tegenaan gelopen qua oefeningen.
Behalve de travers op rechts, maar dat komt omdat mijn linkerbeen de kracht mist. Als mijn instructeur erop zit laat hij een prima travers zien op rechts.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:44

Thnx allemaal. Ben heel blij.
Mijn Friesje doet het toch allemaal maar even tussen alle jonge meiden met hun dressuurpeerden. ;)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:23

Ik zag er best wel tegenop om de overgang te maken.. dacht echt oh ohhh
Maar de M2 gaat me zeer goed af...
Zoé is van nature ook zeer opgericht, dat is een voordeel denk ik.
De proeven gaan niet vlekkeloos, maar ondanks dat al 7 winstpunten in 5 wedstrijden en 5 x in de prijzen waarvan 2x 1e.. dus best trots!

Nu zoveel zin in de Z1.... stang en trens gaat zo fijn... maarja die 3 wp's moeten nog.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:27

Het M2 valt best mee,zeker de proefjes van deze maand! Waar ik tegen aan liep was spanning van mezelf, maar nu dat beter gaat haal ik ruim een wp. Mijn paard is van nature ook opgericht dus daar geen moeite mee gehad, oefeningen ook niet. In het begin was dragen nog moeilijk (uitgestrekte draf) maar dat is nu al een stuk beter, momenteel krijg ik altijd een 7 maar daar moet nog een hoger cijfer uit te halen zijn.
En welkom!
Alle mensen met punten & prijs van harte! :)