Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Paroeska schreef:We hebben sinds een half jaar een eigen prive stalletje die we huren, dus verhuizen is geen optie. Voor mij geen pensionstallen meer en aangezien ik alleen merries heb is het vrij lastig. Ik heb altijd geroepen; ik laat hem hengst en ik wil met een hengst rijden! Nu ik hem zondag zo heb zien flippen en zijn blik zag is het knopje omgegaan bij mij. Pff het blijft lastig hoor, ik moet er nog echt aan wennen. Gelukkig kan jij Dylano wel hengst houden, bij hem was het ook wel zonde geweest om hem te castreren
Annash schreef:Soms heeft het ook even tijd nodig he... hij is net thuis toch?
Paroeska schreef:Annash schreef:Soms heeft het ook even tijd nodig he... hij is net thuis toch?
KloptHet was denk ik ook wel beter geworden maar wat als het voorjaar wordt of het gaat niet met rijden/wedstrijden... Die vragen zijn ook allemaal door mijn hoofd gegaan en om dan middenin het wedstrijdseizoen te castreren en eruit te liggen wil ik ook niet hebben. Indd Ayasha, dat was ook mijn voornaamste reden. Waarom hengst laten als ik er toch niet mee wil dekken?
Bedankt Knetterhard, dat zijn goede tips! Wat voor supplementen gaf je hem en waarom voor de maag?? Heb je toevallig fotos van hem voor en na de castratie (mag ook allemaal via PB hoor)
Betuwe; ja klopt! Met dat arabiertje hahaJullie hadden die leuke Epony bij zo te zien aan je bijschrijft. Ik zei nog tegen spap zullen we Ysabel ook met Painted Black dekken, zo eentje wil ik ook wel
Paroeska schreef:Ik heb helaas geen ruin op stal anders had ik gehoopt dat hij daar vriendjes mee kon worden. Volgend jaar op de wedstrijden wordt het nu wel een stuk makkelijker. Hij kan gewoon mee met de rest. Als hij het niet erg vond om alleen te zijn hadden we hem hengst gehouden, maar hij is te sociaal (maar dat is ook niet gek aangezien die tot 2 maanden terug nog in de opfok stond). En daarnaast vind ik hem niet dekhengst waardig.. Nu maar hopen dat alles goed gaat. Hebben mensen nog tips na de castratie (ik ga iig ook ff rondzoeken op internet).
Paroeska schreef:Netje; Luca is nog steeds echt prachtig! Was voor jullie zeker ook lastig om te besluiten (emotioneel gezien). Het gebeurt iig op de kliniek en ze kijken morgen of ze staand of liggend doen (voorkeur van de kliniek gaat uit naar staand). Narcose vind ik ook altijd maar tricky dus hopelijk gaat het staand ook goed.
Ayasha schreef:Sam is bij mijn weten redelijk vroeg gecastreerd en die kan nog steeds "grommen" als een hengst als je "zijn" merrie bij hem weg haalt.. (en hij eigent zich redelijk snel merrie's toe. Een trailerritje is voldoende eigenlijk..)
Ayasha schreef:Hoe doe jij dat eigenlijk als ze niet drachtig zijn cp?
Ex is ook een hele sociale hengst en die kan prima met Pret maar als ze niet drachtig is.. Nouja.. Een Explosion x Pretty veulen was niet echt wat ik wilde zeg maar ..
knetterhard schreef:Netje: 4 is toch niet heel oud om te castreren? Altijd spannend, dat castreren.
Ik vind Luca echt ern leuke pony om te zien