[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:49

je manier van trainen klinkt goed Olilau! Met zoveel overgangen pak ik het ook altijd aan en ik merk dan ook altijd duidelijk verschil, worden ze inderdaad ook sterker van.
Wat raar van dat losrijden in de sneeuw zeg 8)7 Vind ik eigenlijk echt niet kunnen, als je paard goed fit is ga je zo met zijn tweeen onderuit! Dat lijkt me opzoeken van ongelukken. en superstom dat je nu voor de B erop staat, maar zou inderdaad gewoon gaan als je deze week wel fijn hebt kunnen trainen. Een keer hoge punten rijden is ook leuk!
En wat grappig dat Oliver zo slim is joh! Dat ze dat al zo snel doorhebben he, ook al komt zo iemand niet elke week ofzo.

pff Ester, dat is het mindere puntje van een jurysport he.. zo'n fijn gevoel en dan geen punten rijden. Maar wel fijn dat het trailerladen goed ging!

Mistimabo (ben even je hele naam kwijt := ) Leuk dat je weer een keer langskomt in het topic! Gaaf van je nieuwe paard zeg! Ze komt echt pikzwart over, heel leuk. Hopelijk verloopt het zadelmak maken gemakkelijk. Over het foto's toevoegen, weet niet of je al geholpen bent, maar bij mij staat onderaan altijd een knopje voeg foto's toe en dan kan je ze gewoon uploaden vanaf je mobiel of laptop!

Pfoe gelukkig Fleur dat ze de boom van je zadel aan kunnen passen, als je zoiets duurs koopt wil je inderdaad niet dat het lelijk is.. het oog wil ook wat, vooral op wedstrijd haha! Ik herken precies wat je zegt over lang en laag! Iedereen jubelt er altijd over dat dat zo belangrijk is maar teveel werkt bij En Amour ook averechts. Ik denk dat Bu en mourie wat dat betreft hetzelfde soort paarden zijn, worden graag lang en op de voorhand. En ik merk ook dat ze meer gebaat is bij het kleine stukjes lang en laag dan wanneer het te vaak wordt. Wel fijn dat je het korter pakken in de les weer fijn hebt kunnen krijgen.
En wat enorm schattig van Bu en het katje <3

Balen Anne dat je niet mag rijden.. Hoe gaat het rijden met je instructrice nu? Het lijkt me inderdaad verstandig even naar je paard te laten kijken. Ik gooi normaal niet altijd alles gelijk op problemen lichamelijk maar het kan best zijn dat ze ergens vast zit als ik dit verhaal zo hoor. Nu je zelf toch niet kan rijden is ook wel een goede tijd voor een behandeling haha, moeten ze vaak zelf ook even rust daarna.

hmm zulke wedstrijden heb je wel eens he marjolein, dat het gewoon echt niet wil, toch gefeliciteerd met je winstpunten! Het is inderdaad maar net wat de jury wil zien. Wat een enorm gave merrie heb je daar zeg :~ Ben erg benieuwd naar het veulen! Maak je er ook een volgtopic van? (of heb je die al) Anders hoop ik dat je ons hier op de hoogte houd!
Vind de fokkerij zelf altijd heel interessant en wil ooit nog eens een veulen fokken maar heb er nu de mogelijkheden nog niet voor.

Gefeliciteerd met je winstpunten Setteli! Jammer van de foutjes maar dan weet je wel dat er ruimte voor verbetering zit! Leuk dat je een les hebt gewonnen, een andere visie is inderdaad altijd weer leerzaam. Zelfs als die visie je niet bevalt haha, dan weet je hoe je het niet wil doen.

Ik heb zelf ook mijn wedstrijd dit weekend afgemeld. Bak is zwaar bevroren en heb wel een keer op de manege gereden maar daar was ze zo enorm gespannen dat ik het gewoon niet zie zitten om op wedstrijd te gaan.. Ben niet zo'n lefgozer en dus al helemaal niet als ze bijna niet uit dr stal komt en ik op vreemd terrein moet rijden haha, volgende keer beter.
Wel gekozen voor de regiokampioenschappen ipv mn l1 debuut, die zijn 21 februari. De Nederlandse lijkt me enorm sterk dat we daarvoor geselecteerd worden dus dan staat daarna gelijk wel mijn debuut op de planning.

Voor de leuk nog een foto van de kringkampioenschappen;

Afbeelding

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:32

Mara wat een supergave foto en een mooi jasje! Hoe groot is ze eigenlijk? Ze oogt niet enorm. Wat zit je er ook keurig netjes op, rijd je zonder handschoenen? Dat zie je ook niet zo vaak haha ;) En gaaf om de regionale te rijden, volgens mij moet die L1 daarna echt makkelijk lukken! En dat lang op de voorhand heeft Bu ook heel erg volgens mij zijn ze daarin inderdaad behoorlijk hetzelfde, m'n instructrice omschreef het vandaag heel mooi, ze onderhoudt zichzelf niet. Staat daar ook een pony gestald die weinig doet momenteel, maar wel gewoon altijd fijn loopt, dat heeft Bu gewoon niet.
Ook jammer van je wedstrijd, maar je moet ook wel fijn kunnen trainen. En voor je puntjes hoef je het niet meer te doen toch? Jij kunt sowieso versneld promoveren toch?

Jammer Marjolein, maar verstandig. Liever je paard veilig thuis dan allerlei gekke dingen doen om op wedstrijd te willen.

OliLau, concert was tof :D Wat stom van je wedstrijd, heb je er toch een soort van naartoe gewerkt.. Haha leuke kriebelmevrouw :') Hihi 't is wel een karaktertje he, voor zover ik je verhalen lees? En een keer wat anders je B proef rijden is inderdaad een goede oefening, wellicht gaat het wel veel beter, en weet je dat je in het L ook meer zo moet rijden :j

Ik heb gister in de binnenbak in de buurt gereden, geoefend met Bu in een 2-paards trailer, dat is een keer goed mis gegaan, dus ik heb haar na nog een mislukte poging alleen maar in een 1.5 vervoerd. We hadden een camera opgehangen in de trailer, en instructrice er in de auto achteraan. Ze gooit zich dus gewoon tegen de wand aan in de bochten, 't ging nu wel oké, maar er zat nog een bocht tussen waarin m'n instsructrice het hele paard niet meer kon zien, dus voorlopig blijven we maar lekker doorgaan in de 1.5, wellicht dat ze ooit genoeg balans krijgt of dat het een kwestie van gewenning is, maar 't is een lastig probleem.
Wel lekker gereden op een andere locatie :)
Vandaag weer superfijn les gehad, de bak was wel wat hard, maar hij was gesleept dus gewoon mooi glad en het bovenste laagje was nog wel rul. leuke oefening met een soort van 8-jes rijden dmv links-en rechtsomkeert, en dan telkens het rechte stuk middendraf. En dan ook echt vertrekken, en in de korte wending weer klein, Bu vond het een leuk spelletje en werd er nogal enthousiast van. Vervolgens op de diagonaal lanceerde ze me zowat in haar fanatisme, als ze het zo ook in m'n proef doet :)) Verder de proeven geoefend, in galop van hand veranderen op de korte diagonaal was nog even lastig, kost toch aardig wat kracht, en ondanks dat ze bizar veel ontwikkeld is afgelopen week was dit even iets teveel gevraagd, dat vertelde ze me heel subtiel met een enorme bok :') Bij de 2e poging ging het een stuk beter, door van tevoren de hoek niet helemaal door te rijden wordt de bocht wat flauwer en trekt ze 'm beter, denk dat we 'm in een paar weken gewoon helemaal netjes kunnen rijden, en voor nu is dit even de beste oplossing.
Verder bepaalde onderdelen uit de proef die gingen echt top en waren 8en waard vond ik, hopen dat ze er zaterdag ook zo mooi uitkomen :o Kortom, nog niet alles gaat top, maar de proeven die we nu oefenden waren allebei zeker winstwaardig dus ik heb er best vertrouwen in. Ze eindigde ook weer helemaal zoals ik d'r altijd wil hebben, enorm fanatiek, zelfs bij het inzetten van een volte dacht ze "ik ga al hoor", in de hoop dat we de diagonaal op gingen voor middendraf (hoezo wishful thinking, ik gaf toch echt de hulp voor een volte :Y) ), 't was natuurlijk niet helemaal de bedoeling, maar dat enthousiasme is heerlijk, heb liever zo'n blije stuiterbal dan dat zure flegmatieke hoe ze een paar weken geleden was.

Sorry weer een heel verhaal, volgens mij moest ik m'n enthousiasme even kwijt :o

m9ara

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:31

Thanks Fleur! :D Ik denk dat Mourie zo rond de 1,67 zit. Ik ben er blij mee, zit niet zo lekker op grote paarden haha. En ik rijd inderdaad zonder handschoenen, heb dan zelf net wat meer gevoel op haar mond en dat is echt nodig. Rij af en toe thuis wel met handschoenen nu dus wieweet kan ik binnenkort ook fijn starten met, staat toch wat netter.

Echt leuk dat je zo enthousiast bent over Bu! :D Goed aangepakt met die trailer, klinkt als een veilige manier om het eens te oefenen. wat apart dat ze zo weinig balans lijkt te hebben op de trailer.
Klinkt als een fijne training, ook een goede manier om ze lekker los te krijgen, en dan geeft het extra voldoening als je paard er ook zo blij van wordt! Bok wel uit kunnen zitten= :')
Ben benieuwd hoe je wedstrijd gaat, hopelijk kunnen jullie dit gevoel vasthouden! Succes alvast!

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:21

Mara, ja klopt. Vond het zelf echt niet fijn. Heb een paar rondjes gedraafd en het er toen maar op gewaagd in de proef. Ja Oliver is een heel slim paard, hij heeft haarfijn door wat er allemaal gaat gebeuren. Als ik bijvoorbeeld bij e ga doorzitten en a afwenden begint hij zelf al te wijken. Soms best lastig. Het is een heel erg vooruitdenkend paard, dus je moet nooit voor de wedstrijd proeven gaan oefenen of dergelijke want dan wil die nog wel eens dingen gaan doen die niet de bedoeling zijn. Als ik bij f richting x rij wil die ook graag in middendraf, of als ik 1x achterwaarts heb gedaan wil die niet meer normaal stilstaan maar gaat die al in de achteruit. Wat een leuke foto van En Amour! Leuk, aansprekend dier is het. Ik snap dat je je wedstrijd hebt afgemeld, als je niet veel hebt kunnen trainen. Klopt je onderschrift en moet je nog 3 winstpunten?

Fijn dat je concert leuk was Fleur! Het balen was van korte duur, krijg net een mail dat er een plekje voor me is in het L1! Klinkt als een heerlijke les, afgezonderd van de bok dan. Wat gek dat Burana zich zo laat vallen in de trailer joh, Oliver staat juist een stuk onzekerder in een 1,5 paards. Oliver is inderdaad een vreemde vogel, zag net nog een filmpje op mn laptop van het trailerladen vorig jaar. De trailer stond naast de mesthoop en hij sprong zo de mesthoop in :') :')

Ik heb net gebeld met een andere stal en we gaan eind februari/begin maart verhuizen! Super veel zin in!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:33

Dat klinkt heel bekend Olilau
Extra is net zo die wil graag alles geweldig doen en denkt daarin altijd mee. Aan de ene kant handig maar soms erg lastig.

Kreeg toch een rekening van de wedstrijd ookal heb ik meer dan 24 uur van te voren afgezegd.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:45

Aan de ene kant fijn dat ie zo meedenkt Olilau, maar ook vervelend, want je kan niet echt je proef doornemen of iets dergelijks. Om die reden vind ik in het B grote volte doorzitten voor het aanspringen in galop ook vervelend, dat hebben ze zo snel door!
Mijn onderschrift klopt, maar ik mag versneld promoveren omdat ik al meerdere paarden in hogere klassen dan B heb gestart. Dus voor mijn winstpunten hoef ik het niet te doen. Fleur vroeg dat ook zie ik nu maar helemaal vergeten te antwoorden daarop, oepsie :=
Oeehh heb ik al wat gemist van de verhuizing of heb je het er nog niet over gehad? Waarom heb je ervoor gekozen? betere voorzieningen oid? Vind het altijd wel interessant waarom mensen voor bepaalde huisvesting kiezen.

Balen Marjolein, bij mij in de omgeving is het volgens mij altijd zo dat als je jezelf afmeld nadat de inschrijving gesloten is je al moet betalen. Ik helaas dus ook voor zaterdag -O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:49

Ik moet er woensdag weer heen dus ga het even overleggen, het was hier spekglad dan ga je toch niet op pad met een trailer

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:50

Mara : Ja ik zal nu ook nu en dan actief blijven in dit topic !Dankjewel !! ja klopt ze is ook helemaal pikzwart , ze heeft een wit achtervoetje en dat is het enigste :P , ja ik hoop het ook maar we gaan het volgende week zien dus ik ben benieuwd !

Hier in het zuiden is helemaal niks van sneeuw te zien , het vriest het snachts wel een beetje maar verder hebben we helemaal geen last van de winter .. het is alleen brrrrrr koud :brr: ...
Voor de rest gaat het goed met mij en de paardjes , ik had ze tot gister allebei apart staan , hiphop bij de fokker/stal en buzzy op een privestal maar omdat ik ze op een plek wou hebben staan zodat het en makkelijker is en omdat ze dan eens kennis met mekaar kunnen maken heb ik buzzy verhuist en ze is weer helemaal op haar plek want we hebben daar vroeger altijd gestaan ! :) dus ze blijven nu ook daar staan! :j

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:29

Mara, ik heb gekozen voor de andere stal inderdaad vanwege voorzieningen en gemak. Stallen worden gedaan, sochtends 8 uur gaan ze naar buiten en om 4 uur naar binnen. Bak met Agterberg bodem, longeercirkel, wasplaats en solarium aanwezig. Nu sta ik op een vrij basic stal en heb vanwege studie en werk niet elke dag tijd om de stal te doen. Ook gaan ze op onregelmatige tijden naar buiten. Bak is prima maar wel gevoelig voor nat worden.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:01

Mooi maatje inderdaad Mara, jij bent dan vrij lang of niet? Ik ben dan weer vrij klein en heb eigenlijk een veel 'te groot' paard. Wilde niet veel groter dan zo'n 1.65 toen ik op zoek was, daar gaat Bu met haar 1.72 toch wel iets overheen O:) Ah vandaar, begrijpelijk dat je dan zonder handschoenen start :j Grappig, ik rijd dus echt nooit zonder handschoenen :P

Buraan heeft een keer een slechte ervaring gehad in een 2-paards, halster zat vast aan een hengstenrek, dus sindsdien vind ze het niet echt meer heel grappig. Daarna nog een keer gedaan, aangezien ik niet wist dat ze er een trauma aan over had gehouden, en dat was ook niet bepaald een succes, met volledig verbogen tussenschot en achterstangen := Dus gebrek aan balans komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Hihi de bok kon ik uitzitten, gelukkig. M'n fiets kon ik daarentegen weer niet uitzitten vanochtend, 't was nogal glad hier _O- Hopelijk zijn de wegen morgen wel te doen, hier was het laatste dagen prima, maar vanochtend was het echt verschrikkelijk.

Olilau, inderdaad herkenbaar, ik probeer dat op te lossen door het wijken alle kanten op te doen, dus op de rechterhand wending inzetten maar dan wel voor je linkerbeen gaan wijken. Zigzag wijken is ook goed om ze wat alerter te houden, en ik wijk ook heel veel gewoon van de hoefslag af naar het midden, of naar de overkant.
Heb wel eens de tip gekregen om je proeven te oefenen en dan gewoon alle oefeningen dubbel te rijden, zodat ze de proeven niet te goed leren kennen, heb het zelf alleen nog nooit gedaan.
Wat leuk van de verhuizing, klinkt als een leuk vooruitzicht :D
Haha wat een vogel, in de mesthoop :')
Fijn dat je alsnog L1 kunt starten *\o/*

Die volte doorzitten ja, wat een opluchting was dat in de L, Bu werd er helemaal kriegel van altijd, doorzitten was nooit echt een probleem, behalve die ene halve volte, ze wist het veel te goed :P

Mistimabo, lekker je beide paarden bij elkaar, en fijn dat Buzzy al lekker op d'r gemak was :)

Balen dat je alsnog moet betalen Marjolein, hier moet je ook meestal betalen als je minder dan een week van tevoren afzegt.

Hier vandaag niks gedaan, na m'n fietsval vanochtend toen ik nog geen meter bij het tuinpad vandaan was, durfde ik m'n tocht van 2x 6km naar Burana eigenlijk even niet zo aan :x :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:32

Mag ik mij ook melden :) ?

Ik heb 7 februari mijn wedstrijddebuut met de pony van vriendin van mij. Omdat ik al vaker paarden gestart heb en mijn huidige eigen paard ook M1 heb lopen beginnen we direct in de L1

Afbeelding

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:56

Hey hey! Ik ben er weer :+
Ik had examens dus druk druk. Heb altijd wel wat globaal meegelezen, maar geen tijd om te reageren.

Mooie foto Mara!
Hebben ze niet meer steun in een 2-paardstrailer dan in een 1,5? Apart zeg!
Olilau fijn dat je toch nog L1 kunt starten. :) Klinkt als een fijne stal
Marjolein, ik krijg altijd een rekening... Als de startlijst online staat en ik zeg dan af, dan moet ik betalen. Ik vind het maar bizar want dan kunnen ze toch gewoon de reserves inroepen? :?
Toffe fjord! Leuk setje Yvank! :P

Zo korte bijleespost (sorry). Ik heb hier weinig te melden. Hyrano heeft tijdens de examenperiode bijna niet gewerkt (enkel kort longewerk). Vorig weekend heeft mn instructrice hem gereden. Daarna had ik net weer wat meer tijd, vriest het natuurlijk _O- Rotweer :')
Maar vanaf nu kunnen we er dus weer tegenaan! Ik hoop in februari al een paar wedstrijden mee te pikken. :j Hopelijk dit jaar nog naar de L2 en mss zelfs de M1. Proeven zijn toch makkelijker geworden dus moet lukken hahaha _O- Grapje natuurlijk, als Hyr er niet klaar voor is, blijven we gewoon door trainen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:00

Nou de proeven worden echt niet makkelijker hoor :P M1 zelfs moeilijker

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:04

Naar wat ik had gelezen, vond ik het precies wel makkelijker. :')
Je mag in de M1 lichtrijden bij de verruimingen en het halsstrekken. Vind ik prima. :') Nu begint het wel te lukken, dat doorzitten tijdens de middendraf maar voorheen was dat een gestuiter :')
Ook zeiden ze dat vanaf de M ze meer verzameling en oprichting verwachtten. Nu verwachten ze iets meer gedragen, maar vanaf het Z echt verzameld.
Ik weet niet hoe het voorheen was, maar nu wordt er maar 1x sb en 1x travers gevraagd. Was dat vroeger dan 2x? Lijkt me iig makkelijker? :+

Halsstrekken en überstreichen vind ik trouwens goed, dat dat blijft tot de hogere proeven! :)
Laatst bijgewerkt door xAnthea op 22-01-16 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:07

Dat lees je dan verkeerd :)

M moet sowieso opgerichter en gedragen zijn.. En eerder was er in de M2 de ene proef travers en de andere SB nooit samen in één proef waardoor je dus naar de Z kon zonder ooit travers te rijden.. Nu doen ze alle proeven 1x SB en 1x travers zodat je altijd travers ook moet laten zien..

M1 wordt een betere overgang naar de M2 met (veel) meer contragalop en ik dacht ook kwart keertwendingen.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:08

Oh oke! Ik had het bericht op de voorpagina gelezen en dat stond er niet in :+ Of ik heb er overgelezen natuurlijk!
Wist niet dat er meer contra in voor kwam. :)

Kwart keertwendingen kunnen we al *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:10

Maar de overgang L2-M1 is sowieso wel een pittige ze verwachten veel meer , foutjes worden niet meer vergeven etc haha :P

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:10

Gisteravond een fijne les gehad. Instructrice sloot heel goed aan bij mijn andere 2 instructrices, dus dat rijdt wel prettig. Heb weer een paar tips waar ik mee verder kan. Verder vond ze het een heel leuk paard (dat vind ik nou ook hihihi :D ). Ze werkt zo fijn mee en als ze een keer iets niet goed doet, is het omdat ze het niet snapt. Even een paar keer herhalen en dan doet ze het wel. Mijn dochter heeft een stukje van de galop gefilmd. Niet heel duidelijk, maar het geeft wel een fijn beeld. Zal even kijken of ik hem kan uploaden.

linkje van FB
https://www.facebook.com/lisette.bonger ... nref=story

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:13

Ja dat had ik idd al gehoord. :)
Ik bedoelde trouwens niet dat ze nu met de nieuwe proeven geen oprichting meer verwachten in het M. Maar ze hadden mij vroeger verteld dat de overgang van L2 naar M1 zo groot was omdat je daar al verzameling en oprichting moest tonen.
Nu staat er dit:
Klasse M: iets meer gedragen dan horizontaal;
Klasse Z: verzameld evenwicht.
Als ik die mensen moet geloven van vroeger, dan verwachtten de jury's al in de M dat verzameld evenwicht.

Waar staat dat ergens van de contra? Ik vind het echt nergens terug :P

Fijn Setteli!! :D

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:17

Seven, eigenlijk wel heel erg lief dat ze zo hun best willen doen he! Ik moet als ik afmeld na de sluitingsdatum ook gewoon betalen. Laatst was dat zelfs 2 weken van te voren :wow: . Hier is het gelukkig te doen, maar het word vanavond wel flink koud. Gelukkig worden hier de wedstrijden vaak afgelast als het glad is.
Mara, vind het soms echt een beetje irritant ja. De grote volte doorzitten in de B is echt een drama! Daar heb ik ook zo´n hekel aan. Ze weten het maar alste goed. Aah zo, wanneer zijn de regiokampioenschappen?
Mistimabo, koud is het he! Fijn dat het goed gaat met de paardjes en dat ze nu bij elkaar staan, dat zullen ze wel gezellig vinden.
Fleur, wat vervelend voor Burana, lijkt me een naar ongeluk zo met je halster vast komen te zitten. Ai, dat is lastig, fietsen en gladheid. Ik hoop dat hier de wegen ook te doen zijn morgen. Het wijken alle kanten op doe ik inderdaad ook, en zigzaggen. Of gewoon af en toe de AC lijn over draven. Een goede tip zeg, van de oefeningen 2 keer doen! Die ga ik meenemen. Ik snap dat je het er even niet op gewaagd hebt, met de fiets. Hier was het vanochtend best koud, maar niet glad gelukkig.
Welkom Yvank_! Leuke, aansprekende pony is het! Hoe oud is hij/zij? En heeft hij/zij al wedstrijdervaring?
Hoe zijn je examens gegaan Anthea? Herkenbaar van de drukte, soms ben ik ook ff een tijdje afwezig maar lees wel altijd mee! Altijd lastig he, heb je net tijd/motivatie om er helemaal tegenaan te gaan kan het niet ~~}> Klinkt als een mooi doel! Heb je alweer wedstrijden opgegeven? Ik ben heel erg benieuwd naar de nieuwe proeven, ik heb voor mezelf als doel eind van 2016 L2 startgerechtigd. Oliver heeft ervaring tot M1, maar er moet nog een hoop gebeuren willen we dat aankunnen. Ik heb zelf ook nooit wedstrijden gereden en dit is mijn eerste eigen paard, dus het is nog een beetje nieuw.

De smid komt zo voor Ol om even nieuwe ijzers eronder te zetten, dan kan het daar morgen in ieder geval niet aan liggen!
Fijn weekend allemaal en :P van Ol
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:20

Wat fijn Setteli!

Haha leuke foto :D

Boris is 10 jaar en heeft nooit officieel gelopen maar wel onderling en koudbloedwedstrijden ik heb hem daar ook uitgebracht tot M2 maar dan wel zonder startpas :j

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:20

Ik heb nog geen wedstrijden gepland, nee :) Sowieso moet Hyrano eerst weer wat beter op de trailer gaan. We hebben het weer niet meer geoefend dus dat is weer miserie :')
L2 zou in principe moeten lukken, ik heb nu al 5 WP in 2 wedstrijden en we hebben nu heel goed doorgeoefend dus het zou raar zijn als we nu opeens geen WP's meer rijden xD
Oh ik vind dat altijd zo risky, hoefsmeden net voor een wedstrijd :o Zo heb ik eens de nationale eventing wedstrijd moeten afzeggen met mijn pony omdat de hoefsmid een nagel verkeerd geklopt had. Ik kon hem wel vermoorden. :P
Knap paard!

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:27

Had ik net geplaatst zie ik dat jullie alweer nieuwe berichten hadden gemaakt! Setteli, wat fijn dat je les zo goed ging! Het filmpje ziet er fijn uit!
Anthea, aiii dat is zuur! Ik vertrouw mijn smidje wel dat die het goed doet, anders dan heb ik recht op een leenpaard uit zijn stallen vind ik _O- Wat doet Hyrano met trailerladen? Gewoon stoppen of? Ik zal ff kijken of ik het filmpje van Ol in de mesthoop kan uploaden. Moet er zelf wel om lachen elke keer.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:30

Hij gaat erop maar blijft niet staan :) Heel vervelend, want met kracht red je het niet :P
Thuis lukt het nu vrij goed, maar op een vreemde locatie gaat het nog steeds erg slecht. Omstaanders willen dan komen helpen met longes of roepen even tegen mij dat ik hem eens moet tegenhouden, maar als het zo simpel zou zijn, dan zouden we geen uren bezig zijn met trailerladen :')
Hahaha :D

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:55

Ai, dat is inderdaad heel erg lastig. Oliver heeft dat ook een tijdje gedaan en wat wij gewoon hebben gedaan is er net zo vaak opnieuw weer opzetten tot die wel blijft staan.