De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:14

Helemaal met drunksheep en sjolvir eens, het gaat toch neem ik aan om het niveau dat ze kunnen bereiken? Maar goed, ik vind het allemaal maar een vaag gedoe met dat pony's en paarden. Maar volgens mij is al 30x besloten in dit topic op de leuke dingen te concentreren, de verslagen en de voorbereidingen?

Als er combi's aan doen die er niet voor geschikt zijn, had MacRider het anders moeten selecteren, maar aan de andere kant, het ís nog maar een selectiedag hoor.

En hoe meer combi's er voor de lol mee doen, hoe groter de kans voor jullie serieuze ruiters is om door te gaan toch, of misschien gaat er wel een niet zo ervaren combi door, dat is alleen maar leuk!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:15

Mikk schreef:
Sjolvir schreef:
Hadden ze geen toestemming moeten geven, is hun eigen fout.
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten en ook naar pony combinaties kijken :D .

Jullie zijn zo brutaal daarvoor een mail naar hun te sturen.. je weet vanjezelf al dat je geen kans maakt.. en toch ga je daar een rondje rijden.. Ik snap dat echt niet!

_-:( Er zijn GENOEG paarden kleiner dan 1.60m die op topniveau meedraaien!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:16

Heb je het nou ook tegen mij? Want ik ga ook voor de ervaring en de leuk, maar ook omdat het misschien een kans is om door te gaan.

En daarnaast, omdat wij zo 'brutaal zijn om te mailen' is het onze schuld dat zij toestemming geven. Beetje vreemd argument :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:17

Ja, brutaal, allicht, maar nee heb je ja kun je krijgen.

Bovendien was het, zo leek het in eerste instantie, vooral zoektocht naar nette ruiter
(waar ik mezelf overigens ook niet onder schaar, maar goed) en niet naar de volgende Totilas.
Hoewel als ze die erbij vinden uiteraard wel leuke bonus.
Ik ben uit de sport ook gewend, dat ik met mijn kortbenige fjord echt niet altijd de rest eruit kan rijden,
allicht als je gewend bent om altijd bovenaan te staan dat je de mensen die sporten voor hun plezier niet begrijpt.
Ik heb mijn paarden puur voor mijn plezier, ook wedstrijden rijdt ik voor mijn plezier.
En ja, ik ben ook nog wel zo fanatiek, dat ik ze ook wel eens wil winnen, maar ben wel reeël,
zaterdag rijden wij geen deuk in een zacht pakje roomboter.

En de talentloze ruiter die ook meedoet op zijn uitstralingsloze sport PAARD (want ja, die zijn er ook)?
Moet ook maar thuis blijven?
Hoe ga je die eruit selecteren? Ook die zullen ze voor hun neus krijgen en allicht een keer diep zuchten lucht dan al reusachtig op.
Want ook die zitten in alle klasses van B tm Z.

Mikk

Re: De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:22

Madelief88 Noem er eens een paar!! KLEINER als 1.60m

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:25

En ik vind het trouwens erg denigrerende en snerende opmerkingen over kleine paarden die er worden gemaakt, ik kan ook wel beginnen over wat ik van grote paarden vind maar dat doe ik ook niet. Beetje respect opbrengen is misschien ook een optie.

En beter dat iemand van zichzelf het weet dan iemand die met een arrogante kop die wedstrijd/sponsoring wel in de pocket denkt te hebben. Althans, dat is mijn voorkeur.

@Mikk: Vanaf ZZ licht zijn er zat combi's met paarden onder de 1.60m. Ik heb in Belgie ook eens een PRE van 1.54m op een grote Subtop wedstrijd zien rijden, is alweer een aantal jaar terug dus naam ben ik vergeten. Maar ze zijn er zeker!

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:27

Ga toch allemaal zo gauw mogelijk eens bij een selectie dag kijken, dan weet je hoe het eraantoe gaat. Ik ben er vorige week geweest en heb de M de Z en het ZZ zwaar gezien. En het niveau lag erg hoog. In het Z is een fantastische combinatie doorgegaan en een tweede Z combinatie ging ook door, terwijl er maar 1 door zou gaan omdat zij daar ook potentie in zagen. In dezelfde groep reed ook een ZZ zwaar combinatie mee, die daar meegerekend werd omdat ze alleen inhaar klasse was. Ook zij ging door als ZZ zwaar combinatie en zij kreeg een ontzettend positief commentaar.
Ik denk dat een bezoekje aan de selectie en misschien een gesprekje met de mensen in de stand van Macrider alles duidelijk zal kunnen maken

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:29

Hanne52 schreef:
Ga toch allemaal zo gauw mogelijk eens bij een selectie dag kijken, dan weet je hoe het eraantoe gaat. Ik ben er vorige week geweest en heb de M de Z en het ZZ zwaar gezien. En het niveau lag erg hoog. In het Z is een fantastische combinatie doorgegaan en een tweede Z combinatie ging ook door, terwijl er maar 1 door zou gaan omdat zij daar ook potentie in zagen. In dezelfde groep reed ook een ZZ zwaar combinatie mee, die daar meegerekend werd omdat ze alleen inhaar klasse was. Ook zij ging door als ZZ zwaar combinatie en zij kreeg een ontzettend positief commentaar.
Ik denk dat een bezoekje aan de selectie en misschien een gesprekje met de mensen in de stand van Macrider alles duidelijk zal kunnen maken

Ben ik met je eens :j Ik vond het niveau ook erg hoor wat ik op de filmpjes heb gezien, en daarom ook niet meer zeker of ik er aan mee wil/gaan doen. Hoewel het voor de ervaring nooit kwaad kan. Er is vh weekend hier 1 in de buurt, misschien kan ik eens kijken idd.

*edit* Tenminste, wanneer was die van Heiloo nou? Die moet toch nog komen?
Laatst bijgewerkt door madelief88 op 12-01-12 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:31

ja een PRE. maar ik kom er heeeeeeeel zelden 1 tegen die kleiner is als 1.60!..
Ik heb er zelf ook 1 gehad van 1.61m! is niets mis mee. maar zij stellen dat reglement zo op!..
Laatst bijgewerkt door Mikk op 12-01-12 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:34

Er lopen volgens mij ook een aantal haflingers/fjorden etc mee in de suptop?
Ben niet zo thuis in dat wereldje maar een korte google geeft al enige resultaten:
En Fjord Guus (die is volgens mij ook hier op bokt actief) en een haflinger Merlin heb ik al meteen als eerste resultaten.

En Mikkk, waar leg je dus de grens, dat is het lastige. Want ik heb dus een PRE van 1.51m, en jij zegt jaaaa een PRE, dus dat beschouw je wel weer als paard. I'm confused, en de organisatoren klaarblijkelijk ook ;)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:35

Waar maakt iedereen zich hier druk om ?????
Je hebt in je eigen klasse 5% kans om door te mogen. Dan moet je de volgende ronde nog maar zien te halen. De kans dat alle schrijvers hier door mogen is met 5% buitengewoon klein. Kort door de bocht het gros gaat een dagje voor niets wassen, vlechten, setje uitzoeken en op stap.
Ze zitten echt niet te wachten op alledaags bewegende beestjes of pony's. De uitslagen zullen echt niet veel anders zijn dan op selectiewedstrijden of competities. De kans op een winstpunt te rijden in je eigen klasse op een leuk concous is groter. Met minder gezeur vooraf :D

Ja de regels zijn een chaos. Wat de een mag mag de ander niet. Het is in communicatief opzicht een buitengewoon amateuristisch gebeuren. Als je dat niet past doe je toch niet mee?

Mikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:35

madelief88 schreef:
Ben niet zo thuis in dat wereldje maar een korte google geeft al enige resultaten:
En Fjord Guus (die is volgens mij ook hier op bokt actief) en een haflinger Merlin heb ik al meteen als eerste resultaten.

SuperGuus leuk en aardig.. knap wat ze doet.. maar 55% noem ik niet echt subtop! En het zz licht hoort nu bij de BASIS :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:37

@ Sythaaa, wat betreft deze Macrider cup en de organisatie ben ik het helemaal met je eens :j
Maar ik vind het gewoon een beetje kansloos als iemand denigrerend gaat lopen doen. Maar nogmaals, lijkt mij inderdaad beter te concentreren op de verslagen en voorbereidingen!

Wie gaan er dit weekend?

Mikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:38

madelief88 schreef:

En Mikkk, waar leg je dus de grens, dat is het lastige. Want ik heb dus een PRE van 1.51m, en jij zegt jaaaa een PRE, dus dat beschouw je wel weer als paard. I'm confused, en de organisatoren klaarblijkelijk ook ;)

Ja die kunnen verzamelen! oefeningen tm GP! een fjord met zn korte beentjes. tja die gaat nooit echt strekken! en is de kans stuk kleiner bij die oefeningen...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:41

Niveau op de filmpjes is inderdaad hoog, echter denk dat dat ook regio en stal afhankelijk is.
(net zoals reguliere wedstrijden)
En als het niveau niet goed genoeg is zijn ze er toch vrij in niemand door te laten?

Echter het is toch fijn een keer streberig te moeten rijden? Al is het misschien boven je niveau.
Je beste beentje voor te moeten zetten, is toch een uitdaging?
Rijdt wel vooral voor mijn plezier, maar ik ben ook nog wel fanatiek hoor.
(ga niet voor niets vanavond op het belachelijke tijdstip van 21.15 ot 22.15 uur lessen.. ook laatst in de storm
en wij moeten 10 minuten over straat stappen.)
Echter maakt ons nog geen talent, geen kanshebber, wel deelnemer die verrektes fanatiek kan zijn.

(overigens ben ik 1.84 lang, dus voordat een paard echt bij mij past moet die nogal wat maat hebben
en helaas zijn de grote of slappe dwijlen, of (de goede) voor mij onbetaalbaar.
Mijn geluk, ik ben ook heel blij met een kleiner exemplaar, voel me dus ook bevoorrecht dat ik zo gelukkig mag zijn
om een fantastische 1.47 m grote fjorden merrie te mogen bezitten, waar ik samen alles mee heb mogen leren.
Werelds dier! Had haar niet grootser kunnen treffen.)

Zou niet Guus als voorbeeld nemen, eerder Gunther, Pjotr of een andere.
Pjotr start trouwens zaterdag.
Gunther kon overigens subliem strekken, viel je bek van open, die van jury's vaak ook, want die zag je inderdaad niet aankomen
bij zo'n kortpotig exemplaar.
Maar die ging voorbeen wapperend door de baan en trok zijn achterpootjes strak eronder.
Guusje komt qua strekken te kort.
(de mijne kan ook niet strekken, moest punten pakken op de zijgangen.)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:22

@ Mikk en Hanne52 Vinden jullie het soms leuk om hier steeds de sfeer te verpesten. Ga a.u.b. in een ander topic zitten te zeuren. In plaats van hier steeds te gaan zitten stangen. En wat maakt het nu uit. Het plezier hoort voorop te staan. Ook op wedstrijden. Anders kun je namelijk nooit goed presteren. Tenminste ik niet.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 19:25

Zeggen jullie filmpjes??? Ik heb 1 filmpje kunnen ondekken en die is van horse paradise in aalsmeer.

Mikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:27

FriesWytske schreef:
@ Mikk en Hanne52 Vinden jullie het soms leuk om hier steeds de sfeer te verpesten. Ga a.u.b. in een ander topic zitten te zeuren. In plaats van hier steeds te gaan zitten stangen. En wat maakt het nu uit. Het plezier hoort voorop te staan. Ook op wedstrijden. Anders kun je namelijk nooit goed presteren. Tenminste ik niet.

Wij doen hier denk ik niets verkeerd.. Hanne52 schreef een verslag over die selectie dag. Dat is toch wat we wilden?? En je mag je mening hier toch geven!! Ik vind dat sommige mensen hier gwn echt overdrijven!

En ik weet niet wat jij stangen vind!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:35

Mikk schreef:
FriesWytske schreef:

Wij doen hier denk ik niets verkeerd.. Hanne52 schreef een verslag over die selectie dag. Dat is toch wat we wilden?? En je mag je mening hier toch geven!! Ik vind dat sommige mensen hier gwn echt overdrijven!

En ik weet niet wat jij stangen vind!

Een keer je mening geven is iets anders dan doordrammen wat jij vind en wat zo is en blaablaablaa.

Al rijd je mee op een ezel...

http://www.thinkspain.com/news/new-Redu ... &width=250
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 12-01-12 19:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:36

Sfeer verpesten ??? Dit is mn 3e berichtje sinds 2007. En ik dacht dat hier om verslag van de selectie gevraagd werd. Dat heb ik geschreven en geadviseerd om eens te gaan kijken op zo'n dag. Dat is alleen maar goed bedoeld, dan kun je nl. informatie uit eerste hand krijgen in plaats van hier de andere bokkers iets te vragen waarop ze meestal geen echt antwoord kunnen geven omdat ze nog niet bij een selectie geweest zijn.
Wat betreft Mikk: daar ben ik het idd mee eens. Zij lijkt me serieus bezig te zijn!!! Een selectie waar een zo'n grote prijs te winnen is (1jaar sponsoring) is niet iets om onserieus mee om te gaan.

Mikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:46

svdijk86:
Als jij zo een grote ezel heb boven de 1.57m.. ga je gang:D

(moet je wel even mailen he! tis natuurlijk geen Paard;) ) Tja..

kon je terug verwachten:)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:48

Ik ken genoeg lelijke paarden met lange oren die boven de 1.57 uit komen en netjes hun oefeningetjes doen :')

Anthonia_

Rustig rustig ik lees dit topic om ervaringen en verwachtingen te lezen en een eventuele interessante discussie maar niet om dom gekibbel :+
De selectie is vrije inschrijving. Laat iedereen zelf bepalen of hij/zij mee wil doen. En maak je alsjeblieft niet te druk :+ :+

Anthonia_

ik voel me net moeder anthonia van 17 jaar :') :') :') maar zo was het dus ook weer niet bedoeld :') :')

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:49

@mikk: zeg ik net dat ik vind dat je serieus bezig bent .... ;)