Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:39

Tendance schreef:
Electra63 schreef:
Mijn vraag is: bij welke ruiter zou je wel vrede hebben dat deze Toot rijdt?

Mij maakt het kein flaus aus...
Zo lang ik op mijn eigen paardjes mag rijden, maakt het me niets uit wie er op Toot rijdt en ook niet voor welk land.

_/-\o_ Amen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:47

Tendance schreef:
Electra63 schreef:

Zo lang ik op mijn eigen paardjes mag rijden, maakt het me niets uit wie er op Toot rijdt en ook niet voor welk land.

Wij zijn het best wel vaak met elkaar eens :D :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:58

Electra63 schreef:

Daarom sta je ook in mijn lijst van vriendjes. HAHA

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:18

Tendance schreef:
Electra63 schreef:

Daarom sta je ook in mijn lijst van vriendjes. HAHA

Tsk!! Vriendjespolitiek enzo >;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:27

Tendance, thanks en Ayasha, wij hebben weer andere overeenkomsten :D (jammergenoeg).

Ayasha
Blogger

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:39

_O- Nouhou die had je ook voor jezelf mogen houden :)) Zo nodig vond ik het nou niet dat je dat deelde :D

Annet555Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:54

Ten eerste ik begrijp de verkopende partij ook volledig, voor dat geld had ik dat ook gedaan.

Maar dat gezeik op de nieuwe ruiter begint mij echt een beetje tegen te staan, die jongen kan helemaal niets meer goed doen.

Annet555Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:57

Tendance schreef:
Electra63 schreef:

Hier hetzelfde, het maakt mij echt geen zak uit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:10

Misschien kunnen wij een actiegroep oprichten: "stop het gezeik op Rath", alhoewel ik denk niet dat Rath wakker ligt van de berichten op Bokt.
Ik vind dit soort topics altijd wel vermakelijk om te lezen.

Ja, Ayasha, ik weet het :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:20

Nou, ik had Carl Hester er wel op willen zien, maar ik ben ook heel blij met Matthias Rath. Waar ik minder blij van word is die hetze tegen Schockemohle en hem

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:40

Electra63 schreef:
luve_rozes schreef:
Nou, alleen nederland en duitsland? Lees het gastenboek eens....Denemarken, Zweden, Groot-B zijn de landen de naast D het meest reageren. Nederland valt erg mee.

Dat zullen echte dressuur-liefhebbers zijn.
Er worden iedere dag paarden verhandeld, nederland is een potentiele winnaar kwijt (je weet dat natuurlijk nooit zeker), maar wat wil of kan je er aan doen?
Er wordt al maanden over geschreven.

In de eerste instantie heb ik helemaal geen moeite met Rath, heb ik ook al eerder gezegd. Alleen met de manier waarop ze omgaan met het geheel, benadering en vervolg.
Maar nu heb ik ook Rath eens bekeken op andere paarden, enne...Zelf vind ik dan, hij rijdt netjes, en mooi, maar er mist ergens iets. Ook bij die andere paarden. Noem het ervaring, ik weet het niet. Heb zijn stiefmoeder ook eens bekeken, en daar zie ik hetzelfde. Heel netjes, technisch, maar net iets missend. En die heeft ervaring zat.

Maar om dan te zeggen; wie wel? Daar kan ik geen antwoord op geven. Want ik ken Totilas niet. ik heb gelezen wat EG zijn mening is over T., en die zal zeker kloppen, maar dan heeft Rath hem ook goed door, want die herhaalt dat haast letterlijk.
En PS geloofd er in, en die zit al zolang in het vak, die moet dat toch kunnen zien. Wel is zo, dat Rath niet zijn eerste keuze schijnt te zijn, en dat degene die het deed niet zonder geld moest komen, dussss....
Maar ik geloof ergens, dat je met T een klik moet hebben. Heb zelf ook een hengst op stal gehad, die kon ik prima rijden, maar hij vond mij maar niets. Deed alles braaf, maar zonder 'te leven'. Dus als dat nodig is bij T, en het mist, wat de tijd moet leren, zegt men....Ik denk namelijk dat het er vanaf het begin eigenlijk moet zijn.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:02

Ik ben het ook eens als je zegt dat het niet tegen Rath is, maar de manier waarop het allemaal gaat.

Met welke andere ruiter ik tevreden zou zijn....misschien met een young rider die langzaam samen wat op zou bouwen met Totilas. Maar voor dat langzaam is hij waarschijnlijk te duur. Hij moet denk ik in de schijnwerpers blijven om genoeg dekkingen te houden....
En ik denk zeker dat als nederland bijvoorbeeld Satchmo of Warum Nicht zou kopen en daarmee duitsland op een tweede plek zou zetten de ruiters in duitsland precies hetzelfde zouden reageren.

Ik ben ook niet zo gecharmeerd van het rijden van Rath (los of het met Totilas is), maar ben ook niet altijd gecharmeerd van alle nederlandse dressuurruiters.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:26

Wat bij Rath mist is het gevoel, de emotie, het plezier en geluk.
Het is allemaal koel en kil, volgens het boekje dat wel maar verder dan het boekje gaat het niet.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:36

Vraag me dan af, wie de beschrijving bij zijn paarden op de site doet, want dat spreekt wel van gevoel. Ook zijn uitlatingen in de pers. Hij heeft wel gezegd geen emo mens te zijn, in de zin van nuchter. Zou het dan toch de druk zijn, dat het rijden anders is?

Ken dat wel hoor, je moet wel met spanning om kunnen gaan in de ring. Reed ook altijd de sterren van de hemel thuis, in de ring wist ik het niet meer, sloeg ik op slot. Maar ik reed dan helemaal niet meer %)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:41

Er kan natuurlijk echt wel veel gevoel in hem zitten als het gaat om zijn paarden maar niet als het gaat om het rijden of beter gezet met het rijden.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:21

Ik vind bij hem alles heel doordacht overkomen...waarschijnlijk zijn antwoorden ook.
Laatst bijgewerkt door manubres op 03-07-11 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:22

Ik vind het allemaal erg moeilijk om te beoordelen van wat interviews en filmpjes/foto's op het internet.
Misschien is Rath wel een verschrikkelijke penny, dat hij Toot zelf poetst en vlecht en slaapt in een Toot-pyjama met een Toot-foto boven zijn bed. :D
M.a.w. ik ken hem niet, dus ik kan hem niet zo goed beoordelen.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:44

_O- zie hem al....Tsja, het enige wat we kunnen, is op de filmpjes afgaan, en zijn persberichten. Neem aan, dat je je dan van de beste kant laat zien, maar de waarheid ligt altijd in het midden. Aan de andere kant, de commotie laat ze verder koud.

Heb net even gespeurd naar de bekendmaking van de verkoop, naar aanleiding van de duitsers, waar veel van mening zijn, dat T te koop heeft gestaan, aangeboden is, dus.

Toen heeft PS al, tegen de afspraak in, de koop bekend gemaakt. EG moest het volgens een persbericht ook horen via een 'telefoontje' (weet niet hoe, maar niet van Visser) van de pers.

Denk ook meer en meer, dat de eigenaren, PS en AKLH, de eigenaren, de beslissingen nemen. Maar MAR heeft het gastenboek...

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:11

Ja tis niet netjes gegaan tegenover edward erg banketstaaf
Geloof ook wel dat dat een grote rol speelt dat niemand er vrede mee heeft dat toot verkocht is
Maar wie weet komen er wel pyama's electra de polo's zijn er al dus wie weet
Misschien nog een barbie toot en matthias als ze er geld mee kunnen verdienen
Dat geld moet toch ergens mee verdienen

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:33

easygoing schreef:
Wat bij Rath mist is het gevoel, de emotie, het plezier en geluk.
Het is allemaal koel en kil, volgens het boekje dat wel maar verder dan het boekje gaat het niet.

Juist mee eens en dat kun je terug zien bij het paard.
EG had/heeft passie voor dit paard vandaar de goede combinatie,Rath heeft geen charisma/uitstraling.

Met EG en zijn paarden heb je altijd het gevoel zo daar komt wat binnen,Rath valt nooit zo op het is dat hij nu
bekend is omdat hij Totilas onder zich heeft maar anders waren er vele die nog nooit van hem gehoord hadden,buiten de paardenmensen
die naar internationale wedstrijden gaan kijken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:46

Dan is er goede hoop voor Raht, want ook Gal is pas echt tot de wereldtop gaan behoren met Toot. :D

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:38

Dan zal hij toch eerst wat aan zijn gevoel en uitstraling gaan doen ben ik bang.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:26

Electra63 schreef:
Dan is er goede hoop voor Raht, want ook Gal is pas echt tot de wereldtop gaan behoren met Toot. :D

:= ...ha..ha...pas wereldtop met Totilas waar heb jij al die tijd gezeten???????????....nog nooit van Lingh gehoord????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:33

manubres schreef:
Electra63 schreef:

:= ...ha..ha...pas wereldtop met Totilas waar heb jij al die tijd gezeten???????????....nog nooit van Lingh gehoord????

En Sisther en Gribaldi :')
Met Totilas is hij gewoon 'het beste' geweest, maar daarvoor draaide hij toch ook aardig mee...
Zou naar de OS geweest zijn met Lingh, maar die verstapte zich op de trailer o.i.d.? waardoor hij niet mee kon.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:58

en in de top zal hij nog wel effe blijven want hij timmert met sister ook aan de weg.
Met Toot was er ook gewoon de klik....
En misschien komt deze bij Rath ook nog wel als hij de tijd krijgt!