Actie Dressuurhoed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WWWiske

Re: Actie Dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 23:32

Fleurtje100 schreef:

Wel dient een dressuurhoed of bolhoed te worden gedragen.

Helm is niet nodig, omdat tot de 18 jaar de schedel nog niet helemaal uitgehard is, lekker flexibel, dus bij een val stuitert dat gewoon lekker mee zonder dat er echt iets breekt Haha!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:34

GOED NIEUWS!!

Vandaag in mijn brievenbus vond ik het officiële antwoord van de discipline commissie dressuur, in reactie op de door ons ingezonden brief (en vertegenwoording bij de bestuursvergadering vorige maand):

"Op 13 april heeft de disciplinecommissie dressuur uw brief over het dressuurhoedje behandeld in haar vergadering.

Ik kan u het volgende meedelen over de status van dit onderwerp:

De disciplinecommissie is van mening dat de verplichting van het rijden met een veiligheidscap/-helm in de klassen B tot en met M2 een goede regel is.
Het voornemen om deze verplichting ook te laten gelden in de hogere dressuurklassen wordt niet langer door de disciplinecommissie gehandhaafd omdat de KNHS-reglementen voor verzekeringsmaatschappijen leidend zijn voor het vergoeden van kosten door ongevallen op wedstrijden.
De commissie gaat er vanuit dat een Z-dressuuruiter bewezen heeft een goede combinatie te vormen met zijn paard en minder risico loopt dan een minder ervaren ruiter.

De disciplinecommissie is een adviescommissie voor het bestuur. Het is dus mogelijk dat het bestuur een andere mening is toegedaan en een ander voorstel voorlegt aan de Ledenraad. In het najaar zal blijken of de reglementen zullen wijzigen. Dit wordt gepubliceerd in Paard&Sport.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Het voornemen om deze verplichting ook te laten gelden in de hogere dressuurklassen wordt niet langer door de disciplinecommissie gehandhaafd

Hoewel ik me maar niet uit laat over de beweegredenen zoals ze nu in de brief zijn genoemd, gaat het er maar mooi wel om dat het bestuur een advies voor zich heeft liggen om de verplichting niet verder door te voeren! En... ik kan me woorden van de voorzitter van het bestuur nog goed herinneren...

"Doorgaans neemt het bestuur het advies van de disciplinecommissie zondermeer over, en doorgaans stemt ook de ledenraad zondermeer in...".

Het ziet er goed uit! Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:56

Helemaal geweldig! Dan hebben we het dus niet voor niets gedaan!

Daar moet een ijsje op gegeten worden, met aardbeien!

Ik ga weer door met sparen voor een mooi glanzend zijden hoedje! Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:59

Geweldig succes!! Dit moet goed komen!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:04

Toppie Yoka!!!!!
Ja, je bracht het ook zo overtuigend bij de club van wijze heren in Ermelo, het kon gewoon niet missen, je zou het ook goed doen in de politiek Bloos Ik heb nog spijt dat ik mijn foto-toestel niet bij me had Clown

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:15

Geweldig nieuws Yokie!!!

Ik hoor de woorden van de voorzitter nog nagalmen in mijn hoofd....na je uiteenzetting in een notedop Haha!

Is het toch niet voor niets geweest..?!

Let's cross the fingers..

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 12:42

Echt goed nieuws!!! Ik ga ook weer bij mn moeder zeuren dat ik een zijden hoedje wil...

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 13:01

Ja alleen is het mij niet duidelijk of dat het nu alleen Z paarden of ook Z pony's betreft Verward

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 13:38

Nee, dat is het inderdaad niet, maar ik verwacht dat het alleen voor de paarden geldt. Tenminste, dat heb ik uit de gesprekken in Ermelo begrepen.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 16:26

M, dat is lekker dan, heb ik nog niks aan dat hoedje Boos!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:21

Melanie15 schreef:
M, dat is lekker dan, heb ik nog niks aan dat hoedje Boos!

Ik zou het daarom even tot november afwachten, voordat je een zijden hoedje koopt, je weet maar nooit wat ze daar beslissen.

Mocht het alleen paarden Z zijn, dan is er nog hoop hoor, want je blijft tot niet de rest van je leven bij de pony's? Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 19:42

Dat is in elk geval goed nieuws! Zal ik het ook even op Dressuurhoed.nl plaatsen?

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:58

Ja We delen het met de 3000 handtekeningzetters Lachen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:24

@Wwwiske........ de Z-ponyruiters mogen per 1 april 2006 NIET meer met een hoed rijden.
Dat is conform de europese regels (EK en dergelijke)

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:45

Ja, dat klopt CGJ Haha!

Maar dan moeten ze tot die tijd de pony's wel de mogelijkhied geven om er nog mee te kunnen rijden en niet zoals dit... Boos!

Benneton schreef:

Het is trouwens wel zo dat het door de wedstrijdorganisatie steeds meer verplicht wordt bij de pony's om ook in het Z met veiligheidscap te starten (staat altijd vermeld op de vraagprogramma's van onze kringwedstrijden, anders mag je dus gewoon niet starten, dit ivm. de verzekering van de vereniging, maar MOGEN hun dat eigenlijk wel verplichten?)

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 22:22

Hmm dan moet ik tegen die tijd maar Z bij de paarden zijn Schijnheilig
Heb er net 1 gekocht...! Maar ik hoop ( verwacht Schijnheilig ) nog weleens Z te worden dus tis geen ramp.
Vind het al super dat het bij de paarden nog steeds mag!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 23:09

yokie schreef:
Ja We delen het met de 3000 handtekeningzetters Lachen

*o/* Goed gedaan, actiegroep Dressuurhoed! *o/*

Echt goed nieuws, ik hoop dat het bestuur ook dit advies van de disciplinecommissie zonder meer overneemt !

Edit: wrom doet die smiley het niet => *o/*

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:45

Verdomme...dat is toch niet waar Boos! Dat wordt dus in de winter gewoon doorstarten en per 1 april stoppen.. ik ga écht niet met helm in de Z rijden met Nordwind.. bah bah bah! is dat echt al helemaal zeker dat 't alleen voor paarden geldt?! Hier baal ik zo van, daar droom ik nou al ruim 7,5 jaar van... Boos! Verdrietig Verdrietig

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:15

Ilsemarie schreef:
Verdomme...dat is toch niet waar Boos! Dat wordt dus in de winter gewoon doorstarten en per 1 april stoppen.. ik ga écht niet met helm in de Z rijden met Nordwind.. bah bah bah! is dat echt al helemaal zeker dat 't alleen voor paarden geldt?! Hier baal ik zo van, daar droom ik nou al ruim 7,5 jaar van... Boos! Verdrietig Verdrietig

Maar je blijft echt niet je hele leven bij de ponies starten hoor. Ik baalde eerst ook, maar ja, Safira gaat van de herfst toch weg, dus bij mij maakt het niks uit. En bij de paarden wordt ik ook wel een keer Z.
De actiegroep heeft echt keihard hun best gedaan en kijk eens wat ze hebben bereikt! Echt petje af hoor!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:33

Ben ook niet kwaad op de actie groep want die hebben het super gedaan... maar gewoon kwaad in 't algemeen. Vind het zo zonde. Toen Nordwind zo ziek was zeiden mensen ookal, blablabla je kan hem toch niet weer optrainen blablabla, je wordt nog wel een keer Z blablabla. maar het gaat juist erom om met hém Z te worden (met hoedje), hij is tenslotte al ruim 25 en ik aan de grote kant... Knipoog

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:12

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:22

Yoka OK dan! en voor iedereen die hieraan meegedaan heeft: TOP!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:30

temkey schreef:

Verward

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:07

Wie zwijgt stemt toe Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:23