Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bliksemflits

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:54

De naam van mijn paard verstaan ze wel goed, maar mijn eigen achternaam staat op beide protocollen verkeerd :')
Ik snap niet helemaal dat dat niet door de KNHS zelf ingevuld wordt dmv het combinatienummer via de startlijst, net zoals op een normale wedstrijd? Of is dat dus heel ingewikkeld om te regelen?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:07

bliksemflits schreef:
De naam van mijn paard verstaan ze wel goed, maar mijn eigen achternaam staat op beide protocollen verkeerd :')
Ik snap niet helemaal dat dat niet door de KNHS zelf ingevuld wordt dmv het combinatienummer via de startlijst, net zoals op een normale wedstrijd? Of is dat dus heel ingewikkeld om te regelen?

Maar combinatienummer is toch ook een onderdeel van de titel van het filpmje?

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:17

MarleenM schreef:
mcjv schreef:
Het leek er inderdaad wel op. Van Gaiya naar Kaya en qua uitspraak klopten mijn naam en achternaam ook wel. Geinig hoe ze deze variatie ervan heeft gemaakt :P

Hebben wij toevallig dezelfde jury gehad? Mijn paard heet Wagner van de flevo alm en die is ook omgetoverd tot Kaya :')

Ik stuur je een pb :+

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:27

De naam van mijn paard wordt standaard altijd verkeerd uitgesproken en geschreven (ik heb eens een dekje met haar naam erop besteld, zelfs daar stond het verkeerd op), maar op mijn protocol staat het wel goed!

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:30

DreamGuide schreef:
De naam van mijn paard wordt standaard altijd verkeerd uitgesproken en geschreven (ik heb eens een dekje met haar naam erop besteld, zelfs daar stond het verkeerd op), maar op mijn protocol staat het wel goed!

Denk dat we vandaag geen punten meer krijgen :+

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:33

Caritas schreef:
bliksemflits schreef:

Maar combinatienummer is toch ook een onderdeel van de titel van het filpmje?

Ik bedoeld dat dit op een normale wedstrijd altijd al getyped staat op het protocol (je naam, naam paard en combinatienummer), dus was sowieso al benieuwd waarom dat nu niet het geval was :) en de jury dus maar moet hopen dat ze het goed verstaan

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:36

MarleenM schreef:
Nou ik heb mijn resultaten ook en heb echt hele slechte punten gekregen :o Commentaar wat er bij staat klopt wel maar de cijfers vind ik echt erg laag.

Meer verruiming voor de B en is afgestraft met een 5 terwijl hij netjes in de aanleuning blijft maar nog meer moet. Overgang van stap naar draf niet flitsend genoeg een 4. Overgang naar galop onrustig in de overgang maar wel netjes op de hulpen een 5.

Had zelf voor mijn gevoel totaal rond de 175 moeten zitten en zit op 167 punten.. Ben wij blij met het commentaar wat erbij staat.

Maargoed eens kijken hoe die voor vandaag beoordeeld gaan worden.

Ik ga van de week filmen voor ons B debuut... wordt stiekem wel zenuwachtig van jouw verhaal. We zijn in januari en februari een keer BB gestart en hebben daarin prima punten gereden en zelfs 2x 1e van 6 combinaties... maar bij ons is ook nog niet alles voor elkaar hoor, met name de galop is zoals de jury het in de BB noemde onstuimig... maar eh in de B gaat toch vooral om netjes je paard voor te stellen en op de letter rijden? Ik ben benieuwd...

Voor dochter vandaag haar eerste filmpje doorgestuurd, M2 debuut. Benieuwd wanneer ik daar de uitslag van voorbij zie komen. Duurt altijd wel een paar dagen geloof ik hè, als ik het hier zo een beetje doorlas.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:37

De naam van het paard staat ook op de eerste pagina van het paspoort dat je moet filmen, dus zo moeilijk moet het niet zijn lijkt mij.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:40

joyvalentijn schreef:
MarleenM schreef:
Nou ik heb mijn resultaten ook en heb echt hele slechte punten gekregen :o Commentaar wat er bij staat klopt wel maar de cijfers vind ik echt erg laag.

Meer verruiming voor de B en is afgestraft met een 5 terwijl hij netjes in de aanleuning blijft maar nog meer moet. Overgang van stap naar draf niet flitsend genoeg een 4. Overgang naar galop onrustig in de overgang maar wel netjes op de hulpen een 5.

Had zelf voor mijn gevoel totaal rond de 175 moeten zitten en zit op 167 punten.. Ben wij blij met het commentaar wat erbij staat.

Ik ga van de week filmen voor ons B debuut... wordt stiekem wel zenuwachtig van jouw verhaal. We zijn in januari en februari een keer BB gestart en hebben daarin prima punten gereden en zelfs 2x 1e van 6 combinaties... maar bij ons is ook nog niet alles voor elkaar hoor, met name de galop is zoals de jury het in de BB noemde onstuimig... maar eh in de B gaat toch vooral om netjes je paard voor te stellen en op de letter rijden? Ik ben benieuwd...

Voor dochter vandaag haar eerste filmpje doorgestuurd, M2 debuut. Benieuwd wanneer ik daar de uitslag van voorbij zie komen. Duurt altijd wel een paar dagen geloof ik hè, als ik het hier zo een beetje doorlas.

Het gaat in de B vooral om de overgangen en het afwerken van de oefeningen. Maar een paard wat onstuimig is zal niet zo snel 6en scoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:41

Dat is niet zo hoor. Meeste Duitse paarden bijvoorbeeld hebben geen naam in het paspoort.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:52

Yvank_ schreef:
Dat is niet zo hoor. Meeste Duitse paarden bijvoorbeeld hebben geen naam in het paspoort.

Hier kwam ik dus ook achter bij die van mij :+ Er staat wel 'Naam:', maar daar stond helemaal niets achter geschreven. Er stond helemaal achterin wel een stickertje van een oude eigenaar met een naamwijziging dus heb die maar gefilmd. Je komt zo nog eens achter dingen :')

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:58

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:59

Woowww, ook lekker veel!

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:59

PSvanLot schreef:
Het gaat in de B vooral om de overgangen en het afwerken van de oefeningen. Maar een paard wat onstuimig is zal niet zo snel 6en scoren.

Alleen de galop is wat onstuimig, en ik snap dat zessen daarvoor misschien niet haalbaar zijn. Maar idd wat ik dacht, vooral netjes, dus idd niet onstuimig, de oefeningen rijden.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:34

Een 4 voor een overgang van stap naar draf in de B vind ik wel heftig, tenzij het echt 5 meter kost en heel veel been om het paard naar draf te krijgen.
Maar als het gewoon een simpele doch niet flitsende overgang is, dan vind ik een 4 wel heftig.

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar de hogere niveaus, of ze dat dan gaan doen en hoe. Al is het paard waarmee ik zou starten nu toch met zwangerschapsverlof.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:39

Ik heb 2 proefjes gefilmd, maar weet nu niet welke ik moet kiezen. Ben over allebei de proeven niet helemaal tevreden, er gingen telkens wel dingen mis :+ Wel steeds weer andere dingen, eigenlijk zou ik een combinatie van beiden proeven moeten hebben :Y)

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:42

joyvalentijn schreef:
PSvanLot schreef:

Alleen de galop is wat onstuimig, en ik snap dat zessen daarvoor misschien niet haalbaar zijn. Maar idd wat ik dacht, vooral netjes, dus idd niet onstuimig, de oefeningen rijden.

Wat ik aan die van merkte in het begin was dat de galop idd onstuimig was ivm gebrek aan kracht en balans. En het was of plankgas of in draf vallen. Dat gaat nu al een heel stuk beter.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:43

MarleenM schreef:

Dat is wel erg streng beoordeeld voor een B proef ja. Ik heb het zelf ook wel eens gehad helaas, het is en blijft een jury sport. Ik rijd L1 en mijn gehele proef is nooit flitsend :') Even hopen dat ik de 30e niet die jury heb.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:58

Morgenochtend om 7 uur komen extra plekken online voor 7 en 14 mei, staat net op facebook

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:13

Sanet schreef:
Een 4 voor een overgang van stap naar draf in de B vind ik wel heftig, tenzij het echt 5 meter kost en heel veel been om het paard naar draf te krijgen.
Maar als het gewoon een simpele doch niet flitsende overgang is, dan vind ik een 4 wel heftig.

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar de hogere niveaus, of ze dat dan gaan doen en hoe. Al is het paard waarmee ik zou starten nu toch met zwangerschapsverlof.

Als daar dan ook nog eens tegen de hand en van de hoefslag/uit hoek bij komt dan kan het wel.
Zie het gelukkig weinig maar helaas zitten er in de B zeer matige combinaties bij.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:18

Dispar_Vulgo schreef:
Morgenochtend om 7 uur komen extra plekken online voor 7 en 14 mei, staat net op facebook

Ja zag het, laat maar weer. Ik ga hier zo vroeg geen wekker voor zetten, kan eindelijk uitslapen :')

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:26

Ging het uploaden bij jullie ook zo snel? In de beschrijving staat wacht geduldig af en veeg of tik het scherm niet weg. Bij mij duurde het echt 1 seconde, maar kreeg wel onderaan de melding dat het was geüpload dus hoop maar dat het goed is gegaan.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:30

Bij mij duurde het vanochtend wel lang maar de vorige keer was het heel snel ook

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:56

Ik kreeg vanmorgen ook een melding dat het niet gelukt was maar had wel de melding gehad dat hij geüpload was dus dat is niet zekerheid dat het gelukt is helaas. Vandaag weer opnieuw gestuurd hoop dat hij gelukt is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:58

Ach het is soms echt een jury sport waar sommige te streng zijn naar mijn mening.
Dochtertje van vriendin had op haar protocol bij bixie, meer nageeflijk.... En wilde dat na de proef ook uitleggen aan het ruitertje. Lees vertelde dat ze een soort van zaag beweging moest maken 8)7

En mijn oude bijrijder had ooit eens, hoeken niet afronden, hoek doorrijden..... uhhhh was op de volte.... Jammer dat ze geen uitleg wilde geven toen ze erna vroeg. Want dat wist ze niet meer wat ze daarmee bedoelde..... Was ook niet echt gewillig om uitleg te geven ook niet bij andere die met vragen kwamen. Waren er meer met rare opmerkingen die ze niet begrepen.

Ach we zullen maar gewoon zeggen die hadden hun dag niet.
Gelukkig ook genoeg leuke jury´s gehad met leuk en eerlijk commentaar wat je wat mee kan. En waar je weer mee aan de slag kan.