[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:16

Almelose is super leuk :D is voor mij ook maar 35 minuten rijden. Dus ik stal ze niet maar ben op en neer gereden.

De Z letters lijken inderdaad wel op elkaar haha. Maar ik start vrijwel altijd uit mn hoofd dus dat zal ik in het Z ook gewoon doen.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:15

liss schreef:
Stoute paarden haha! :)

Trouwens, iemand ervaring met een Baucher trens?

Ja ik :+ m'n merrie ging zowat achterstevoren over het hek van de bak naar buiten, ze vond er niks an! Heb er dus een over, hulf uurtje gebruikt :Y)

Hier hebben we ook alleen een 20x40 baan maar heb er zelf van die prikbordjes met Z-letters langs gezet. Werkt prima!

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:52

c_alsemgeest schreef:
Dat omkijken is ook erg grappig Eclare :+ (denk voor je punten wat minder? of deed hij het echt na het afgroeten?)
Uni deed altijd met aanmelden zijn hoofd het juryhok in steken om te begroeten... of echt plat met zijn hoofd tegen het glas aan de voorkant naar binnen loeren met zijn pret letter hoofd :+
En 1x heeft die een appel gestolen die een jury voor zich in het hokje op een plankje had staan :=

Hahaha, daar kon de jury wel om lachen hoop ik? Het blijven paarden en paarden heb altijd honger.
Ik heb er wel eens punten aftrek voor gekregen want hij deed het ook bij halthouden tijdens m'n proef. Bij het afgroeten had ik meestal net geluk dat ik al had afgegroet :+ .

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:36

Een paar jaar terug zat ik te kijken bij de kur op muziek. Daar werd een verhaaltje verteld dat zij en haar paard heel wat meegemaakt hadden, het een moeilijke reis was maar met nieuwe instructie het veeeel beter ging etc. Ze gingen vlammen en knallen tijdens de kur. Ze rijdt de baan binnen, groet, paard doet kop opzij en gaat met geen mogelijkheid meer vooruit := Ze kon de kur niet eens rijden en mocht de ring weer verlaten :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:34

Oh dat is banketstaaf :')

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:27

Dan wilde je ook dat je thuis was.

Vogels kijken doet die van mij helaas ook zo graag met halthouden. Of wanneer het outdoor is, kijken wat er nog meer op het terrein te doen is.

Mijn broertje had een pony die altijd omdraaide. Die kon beter bij C binnen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:30

Hahah!

Ik heb vandaag weer gereden na mijn vakantie. Santor heeft twee weken stilgestaan. Dat was ahum wel te merken :') , hij is wel heerlijk los maar heeft de energie opgespaard dus we gingen een paar keer flink hard _O-

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:00

Ook een keertje twintig minuten gereden met een baucher maar daar bleef t ook bij.

De zwarte die ik nu heb wil ook nog wel eens stokstijf blijven staan. Aanmoedigingen helpen alleen maar om sneller achteruit te gaan.

M'n vos is tijdens prijsuitreiking (reed toen nog in België en die waren te paard, net echt) wel eens uit enthousiasme van de muziek over de witte hekjes gesprongen.
Kreeg dan al gauw 't commentaar dat het springconcours toch echt in de andere ring was.

Voor de rest zijn de paarden wel best lief hoor :j

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:10

Mooie verhalen hier _O-
Die appel is echt briljant, dat zou de mijne kunnen zijn :') Gave foto trouwens.

Wij hebben op stal geen 20x60. Wel een grote buitenbaan (30x70 ofzo?) maar dat is de springtuin, dus die staat altijd vol. Ik kan daar wel echt prima lange lijnen rijden, uitgestrekte gangen, etc, maar echt proefgericht lukt niet. Oefen de proeven meestal 20x40, maar merk wel dat ik voor de finetuning liever ook af en toe 20x60 zou oefenen.
Gelukkig heeft de meester wel een 20x60 baan liggen :) Ik zou er ook niet voor naar een andere stal gaan, klinkt nu alsof die hindernissen lastig zijn, maar dat is zeker niet zo. Alleen maar fijn als er altijd wat te huppelen staat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:16

20x60 kan ik enkel op de club als de ringen er liggen. Anders is het 50x70. Thuis 20x40.

En zoals Noukie zegt beetje freestylen is ook niet verkeerd!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-08-17 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:31

@ haike, ik heb inderdaad in het M1 topic gezeten!

Haha wat een mooie verhalen, ik heb ook zon clown :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 00:41

Lange lijnen oefen ik op het strand :D daar worden ze lekker los en sterk van en de duinem voor heuveltraining :) eigenlijk is dat wel echt een super training bedenk ik me nu. Je kweekt er kracht, conditie en balans mee en ondertussen is het fijn voor tussen hun oren.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 06:43

Dat is helemaal ideaal ja! Ik probeer ook bos mee te pakken, maar dan moet ik met de trailer weg. Lukt me vaak maar 1x per maand. Maar de afwisseling is wel heerlijk

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 07:30

Wij oefenden lange lijnen ook op grasdijken :+
Ik reed altijd wel 2x per week buiten, weer of geen weer... en dan maakte het niet zo veel uit of dat, bos, duin of strand was. Uni had dat ook echt nodig om zijn koppie leeg te maken, en de gekkigheid eruit te knallen.
Als ik minder naar buiten ging werd die ook een stuk stouter in de baan :P

Warina was helemaal een apart geval... die was bijna nooit buiten geweest (toen 23 jaar!) toen ik haar ging rijden omdat ze "gevaarlijk" was.
Natuurlijk ben ik weleens met haar aan de ren gegaan buiten, en moest je altijd wel wat opletten... maar heb tot aan haar 29ste heerlijk in het bos kunnen crossen met deze dame.
Sowieso was ze een geval appart... die is tot aan haar dood echt knettergek en heet gebleven met rijden, veel mensen geloofden niet eens hoe oud ze was als ik aan een clinic oid met haar mee deed :D

hier was ze 28 of net 29: Afbeelding

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:58

Hallo Allemaal! Nooit gedacht dat ik hier ooit een reactie zou plaatsen :o maar het lijkt er inmiddels op dat ik (hopelijk in het voorjaar) Z1 mag starten met mijn kasteel Berend :)
Vorig jaar dacht ik nog dat we niet verder zouden komen dan de M1 aangezien we daar enorm in hebben zitten ploeteren maar door het veranderen van het voer is Beer enorm gegroeid (en hij was al zo groot :') ) en gaan we eigenlijk best makkelijk door de M2 heen.
Ik hoop hier tips en trucs te krijgen wanneer het echt zo ver is dat we Z1 gaan starten :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:59

Welkom!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:37

Die heeft t lang volgehouden, gaaf als een paard op die leeftijd nog zo fit is! Dat is bij Berestein toch? Ik heb daar ook ooit nog gestaan...

En welkom mahitri! Grappig hoe voer zoveel verschil kan maken, en fijn natuurlijk!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:10

Ja klopt

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:29

Welkom in dit topic :)

Gister weer wedstrijd gehad, het was alweer een tijdje geleden. Opzich heel blij met mijn merrie, ze was fijn te rijden alleen beetje druk druk druk. Ik reed zelf alleen wat slordig 8)7 Dat heeft me wel wat punten gekost. Voltes die niet rond waren en geen 10 meter, naast de AC binnenkomen enzo; lekker dom.... :roll:
Toch nog een derde en eerste plaats en 199,5 en 204 gereden. Gelukkig hebben we in september weer proef 23 en 24 :D

Anderen nog op wedstrijd geweest?

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:50

Ik denk dat het voor mij ook tijd wordt om me te melden in dit topic :):)
Gisteren voor de 9e keer gestart in het M2 met mijn 7 jarige KWPN ruin Festival (Vivaldi x Gribaldi) en weer 2 winstpunten behaald, wat ons nu M2+9 maakt.. Dit betekent dat als wij in september ons laatste puntje weten te halen, dat wij dit jaar nog Z1 mogen starten :):) Waar wij momenteel vooral tegenaan lopen is het feit dat hij heel veel moeite heeft met dragen... Het ondertreden van het achterbeen is erg moeilijk waardoor wij vaak op ons protocol hebben staan dat hij meer moet gaan dragen. Doordat hij daar zoveel moeite mee heeft, heeft hij ook veel moeite met vooral de travers.
Tijdens training pakken we nu af en toe overgangetjes van galop naar stap mee, ook dit vindt ie nog erg lastig en daar dendert ie vaak ook gewoon door net als de appuyementen. Dus nog flink wat aandachtspuntjes haha

Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:51

Welkom!

Gedragenheid is inderdaad wel belangrijk, zijn ze in het Z ook wel weer wat kritischer op dan in het M. Maar voor sommige paarden blijft dat altijd wat lastig... ligt ook best wel een beetje aan kracht of de bouw. Natuurlijk kan het met goede training, mits het paard verder gezond is, natuurlijk wel verbeteren :j

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:41

@droversrun: Toch nog nette punten gereden! Wat maakt dat je liever proef 23 en 24 hebt?
Ik merk dat Beer de proeven van nu kent, terwijl ik ze nooit train thuis, en dat hij gaat meedenken wat helaas niet altijd het gewenste resultaat heeft.

@cindyy_1993: Gefeliciteerd met je winstpunten! Die gedragenheid blijft inderdaad lastig. En travers vind ik ook nog niet een makkelijke oefening :)

Ik sta voor zondag op de wachtlijst maar hoop toch wel te mogen starten. En anders ga ik in september starten wanneer er weer binnen gestart kan worden. Dat gaat toch even iets makkelijker dan tussen de bordjes.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:47

Welkom!

Ja opzich prima punten hoor maar ben beetje verwend na mn laatste paar wedstrijden haha. Ik heb voornamelijk liever de andere proeven vanwege het feit dat in deze proeven nou net onze slechte punten naar vorenkomen :+ veel travers ipv schouderbinnenwaarts, wissels vanuit contra. Ik scoor in proef 25 en 26 dan wel weer heel lekker op de oneindige uitgestrekte galop die we moeten laten zien haha.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:15

Welkom!

@Droversrun, toch gefeliciteerd met je puntje :) Die uitgestrekte galop is lekker he?! Alleen de eenvoudige wissel daarna vind ik zelf ook nog wel lastig :+

Mijne heeft ook niet de meest voordelige bouw en ik merkte wel dat t in t Z meer opviel doordat de lijnen langer zijn (voornamelijk met uitgestrekte gangen drukte hij dan de laatste meters net het kruis omhoog) maar de tijd nemen om sterkte te maken en veeeeeel schakelen heeft wel geholpen.

Ik hoop over twee weken de ring weer in de kunnen, deze week eerste drafje en galopje weer gemaakt en hij pakt gelukkig heel snel op.

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:41

Mijn paard draagt zich in draf echt al heel mooi, maar ik krijg haar in galop 7 vd 10 keer niet fijn achterop. Verschil met de draf-gedeelte iis dat erg groot. Met name rechtsom begint ze dat veel korter te galopperen. Iemand tips?