[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:57

Welkom welkom :)

Nette punten hoor :)

Vandaag weer getraind maar kwam bijna met tranen in me ogen van duke af. Hij is zo aan t pubberen.. dat ik eigenlijk met me handen in me haar zit.
Ook 2 x gesteigerd en met 4 benen de lucht in en kei en kei hard gaan en zn hoofd in de lucht..
En draaf je eindelijk beetje normaal pakt ie bit vast gallopeerd ie kei hard weg en daarna kan ik weer even normaal rijden.
En we hebben zondag wedstrijd := :(

Shelly21

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:19

Zie mooie punten voorbij komen hier!

Lisa, die kou helpt natuurlijk ook niet mee he... zijn ze nog extra fris. Jullie moeten even door die zure appel heen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:58

VVV, die periode heb ik ook doorgemaakt met mijn jonkie.. zelfs zo erg dat ik er serieus over nadacht hem weg te doen, maar.... Wij zijn er sinds een aantal weken weer helemaal netjes doorheen, en hij doet het super nu.. ik stap nu ook op met een gevoel, zie wel hoe het vandaag gaat, eerder stapte ik op met het idee, word toch weer klote vandaag...

Verder hielp het bij mij om dat misselijke gedrag te negeren, en door te rijden alsof er niks aan de hand was, hoe meer ik erop ging letten, en boos werd hoe erger hij ging doen.

Succes !

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:02

Jaa tijdje geleden kon ik gewoon opstappen zonder dat ie iets deed en nu begint ie weer kei hard te rennen en te doen.. als ie dus als een gek begint te draven probeer ik hem niet in de weg te zitten en idd gewoon doen alsof er niks aan de hand is dus blijf heel licht in me hand en als ik dan volte maak ofiets galloppeerd kei hard weg. En als ik dab morgen ga rijden doet ie normaal en als ik woensdag rijd is het weer een verschikking :(

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:04

Oh jammer zeg.. heeft ie lichamelijk nergens last van dat ie zo weg rent?

Wat zegt je instructrice er van?

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:18

Lichamelijk is er niks. Eenmaal als ie wat moe is is het goed. Me instructrice helpt me goed en houd me echt bezig maar alleen lukt het me niet of doet ie het nog erger :(

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:19

Herkenbaar venivedivici, wij hebben ook vaak zo'n enorme dip. Toch probeer ik wel positief te blijven, want na regen komt zonneschijn. ik weet hoe moeilijk het is, ik heb ook al op het punt gestaan om die van mij in training te zetten of zelfs te verkopen :(:) Toch blijf ik doorzetten, want ik wil niet dat ze terug in de handel komt.

Ik heb er vandaag weer op gereden, had eigenlijk vrij weinig verwacht. De bedoeling was om alleen in stap even wat buiging mee te pakken omdat ze dat moeilijk vindt en omdat de bak nog wat hard en nat was. Uiteindelijk liep ze heel fijn in stap en de buiging ging uiteindelijk erg netjes. We hebben zo goed als geen verzet gehad en ook het opstappen en wegstappen letterlijk niks aan de hand. Normaal loopt ze nog wel minimaal 10 meter met een opgebolde rug van spanning. Nu ging ze direct over in ontspanning bij het wegstappen en kon ik meteen goed beginnen. Toen buigen goed ging besloten om het wijken mee te pakken. Goede oefening omdat ze het moeilijk vindt om het been te accepteren en om te gaan. Daarin ben ik dus even heel streng geweest met mijn been, puur om even de reactie te bevestigen dat ze om gaat voor het been. Ze vindt het ontzettend moeilijk en dan gaat ze gewoon stokstijf stilstaan :') Gelukkig viel het kwartje na een tijdje en konden we best wel netjes wijken. Nog lang niet wat het hoort te zijn, maar dat is nu ook mijn doel niet. Het gaat mij erom dat ze het been accepteert zonder protest en daarvoor opzij gaat. Dat lukte vandaag dus best goed! Ze was ook netjes voorwaarts op de meeste momenten, dus toch maar even aangedraafd. Gewoon zonder verzet of protest een nette ontspannen overgang! Aan het eind zelfs nog even geprobeerd te wijken in draf en hoewel ze dat echt heel moeilijk vindt (want draf = vaak protest, dus om voor het been in draf = wereld vergaat).. Ze deed het toch een paar keer netjes! Ook het halsstrekken er kort bij gepakt en dus echt super goed kunnen trainen!

En dat zonder zadel :D Zit je dan aan je bureau, met spierpijn door je hele benen en kont _O-

Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:29

Lastig vvv, maar niet opgeven,na regen komt idd zonneschijn! Denk dat iedere paardeneigenaar welleens zulke dingen heeft.

Goed bezig GA! Mooi paardje heb je ook, en zonder zadel, dat doe ik je (nog) niet na hoor!

Edit: Xsensibel, had over jouw heen gekeken sorry! Maar wat een aansprekend paard heb je! Fijn dat ze goed vooruit gaat met een nieuwe trainer! Jullie gaan het vast goed doen samen :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:40

Dankje SharonIndezz! Volgende week gaan we naar de zadelmaker, dus hopelijk daarna weer met zadel rijden. Wel goed voor je evenwicht en spieren hoor, zonder zadel :')

Edit: Nog een video van het trailerladen afgelopen weekend!

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:47

GA ze is zoo knap! Kijk soms je vlogs :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:44

SharonIndezz schreef:
Ik rijd in Noord Brabant.

Vandaag weggeweest met mn jonge gup, heel veel indrukken voor hem, eerste keer mee op de trailer, na zn operatie, eerste keer vreemd terrein, dus heel veel voor hem.

Mijn doel was, hem braaf rondsturen en dat is goed gelukt! Mocht wel losrijden in de ring ivm pauze, en leeftijd van mijn paard, super lief!

Hieronder mijn punten.

[ [url=m/W8IZDz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nette punten! Helemaal voor een nieuwe locatie enz.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:55

Gisteren ook op een nieuwe locatie geweest en 3 wp mee naar huis genomen 1e met 208,5 en 2de met 186,5 :D
Super trots op mijn knappe paardje!!

Afbeelding

Afbeelding

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:22

_helga_ schreef:
Gisteren ook op een nieuwe locatie geweest en 3 wp mee naar huis genomen 1e met 208,5 en 2de met 186,5 :D
Super trots op mijn knappe paardje!!

[ [url=m/f751RB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AEOsqo.jpg]Afbeelding[/url] ]

wauw! wat een punten!!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:50

Wow goed Helga!!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:56

Goed bezig allemaal! Jongens met een beetje pech haal ik de 18e tussen de 1 en 5e plek en moet ik een kur rijden in de b :s.. Het is een finale en wil er wel graag aan mee doen. Maar heb dan twee weken de tijd om alles te regelen. Wie rijdt er nou een kur op muziek in de B! En ik ga de 18e wel super hard m'n best doen ivm winstpunten. Stiekem hoop ik dat het fout gaat, zou een hoop gedoe schelen haha..

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:10

Dankjewel allemaal!

Oei een kür in de B is niet makkelijk.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:10

Wauw goede punten zijn er gereden !

En welkom aan de nieuwes, gave paarden :j

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:11

Harvey1 schreef:
Goed bezig allemaal! Jongens met een beetje pech haal ik de 18e tussen de 1 en 5e plek en moet ik een kur rijden in de b :s.. Het is een finale en wil er wel graag aan mee doen. Maar heb dan twee weken de tijd om alles te regelen. Wie rijdt er nou een kur op muziek in de B! En ik ga de 18e wel super hard m'n best doen ivm winstpunten. Stiekem hoop ik dat het fout gaat, zou een hoop gedoe schelen haha..

Je bent toch niet verplicht die kur te rijden of gaan ze anders je eventuele winstpunten ongedaan maken ? :Y)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:00

MonteKarlo schreef:
Harvey1 schreef:

Je bent toch niet verplicht die kur te rijden of gaan ze anders je eventuele winstpunten ongedaan maken ? :Y)

Goeie vraag! Het is een competitie en ik had nooit verwacht daar te komen, nu ben ik er ook nog niet maar het is weeerrrr proef 3 en die kan ik inmiddels dromen. Dus op zich, is er een kans. Maar het is vlakbij dus ik wil die kans ook weer niet aan me voorbij laten gaan. Mocht het uberhaupt zo ver komen hoor, voor hetzelfde geval gaat het hele verhaal niet door:P

Eerst zondag maar weer op wedstrijd, hopelijk wat punten mee naar huis. Gauw de B uit!

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:21

Ik kom me hier ook melden, sinds vorige week in het bezit van een nieuw paard, dus hopelijk vormen we binnenkort een mooie combinatie om te gaan starten. :)

Ghostattack wat een superleuk filmpje! Mijn hond was helemaal in paniek toen je hond begon te blaffen :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:26

Héél voorzichtig kom ik me hier ook melden.
Stiekem is de wens om dit jaar voor het eerst officieel te starten er toch wel.
We reden voorheen af en toe onderlinge wedstrijden maar deden dit weinig door spanning. Dit lijkt nu beter te gaan en we kunnen inmiddels alle oefeningen doen in de ring.
Nu nog even wat meermeters maken op onderlinge wedstrijden op een andere locatie en dat eindelijk dit jaar eens ons officiële debuut maken :D .

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:30

Welkom josien! Welke regio ga je starten? :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:38

Oh sorry vergeten te vermelden! Noord-Brabant (zuidoost).
Met een pony tussen de paarden, wellicht ook interessante informatie haha.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:39

Leuk josien, ook een cob! Hoe oud is die van jou? Ze is al aardig uitgezwaard.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:45

Ladygiroc schreef:
Leuk josien, ook een cob! Hoe oud is die van jou? Ze is al aardig uitgezwaard.

In april wordt ze alweer 11 hoor dus dan mag dat ook onderhand wel haha!