Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mizsz_Kitty schreef:Leonie, alvast succes met je debuut met pup!
Ik ben vandaag weer gestart, eerste proef 1ste met 189 en 2de proef 187.
Heel fijn kunnen inrijden(gelukkig ook in een binnenbak) maar de wedstrijdbaan was best gehorig door de wind
Merrie sprong in eerste proef rechtst verkeerd aan op de volte, tweede proef verkeerd op de korte zijde linksom....
Nu B+9 en 5 maart nu weer wedstrijd. Hoop april dan l1 te kunnen starten.
glenstorm schreef:Mooie punten zie ik weer voorbij komen!
Mijn paard liep vandaag weer een fijn rondje BB. De stress bij hem was echt ongekend laag, dus ik kon heerlijk geconcentreerd mijn rondje rijden zonder de hele tijd van links naar rechts en omhoog te stuiteren
In maart mag hij eens een rondje B lopen, ben benieuwd.
1e parcours 2 weigeringen omdat we niet uitkwamen op de sprong. 2e Parcours een weigering omdat we niet uitkwamen en toen lag ik er heel dom naast, nam de plant en de halve hindernis mee maar heb me wonderbaarlijk genoeg geen pijn gedaan.
Oh ja, op die ene hindernis een weigering (weer) omdat ik nu toch even twijfelde.
Je handen komen echt wel goed, ik hou mijn handen ook niet super stil maar het gaat wel elke keer beter. Als je zo'n tijd je eigen manier van rijden hebt ontwikkeld, en je moet het nu anders doen, is het ook lastig om aangeleerd gedrag te veranderen. Maar ik weet zeker dat het wel goed komt! Bij wie les je als ik vragen mag?
Maar heb nu 2 keer een heel goed gevoel over mijn BB rondje gehad, dat ik achteraf dacht dat B ook prima gekund had.. Dus dat gaan we 12 maart maar eens proberen.
Eerst zondag nog een rondje BB in Bunschoten, dat is voor mij al een issue. Laatste keer dat ik daar een rondje BB sprong vond ik het gigantisch hoog staan. En toen ze B gingen starten dacht ik dat het L was..
Balen van je val, wel heel fijn dat je nog verder mocht springen en het goed hebt af kunnen sluiten! Nann__ schreef:Leane, ik denk dat als je vaker op concours gaat ze ook meer in het ritme komt en dat jullie dan met sprongen vooruit gaan.Balen van je val, wel heel fijn dat je nog verder mocht springen en het goed hebt af kunnen sluiten!

Shelly21 schreef:Jammer van je val, maar fijn dat de rest wel goed ging.
BB is hier ook iedere keer verschillend of je je rondje mag afmaken na een al. Meestal niet.
Dacht dat vanaf 1 april erbij moet staan of het BB80 of BB90 is. Dat het dan verplicht is om erbij te zetten welke hoogte ze gaan bouwen.
Euforie schreef:Ik vind het toch maar knap van iedereen hoor. Winst of niet. Je doet het maar wel even, met dier van een paar honderd kilo en een eigen karakter! Dat wil ik maar even meegeven aan jullie allemaal! Hoe meer ze gewend raken, hoe meer je aan de verfijning kan werken en je sprongen vooruit zult maken. Bij deze dus even een pluim voor iedereen! Keep up the good work!![]()
![]()
![]()
Zelf heb ik 13maart mijn L1 debuut.
Super spannend. Maar heb er ook veel zin in!

Maar wat jij zegt, als ik op het paard zit dan denk ik niet oh die sprong is zo hoog, dan denk ik we gaan ervoor! En na 1 denk ik hop naar sprong 2 haha. En hoor Lammert in me achterhoofd dat ik moet blijven zitten haha. Nann__ schreef:Haha geeft niet hoor.
En ervaring opdoen is toch waar het om gaat. Ik ben ook nog heel groen qua parcoursen. De laatste keer dat ik een parcours hebt gesprongen voor Otto kan wel 5 jaar geleden zijn. Met Cure kwamen we op concours nooit verder dan sprong 1..
Ik vind B ook echt nog wel spannend. BB ook trouwensMaar wat jij zegt, als ik op het paard zit dan denk ik niet oh die sprong is zo hoog, dan denk ik we gaan ervoor! En na 1 denk ik hop naar sprong 2 haha. En hoor Lammert in me achterhoofd dat ik moet blijven zitten haha.
Ik ga nog wel even kijken of er ergens een oefen rondje is of BB voor de 12e. Weet niet hoe jou agenda is 12 maart, maar Woudenberg is niet ver en een hele fijne locatie om te starten!
SusanH schreef:Heb ook een aantal keer BB gestart, en kom ook regelmatig op springwedstrijden. Ik heb nog niet eerder meegemaakt in de BB dat ruiters na een val door mogen rijden. Zal na 1 april zeker niet meer mogen, omdat het dan een officiele klasse wordt. Maar het is wel fijn als je je rondje af kan maken en goed af kan sluiten.
Nann_: ik les bij ons op stal, op dit moment alleen dressuurles, om de week.
Euforie: dat gevoel heb ik ook wel hoor, dat het met meer kilometers maken goed komt.
Wil ook wat vaker in een bak met lettertjes oefenen. Die mogelijkheid hebben we op stal niet, of we moeten zelf in de grote buitenbak een baan uitzetten met losse bakletters erbij.
Hoop dit niet snel nog een keer te doen haha! 

alles wat hij ziet is interessant en moet hij vastpakken