[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:22

Leonie, alvast succes met je debuut met pup!

Ik ben vandaag weer gestart, eerste proef 1ste met 189 en 2de proef 187.
Heel fijn kunnen inrijden(gelukkig ook in een binnenbak) maar de wedstrijdbaan was best gehorig door de wind
Merrie sprong in eerste proef rechtst verkeerd aan op de volte, tweede proef verkeerd op de korte zijde linksom....
Nu B+9 en 5 maart nu weer wedstrijd. Hoop april dan l1 te kunnen starten.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:43

Mooie punten +:)+

Shelly21

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:14

Gefeliciteerd met de punten weer allemaal. 9 maart pakken wij nog een keer impuls mee bij mijn eigen vereniging. En bb springen. Daarna toch voor het echt.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:18

Gefeliciteerd met de punten allemaal!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:26

Mooie punten zie ik weer voorbij komen!

Mijn paard liep vandaag weer een fijn rondje BB. De stress bij hem was echt ongekend laag, dus ik kon heerlijk geconcentreerd mijn rondje rijden zonder de hele tijd van links naar rechts en omhoog te stuiteren :)

In maart mag hij eens een rondje B lopen, ben benieuwd.

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:15

Nette punten ook.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:07

Mizsz_Kitty schreef:
Leonie, alvast succes met je debuut met pup!

Ik ben vandaag weer gestart, eerste proef 1ste met 189 en 2de proef 187.
Heel fijn kunnen inrijden(gelukkig ook in een binnenbak) maar de wedstrijdbaan was best gehorig door de wind
Merrie sprong in eerste proef rechtst verkeerd aan op de volte, tweede proef verkeerd op de korte zijde linksom....
Nu B+9 en 5 maart nu weer wedstrijd. Hoop april dan l1 te kunnen starten.

Gefeliciteerd nette punten!

glenstorm schreef:
Mooie punten zie ik weer voorbij komen!

Mijn paard liep vandaag weer een fijn rondje BB. De stress bij hem was echt ongekend laag, dus ik kon heerlijk geconcentreerd mijn rondje rijden zonder de hele tijd van links naar rechts en omhoog te stuiteren :)

In maart mag hij eens een rondje B lopen, ben benieuwd.

Wat fijn! :j

Ik ben afgelopen zaterdag ook 2 rondjes BB springen gestart.
Ging nog niet helemaal zoals het moet maar ben niet ontevreden, had je een maand geleden tegen mij gezegd dat ik dit ging doen had ik je vierkant uitgelachen. :')
Gingen we vorige week te langzaam in het 1e parcours, hadden we dit keer een iets te hoog tempo. :o 1e parcours 2 weigeringen omdat we niet uitkwamen op de sprong. 2e Parcours een weigering omdat we niet uitkwamen en toen lag ik er heel dom naast, nam de plant en de halve hindernis mee maar heb me wonderbaarlijk genoeg geen pijn gedaan. :+
Lag ook niet helemaal, viel half op een been, kon me met een hand opvangen, stond meteen weer op, Gibbie stond rustig langs de bakrand te wachten, ben opgestapt en heb het parcours verder uitgereden. :+ Oh ja, op die ene hindernis een weigering (weer) omdat ik nu toch even twijfelde.

Maar al met al tevreden! :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:59

Werd je niet uitgebeld dan? Gelukkig geen pijn gedaan...

Mizsz_Kitty: nette punten hoor!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:18

Nee in de BB niet.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:31

Susan, toch weer een puntje erbij. ;) Je handen komen echt wel goed, ik hou mijn handen ook niet super stil maar het gaat wel elke keer beter. Als je zo'n tijd je eigen manier van rijden hebt ontwikkeld, en je moet het nu anders doen, is het ook lastig om aangeleerd gedrag te veranderen. Maar ik weet zeker dat het wel goed komt! Bij wie les je als ik vragen mag? :)

Wil94, fijn dat je les zo goed ging! Startte je eerder geen 2 proeven?

Leonie, spannend maar vooral leuk!

Mizsz_Kitty, nette punten! En gefeliciteerd met je eerste plaats! Balen van de 'foutjes'.. Ga je gelijk L1 starten of wacht je tot de nieuwe proeven?

Renske, fijn dat je paard niet zoveel last had van stress! Wij gaan ook proberen een rondje B te starten in maart. Mijn paard kan het makkelijk, maar ik vind B best wel hoog. := Maar heb nu 2 keer een heel goed gevoel over mijn BB rondje gehad, dat ik achteraf dacht dat B ook prima gekund had.. Dus dat gaan we 12 maart maar eens proberen. :D Eerst zondag nog een rondje BB in Bunschoten, dat is voor mij al een issue. Laatste keer dat ik daar een rondje BB sprong vond ik het gigantisch hoog staan. En toen ze B gingen starten dacht ik dat het L was..

Leane, ik denk dat als je vaker op concours gaat ze ook meer in het ritme komt en dat jullie dan met sprongen vooruit gaan. :j Balen van je val, wel heel fijn dat je nog verder mocht springen en het goed hebt af kunnen sluiten!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:54

Nann, hopelijk valt de hoogte dan mee....blijf het apart vinden dat er soms zoveel verschil zit tussen de hoogtes op concours.

Ik ga met de nieuwe proeven l starten. Weet ook nog niet wanneer.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:04

Nann__ schreef:
Leane, ik denk dat als je vaker op concours gaat ze ook meer in het ritme komt en dat jullie dan met sprongen vooruit gaan. :j Balen van je val, wel heel fijn dat je nog verder mocht springen en het goed hebt af kunnen sluiten!

Zie net ook je berichtje op Facebook. :') :o

Ja dat is het ook zeker! En daarbij dat ik in parcoursen net zoveel ervaring heb als Gibbie, dus als 2 groentjes in het parcours moeten we elkaar helpen haha!
Vond de val wel jammer, maar ze deed echt weer haar best was ook echt geen rottigheid, we kwamen gewoon niet uit.

Vind het wel heel erg leuk om te doen, had verwacht dat ik het heel eng zou vinden want als ik parcours loop denk ik; Help! Hoe ga ik dit onthouden en het is al best hoog! _O-
En dan zit ik op het paard en dan gaat dat gewoon. :j
Iemand vroeg al waarom ik niet ook een rondje B had ingeschreven want qua hoogte redden we dat makkelijk, maar vind het zelf fijn om even zo een klein beetje ervaring op te doen.

Hopelijk valt de hoogte mee in Bunschoten! Zitten er geen maximale hoogtes aan? BB is toch 80 of 90 cm en B 100 cm?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:06

Jammer van je val, maar fijn dat de rest wel goed ging.
BB is hier ook iedere keer verschillend of je je rondje mag afmaken na een al. Meestal niet.
Dacht dat vanaf 1 april erbij moet staan of het BB80 of BB90 is. Dat het dan verplicht is om erbij te zetten welke hoogte ze gaan bouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:07

Ik vind het toch maar knap van iedereen hoor. Winst of niet. Je doet het maar wel even, met dier van een paar honderd kilo en een eigen karakter! Dat wil ik maar even meegeven aan jullie allemaal! Hoe meer ze gewend raken, hoe meer je aan de verfijning kan werken en je sprongen vooruit zult maken. Bij deze dus even een pluim voor iedereen! Keep up the good work! +:)+ +:)+ +:)+

Zelf heb ik 13maart mijn L1 debuut.
Super spannend. Maar heb er ook veel zin in! :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:09

Shelly21 schreef:
Jammer van je val, maar fijn dat de rest wel goed ging.
BB is hier ook iedere keer verschillend of je je rondje mag afmaken na een al. Meestal niet.
Dacht dat vanaf 1 april erbij moet staan of het BB80 of BB90 is. Dat het dan verplicht is om erbij te zetten welke hoogte ze gaan bouwen.

Ah oké! Er was ook geen jury aanwezig, alleen de parcoursbouwers in het parcours en mocht gewoon doorrijden. Vond dat wel erg fijn, niet alleen voor mezelf maar zeker voor Gibbie. :j

Euforie schreef:
Ik vind het toch maar knap van iedereen hoor. Winst of niet. Je doet het maar wel even, met dier van een paar honderd kilo en een eigen karakter! Dat wil ik maar even meegeven aan jullie allemaal! Hoe meer ze gewend raken, hoe meer je aan de verfijning kan werken en je sprongen vooruit zult maken. Bij deze dus even een pluim voor iedereen! Keep up the good work! +:)+ +:)+ +:)+

Zelf heb ik 13maart mijn L1 debuut.
Super spannend. Maar heb er ook veel zin in! :D

Spannend! :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:10

Haha geeft niet hoor. :P

En ervaring opdoen is toch waar het om gaat. Ik ben ook nog heel groen qua parcoursen. De laatste keer dat ik een parcours hebt gesprongen voor Otto kan wel 5 jaar geleden zijn. Met Cure kwamen we op concours nooit verder dan sprong 1..
Ik vind B ook echt nog wel spannend. BB ook trouwens :') Maar wat jij zegt, als ik op het paard zit dan denk ik niet oh die sprong is zo hoog, dan denk ik we gaan ervoor! En na 1 denk ik hop naar sprong 2 haha. En hoor Lammert in me achterhoofd dat ik moet blijven zitten haha.
Ik ga nog wel even kijken of er ergens een oefen rondje is of BB voor de 12e. Weet niet hoe jou agenda is 12 maart, maar Woudenberg is niet ver en een hele fijne locatie om te starten!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:30

Heb ook een aantal keer BB gestart, en kom ook regelmatig op springwedstrijden. Ik heb nog niet eerder meegemaakt in de BB dat ruiters na een val door mogen rijden. Zal na 1 april zeker niet meer mogen, omdat het dan een officiele klasse wordt. Maar het is wel fijn als je je rondje af kan maken en goed af kan sluiten.

Nann_: ik les bij ons op stal, op dit moment alleen dressuurles, om de week.

Euforie: dat gevoel heb ik ook wel hoor, dat het met meer kilometers maken goed komt.

Wil ook wat vaker in een bak met lettertjes oefenen. Die mogelijkheid hebben we op stal niet, of we moeten zelf in de grote buitenbak een baan uitzetten met losse bakletters erbij.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:37

Nann__ schreef:
Wil94, fijn dat je les zo goed ging! Startte je eerder geen 2 proeven?

Nee, eerst maar 1 proef gestart. Eerst maar even in het wedstrijd ritme komen. Merk aan haar dat we nu kunnen uitbouwen naar twee proeven.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:41

Nann__ schreef:
Haha geeft niet hoor. :P

En ervaring opdoen is toch waar het om gaat. Ik ben ook nog heel groen qua parcoursen. De laatste keer dat ik een parcours hebt gesprongen voor Otto kan wel 5 jaar geleden zijn. Met Cure kwamen we op concours nooit verder dan sprong 1..
Ik vind B ook echt nog wel spannend. BB ook trouwens :') Maar wat jij zegt, als ik op het paard zit dan denk ik niet oh die sprong is zo hoog, dan denk ik we gaan ervoor! En na 1 denk ik hop naar sprong 2 haha. En hoor Lammert in me achterhoofd dat ik moet blijven zitten haha.
Ik ga nog wel even kijken of er ergens een oefen rondje is of BB voor de 12e. Weet niet hoe jou agenda is 12 maart, maar Woudenberg is niet ver en een hele fijne locatie om te starten!

Ik zit een beetje met vervoer, ben nu (nog) afhankelijk van andermans auto. Misschien dat ik die van mijn vader mee kan nemen. :j

SusanH schreef:
Heb ook een aantal keer BB gestart, en kom ook regelmatig op springwedstrijden. Ik heb nog niet eerder meegemaakt in de BB dat ruiters na een val door mogen rijden. Zal na 1 april zeker niet meer mogen, omdat het dan een officiele klasse wordt. Maar het is wel fijn als je je rondje af kan maken en goed af kan sluiten.

Nann_: ik les bij ons op stal, op dit moment alleen dressuurles, om de week.

Euforie: dat gevoel heb ik ook wel hoor, dat het met meer kilometers maken goed komt.

Wil ook wat vaker in een bak met lettertjes oefenen. Die mogelijkheid hebben we op stal niet, of we moeten zelf in de grote buitenbak een baan uitzetten met losse bakletters erbij.

Ik had nog niet eerder BB gestart dus had geen idee hoe en/of wat maar heb mazzel gehad zo te lezen. :j Hoop dit niet snel nog een keer te doen haha!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:38

Wilde ze eigenlijk van de week al plaatsen maar YT werkte niet mee :+

Niet stilgezeten dus met Joey de afgelopen week. Doen nu minimaal 1x per week longeren, hij moet echt leren om lager te gaan lopen ipv zo opgekropt.

Hier een foto van toen ik hem net had :
Afbeelding

En hier twee filmpjes van t longeren. Ze zijn wat donker, maar voor het idee :+

Hij moet dus veeeeel meer gaan zakken. Doet hij sommige stukken wel al, maar dan ziet hij weer iets en gaat t hoofdje weer omhoog. het is een beetje een druifje :(:) alles wat hij ziet is interessant en moet hij vastpakken :Y)

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:20

Zondag weer eens een wedstrijdje gestart voor mijn gevoel ging het wel lekker echter toch nog impuls verlies. Eerste proef 172 en tweede proef 180. Teller staat nu dus alweer op B+5!

Nu weer even verder trainen en aanvoelen dat ik hem actief blijf rijden.

En nog even een leuke foto's van zondag:
Afbeelding

(hij loopt hier iets te diep, maar ik heb het gehele filmpje gezien en dit was verder in de proef niet het geval)

Afbeelding

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:48

Gefeliciteerd!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:52

Ik heb me vandaag officieel ingeschreven bij de vereniging *\o/*
Kan maar alvast gedaan zijn :')

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:22

Allemaal gefeliciteerd met de mooie punten op wedstrijd afgelopen weekend :)

Hoeveel winstpunten hebben jullie nu? ( degene die afgestart zijn dan he).

En hoe vaak hebben jullie les? (Privé of vereniging?)

Ben even nieuwsgierig hoor!!

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:27

Leuk TCA, ben ik ook wel benieuwd naar!

Ik ben nu een keer gestart, heb toen twee proeven gereden en in iedere proef 1 wp. Ik heb nu dus 2 winstpunten. Ik heb mijn paard nu 1,5 maand dus ben nog een beetje aan het zoeken naar wanneer en hoevaak ik precies les wil. Wij hebben om de week op donderdag verenigingsles (nu 1x gehad). De week dat ik dan geen verenigingsles heb krijg ik privé les (nu vooral op het rechtrichten, dat is heel erg nodig namelijk).