[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:11

Uhm dát is vrouwenlogica... Mannen-logica is: als ik het niet zie is het er niet. :')
Weet je wat dan suf is, hij heeft zelf de grootste rotbokken gereden.. Maar Sam die druk doet dat is gevaarlijk. _O-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:15

Ayasha schreef:
Juist! Dat is zijn huidige redenering. _O-

Kunnen jullie startgeld niet terug krijgen met DA verklaring?

Het ene is mijn eigen vereniging, hoop dat die aardig zijn :D (anders zijn het stel horken).
Weet dat ze anderen wel eens gematst hebben als die niet konden starten, zou het dus raar vinden als ik wel moest betalen...
De andere is de vereniging waar ik ook regelmatig start en vroeger gestaan heb,
die zijn vaak ook heel coulant.
Menwedstrijd is ook heel vriendelijk secretariaat en die weten dat ik zelfs voor deze wedstrijd startpas heb aangevraagd en vorige maand heb ik daar HC gestart, dus die matsen me denk ik ook wel.

Kortom er is nog hoop op het niet betalen van 50 euro voor de kat zijn viool.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:16

Ik duim mee!

De wedstrijden die ik nu mee rijd zijn ter plekke betalen..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:19

Deze ook, moet zaterdag ochtend eerst nog ringmeesteren (verplicht vrijwillig) dus ben toch op die wedstrijd.
Heb ze net alle 3 gemaild en netjes gevraagd of ik ze iets verschuldigd ben.
Ze weten ook alle 3 wel dat ik echt wel kom rijden als ie goed zou zijn.
Maar nu niet goed en dit weekeind wedstrijd gaat hem uiteraard niet worden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 08:43

Startgeld moet idd altijd betaald worden tenzij de vereniging coulant is.
Heb al wel eens 2 paarden moeten afmelden voor een vierdaagse wedstrijd.... 160 Euro door de gootsteen zeg...

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:47

Urielle schreef:
Startgeld moet idd altijd betaald worden tenzij de vereniging coulant is.
Heb al wel eens 2 paarden moeten afmelden voor een vierdaagse wedstrijd.... 160 Euro door de gootsteen zeg...

jeetje... echt... das echt :x

kreeg je ook niet een soort korting dan omdat je zoveel zou starten? Dat ze een bepaald bedrag ervoor vragen snap ik, maar waarschijnlijk zijn er ook anderen op jou plekje gestart.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:30

Nope.... en de KNHS steunt de verenigingen hoor, ook bij twijfelgevallen.
(in een ander geval zat ik met hetzelfde, ik had in de winter al opgegeven voor een zomerwedstrijd. Nou bleek de datum maanden na mijn inschrijving verzet te zijn, waar ik dus pas later achter kwam (omdat iemand het me zei). De wedstrijd was verzet van derde week augustus naar tweede week van juli. Omdat ik het dus gewoon zonde vond van het geld heb ik me 4 weken na mijn bevalling dus op mijn knollen gehesen en ben gaan rijden...
Idem met een wedstrijd die op zaterdag of zondag verreden zou worden, moest ik ineens op vrijdagmiddag :? Heb toen startgeld moeten betalen, met protesteren schiet je niks op.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:48

Tjee zeg, daar ben je dan mooi klaar mee.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:15

Ja, soms vind ik dat inderdaad een belachelijke regel! Er moet natuurlijk op een manier voorkomen worden dat er te laat nog wordt afgemeld, maar onder sommige omstandigheden zou de vereniging je toch tegemoet moeten kunnen komen. Hopen dat ze je willen matsen Sjolvir.

Heb vandaag les gehad met poown.. Niet een alledaagse les, maar een soort van schriktraining als voorbereiding op de oefendressuur van Zaterdag. M'n instructrice heeft allerlei enge dingen in de bak gegooid en gelegd en dan eens gezocht naar DE manier om hem door z'n angst heen te rijden voordat hij blokkeert. Ging erg goed en ik moet veel sneller en handiger zijn. Streng op het juiste moment en ook ontspannen op het juiste moment.

Shanna, ook oefendressuur Zaterdag zie ik, leuk! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:31

Wat Urielle zegt, is soms echt balen.
Heb van beide verenigingen mail terug, ik had gevraagd het te laten weten als ik nog moest betalen.
Echter beiden wensten mijn paard beterschap, stond niets over het toch voldoen van het startgeld, dus denk dat ze me matsen, pffffttttt!
Menwedstrijd heb ik nog niets van gehoord.

Lisannee, soort schriktraining is altijd handig!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:49

Sterkte, balen van de kreupelheid!!! Zou fijn zijn als ze je matsen, zonde van het geld :(

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:39

Sjolvir schreef:
Heb van beide verenigingen mail terug, ik had gevraagd het te laten weten als ik nog moest betalen.
Echter beiden wensten mijn paard beterschap, stond niets over het toch voldoen van het startgeld, dus denk dat ze me matsen, pffffttttt!

....drié wedstrijden in één weekend gepland: vind je dat niet een beetje erg veel?? Ik zou er nooit voor kiezen met Luca.

Ik snap dat mensen moeite hebben met het toch moeten betalen (en in Urielle's geval ben ik dat totaal eens). Maar aan de andere kant: verenigingen hebben het al niet makkelijk met een teruglopend ledental en zij maken kosten voor zo'n dag. Bij onze vereniging: afdracht KNHS, huren van de accommodatie, vergoeding juryleden (+ eten en drinken). Prijzengeld etc. Als iedereen dan zonder te betalen zou mogen afzeggen, komen ze er nooit mee uit. Eigenlijk vind ik het wel terecht dan en jaaaa, met 3 wedstrijden zou het dan wat veel zijn, maar hoe vaak komt dat voor zoveel in één weekend?? Dan heb ik het niet over meerdaagse concoursen, even voor de duidelijkheid....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:42

Maar het was tot vorig jaar wel altijd gewoon opgevuld met de ruiters van de reservelijst natuurlijk. Dus het startgeld kwam er toch wel.
Het is bij ons iig pas vanaf dit jaar met de prijsverhogingen dat steeds meer mensen zelfs pas een week op voorhand gaan inschrijven, juist om te vermijden dat ze geld kwijt zijn voor niks, en ook dat er steeds minder ruiters inschrijven.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:58

Netje schreef:
Sjolvir schreef:

....drié wedstrijden in één weekend gepland: vind je dat niet een beetje erg veel?? Ik zou er nooit voor kiezen met Luca.

Ik snap dat mensen moeite hebben met het toch moeten betalen (en in Urielle's geval ben ik dat totaal eens). Maar aan de andere kant: verenigingen hebben het al niet makkelijk met een teruglopend ledental en zij maken kosten voor zo'n dag. Bij onze vereniging: afdracht KNHS, huren van de accommodatie, vergoeding juryleden (+ eten en drinken). Prijzengeld etc. Als iedereen dan zonder te betalen zou mogen afzeggen, komen ze er nooit mee uit. Eigenlijk vind ik het wel terecht dan en jaaaa, met 3 wedstrijden zou het dan wat veel zijn, maar hoe vaak komt dat voor zoveel in één weekend?? Dan heb ik het niet over meerdaagse concoursen, even voor de duidelijkheid....

Nee, dat kan niet 3 in 1 weekeind :D.
Dit weekeind thuis wedstrijd (kan anders toch niet rijden doe dan doorgaans maar gewoon mee, wedstrijd duurt hele dag, dus bak bezet) en dag later 5 km verderop. (zitten bijna altijd in hetzelfde weekeind en gezien de dieselprijzen hou ik het op zo dicht mogelijk bij huis)
Die van mij loopt overigens uit beter dan thuis, gemakszucht dit dat ik zaterdags ook start.

Die andere is 1 mendressuur proef een week later (dus 10 euro)
En dan zijn we er ook weer klaar mee voor een maand.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:07

lisannee93 schreef:
Shanna, ook oefendressuur Zaterdag zie ik, leuk! :)

Nee ik heb afgemeld. Moet werken en sowieso rijd ik sinds 2 weken niet meer. Last van een blessure waar ik al een half jaar mee kamp. Dus helaas voor mij een stapje terug...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:10

Annash, beterschap. Balen dat je nu ook niet meer kunt rijden.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:13

Citaat:
Netje schreef:

Nee, dat kan niet 3 in 1 weekeind :D.
Dit weekeind thuis wedstrijd (kan anders toch niet rijden doe dan doorgaans maar gewoon mee, wedstrijd duurt hele dag, dus bak bezet) en dag later 5 km verderop. (zitten bijna altijd in hetzelfde weekeind en gezien de dieselprijzen hou ik het op zo dicht mogelijk bij huis)
Die van mij loopt overigens uit beter dan thuis, gemakszucht dit dat ik zaterdags ook start.

Die andere is 1 mendressuur proef een week later (dus 10 euro)
En dan zijn we er ook weer klaar mee voor een maand.

Ahhhh, dacht al :D Maar afzeggen voor de menwedstrijd is dan toch nog wel ruim op tijd? Hier is het altijd als je meer dan een week van tevoren afzegt dan hoef je niks te betalen. Maar wij hebben ook een keer afgezegd omdat het heel hard stormde: dan heb ik die 16 of 18 euro wel over voor het feit dat mijn pownie + vrachtwagentje heel blijven :o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:26

Sluitingstermijn is meestal 14 dagen voor de wedstrijd, dus menwedstrijd zit ik ook al na de sluitingstermijn. (nou zijn ze daar meestal ook heel lief)
Erge is dat ik me vorige week vrijdag of zo pas heb opgegeven voor dit weekeinde, lekker handig...

Reden dat ik dus bv bij deze start is dat ze als je niet kan (met goede reden) ook niet al te vervelend zijn en daarom had ik ook keurig gisteren avond toen ik het wist het meteen door gemaild en heb ik niet gewacht tot het laatste moment.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:53

Zo ik moest even eeb paar pagina's bijlezen, op onderstaande wou ij nog even reageren

Pepper2010 schreef:
Dit weekend de eerste dressuur wedstrijd met mijn tinker. Ik heb altijd gesprongen met mijn andere paard. dus ik vind het nu wel spannend om met mijn tinker tussen de paarden te rijden in een jurysport. ik hoor allemaal verhalen dat je met een tinker (of andere koudbloeden of zelfs pony`s) nergens kunt komen tussen de paarden. Ik heb haar juist gekocht om lekker op te vallen. En dat ze niet zo`n zeikerd is als mijn andere die altijd alle kante op vliegt behalve de goeie. Ik hoef toch niet de volgende anky te worden dus als ik al tot het M kom ben ik dik tevreden. Gelukkig stelde dit forum me weer gerust. dat ik me gewoon moet focussen en met plezier van de dag moet genieten. Een lekker uitstapje met pony.

Die mensen die dat roepen zijn 9 van de 10 keer toch echt degenen die gewoon niet winstwaardig rijden :o klinkt hard maar zo is het wel.
Ik rijd met mijn 5 jarige tinker nu L2 en heb nog niet 1X gekke punten/beoordeling gehad omdat ik met een tinker start.
En de fanatieke dressuurruiters met tinker om mij heen hoor ik er ook zelden over. Je kan een keer een jury treffen die ze niets vind, maar ik heb dua nog nooit meegemaakt dat ik afgerekend werd met mijn tinker.

Kwestie vam realistisch zijn. Hij gooit er geen 9s middendraf uit om maar wat te zeggen. Als ik een 7 rijd daarvoor heb ik écht een hele goede middendraf eruit geperet :') die korte pootjes maken het toch wat lastiger.

Ik heb vanavond weer wedstrijd gehad en 185 en 182 gereden :)
L2+4 staat de teller nu op :D

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:08

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:50

Beterschap Annash, en Sjolvir: hoe is het inmiddels met je paardje?
cp112: gefeliciteerd met je punten!

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:00

Hoop gelezen, hopelijk vergeet ik niemand ;)

Wat een gave B pony kwam er hier voorbij!

Gefeliciteerd met de resultaten van Luca! Heb je toevallig al wedstrijd foto's?

Beterschap Shanna.... hopelijk kom je er snel weer bovenop.

Focussed; mooie foto's! Commentaar wat je in je topic hebt gekregen kan je zeker wat mee. Echt een gave arabier heb je onder je kont :P

Sjolvir; balen van je blessure. Hopelijk valt het mee en fijn dat de vereniging je wil matsen.

Ayasha; goed opgelost! Sam klinkt inderdaad niet als de makkelijkste pony. Door mijn 4-jarige leer ik nu ook zeeeer geduldig te zijn maar het resultaat loont gelukkig :)

Ik rijd trouwens met D en E pony's wedstrijd. Volgend jaar heb ik er een E dressuurruin bij, morgen is de castratie :(

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:05

Ik meld mij ook even.
Volgend jaar hopen we met Spirit te gaan starten. Hij is van mij maar zelf ben ik zowel in de breedte als lengte wat groot en daarom laat ik hem uitbrengen door een vriendin.
Een andere vriendin rijdt hem nu af en toe, zie dit topic.
[RIJ-ITP] That's the Spirit! Knappe bonte pony aan t werk

Afbeelding

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:08

Super gereden iedereen weer en CP112: Je hebt helemaal gelijk, vandaar dat ik met de training vaak foto's en filmpjes maak! Daar leer ik vaak het meeste van :j!

Beterschap Annash, eerst aan jezelf denken, dan aan de rest!

Moeilijk van het startgeld erg zonde vind ik als je om een echt goede reden, toch nog moet gaan betalen..
Ik moest ook eens om 12 uur s' avonds de eerste proef starten en om half 1 de tweede proef en heb mij toen afgemeld.. Ik moest wel betalen, maar vind het echt geen normale tijd voor een normale amateur wedstrijd :j!

Paroeska: Wat leuk, wat voor ruin (hengst :P) krijg je erbij?

Welkom Jury! Wat een leuk bontje :D

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:15

Knetterhard; we hebben dit weekend onze zelfgefokte 3,5 jarige AV hengst naar huis gehaald. Hij is ontzettend lief, maar teveel hengst en hebben besloten om hem morgen te castreren. Ik heb het er heel moeilijk mee maar gun hem een sociaal leven. Hij heeft een dikke speknek dus die uitstraling gaat hij gelukkig houden :D

Jury; leuke pony! Dat gaat zeker goed komen zo te zien :)