[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:14

Ik vond deze zo vreselijk kort op elkaar ik kreeg er maar geen rust in, mijn ruin is ook nog groot dus was helemaal lastig. Maar zadel is ook net aangepast wellicht dat hij weer extra moet wennen, want hij ging als een speer :=

Echo is in de moederlijn ook spring gefokt dat zie ik graag in dressuur paarden krijgen ze een sterk achterbeen van en goede galop.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:41

Grappig hoe iedereen het weer anders ervaart ;) Wij hadden in die andere proeven juist meer error en spannings stukjes Ik heb de 23e weer wedstrijd, die stond nog even op losse schroeven afgelopen weken, maar na vandaag heb ik weer vertrouwen in. Dan voor het eerst andere proeven, ben natuurlijk nog maar 1x L2 gestart, dat was vorige jaar met de andere proeven, binnenkort ook maar eens oefenen!

Ik ben ook helemaal blij met m'n springgefokte, wanneer ze lekker in haar lijf zit heeft ze een super galop, en ze kan heel makkelijk schakelen. Paard heeft alsnog meer potentie dan degene die bovenop d'r zit, ook voor de dressuur :D en dan moeten we het helemaal maar niet hebben over het springen

Seven

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:01

Ik hoop dat ik in de volgende 2 wedstrijden de L 1 uit ben dan hard trainen voor de l2

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:36

Seven schreef:
Mooie zwarte :j

Die verwisselbare voorboom is ideaal ben voor m'n merrie opzoek naar zoiets voor de dracht etc

Nou mijn proeven zitten er op, wat heb ik slecht gereden echt gewoon vreselijk. Niet aan het bit, race kees, echt geen controle, ik verstond mijn geweldige voorlezer niet etc etc pffff
Vreselijk verbaasd dat ik toch 2 winstpunten had met 180 en 189 punten :=

Dankjewel ! :)

Ben blij dat je nog 2 wp hebt en hier heb je ook weer van geleerd ! als ik jou was zou ik de proeven uit me hoofd leren , als je eens iets niet hoort of diegene leest verkeerd dan ga jij nog altijd de goede kant op !

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:40

fleur_yen schreef:
Balen dat je nog niet mag rijden, maar wellicht is het inderdaad verstandiger om te wachten tot het volledig genezen is voordat je meer kapot maakt en je nog verder van huis bent := Maar ik snap dat het rot is om te moeten toekijken. Fijn dat het goed ging met je instructrice erop. En verstandig een osteopaat dan inderdaad Anne :j Klinkt alsof ze wel duidelijk laat merken dat ze er moeite mee heeft, en zo'n heftige reactie op een relatief simpele oefening zou dan niet helemaal horen. Al ken ik je paard natuurlijk niet, behalve uit je verhalen.

Marjolein is dat Echo uit je profiel die drachtig is? Wat een gave merrie zeg :9 Ik ben erg blij met m'n kent & masters, mooi breed kussenkanaal en een vrij groot kussenoppervlak, en die verwisselbare boom is ideaal. Vind het ook een lekker zacht zadel om op te zitten. Geen vergelijking met wintec.
Balen van je proeven, maar alsnog nette punten dan, als je fijne proeven rijdt kun je enorme scores rijden :D
Bedoelde je van mijn les en instructrice trouwens? ;)

Hoi MistimaBo, wat een leuk paard heb je! Grappig dat jij dit topic zo lang geleden bent begonnen, je hebt dus zeker niet stil gezeten in de tussentijd :D

Dankjewel , ik ben ook heel erg blij met haar en ben benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen :o
Ja klopt dit topic is zeker al een paar jaar oud en ik vindt het heel erg leuk om te zien dat mensen nog heel actief hierin zijn :D !! hopelijk blijft dit ook zo. Nee klopt , ik heb het heel erg druk natuurlijk met mijn eigen paarden maar ook met andermans paarden en ik zit in het 2de jaar van mijn bbl opleiding waarbij ik 32 u moet werken en 1 dag naar school moet gaan. dus ik zit nooit stil :P

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:43

Seven schreef:
Ja was benieuwd van wie je les krijgt klink als heel fijne les.

Ja echo word dit jaar gedekt :j heb momenteel Guardian S op het oog voor haar. Kent en masters lijkt mij ook een erg fijn zadel :j

Nou ik was echt vreselijk verbaast had zelfs een 8 op het halsstrekken terwijl de volte meer een vierkant was hihihi
Vond deze proeven ook best lastig met zo'n groot paard

Ik ken dat merk helemaal niet maar ik ben ook super tevreden over Kieffer , hier rijd ik me hele leven al mee en dit zijn echt hele fijne zadels voor paard en ruiter ! :)

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:48

fleur_yen schreef:
'T is inderdaad een hele fijne les, ben ook erg blij met mijn instructrice :j Ik stuur je even een pb'tje, strooi liever niet rond met namen op internet :o

Haha de jury wilde graag vierkante voltes zien dus :Y)
Ik vond de andere proeven juist lastiger, maar ik heb geen overdreven groot paard, dus misschien dat daar het verschil zat. Ik merkte toen juist dat ik 9 & 10 toen behoorlijk omschakelen vond na eerst 7 & 8 te hebben gereden.

Giardian S is gaaf op foto's, maar verder ben ik niet zo thuis in alle hengsten. Ik heb nog steeds ook de droom om een keer een veulen uit Buraan te fokken, ze heeft een super predicaat volle moederlijn, maar vanwege haar fokrichting zal ik me (als ik het ooit al kan doen) dan meer op de springers/allrounders richten ;)

Het ligt er ook aan wat je met je veulen wilt bereiken natuurlijk , wil je hem houden of verkopen ? voor de sport of recreatief ? dat zijn allemaal dingen waar je naar moet gaan kijken en dan zit je nog met karakter , bouw etc :) Giardian S is een dressuurgefokte hengst , Bodyguard Moorland x Amadin S x Trento B x Juventus en bodyguard moorland is weer gribaldi x negro , dus dan zit je toch wel weer meer tegen dressuur aan maar dit lijkt me best een fijne hengst hoor.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:44

Normaal ken ik zelf de proeven uit m'n hoofd, nu was ik gewoon vergeten dat er in januari nieuwe proeven zouden zijn. Maar het verkeerd rijden lag het niet aan was gewoon geen rust in m'n knollie te krijgen :D

Guardian lijkt mij voor onze dame zeer goed te passen zelfde type en bewegingsloop hij geeft iets meer losheid voorin en dat mag onze merrie wel wat extra hebben. Daarnaast is hij kwa bloed vrij van wat onze merrie heeft en vult het negro bloed het jazz bloed weer mooi aan.
Ik denk dat we er voor zowel de verkoop als evt zelf houden een interessante combi mee hebben

Dit is de merrie
Afbeelding

En guardian
Afbeelding

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:29

MiStimaBo, leuk om te zien dat er in je topic nog zoveel word gepraat. Wat een leuk paard heb je erbij! Hopen dat het zadelmak maken voorspoedig gaat en ze een mooie IBOP loopt. Met je andere paard heb je ook niet stilgezeten zie ik! Wat fijn dat het zo goed gaat en leuk dat je meepraat! Klinkt als een druk leventje naast de paarden!
Fleur, fijn dat je zadels straks weer passend zijn. Ik heb zelf ook een zadel met verwisselbare boom, is toch al een kleine kopzorg minder. Oliver heeft een doorgezakte rug met hoge schoft dus zadels voor hem vinden is drama. Ben blij dat deze redelijk aangepast kan worden. Je les klinkt erg prettig, dat krachtverlies klinkt heel herkenbaar, dat heb ik met Oliver ook gehad, vooral het omspringen in galop.
Annevm, fijn dat alles goed is maar het even niet paardrijden zal wel afkicken zijn. Ach, als je in je hoofd houd dat het voor een goed doel is kom je er vast doorheen! Ben benieuwd wat de osteopaat zegt, het kan zoveel helpen. Hier komt de osteopaat jaarlijks preventief en mocht het nodig zijn vaker.
Seven, super punten zijn dat zeg! Soms kan je eigen gevoel zo anders zijn dan de jury´s mening. Nou hoop ik dat je de volgende keer voor je eigen gevoel ook lekker rijdt! Ik vind Guardian S ook een hele fijne hengst. Spring- en dressuur door elkaar fokken geeft fijne paarden, heb een paar fokkers die ik goed ken en die fokken ook graag spring en dressuur door elkaar. Oliver is een Rubino x Vasco x Purioso, een beetje vanalles wat. Rubino komt van Rubinstein, een hele fijne (vind ik zelf) dressuurhengst, Vasco is een dacht ik Z dressuur en ZZ springen en Purioso zit weer achter Jazz, ik denk dat daar Olivers karakter vandaan komt want hij is geen makkelijke. Proeven uit het hoofd leren doe ik inderdaad ook altijd, dan kan ik me beter voorbereiden op wat ik moet doen. Wel zet ik mijn lezer er nog naast zodat als ik eens een black out krijg ik nog wel goed rij. Wat een fijne merrie heb je daar zeg! Ik denk dat je daar sowieso leuke diertjes uit kunt fokken.

Ik heb eergister weer les gehad, en het ging weer zo fijn. Oliver heeft nooit echt geleerd om op zijn eigen benen te lopen en is altijd veelste veel geholpen, dus nu de controle er is wil ik dit eruit krijgen. In de les beginnen we met stappen aan een losse teugel, en daarna draven aan een losse teugel. Hierbij doe ik helemaal niets, alleen meegaan in zijn beweging. Je voelt hem dan heel erg zoeken naar je been en je hand en zoeken in het tempo, maar mijn instructeur zegt dat dat prima is en dat hij dit moet ervaren om te leren zelf te lopen. Na een minuutje of 15 gaan we hem dan een paar rondjes zo hard mogelijk laten draven om de rem er af te halen en om zijn achterbenen wakker te maken. En daarna pak ik hem op. Het klinkt gek en het ziet er gek uit maar hij voelt zo super fijn na deze manier van warming uppen! Wat ik vooral rij met hem is overgangen, bij A aandraven tussen K en E aangalopperen en bij H weer in draf en bij C-M weer in stap. Dit vind die erg lastig maar hij word er wel fijner en sterker van. Ben heel tevreden en heb echt het idee dat ik mn paard aan het trainen ben zegmaar. Ik ga zo weer rijden en daarna vlechten voor morgen. Heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Ik heb me ook nog opgegeven voor een indoor oefencross, dat lijkt me wel weer een leuke afwisseling op al dat gedressuur! Ook heb ik weer een afspraak gemaakt met de osteopaat voor een check up, ze is een jaar geleden voor het laatst geweest en ben benieuwd hoe ze hem nu vind. Helaas kan ze pas in maart, maar dat is aan de andere kant niet erg, dan kan ik er rekening mee houden met opgeven voor concours.

Nou ben ik benieuwd hoe jullie altijd op iedereen reageren, ben ik de enige die het topic open heeft op haar mobiel zodat ik kan lezen wie wat heeft gezegd en ik dan op mijn computer een reactie typ :')

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:28

Dat is wel een goed idee OliLau! Op m'n werk heb ik 2 beeldschermen en dan kan ik ook lezen en reageren. Maar probeer dat niet zo vaak te doen, want ja, moet toch wel werken hihihi.

@ Seven: Guardian S is inderdaad een hele mooie hengst! Volgens mij ben ik jou in het Jazzen-topic toen ook wel tegengekomen. Mijn Jazz rij ik niet meer. Ze heeft nu 2 veulens gehad, de oudste is Phoebe (4,5 jaar), waar ik nu dus L1 mee rijdt. Ik ben van plan haar dit jaar weer te laten dekken, maar dan wordt het (net zoals de vorige 2 x) een D-pony hengst. Ik heb daar nu goede ervaringen mee en dat laten we maar zo.

Ik heb gisteren mijn kringkampioenschappen gehad, was mijn 2e wedstrijd in de L1. Had vanaf dinsdagavond niet meer gereden, maar ik weet dat dat bij haar niet persé verkeerd is. Proef ging redelijk, met wat foutjes, wijken snapte ze even niet, links aangalopperen was echt slecht. Maar toch heel tevreden. Ik had 186 en 187 punten en ik was 10e van de 19. Er mochten er 5 door naar de Regio, maar ik had ook niet de illusie dat ik daarbij had gezeten (wel gehoopt natuurlijk :o ). Maar ben weer blij met Pheebs.

A.s. donderdag heb ik een privéles van M.arcelle H.esselink. Die les heb ik gewonnen op fb. Ben heel benieuwd. Kan er altijd iets van opsteken. Volgend weekend geen wedstrijd gepland, die week erna pas weer.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:32

Klopt settelli :j

Gefeliciteerd met je beide punten

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:15

Super Setteli! Mooie punten! Ja is best handig, vooral als je veel moet bijlezen.

Ik heb vandaag ook wedstrijd gehad, Ol was weer helemaal wild. Wel 2 wp's en 2 keer 5e van de 13. Helaas waren er maar 4 prijzen. Zaterdag m'n L1 debuut! Deze week nog even hard trainen met wijken en middengalop en dan gaan we maar de gok wagen. Vond het ook zonde om nu weer B te starten als het niet nodig is

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:20

Gefeliciteerd met je punten setteli en olilau.

Gisteren wedstrijd gehad. Voor mijn gevoel toch twee fijne proeven gereden waarvan de eerste beter ging dan de tweede. In de tweede proef schoot hij ineens even naar binnen.

Oefeningen gingen best lekker en hij bleef mooi in de aanleuning en ik bleef zelf ook goed nadenken tijdens de proeven. Helaas was het een beetje een erg strenge jury. Ik had 173 en 174 punten. Mijn instructrice was er bij en zij vond ook dat ik wel erg laag gepunt ben. Heb verder wel lekker gereden. Gaan nu weer vrolijk doortrainen voor de volgende wedstrijd . 14 februari staat de volgende gepland maar wil er tussen door ook nog ergens een starten.

Wel weer een uitdaging met Uno overwonnen en dat is trailer laden in het donker. Uno was niet de makkelijkste om te laden maar overdag gaat dat al een hele tijd goed. In het donker hebben we een keer eerder gedaan en dat was een ramp. Gisteravond liep hij gelukkig in een keer de trailer in.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:58

Jammer dat je lager gepunt bent voor je gevoel. Op naar de volgende proeven.

Wel fijn dat het laden in het donker goed ging

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 08:24

Essxan, jammer van je punten! Heel herkenbaar. Ik heb voor m'n beste proeven 170 gehad en voor proeven waarvan ik twijfelde of ik niet beter kon afgroeten 185. Tis maar net waar de jury van houd! Fijn dat het trailerladen goed ging, hoe heb je het trailerladen met Uno geoefend? Oliver was ook heel moeilijk op de trailer, vorig jaar deed ik er soms 1,5 uur over....

Bij de locatie waar ik zaterdag heen ga kan ik eindelijk normaal losrijden. Na het korte losrijden van vorige week moest ik dit keer losrijden in de sneeuw!? Lekker met een paard wat vierkant op ijzers staat. Heb dus alleen maar voltes gereden omdat daar een 'pad' zonder sneeuw was

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 09:18

Bizar dat ze je zo los laten rijden even een sleper er over en weg is de sneeuw :(

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:03

Belachelijk dat je in zo'n bak moest losrijden.

Uno en trailer ging hier ook niet vanzelf. Maar hij liet zich sneller laden als hij niet alleen op de trailer hoefde. Vorig jaar hadden wij nog een shet die dan gezellig mee ging op de trailer. En ik ben gebruik gaan maken van een monty roberts halster. Hierdoor had ik net iets meer te zeggen over hem. Uiteindelijk de shet verkocht omdat ze steeds uitbrak en toen moest uno wel alleen mee.

Wij spannen altijd 2 longeerlijnen. Doen wij dat niet loopt hij er ook niet in. Ik moet hem ook altijd zelf laden. Bij een vreemde vertikt hij het om de trailer in te lopen. Uno heeft vertrouwen nodig dan doet hij een hoop voor je.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:17

Het blijft lastig met die paarden in de trailer. Wel fijn dat Uno nu wel de trailer in gaat! Wij doen eigenlijk hetzelfde maar dan met longeerzwepen, we raken hem eigenlijk niet aan maar 'blokkeren' zijn weg ermee. Dan gaat hij eigenlijk vrij makkelijk er in.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:20

MIstimaBo, het is momenteel nog een onrealistische droom hoor, momenteel is het financieel absoluut niet haalbaar voor mij, en tegen de tijd dat het wel zo is zal Burana al wel weer aan de oude kant zijn voor haar eerste veulen. Maar fantaseren blijft leuk, ik heb het idee dat het qua merrie wel een paard is die een fijn dier kan doorgeven zonder dat je maar domweg aan het vermeerderen bent.

Marjolein ik kan me voorstellen waarom je voor je merrie gekozen hebt voor guardian, lijkt me een mooie combi :j

Fijne les ook Olilau, vind het helemaal niet heel raar klinken, en superfijn dat hij het er zo goed op doet :j Haha, ik lees meestal bij op m'n foon, en ga er dan thuis even voor zitten met de laptop om een reactie te typen, wel vaak 2x de pagina openstaan, 1 om te typen en de ander om te lezen wat jullie allemaal vertellen zodat ik daarop kan reageren :D
Jammer dat je net buiten de prijzen viel, maar lekker je puntjes binnen! Spannend volgende week L1, maar wel lekker dat je in hetzelfde ritme doorgaat :) Rot van het losrijden zeg, inderdaad een keertje slepen en de sneeuw is weg. Ben momenteel wel blij met m'n blootvoetse paard :P

Gaaf van je gewonnen les Setteli, en mooi resultaat van je wedstrijd, helemaal met die foutjes er nog bij :j Kon je al gedurfder rijden nu?

Zonde van je punten Esther, maar wel heel fijn dat je proeve steeds lekkerder gaan, dat blijven nadenken herken ik heel erg. Voorheen bestonden m'n proeven vooral uit overleven, en tegenwoordig kan ik steeds beter blijven rijden. Dat is al erg fijn, en komt je proeven meestal ten goede ;) En af en toe een hele strenge jury zit er ook tussen, balen.. Fijn dat het laden in het donker goed ging. Trailerladen blijft altijd lastig..

Hier afgelopen vrijdag nog een lesje gedaan, halfuurtje ipv een uur, aangezien ik zelf in m'n planning even was vergeten dat ik nog een concert had die avond := Maar het ging fijn, galop is al enorm verbeterd, zo fijn als van de week heeft ze in geen maanden meer gegaloppeerd, bizar hoe snel dat kan veranderen.
Volgende week hebben wij weer wedstrijd, ben erg benieuwd, de dag daarvoor mogen we ons zadel ophalen, dus ik start maar meteen met m'n nieuwe zadel. Beetje een gok, m'n zadel waar ik nu mee rijd wordt dan ook nog aangepast, dus ik kan het sowieso niet helemaal 'hetzelfde' houden voor Bu. Liever had ik qua timing iets minder verandering op een wedstrijddag, maar met een op haar aangepast zadel kan er aan de andere kant vast ook weinig mis gaan.

En even enorm offtopic, maar ik vond het zo'n enorm aandoenlijk gezicht, 't zijn echt vriendinnetjes samen <3
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:27

Ik kon zeker gedurfder rijden, had nu alleen van 1 jury de opmerking dat het iets te gehaast was :+
Dus ik moet daar dan nog even een middenweg in vinden. Misschien een keer laten filmen en dan verschillende dingen uitproberen!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:31

Haha handig :P Maar dan is het zoeken naar een middenweg inderdaad, komt vast goed :) Een keer laten filmen is altijd praktisch. En de perfecte middenweg zal er sowieso niet zijn, iedere jury heeft toch z'n voorkeuren..

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:14

Ja he vind ik nou ook echt !, ik wist niet wat ik moest verwachten toen ik het topic weer opende maar ik zag heel veel en ik dacht echt '' dit is onbegonnen werk om alles te gaan lezen ...'' maar door een beetje bij te blijven op dit topic weet ik toch wel best veel over jullie ! Dankjewel hoor , het is echt een snoepje! ik zal jullie op de hoogte houden erover. nee klopt haha als het erop neerkomt zit ik nooit stil :P , ja dat kun je wel zeggen maar ik hou hiervan , lekker de hele dag bezig zijn

Overgangen maken zijn inderdaad een hele goede oefening en van alle tijde belang om in je training toe te voegen en je zult er ook echt heel veel resultaat van zien. en succes met je wedstrijd ! Zet hem op ! *\o/*

OliLau schreef:
MiStimaBo, leuk om te zien dat er in je topic nog zoveel word gepraat. Wat een leuk paard heb je erbij! Hopen dat het zadelmak maken voorspoedig gaat en ze een mooie IBOP loopt. Met je andere paard heb je ook niet stilgezeten zie ik! Wat fijn dat het zo goed gaat en leuk dat je meepraat! Klinkt als een druk leventje naast de paarden!
Fleur, fijn dat je zadels straks weer passend zijn. Ik heb zelf ook een zadel met verwisselbare boom, is toch al een kleine kopzorg minder. Oliver heeft een doorgezakte rug met hoge schoft dus zadels voor hem vinden is drama. Ben blij dat deze redelijk aangepast kan worden. Je les klinkt erg prettig, dat krachtverlies klinkt heel herkenbaar, dat heb ik met Oliver ook gehad, vooral het omspringen in galop.
Annevm, fijn dat alles goed is maar het even niet paardrijden zal wel afkicken zijn. Ach, als je in je hoofd houd dat het voor een goed doel is kom je er vast doorheen! Ben benieuwd wat de osteopaat zegt, het kan zoveel helpen. Hier komt de osteopaat jaarlijks preventief en mocht het nodig zijn vaker.
Seven, super punten zijn dat zeg! Soms kan je eigen gevoel zo anders zijn dan de jury´s mening. Nou hoop ik dat je de volgende keer voor je eigen gevoel ook lekker rijdt! Ik vind Guardian S ook een hele fijne hengst. Spring- en dressuur door elkaar fokken geeft fijne paarden, heb een paar fokkers die ik goed ken en die fokken ook graag spring en dressuur door elkaar. Oliver is een Rubino x Vasco x Purioso, een beetje vanalles wat. Rubino komt van Rubinstein, een hele fijne (vind ik zelf) dressuurhengst, Vasco is een dacht ik Z dressuur en ZZ springen en Purioso zit weer achter Jazz, ik denk dat daar Olivers karakter vandaan komt want hij is geen makkelijke. Proeven uit het hoofd leren doe ik inderdaad ook altijd, dan kan ik me beter voorbereiden op wat ik moet doen. Wel zet ik mijn lezer er nog naast zodat als ik eens een black out krijg ik nog wel goed rij. Wat een fijne merrie heb je daar zeg! Ik denk dat je daar sowieso leuke diertjes uit kunt fokken.

Ik heb eergister weer les gehad, en het ging weer zo fijn. Oliver heeft nooit echt geleerd om op zijn eigen benen te lopen en is altijd veelste veel geholpen, dus nu de controle er is wil ik dit eruit krijgen. In de les beginnen we met stappen aan een losse teugel, en daarna draven aan een losse teugel. Hierbij doe ik helemaal niets, alleen meegaan in zijn beweging. Je voelt hem dan heel erg zoeken naar je been en je hand en zoeken in het tempo, maar mijn instructeur zegt dat dat prima is en dat hij dit moet ervaren om te leren zelf te lopen. Na een minuutje of 15 gaan we hem dan een paar rondjes zo hard mogelijk laten draven om de rem er af te halen en om zijn achterbenen wakker te maken. En daarna pak ik hem op. Het klinkt gek en het ziet er gek uit maar hij voelt zo super fijn na deze manier van warming uppen! Wat ik vooral rij met hem is overgangen, bij A aandraven tussen K en E aangalopperen en bij H weer in draf en bij C-M weer in stap. Dit vind die erg lastig maar hij word er wel fijner en sterker van. Ben heel tevreden en heb echt het idee dat ik mn paard aan het trainen ben zegmaar. Ik ga zo weer rijden en daarna vlechten voor morgen. Heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Ik heb me ook nog opgegeven voor een indoor oefencross, dat lijkt me wel weer een leuke afwisseling op al dat gedressuur! Ook heb ik weer een afspraak gemaakt met de osteopaat voor een check up, ze is een jaar geleden voor het laatst geweest en ben benieuwd hoe ze hem nu vind. Helaas kan ze pas in maart, maar dat is aan de andere kant niet erg, dan kan ik er rekening mee houden met opgeven voor concours.

Nou ben ik benieuwd hoe jullie altijd op iedereen reageren, ben ik de enige die het topic open heeft op haar mobiel zodat ik kan lezen wie wat heeft gezegd en ik dan op mijn computer een reactie typ :')

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:15

even offtopic ik wil graag nieuwe fotos toevoegen op mijn profiel pagina maar ondanks dat ik heel veel vna computers afweet , kom ik er maar niet achter... jullie een tip ?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:05

Ik heb mijn wedstrijd afgezegd het is zo glad hier en gard gevroren paarden kunnen niet eens naar buiten laat staan dat er getraind kan worden
En op het moment sneeuwt het ook weer

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 08:57

Fijn Setteli dat je nu gedurfder hebt kunnen rijden, nu een middenweg vinden en dan zullen daar mooie punten uit komen. Filmen van proeven is een goed idee, dat doe ik eigenlijk bijna altijd. Voor mijn gevoel ging het dan slecht en dan zie ik film n denk ik, mag, valt best mee. Jouw Jazz merrie, heb je die dit jaar weer door DC laten dekken? En weet je al wat je met het veulen gaat doen? Verkopen of houden?

Fleur, fijn dat je les goed ging en dat Burana verbeterd! Hoe was het concert? Ik ben benieuwd hoe het gaat met je nieuwe zadel! Laat het maar weten, een zadel kan zoveel verschil maken.

MiStimaBo, dankjewel! En over de foto's, ik zou het echt niet weten... :=

Seven, begrijpelijk! Het is ook naar weer!

Nou ik heb ook weer een pechweek, eerst een heel lang bericht hier getypt verwijderd m'n telefoon het _-:( , zie ik nu op de startlijst voor zaterdag dat ik er voor de B op sta. Ze hadden me verkeerd begrepen, en nou kan ik geen L1 omdat het vol is. Heb ik gelukkig kunnen regelen dat ik in ieder geval eerste reserve ben voor de L1. Anders nog maar een keertje B! Aan de andere kant ook wel leuk, als Ol een beetje rustig is ga ik eens wat gedurfder rijden. Niet dat hij harder loopt, maar wel actiever proberen te maken en meer 7ens eruit proberen te rijden! De wp's maken me nu toch niet meer uit, eens kijken hoe het loopt :)! Ik heb ook weer een afspraak met de osteopaat! Blij mee, ze kan pas 3 maart maar het maakt niet uit want Ol heeft volgens mij nergens last van, maar even een check vind ik altijd fijn. De tandarts was er van de week, en hin heeft echt een hekel aan de gebitsverzorger. Hij is zo'n slim paard, die man komt binnenlopen en Ol staat al achterin z'n stal met z'n oren in z'n nek, dan moet ik hem pakken en moet ik de klem in z'n mond doen, en dan pas kan de gebitsverzorger er bij komen, terwijl die gebitsverzorger zo'n lieve vriendelijke man is, altijd lief tegen Ol, maar Ol vind de behandeling heel naar. Bij de osteopaat heeft die het andersom, wanneer zij binnenkomt zie je hem kijken, oeh! die leuke kriebelmevrouw is er weer! *\o/*