Echo is in de moederlijn ook spring gefokt dat zie ik graag in dressuur paarden krijgen ze een sterk achterbeen van en goede galop.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Seven schreef:Mooie zwarte
Die verwisselbare voorboom is ideaal ben voor m'n merrie opzoek naar zoiets voor de dracht etc
Nou mijn proeven zitten er op, wat heb ik slecht gereden echt gewoon vreselijk. Niet aan het bit, race kees, echt geen controle, ik verstond mijn geweldige voorlezer niet etc etc pffff
Vreselijk verbaasd dat ik toch 2 winstpunten had met 180 en 189 punten
fleur_yen schreef:Balen dat je nog niet mag rijden, maar wellicht is het inderdaad verstandiger om te wachten tot het volledig genezen is voordat je meer kapot maakt en je nog verder van huis bentMaar ik snap dat het rot is om te moeten toekijken. Fijn dat het goed ging met je instructrice erop. En verstandig een osteopaat dan inderdaad Anne
Klinkt alsof ze wel duidelijk laat merken dat ze er moeite mee heeft, en zo'n heftige reactie op een relatief simpele oefening zou dan niet helemaal horen. Al ken ik je paard natuurlijk niet, behalve uit je verhalen.
Marjolein is dat Echo uit je profiel die drachtig is? Wat een gave merrie zegIk ben erg blij met m'n kent & masters, mooi breed kussenkanaal en een vrij groot kussenoppervlak, en die verwisselbare boom is ideaal. Vind het ook een lekker zacht zadel om op te zitten. Geen vergelijking met wintec.
Balen van je proeven, maar alsnog nette punten dan, als je fijne proeven rijdt kun je enorme scores rijden![]()
Bedoelde je van mijn les en instructrice trouwens?
Hoi MistimaBo, wat een leuk paard heb je! Grappig dat jij dit topic zo lang geleden bent begonnen, je hebt dus zeker niet stil gezeten in de tussentijd
Seven schreef:Ja was benieuwd van wie je les krijgt klink als heel fijne les.
Ja echo word dit jaar gedektheb momenteel Guardian S op het oog voor haar. Kent en masters lijkt mij ook een erg fijn zadel
Nou ik was echt vreselijk verbaast had zelfs een 8 op het halsstrekken terwijl de volte meer een vierkant was hihihi
Vond deze proeven ook best lastig met zo'n groot paard
fleur_yen schreef:'T is inderdaad een hele fijne les, ben ook erg blij met mijn instructriceIk stuur je even een pb'tje, strooi liever niet rond met namen op internet
![]()
Haha de jury wilde graag vierkante voltes zien dus![]()
Ik vond de andere proeven juist lastiger, maar ik heb geen overdreven groot paard, dus misschien dat daar het verschil zat. Ik merkte toen juist dat ik 9 & 10 toen behoorlijk omschakelen vond na eerst 7 & 8 te hebben gereden.
Giardian S is gaaf op foto's, maar verder ben ik niet zo thuis in alle hengsten. Ik heb nog steeds ook de droom om een keer een veulen uit Buraan te fokken, ze heeft een super predicaat volle moederlijn, maar vanwege haar fokrichting zal ik me (als ik het ooit al kan doen) dan meer op de springers/allrounders richten
OliLau schreef:MiStimaBo, leuk om te zien dat er in je topic nog zoveel word gepraat. Wat een leuk paard heb je erbij! Hopen dat het zadelmak maken voorspoedig gaat en ze een mooie IBOP loopt. Met je andere paard heb je ook niet stilgezeten zie ik! Wat fijn dat het zo goed gaat en leuk dat je meepraat! Klinkt als een druk leventje naast de paarden!
Fleur, fijn dat je zadels straks weer passend zijn. Ik heb zelf ook een zadel met verwisselbare boom, is toch al een kleine kopzorg minder. Oliver heeft een doorgezakte rug met hoge schoft dus zadels voor hem vinden is drama. Ben blij dat deze redelijk aangepast kan worden. Je les klinkt erg prettig, dat krachtverlies klinkt heel herkenbaar, dat heb ik met Oliver ook gehad, vooral het omspringen in galop.
Annevm, fijn dat alles goed is maar het even niet paardrijden zal wel afkicken zijn. Ach, als je in je hoofd houd dat het voor een goed doel is kom je er vast doorheen! Ben benieuwd wat de osteopaat zegt, het kan zoveel helpen. Hier komt de osteopaat jaarlijks preventief en mocht het nodig zijn vaker.
Seven, super punten zijn dat zeg! Soms kan je eigen gevoel zo anders zijn dan de jury´s mening. Nou hoop ik dat je de volgende keer voor je eigen gevoel ook lekker rijdt! Ik vind Guardian S ook een hele fijne hengst. Spring- en dressuur door elkaar fokken geeft fijne paarden, heb een paar fokkers die ik goed ken en die fokken ook graag spring en dressuur door elkaar. Oliver is een Rubino x Vasco x Purioso, een beetje vanalles wat. Rubino komt van Rubinstein, een hele fijne (vind ik zelf) dressuurhengst, Vasco is een dacht ik Z dressuur en ZZ springen en Purioso zit weer achter Jazz, ik denk dat daar Olivers karakter vandaan komt want hij is geen makkelijke. Proeven uit het hoofd leren doe ik inderdaad ook altijd, dan kan ik me beter voorbereiden op wat ik moet doen. Wel zet ik mijn lezer er nog naast zodat als ik eens een black out krijg ik nog wel goed rij. Wat een fijne merrie heb je daar zeg! Ik denk dat je daar sowieso leuke diertjes uit kunt fokken.
Ik heb eergister weer les gehad, en het ging weer zo fijn. Oliver heeft nooit echt geleerd om op zijn eigen benen te lopen en is altijd veelste veel geholpen, dus nu de controle er is wil ik dit eruit krijgen. In de les beginnen we met stappen aan een losse teugel, en daarna draven aan een losse teugel. Hierbij doe ik helemaal niets, alleen meegaan in zijn beweging. Je voelt hem dan heel erg zoeken naar je been en je hand en zoeken in het tempo, maar mijn instructeur zegt dat dat prima is en dat hij dit moet ervaren om te leren zelf te lopen. Na een minuutje of 15 gaan we hem dan een paar rondjes zo hard mogelijk laten draven om de rem er af te halen en om zijn achterbenen wakker te maken. En daarna pak ik hem op. Het klinkt gek en het ziet er gek uit maar hij voelt zo super fijn na deze manier van warming uppen! Wat ik vooral rij met hem is overgangen, bij A aandraven tussen K en E aangalopperen en bij H weer in draf en bij C-M weer in stap. Dit vind die erg lastig maar hij word er wel fijner en sterker van. Ben heel tevreden en heb echt het idee dat ik mn paard aan het trainen ben zegmaar. Ik ga zo weer rijden en daarna vlechten voor morgen. Heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen.
Ik heb me ook nog opgegeven voor een indoor oefencross, dat lijkt me wel weer een leuke afwisseling op al dat gedressuur! Ook heb ik weer een afspraak gemaakt met de osteopaat voor een check up, ze is een jaar geleden voor het laatst geweest en ben benieuwd hoe ze hem nu vind. Helaas kan ze pas in maart, maar dat is aan de andere kant niet erg, dan kan ik er rekening mee houden met opgeven voor concours.
Nou ben ik benieuwd hoe jullie altijd op iedereen reageren, ben ik de enige die het topic open heeft op haar mobiel zodat ik kan lezen wie wat heeft gezegd en ik dan op mijn computer een reactie typ