Wij zouden eigenlijk vanavond aan het filmpje en de site werken, helaas niet gelukt! Hang een beetje op de bank, heb nog geen hap kunnen eten....
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sharon_quiz schreef:Volgende week kringkampioenschap! Het wordt spannend, want er doen er 15 mee en er mogen maar 4 door naar het regiokampioenschap. De beste 8 mogen naar de 2e proef. Dat moet ik van mijzelf in ieder geval! Als Vanquish braaf is weet ik dat we bij de beste 4 kunnen eindigen. I hope so!!
Anouk komt bij me kijkenGezellig!
lienbono schreef:Leuke filmpjes Jenny. Heb alleen het begin nog maar gezien, ga straks thuis verder kijken.
Iedereen suces met jullie examens!
En proficiat Luv! Veel succes met het trainen van de wissels, hopelijk lukken ze snel!
Ik ben dus met Bono ook bezig met de wissels. En ik volg geen les met hem doordat ik mijn lessen nodig heb voor Soraya. Dus ik vraag hier even raad.. Nu probeer ik het volgende met hem: ik ga op de volte in contragalop. Ik vraag dan binnenstelling (dus stelling naar de nieuwe binnenkant na de wissel, snapje?) probeer zijn achterhand er goed aan te houden en als hij helemaal los is probeer ik de wissel te springen. Vanvoor springt hij altijd gelijk om, vanachter springt hij niet mee.. Pas nadat ik een paar tikjes met de zweep heb gegeven spring hij om. Soms is het maar een pas later, soms 5 passen,.. Nu weet ik niet goed hoe ik dit juist moet gaan oplossen. Bono heeft geen goede achterhand, vrij stijf. Maar ik wil toch zien of hij dit nog kan leren.. Zou het kunnen dat hij het gewoon nooit gaat kunnen doordat hij vanachter niet sterk genoeg is? Misschien iemand tips?
sharon_quiz schreef:Anouk neem je spandoek maar mee hoor. Ga je ook alvast in de wedstrijdbaan staan bij de andere combinaties dan? En als ik dan aan de beurt bent zijn je armen zo moe van het spandoek dat je hem toch maar even opzij legt
Gaaf als je kur mag rijden zondag!!
loveSaros schreef:Mooie, leerzame filmpjes Jenny. Knap dat je tijdens het rijden zo'n adem over houdt om je verhaal te vertellen!
Ik zit zelf momenteel met een grote dip in het rijden. Promise is in haar gedrag erg onvoorspelbaar geworden, ze is sterk hengstig en gedraagt zich op moment soms ook als eentje ..
Hopelijk gaat haar hengstigheid snel over, maar het zit me niet helemaal lekker dat ze in de winterperiode zo sterk hengstig is. Daarnaast heeft ze de neiging om de leiding van de kudde over te nemen, mijn lesgeefster (waar mijn paard gestald staat nu) is druk bezig met het herstellen van de gehoorzaamheid. Ik hoop dat het allemaal weer snel over is, herken het gedrag van mijn eigen (normaal zeer rustig en betrouwbare) merrie niet.