B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SienenIvo

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:54

Ow..

Dan was het is Duizel.

Onze club..

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:56

Ik zou dan ook even rust nemen SienenIvo. :j Was jij degene die zei dat pony er geen zin meer in had?

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:56

Ja..

Dat was ik ja.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:58

misschien moet je eens een keer gaan buitenrijden of springen of zo. mijn pony vond het vroeger ook niet zo leuk als ze alleen maar ging dressuuren, als ik dan weer een keer buiten had gereden was het weer goed.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:59

Bij ons zijn er geen bossen...

Ik denk dat ik deze week ga springen..

Ivo is al geen dressuurhaflinger en hij vind het ook niet leuk om iets zo vaak na elkaar te doen..

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:00

Is Ivo een spring haflinger dan?

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:01

Nee..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:03

SienenIvo schreef:
Bij ons zijn er geen bossen...

Ik denk dat ik deze week ga springen..

Ivo is al geen dressuurhaflinger en hij vind het ook niet leuk om iets zo vaak na elkaar te doen..

Dan ga je lekker met de trailer naar het bos. Even lekker samen genieten. Of je hem nu oplaait voor een wedstrijd of voor een bosrit, dat is om het even en bijkomend voordeel is dat je voor een bosrit geen staarten hoeft te wassen :D

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:03

Ik zou inderdaad lekker wat andere dingen met hem gaan doen. Misschien kun je een weekendje met hem naar het bos/strand van de zomervakantie? Of gewoon lekker door de buurt rijden. :) Die van mij wordt dressuur na een tijdje ook altijd zat, als ik dan een lekkere bosrit maak is ze weer zo goed als nieuw.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:04

Ik zal het eens vragen aan mijn moeder!

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:06

idd, bossen zat sien! even er lekker tussenuit, daarna kan je vast wel weer oppakken ;)

ikzelf heb er veel variatie inzitten;
maandag- dressuur
dinsdag- vrij
woensdag- dressuur
donderdag- springles
vrijdag- drukke poown na het sprinen weer normaal krijgen :')
zaterdag- dressuur, soms lesje
zondag- proberen we naar het bos te gaan, maar magneit alleen en er is op et moment niet echt iemand die mee kan :=

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:07

Jij doet wel veel variatie..

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:11

haha ja klopt, als ik 4dagen achter elkaar dressuur wordt Twiet echt super chaggie en verveeld :=

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:14

Met Ivo rijd ik wel eens met mijn westernzadel,maar dat is dan ook wel een beetje dressuur..

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:32

mijn paard heeft niet zo veel afwisseling, maar die heeft gewoon geen spring talent dus daar doe ik hem al geen plezier mee. al doe ik dat wel heel soms.
ik stap zo ie zo altijd in het bos los, en ook uitstappen.
ik probeer ook wel 1x in de week/ 2 weken buiten te rijden. maar alleen is nog niet zo succes vol, en als ik alleen ga kan ik alleen thuis een rondje bos doen, en als je daar al 17 jaar woont is dat ook niet meer zo leuk.

mijn pony had veel meer afwisseling
maandag: vrij
dinsdag: club ( dit werd in de loop der jaren veranderd in thuis rijden)
woensdag: spring les
donderdag: dressuurles
vrijdag: club ( zie zin bij dinsdag)
zaterdag: dressuurles of wedstrijd
zondag: wedstrijd of buitenrijden

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:34

wij hebben het bos tegenover, oprit aflopen, oversteken, paadje tussen maisveld nemen en hoppa, jes taat in het bos! :D
hardstikke fijn, maar ik mag neit alleen van mn moeder :Z

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:37

komt nog wel dat je alleen mag. ik woon nog geen 100m van het bos af, maar die is redelijk klein. maar als ik tegen mijn moeder zeg ik ben buitenrijden en neem mijn telefoon mee mag dat wel.
met mijn ouwe D pony mocht ik dat ook niet , maar die heb ik zelf helemaal in gereden, en toen die thuis stond mocht ik dat wel, die pony was zo super braaf.

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:45

zo vandaag ook weer wedstrijd gehad, ik was zeiknat :') tijdens de proeven kwam het met bakken uit de hemel.
tijdens het losrijden had ik het gevoel alsof er een bommetje onder me zat, tijdens de proeven best fijn gereden alleen kwakte ze steeds door mijn rechterbeen heen (echt het wedstrijdprobleem, iemand goede tips?) vond de 1e proef minder gaan als de 2e en bij de 2e ook nog verkeerd gereden.. resulteerde in 173 en 163 erg jammer maar op naar de volgende wedstrijd :) en misschien toch maar eens van die druppeltjes gaan proberen :=

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:47

Ik ben ook altijd wel redelijk afwisselend bezig met mn pony,

Maandag: Vrij of longeren, afhandelijk van hoe druk weekend is geweest
Dinsdag: in de bak rijden (maar veranderd wel eens net zoals van de week was zulk mooi weer dus maar naar strand.
Woensdag: Doet mn bijrijdster m vaak, meestal in de bak maar soms ook strand als het strand goed is.
Donderdag: Dressuurles
Vrijdag: Doet mn bijrijdster m, vaak dressuur soms buiten (meestal gaat ze 1x in de week naar strand woensdag of vrijdag.
Zaterdag: Dressuur in de bak of springles (dit probeer ik weer op te pakken).
Zondag: Naar buiten of vrij.

Maar ik wijk nogal heel vaak af van mn schema afhankelijk van hoe het weer is :=. Als ik wedstrijd heb probeer ik vaak wel extra keertje dressuur te doen, en de dag voor de wedstrijd longeer ik altijd. Dan loopt ie toch altijd fijner...

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:49

Pattyy_ schreef:
zo vandaag ook weer wedstrijd gehad, ik was zeiknat :') tijdens de proeven kwam het met bakken uit de hemel.
tijdens het losrijden had ik het gevoel alsof er een bommetje onder me zat, tijdens de proeven best fijn gereden alleen kwakte ze steeds door mijn rechterbeen heen (echt het wedstrijdprobleem, iemand goede tips?) vond de 1e proef minder gaan als de 2e en bij de 2e ook nog verkeerd gereden.. resulteerde in 173 en 163 erg jammer maar op naar de volgende wedstrijd :) en misschien toch maar eens van die druppeltjes gaan proberen :=

doet de mijne ook. loopt je paard niet tegen rechts aan? loopt hij gewoon over de hoefslag wel recht of moet je hem dan corigeren?
jammer van je punten

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:51

krijg dr op de rechterhand niet eens fatsoenlijk over de hoefslag, vooral in het begin. corrigeren lukt me haast niet, heb dan beide handen al naar links, binnenbeen(rechts) en dan goed aan maar heeft niet echt veel nut..

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:56

kijk hij loopt gewoon heel erg tegen rechts.
probeer eens van rechtaf te wijken, allebij je handen naar links, zo dat ze niet meer tegen die schouder aan hangt. en dan weer rechtuit. loopt ie weer tegen recht heb meteen het zelfde doen. dit kun je natuurlijk niet doen als je rechts om zit, maar wel als je links om zit. want waarschijnlijk zit het probleem ook links om

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:40

je kunt toch op elke hand naar links of rechts wijken? of snap ik niet wat je bedoeld?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:47

dat kan wel maar ik denk dat je me verkeert begrijpt.
leg even mijn probleem uit dat is het tegenovergestelde van jou probleem. de mijne loopt namelijk tegen linkts aan.

als ik rechtom op de hoefslag zit ( daar is het probleem meestal) dan loopt hij scheef, zijn kont naar binnen. dan zullen de meeste die kont weer naar buiten gaan duwen. maar dat is het probleem niet hij gooit zijn schouder naar buiten.
dan doe je allebij je handen naar binnen ( rechts in dit geval) zodat zijn schouder weer voor zijn kont komt. is dat zo ver doe je je handen weer recht. valt hij dan weer tegen linkt meteen het zelfde. ooit kan het ook zijn dat je iets langer je handen naar binnen moet houden zo dat hij er meer van af wijkt, maar dat moet je even aan voelen.

snap je het nu wel?

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:52

ah zo! gewoon zn schouders er recht voor zetten :j voorbeeldje van mijn kant: als ik rechtsom een volte maak en stelling vraag valt ze fijn door mijn rechterbeen heen naar binnen. dan zet ik haar weer een paar passen naar buiten en vervolg mijn volte dan weer. thuis gaat het dan weer goed maar op wedstrijd wil dat nog niet zo lukken