De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaikevdpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:25

Je kan ze gewoon mailen! Ik had gelijk een berichtje terug. Mijn paard kamt de laatste tijd ook met nog al wat blessuren (en ik ook) Moet nu weer op nieuw beginnen dus kwam voor mij te snel.

MargrietJonk

Re: De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 13:09

Heb een mailtje van afmelding gestuurd. Dus mensen in Noord Holland. Er komt 1 plekje in Heiloo vrij. (limiet van 60 was al bereikt). Helaas. |( Maar t is niet anders..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:10

Jammer Margriet...

Ik moet heel waarschijnlijk ook afbellen, maar wacht nog even tot ik meer weet. Ik ben 23 maart (pas) aan de beurt...

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 14:18

Tja Agossie, t is niet anders. Toevallig sprak ik een aantal wegen terug dé dame achter mac rider. Omtrent t initiafief en achterliggende gedachte achter de cup e.d. Ik zei nog dat ik mee ging doen... En ja, nu ff niet meer. Hi hi.. Maargoed mischien dat we later dit jaar nog mee kunnen doen. In betere staat van paraatheid!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:20

Je hebt nog een paar maanden de kans om te kunnen rijden Margriet. Dus hopelijk gaat het nog lukken.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 14:31

Ach ja. Ik ben geen sterruiter/amazone ofzo hoor. Maar vind t echt leuk om mee te doen! En ja. Mocht t nou toevalligerwijs zo zijn dat de rest dan een mindere dag heeft als ik :)) dan heb ik mazzel. _O-

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:58

Als je maar lol hebt Margriet. Wij gaan ook alleen voor de lol. O ja en de ervaring!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:25

Wij gaan ook vooral voor de ervaring en lekker te rijden, ik ga er alleen voor dat ik hem op mijn tempo en fijn rond krijg...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:06

Agossie schreef:
Het gaat niet om dat ik op tijd ben om het te vragen. Ik kan het nu vragen, maar ik wéét dat die weken voor èn na die vrijdag extreem druk worden voor mij. Vandaar... Geloof mij, ik wil meedoen. Ik heb nu mijn zinnen erop gezet en ik wil nu meedoen! Maar er bestaat dus een kans dat ik het gewoon niet ga redden...

Zou jammer zijn, als je toch niet mee kan doen...

Evy schreef:
Ik heb me ook opgegeven in Heiloo op 5 februari :=
Voor mijn nerveuze paard is dit natuurlijk de ideale oefening op een ander terrein.
En dan is het fijn dat er geen wedstrijdstress bij komt te kijken en dat je op je eigen manier de bak door kan komen.
Ik start trouwens in de L :)

He, wat leuk! Succes!

Bloem10 schreef:
Startlijst voor as zaterdag staat online! Ik mag al in het eerste groepje. Wel erg leuk, kan ik de rest ook zien.
Weet iemand trouwens wanneer je weet of je door ben? Er zijn bij mij namelijk 4 groepen van het L en kiezen ze dan na de laatste groep iemand uit of uit elk groepje 1 die dan weer met elkaar moeten rijden? Dan weet ik namelijk hoelang mn paard op de trailer moet blijven staan.

Ik moet achter jullie aan, zit in de eerste groep van het M.
Geloof dat ze vorige week soms paar besten nog even over lieten rijden om daaruit te kiezen.
Hoe ze dat dan qua tijd gaan doen, ontgaat me alleen een beetje.

MargrietJonk schreef:
Ik moet helaas afhaken. Mijn paard kampt met een blessure. Ga de 24 met haar naar de kliniek. Jammer hoor. Mischien dat ik later in het jaar nog ergens kan inschrijven. Lijkt me echt ontzettend leuk om mee te doen en mee te maken!

Zeg weet iemand precies hoe ik mezelf kan afmelden? Een mailtje sturen naar macrider? Ja duh maar heb ik dan wel de goede organistie?
Voor degene die dat weten. BRAND LOS! *\o/*

Jeetje wat jammer, beterschap in ieder geval, hoeplijk niets ernstigs.
Gewoon mailen naar macrider en hopen dat het mailtje op de goed plaats terecht komt.

MargrietJonk schreef:
Ach ja. Ik ben geen sterruiter/amazone ofzo hoor. Maar vind t echt leuk om mee te doen! En ja. Mocht t nou toevalligerwijs zo zijn dat de rest dan een mindere dag heeft als ik :)) dan heb ik mazzel. _O-

Ach bij mij moet de rest spontaan van zijn paard vallen of er achterste voren op gaan zitten, voordat we door mogen.
En dan schijnt het ook nog zo te zijn, dat als de kwaliteit van het gebodene niet goed genoeg is,
je nog niet mee mag. Kortom... Ik ga zaterdag ook voor de ervaring.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:27

Sjolvir schreef:
Agossie schreef:
Het gaat niet om dat ik op tijd ben om het te vragen. Ik kan het nu vragen, maar ik wéét dat die weken voor èn na die vrijdag extreem druk worden voor mij. Vandaar... Geloof mij, ik wil meedoen. Ik heb nu mijn zinnen erop gezet en ik wil nu meedoen! Maar er bestaat dus een kans dat ik het gewoon niet ga redden...
Zou jammer zijn, als je toch niet mee kan doen...

Ik zou het echt heel jammer vinden... Maar werk gaat dan toch even voor. Ik laat mezelf zo lang mogelijk staan, zodat, als het me toch lukt, ik gewoon lekker mee kan doen.

Mikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:29

Stokmaat: De stokmaat of schofthoogte is de hoogte van een paard of pony. Deze wordt gemeten met een uitschuifbare maatstok met bovenaan een uitklapbaar dwarsstaafje. Het paard moet vierkant staan en de stok wordt loodrecht neergezet met het dwarsstukje op het hoogste punt van de schoft. Op de schaalverdeling op de stok is nu de hoogte van het dier af te lezen. Voor een paard op ijzers wordt er een centimeter vanaf getrokken. Is de stokmaat minder dan 1,57 meter dan spreken we van een pony. Bron: KNHS Algmeen Disciplinerelgement, KNHS, 2007.

Dit staat in t reglement.. hoe kan het dan dat je met een fjord mee mag doen.. ( ook al word hij als paard gezien) .. Heeft dan toch geen zin! .. die mensen zijn serieus aan het selecteren .. voor de lol meedoen als je weet dat je toch geen kans maakt.. is voor hun geen lolletje! ..

(dit is niet aanvallend bedoeld!) ..maar in aalsmeer zeiden ze t toevallig.. ze staan daar uren in de koude bak.. en dan komen er mensen even voor de lol een rondje rijden.. en dat vonden ze niet erg fijn..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:33

Mikk schreef:
Stokmaat: De stokmaat of schofthoogte is de hoogte van een paard of pony. Deze wordt gemeten met een uitschuifbare maatstok met bovenaan een uitklapbaar dwarsstaafje. Het paard moet vierkant staan en de stok wordt loodrecht neergezet met het dwarsstukje op het hoogste punt van de schoft. Op de schaalverdeling op de stok is nu de hoogte van het dier af te lezen. Voor een paard op ijzers wordt er een centimeter vanaf getrokken. Is de stokmaat minder dan 1,57 meter dan spreken we van een pony. Bron: KNHS Algmeen Disciplinerelgement, KNHS, 2007.

Dit staat in t reglement.. hoe kan het dan dat je met een fjord mee mag doen.. ( ook al word hij als paard gezien) .. Heeft dan toch geen zin! .. die mensen zijn serieus aan het selecteren .. voor de lol meedoen als je weet dat je toch geen kans maakt.. is voor hun geen lolletje! ..

Het is maar waar je je druk over maakt :+ , laat ons lekker!

Bovendien hebben we mail gehad dat de fjord mee mocht doen.

Overigens doet er ook een fjord mee in het Z.
Die is ZZ licht startgerechtigd (al 2 jaar of zo met andere ruiter) en met deze ruiter ook al weer tijden Z2.
Niet iedereen gaat voor de topsporter met lange benen en uitstraling van hier tot ginter.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:39

Aha, na copy past regeltje erbij, over dat ze geen zin hadden daar naar te kijken.
Dan hadden ze heel simpel, geen toestemming moeten geven.
Als ze daar echt niet tegenaan willen kijken, tevens was het dan handig geweest wel mensen hun KNHS
stargerechtigdheid erbij te betrekken ipv dat iedereen nu zelf kan verzinnen wat hij wel of niet is.

Overigens weet ik dat er nog meer mensen met fjord toestemming hebben gekregen en ook gaan starten.
Waaronder nog een paar Z fjorden.
(mijn fjord start overigens geen Z, aangezien die al zeker 2 1/2 jaar geen dressuur meer heeft gelopen
en voormanelijk geblesseerd, drachtig en zogend is geweest en mijn menpaard is geworden.
Ik start met mijn zwarte paard )

Zwartje.. (doe mee in het M, is nog niet M Klaar)
Afbeelding

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:43

Mikk schreef:

(dit is niet aanvallend bedoeld!) ..maar in aalsmeer zeiden ze t toevallig.. ze staan daar uren in de koude bak.. en dan komen er mensen even voor de lol een rondje rijden.. en dat vonden ze niet erg fijn..

Ik snap eerlijk gezegd ook niet van Mac Rider dat ze overal en nergens uitzonderingen op hun reglement toestaan. Zo komt het op mij ook niet sterk over in de zin van dat ze zelf exact weten wat ze zoeken. Nu kan iedereen even gratis een rondje komen rijden en als je mailt mag je zo op 2 locaties meedoen of met 2 paarden in dezelfde klasse of met pony's het enige dat je hoeft te doen is een mailtje sturen }:0 Maar ben heel benieuwd hoe de uitwerking van deze talentenjacht gaat zijn.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:45

Mikk schreef:

Ik begrijp het standpunt. Maar dan vind ik, dat ze een bepaalde selectie van te voren hadden moeten aangeven of houden wat betreft inschrijving. Dus inderdaad zoals Sjolvir zegt bv een KNHS klassering. Pas inschrijven bij klasse L wanneer hier 5 wp in behaald zijn bijvoorbeeld.

Of het nou een Fjord, een ezel, of Totilas is moet niet uitmaken vind ik. Een talentvolle combi is een talentvolle combi, ook bij de KNHS! Je kan niet zeggen: "Je mag alleen meedoen met een Jazz, Gribaldi of Ferro nakomeling". Dan hadden ze moeten zeggen alleen KWPN en NRPS paarden toegestaan ofzo.
Laatst bijgewerkt door Matsje op 12-01-12 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Mikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:46

Sjolvir schreef:
Aha, na copy past regeltje erbij, over dat ze geen zin hadden daar naar te kijken.
Dan hadden ze heel simpel, geen toestemming moeten geven.
Als ze daar echt niet tegenaan willen kijken, tevens was het dan handig geweest wel mensen hun KNHS
stargerechtigdheid erbij te betrekken ipv dat iedereen nu zelf kan verzinnen wat hij wel of niet is.

Overigens weet ik dat er nog meer mensen met fjord toestemming hebben gekregen en ook gaan starten.
Waaronder nog een paar Z fjorden.
(mijn fjord start overigens geen Z, aangezien die al zeker 2 1/2 jaar geen dressuur meer heeft gelopen
en voormanelijk geblesseerd, drachtig en zogend is geweest en mijn menpaard is geworden.
Ik start met mijn zwarte paard )

Zwartje.. (doe mee in het M, is nog niet M Klaar)
Afbeelding

Ik zei toch niet aanvallend!.. Maar iig ze willen oefeningen zien uit die klasse.. als hij die niet beheerst maak je toch meer kans een klasse lager?!

Mikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:47

Martenique schreef:
Mikk schreef:

Ik snap eerlijk gezegd ook niet van Mac Rider dat ze overal en nergens uitzonderingen op hun reglement toestaan. Zo komt het op mij ook niet sterk over in de zin van dat ze zelf exact weten wat ze zoeken. Nu kan iedereen even gratis een rondje komen rijden en als je mailt mag je zo op 2 locaties meedoen of met 2 paarden in dezelfde klasse of met pony's het enige dat je hoeft te doen is een mailtje sturen }:0 Maar ben heel benieuwd hoe de uitwerking van deze talentenjacht gaat zijn.

idd

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:51

Eerlijk gezegd snap ik ook niet dat mensen die nog geen L, M of Z zijn wel die klasse starten. Dan slaat het toch niet echt ergens op? Ze geven hier en daar wat tips over een oefening, verder moet je kunnen laten zien dat je iets beheerst ja of nee. Als je dat niet doet, waarom wel die klasse starten dan? Ik zou dan mooi de klasse starten die ik ook rijd of beheers. Anders heeft het in mijn ogen geen zin. Ondanks dat je denkt dat je niet door gaat, ga je het dan helemaal niet. Start je gewoon je 'eigen' klasse dan zit ergens nog de kans dat je door gaat, anders zou je geen winstpunten hebben in die klasse.

Mikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:57

Matsje schreef:
Eerlijk gezegd snap ik ook niet dat mensen die nog geen L, M of Z zijn wel die klasse starten. Dan slaat het toch niet echt ergens op? Ze geven hier en daar wat tips over een oefening, verder moet je kunnen laten zien dat je iets beheerst ja of nee. Als je dat niet doet, waarom wel die klasse starten dan? Ik zou dan mooi de klasse starten die ik ook rijd of beheers. Anders heeft het in mijn ogen geen zin. Ondanks dat je denkt dat je niet door gaat, ga je het dan helemaal niet. Start je gewoon je 'eigen' klasse dan zit ergens nog de kans dat je door gaat, anders zou je geen winstpunten hebben in die klasse.

Fijn iemand die het tenminste snapt! :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:02

Ik start M met Toobs, omdat ik ook KNHS M start met Toobs.
SB kan hij, echter Travers niet.
We zijn M1 geen M2.
Contra vind hij reusachtig moeilijk
KW kan hij niet.
(reden van de problemen in die oefeningen zijn heel simpel aanleunigsprobleem van mijn kant,
ik stink er elke keer weer in en laat het hem overnemen, wordt aan gewerkt.)

Overigens had ik me al met Toobs ingeschreven, voordat ze een regelement hadden geplaatst.
Vervolgens wijzigd dat zich om de haverklap en met mailtjes zijn er vele uitzonderingen gemaakt.

Zoals ik al eerder zei in dit topic, denk dat ze een heel leuk idee hebben,
alleen het te vroeg hebben gelanceerd, zonder goed over alles na te denken.
(en goede FAQ blz in elkaar te zetten.)
Tevens door verschillende medewerkers mails laten beantwoorden?
Althans het wekt die indruk, gezien de willekeur aan het mag wel of niet...

Je moet bv nu wel je paspoort meenemen, maar een ongeent paard mag ook gewoon deelnemen,
er staat namelijk niets over entstatus.
Wat ook weer apart is.

In de tussentijd zitten zij dan allicht met combinaties waar ze op gerekend hadden.
Geef die mensen gewoon rijtechnisch commentaar, ook die op een ezel en timmer volgend jaar een
ander regelement in elkaar.
Dan is idereen blij, toch?
(oke, MR allicht wat minder, maar dan blijft het leuke reclame, anders wordt dit een zooitje)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:05

Wat een gezeik allemaal hier zeg, dat met die 'pony's die toch mogen starten' hebben ze echt zelf gedaan hoor. Daarnaast zijn er ook nog mensen die met pony's/kleine paarden starten, omdat het anders gewoon geen pan is. Ik ben 1.60m en mijn paard ook, ik kom niet eens onder zijn buik vandaan met m'n voeten, en met mijn 'pony' van 1.47m kom ik er net onder vandaan. Moet ik dan per se een paard van 1.65/1.70m starten? Beetje krom :+

En ik ben het verder eens met Sjolvir.

Mikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:07

Drunksheep schreef:
Wat een gezeik allemaal hier zeg, dat met die 'pony's die toch mogen starten' hebben ze echt zelf gedaan hoor. Daarnaast zijn er ook nog mensen die met pony's/kleine paarden starten, omdat het anders gewoon geen pan is. Ik ben 1.60m en mijn paard ook, ik kom niet eens onder zijn buik vandaan met m'n voeten, en met mijn 'pony' van 1.47m kom ik er net onder vandaan. Moet ik dan per se een paard van 1.65/1.70m starten? Beetje krom :+

En ik ben het verder eens met Sjolvir.

Zij willen blijkbaar een PAARDEN combi sponseren .. geen PONY combi

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:08

Hadden ze geen toestemming moeten geven, is hun eigen fout.
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten en ook naar pony combinaties kijken :D .

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:10

Wat is het probleem dan als je tussen de paarden start en ook met die pony zelfs tot de Grand Prix mag rijden? Snap niet zo goed wat dat uitmaakt. En zoals ik al zei - ze hebben ZELF toestemming gegeven.

Mikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:11

Sjolvir schreef:
Hadden ze geen toestemming moeten geven, is hun eigen fout.
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten en ook naar pony combinaties kijken :D .

Jullie zijn zo brutaal daarvoor een mail naar hun te sturen.. je weet vanjezelf al dat je geen kans maakt.. en toch ga je daar een rondje rijden.. Ik snap dat echt niet!