Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 08:16

Annet555 schreef:
easygoing schreef:
Ach dat is de keerzijde van de roem oftewel part of the deal. Denk dat het niet eens zozeer om Rath z'n talent of dat hij Toot rijd gaat maar het meer gaat over hoe ze handelen.

Het maakt niet uit hoe ze handelen, er is altijd wel weer een gek die kritiek heeft, en de mensenmassa weet op te zwepen.

Een hoop kritiek op Rath, op Schockemohle, maar waar blijft dat kritiek op degene die ervoor gezorgd heeft dat PS hem kon kopen en dat Rath hem nu rijdt?

Ik zou zeggen ga eens terug lezen op bokt en zie hoeveel kritiek er was op de verkopende partij maar dat mochten we niet hebben van een aantal mensen want het was tenslotte de normaalste zaak van de wereld dat Toot verkocht was.

En het maakt wel degelijk uit hoe ze handelen, ze zijn gewoon niet heel slim bezig geweest tot nu toe.

concetto

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 08:36

Nou geloof ik dat als iemand mij zoveel geld voor een paard zou hebben geboden, en ik had mijn hele leven hard gewerkt zoals de verkopende partij, dan ging mijn paard ook!
Met een strikje om zijn nek.
En of wij dat nu wel of niet leuk vinden, het is gebeurd.
Feit blijft dat Rath de boel gekopieerd heeft, waarschijnlijk is dat voor zijn rijerij het slimste want je kunt na 8 maanden nog geen team zijn, maar sociaal gezien is het......niet zi subtiel denk ik!

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 09:47

Ik vind dat als we Rath slecht vinden rijden, of Gal slecht vinden rijden, en ik vind slecht een heel groot woord, we dat best ter discussie mogen brengen, zonder te zeggen wat we zelf rijden, omdat als we maar B zouden rijden, we geen mening mogen hebben.

Tenslotte weten de meesten van ons, dat er veel meer nodig is dan talent, om GP en hoger te gaan rijden, een paar uitzonderingen daar gelaten. Je hebt naast het talent, ook kansen en geld nodig, of mensen die je verder willen helpen in de vorm van sponsors.Veel talent gaat op een gegeven moment ook op in het 'normale' leven. Er blijft een handjevol over, die door kunnen gaan.

wat betreft de verkoop van Toot, in wat men zegt het enige interview van Visser, zegt hij, dat hij vanaf 2009 biedingen kreeg. En ze toen overlegd hebben, waar ze op zouden reageren. In zijn en zijn vrouws ogen, had Toot gewonnen en verdiend voor hen, wat ze wilden. Bovendien hadden ze net meegemaakt dat 1 van hun paarden het been brak. En dan is 10 miljoen, plotseling slachtprijs. Dus ook daar kwam de realiteit even om de hoek kijken. En natuurlijk is Toot heel bijzonder, maar je moet ook naar de toekomst kijken, paarden zijn ook eens klaar met winnen, er staat steeds een jongere generatie te wachten.

Heb dus ook geen moeite met de verkoop. Wel sneu, omdat het pas na de OS zou gebeuren, maar dat was in dit geval dus juist het doel van de koper, kun je moeilijk zeggen, wacht maar ff. Verstand en emotie gaan dan niet gelijk op.

Maar de manier van handelen rond Toot, als dan toch blijkt dat PS hem langer in het dekken wil laten lopen, deels ten koste van de voorbereiding op de wedstrijden, en dat dat dan schijnbaar uit moet monden in een zo slechte voorbereiding dat men brutaal een kur overneemt, nee. En dan klagen over te weinig tijd, en dat iedereen dat wel moet weten...Ja, als je jezelf loopt te boycotten, is dat een heel zwak excuus. PS had dan een stapje op zij moeten doen. Keuzes maken. Dat hebben ze dus in eigen voordeel gedaan, om alles voor zichzelf goed uit te laten komen. Correct zijn is dan geen issue, gaat om geld, en dan maar een beetje over de rug van een ander.

Dan kan PS een hele goede paarden vakman zijn, en Rath (en team) een goede ruiter, maar uiteindelijk zijn het geen nette mensen.Bussines first dan toch.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 10:45

PS is vooral zakenman en dat is zijn goed recht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:21

Dat klopt en Kees Visser is ook vooral zakenman en zijn zaken bestaan voornamelijk uit het doen van investeringen. Totilas is voor hem een goede investering geweest en hij heeft hem verkocht op een prijs waarvan hij wist dat het de hoogste ooit zou zijn. Of het nu leuk is voor de fans of niet, maar Visser heeft daarmee een goede zakelijke beslissing genomen. Hij vond in PS de perfecte partner en zo geschiedde.

En dan nu Rath, het enige wat hij mee heeft is dat het voor hem niet zoveel impact heeft als hij met Totilas niet overal vooraan rijdt. Matthias Rath hoeft niet te leven van de paardrijderij en het is voor hem dus geen kwestie van leven of dood als het niet uitpakt zoals hij wil of als het paard ineens iets krijgt waardoor hij niet meer op het hoogste niveau mee kan doen. Voor Edward Gal ligt dit allemaal een beetje anders en daarom is het verstandig dat hij zelf niks van zich laat horen en het zou prettig zijn als zijn entourage hetzelfde deed. Edward et al zijn namelijk wel afhankelijk van de rijderij moeten zich voorlopig nog wel even een paar keer bewijzen voordat ze met de vut kunnen, zogezegd.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:24

Electra: Dat zeg ik: Bussiness first. Zeker zijn goed recht, wat zij doen met het paard, is helemaal hun goed recht.
Maar het gaat ook steeds niet om rechten, het gaat om net gedrag. Dat wil je toch zelf ook in het leven, er vanuit kunnen gaan, ook al slaagt dat niet altijd, dat er nog zoiets bestaat als netjes zijn? Is toch ook tijden een politiek standpunt geweest: hoe gaan we om met elkaar? Het is hier op Bokt ook een dagelijks issue.
Dan heb ik het nog niet over de voorbeeld functie die je hebt. Maar houdt mijn hart vast en hoop dat ik doordraaf, als je niet meer van netjes zijn uit kan gaan, want dan moeten we alles gaan omschrijven, vastleggen in patenten, etc.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:31

Zolang het binnen de regels blijft van de Fei, is het dus wel netjes. Of we moeten eerst gaan discussiëren wat de definitie is van netjes. Vaak is dat voor iedereen anders en zeker als er geld/macht mee gemoeid is dan gelden er andere fatsoensnormen.
En laten wij de politiek er maar niet bij gaan halen, want die is tegenwoordig ook niet echt netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:47

Je kan je twee dingen afvragen. De eerste is of PS en MR het ooit wel goed hadden kunnen doen in de ogen van de mensen die het heel erg vinden dat het paard is verkocht. Ten tweede moet je je afvragen of de manier waarop de entourage van EG zich hierin beweegt wel passend en netjes is.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:00

Voor mezelf sprekend: ik ben behoorlijk vergevingsgezind, dus als Rath met "onze" Totitlas ooit de sterren van de hemel loopt en zijn rijwijze mij aanspreekt, zal ik hem zeker feliciteren en complimenteren. :D
Maar als het niet lukt, dan blijf ik mopperen. :Y)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:47

Lovely schreef:
Je kan je twee dingen afvragen. De eerste is of PS en MR het ooit wel goed hadden kunnen doen in de ogen van de mensen die het heel erg vinden dat het paard is verkocht. Ten tweede moet je je afvragen of de manier waarop de entourage van EG zich hierin beweegt wel passend en netjes is.

Ach ik zie het maar als actie reactie.
Die mensen voelen zich ook behoorlijk in hun zak gescheten.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:07

Ik heb al eerder gezegd, ik zie ook positieve dingen bij Totilas en Rath. Er is een inrijd filmpje van münchen, en daar zie ik leukere dingen dan in de ring. Maar ik zie ook een paard waar het stralende vanaf is.

Zag bij Gal dat stralende wel, maar vond de halshouding altijd wat eng. Dus ik gun het alle ruiters, maar wel netjes. En als je netjes moet gaan defineren, dan hebben we een groter probleem, dan we dachten. of ik dacht. Wat netjes is, heb je vroeger als het goed is meegekregen, en bijgeleerd in het leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:16

easygoing schreef:
Lovely schreef:

Ach ik zie het maar als actie reactie.
Die mensen voelen zich ook behoorlijk in hun zak gescheten.

Die mensen hebben als het goed is gewoon hun deel van de deal gehad en aangezien het voor hun werk is waar ze nog een paar decennia mee voort zouden moeten, is het verstandiger om er wat professioneler mee om te gaan. Je kunt je in dit stadium namelijk af gaan vragen wie nu eigenlijk voor die anti-sfeer tegen Matthias Rath gezorgd heeft??

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:11

Ik denk dat de anti-sfeer op het moment alleen maar door het team rondom Toot en Rath gevoed word.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:21

Daar ben ik het mee eens. Foute beslissing, foute reactie en fout zwijgen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:25

luve_rozes schreef:
Daar ben ik het mee eens. Foute beslissing, foute reactie en fout zwijgen.

Inderdaad en daar nog bij tegenvallende presentatie in de ring na hoog van de toren geblazen te hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:07

Wanneer hebben ze hoog van de toren geblazen?
Als bokkers realistisch zouden lezen zouden ze geen hoog van de toren blazen gezien hebben.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:40

Wie zegt toch steeds dat de wereld alleen uit bokkers bestaat?
Er is wel degelijk hoog van de toren geblazen neem alleen maar die overdreven persmomenten die vervolgens om allerlei redenen steeds weer niet door konden gaan en de tekst van Rath dat hij het op zou gaan pakken waar Gal het neer heeft moeten leggen. Dat soort zaken roept toch aardig wat verwachtingen op bij het publiek.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:41

Dat de pers er zo op vliegt kunnen zij nauwelijks wat aan doen, hadden ze niet gereageerd was het "goh wat hebben ze te verbergen?"
En hij zei dat hij dat wilde proberen. Een topruiter gaat IMO niet voor minder dan het beste.

En de rest van de wereld boeit me weinig als ik de discussie hier voer dus neem eens een andere plaat dan dat de wereld uit meer dan bokkers bestaat want deze blijft hangen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:50

Ach hou nou toch op.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:12

Dit is Bokt, dus de rest van de wereld? Dit onderwerp leeft natuurlijk vooral in Nederland en Duitsland en hier en daar bij nog wat dressuurliefhebbers over de wereld.

Bij de mensen die terleurgesteld waren dat Toot verkocht is, zal Rath het nooit goed doen.
In denk dat deze mensen nooit tevreden zullen zijn over een andere ruiter op Toot.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:27

Nou, alleen nederland en duitsland? Lees het gastenboek eens....Denemarken, Zweden, Groot-B zijn de landen de naast D het meest reageren. Nederland valt erg mee.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:31

luve_rozes schreef:
Nou, alleen nederland en duitsland? Lees het gastenboek eens....Denemarken, Zweden, Groot-B zijn de landen de naast D het meest reageren. Nederland valt erg mee.

Dat zullen echte dressuur-liefhebbers zijn.
Er worden iedere dag paarden verhandeld, nederland is een potentiele winnaar kwijt (je weet dat natuurlijk nooit zeker), maar wat wil of kan je er aan doen?
Er wordt al maanden over geschreven.
Mijn vraag is: bij welke ruiter zou je wel vrede hebben dat deze Toot rijdt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:33

Electra63 schreef:
luve_rozes schreef:

Dat zullen echte dressuur-liefhebbers zijn.
Er worden iedere dag paarden verhandeld, nederland is een potentiele winnaar kwijt (je weet dat natuurlijk nooit zeker), maar wat wil of kan je er aan doen?
Er wordt al maanden over geschreven.

Zullen we daar aan toevoegen "behalve Edward Gal"?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:51

Jij begrijpt mij Ayasha :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:19

Electra63 schreef:

Mij maakt het kein flaus aus...
Zo lang ik op mijn eigen paardjes mag rijden, maakt het me niets uit wie er op Toot rijdt en ook niet voor welk land.