Actie Dressuurhoed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: Actie Dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:20

Ik kan het artikel héél slecht lezen, maar schrijven ze nu echt versnelt met een T ????

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:24

Ja, met een T.
mijn scanner doet niet echt meer wat ik wil, 't is natuurlijk ook hopeloos ouderwets zo'n ding, ik ga het anders proberen, heb geduld.......

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 18:31

Ik kan het wel lezen en zet er mijn vraagtekens bij. Zal wel lekker zweten zo'n helm onder je dressuurhoed.
Dan kan ik mijn te grote hoedje ook beter bewaren, want ik weet zeker dat er onder mijn gewone hoedje geen helm past...

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:36

Terwijl een aantal dressuurruiters het zijn er bijna 3000... fel protesteert tegen de afschaffing van het dressuurhoedje omdat de KNHS onjuiste info naar buiten brengt tav het "verzekerbaar" zijn van hoedendragers... in de breedtesport, heeft de discipline western al lang de oplossing gevonden:een helm die onder de hoed past.( westernruiter in de beginnersklasse mogen niet eens met een veiligheidshelm rijden..)
bla bla bla
Deze helm voldoet echter nog niet aan de veiligheidseisen dus niet te gebruiken voor het "doel" van de KNHS nl. 'veiligheid'... een gecertificeerd zusje is in ontwikkeling.Misschien komt deze wel versnelt in de omloop wij hopen het van niet.. met steun al helemaal niet Boos! van de vereniging wij zijn een aktiegroep!!!! voor het behoud van de dressuurhoed?

Wat een stemmingmakerij weer van de Hoefslag Boos!
Alsof ze het wiel uitgevonden hebben...tjonge een helm onder een hoed...inclusief driepuntssluiting maar zonder veiligheidscertificaat...
Ik ga mijn abonnement opzeggen!!!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:46

Hee Gerrie , maar wat vond je van dat stukje links onderaan op de pagina erna? "Chateau du dressage" zullen we daar maar eens met de vereniging voor het behoud van de dressuurhoed een weekendje heen gaan? ziet er veel belovend uit....... Vingers aflikken en je mag er zonder helm rijden, zo aan de foto te zien. Ik ben benieuwd of dat we CGJ12 ook zover krijgen?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:05

Chateau du dressage jaja Haha!

'Haus Steprath' klinkt niet zo bie dus een beetje jus eroverheen en voila!!

Waar een wil(g) is , is een weg...

Ga maar lobbyen zou ik zeggen...en een sponsor of kwantumkorting zou ook leuk zijn Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 23:28

WWWiske schreef:
Ik ben benieuwd of dat we CGJ12 ook zover krijgen?

Haha!

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 12:47

maar nog even nog 1 keer de vraag:

mag ik zondag nouw gewoon tussen de pony's in de Z1 met hoedje starten??????

weet ik het iedergeval zeker..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 15:01

Ja, tenzij de organiserende vereniging bezwaar maakt. En dan moet je dus officieel protesteren en een kwade brief aan de bond schrijven.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:02

amondi schreef:
Ja, tenzij de organiserende vereniging bezwaar maakt. En dan moet je dus officieel protesteren en een kwade brief aan de bond schrijven.

Maar dan moet het WEL in het officiële vraagrprogramme gestaan hebben.
Datzelfde vraagprogramma moet dan ook nog eens duidelijk ter inzage zijn gesteld.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:10

In het nieuwe Nieuwsbulletin van de KNHS (april-juni 2005) stond ook al dat een vereniging dit altijd mag stellen, mits van te voren aangegeven in hun vraagprogramma. Dit soort wedstrijden boycotten we in het vervolg dus gewoon massaal he Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 23:49

WWWiske schreef:
In het nieuwe Nieuwsbulletin van de KNHS (april-juni 2005) stond ook al dat een vereniging dit altijd
mag

stellen, mits van te voren aangegeven in hun vraagprogramma. Dit soort wedstrijden boycotten we in het vervolg dus gewoon massaal he Haha!

Als RUITER......... maar vooraal ook als JURY.

Mocht ik ergens moeten jureren en de organisatie BLIJKT een helmplicht te hanteren, dan gaat CGJ weer naar huis fijn andere leuke dingen doen................ Ja

Whoosh!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 00:15

WWWiske schreef:
In het nieuwe Nieuwsbulletin van de KNHS (april-juni 2005) stond ook al dat een vereniging dit altijd
mag
stellen, mits van te voren aangegeven in hun vraagprogramma. Dit soort wedstrijden boycotten we in het vervolg dus gewoon massaal he Haha!

Goh, fijn dat dat wel in het nieuwsbulletin staat maar niet in de P&S?!

Dat impliceerd dus dat een organiserende vereniging wel mag stellen welk hoofddeksel er op en Z wedstrijd gedragen gaat worden??

WWWiske schreef:
Citaat:
Afgelopen weekend was er hier in de kring ook een wedstrijd (in Huijbergen) waar je in de Z1 en Z2 ook een helm op MOEST, sommige verenigingen weten niet meer hoe het nu zit .

In principe mag dit niet, de KNHS regelementen gaan voor.

Is dit principe ook weer van de baan....Whoosh!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 08:08

Wie leest er überhaupt een vraagprogamma helemaal door? Ja, wij dus nu.
Maar verder?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 09:12

amondi schreef:
Maar verder?

Volgens mij bijna niemand, hier in Brabant is het helemaal leuk: de verenegingen sturen de vraagprogramma's naar de wedsrtrijdsecretariaten van de verenigingen uit de kring, je krijgt als ruiter/amazone dan een e-mail van het wedstrijdsecretariaat met de simpele vraag of dat je je wilt opgeven voor die en die datum, that's it.
Vraagprogramma's krijg je als deelnemer überhaupt niet eens te zien.
Of gaat dat ook zo in, eh bijv. Drenthe????

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 09:17

hetzelfde natuurlijk, kost bergen papier om de vraagprogramma's bij de ruiters te krijgen.
Maar op startlijsten staan ze meestal wel afgedrukt!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:07

Een vraagprograma kan toch ook meegestuurd worden per e-mail?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:33

WWWiske schreef:
amondi schreef:
Maar verder?

Volgens mij bijna niemand, hier in Brabant is het helemaal leuk: de verenegingen sturen de vraagprogramma's naar de wedsrtrijdsecretariaten van de verenigingen uit de kring, je krijgt als ruiter/amazone dan een e-mail van het wedstrijdsecretariaat met de simpele vraag of dat je je wilt opgeven voor die en die datum, that's it.
Vraagprogramma's krijg je als deelnemer überhaupt niet eens te zien.
Of gaat dat ook zo in, eh bijv. Drenthe????

Bij onze vereniging ligt alles nog netjes in een map en is dus allemaal in te lezen Haha!

Wiesenduft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 22:38

ik vind ook dat je met een hoed moet kunnen rijden, op dat niveau is het ook veel mooier te zien. Haha!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:02

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:09

Ja, ze moeten ook wel, omdat er drie weken na de regelementenwijziging nog steeds meisjes met een hoedje in de B ring verschijnen Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 22:31

Veiligheidscap, -helm of hoedje op dressuurwedstrijden 28/4/2005

De reglementswijziging over het veiligheidshoofddeksel levert verwarring op tijdens de wedstrijden. Wat is nu in de klasse Z1 en hoger toegestaan?
De volgende regel wordt gehanteerd zowel voor paarden als pony's (op straffe van uitsluiting):
· In de klasse B t/m M is het dragen van een veiligheidscap/-helm verplicht.
· Vanaf de klasse Z1 kan de ruiter of amazone kiezen of hij/zij met een veiligheidscap/-helm rijdt of met een dressuur- of bolhoed.
De "oude" cap (zonder driepuntsveiligheidssluiting) is in geen enkele klasse meer toegestaan!

(Deze regel heeft geen betrekking op internationale wedstrijden/internationale paardenproeven)

Wel raar trouwens dat ik wel met hoedje mag rijden maar niet met mijn oude capje...

(ik heb nog drie caps in de aanbieding: maar 56, maat 57 en maat 58. Af te halen in ruil voor een zakje paardensnoepjes per cap)

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 22:49

Kitty schreef:

Wel raar trouwens dat ik wel met hoedje mag rijden maar niet met mijn oude capje...

'T moet voor de jury ook leuk blijven om naar te kijken Knipoog

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 23:19

Misschien heeft dit hier al eerder gestaan hoor, maar ik dacht alles redelijk gevolgd te hebben. Ik lees net in het KNHS regelement(werkdocument 2005):

Voor de Juniorenproeven is naar keuze rijden in een rijrok of een rijjasje toegestaan.
Wel dient een dressuurhoed of bolhoed te worden gedragen.

Junioren zijn dus verplicht met een hoedje te rijden? Bij Young riders word alleen iets gezegd over het jasje/rok. Wat is de KNHS toch weer consequent in hun "veiligheidsmaatregelen"!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 23:29

Fleurtje100 schreef:
Junioren zijn dus verplicht met een hoedje te rijden? Bij Young riders word alleen iets gezegd over het jasje/rok. Wat is de KNHS toch weer consequent in hun "veiligheidsmaatregelen"!

Als jij met helm wilt rijden wordt dat echt toegestaan hoor.
Daarover is wel een "extra regel" opgenomen......