Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:41

Hoe moet je je startpas filmen als je die alleen digitaal hebt?

MarleenM zoals je het omschrijft, vind ik het eigenlijk wel terecht klinken, maar zonder beeld erbij is dat natuurlijk moeilijk te beoordelen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:42

MarleenM schreef:
Nou ik heb mijn resultaten ook en heb echt hele slechte punten gekregen :o Commentaar wat er bij staat klopt wel maar de cijfers vind ik echt erg laag.

Meer verruiming voor de B en is afgestraft met een 5 terwijl hij netjes in de aanleuning blijft maar nog meer moet. Overgang van stap naar draf niet flitsend genoeg een 4. Overgang naar galop onrustig in de overgang maar wel netjes op de hulpen een 5.

Had zelf voor mijn gevoel totaal rond de 175 moeten zitten en zit op 167 punten.. Ben wij blij met het commentaar wat erbij staat.

Maargoed eens kijken hoe die voor vandaag beoordeeld gaan worden.

Dat is jammer maar er is moeilijk iets van te zeggen als we het niet gezien hebben natuurlijk. Volgende keer beter hoop ik voor je. Je mag ook altijd het filmpje sturen als je wilt voor wat feedback.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:43

nog niet eerder gehoord Sunniva.. zou voor mij ook lastig worden, gezien mijn startpas digitaal op mn telefoon staat waar ook het filmpje mee opgenomen moet worden..

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:44

Caritas schreef:
Sunniva schreef:
Ik heb ook mijn protocol ingezien, erboven staat startpas niet gezien. Moet je je startpas ook filmen? Ik heb dat al beide keren niet gedaan? Gelukkig is die dus wel beoordeeld!

Wie heeft er nog een fysieke startpas?

Nee die heb ik ook niet inderdaad.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:44

Oh dat is wel balen MarleenM! Maar inderdaad, wel fijn dat er goed onderbouwd commentaar bij zit.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:47

Ach ik kan hier wel weer mee verder werken. T was voor mij zelf ook een tijdje geleden (lees 10 jaar _O-) dat ik gestart was, misschien was het vroeger allemaal wel wat minder strikt/streng haha

Zie trouwens nu wel dat er een andere naam van ruiter en naam van paard op staat :?
Laatst bijgewerkt door MarleenM op 28-04-20 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:49

Ik heb bij punt 8 - tijdens het filmen van het rondje moet het paard volledig in beeld zijn - het ook niet goed gedaan. Mijn filmer heeft juist van redelijk dichtbij het paard gefilmd: bit, voorbeen links, spoor, aftekeningen op buik die je vanaf de zijkant kan zien (niet die midden op z'n buik want misschien gevaarlijk) achterbeen links, achterbeen rechts, spoor, voorbeen rechts, gezicht.
En van het paspoort heeft ze alleen de voorkant gefilmt en de pagina waarop z'n chipnummer en aftekeningen staan uitgeschreven, niet de pagina van de schets. (Ouderwets KWPN paspoort?)

Caritas

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:50

Ben heel benieuwd naar jouw filmpje, Marleen.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:55

Caritas schreef:

Die durf ik nou niet meer online te posten :o :')

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:58

MarleenM schreef:
Caritas schreef:

Die durf ik nou niet meer online te posten :o :')

Welk niveau reed je ook alweer?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:58

MarleenM schreef:
Zie trouwens nu wel dat er een andere naam van ruiter en naam van paard op staat :?

Misschien ben je verwisseld en heeft iemand anders nu jouw drie winstpunten gekregen? Ik zou even bellen met de knhs als ik jou was. Misschien horen deze punten helemaal niet bij jouw filmpje.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:59

Annetje schreef:
MarleenM schreef:

Misschien ben je verwisseld en heeft iemand anders nu jouw drie winstpunten gekregen? Ik zou even bellen met de knhs als ik jou was. Misschien horen deze punten helemaal niet bij jouw filmpje.

_/-\o_ dat zal t zijn.. Haha nee het was geen voldoende proef waard hoor :o zo eerlijk ben ik wel naar mezelf en mijn paard

Caritas B :)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:59

Mijn naam en naam van paard staan ook anders. De jury schrijft op wat zij denken wat jouw naam is aan de hand van het filmpje. Mijn combinatienummer klopt wel.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:00

Sannnn schreef:
Ik heb mij eindelijk op kunnen geven voor die van tussen 8 en 14 mei filmen. *\o/* Ik dacht dat het opgeven voor een eventing wedstrijd soms moeilijk was, nou dit is lastiger. :Y)

Heeft iemand hier al ervaring met in een 20x60 bak de bordjes af plakken met een A4-tje met de juiste letter erop? Of dat dit goed gekeurd word?
Het lijkt mij toch al wel lastig om vanaf C de F goed te kunnen lezen op zo'n scherm.

Je mag ook een weiland afzetten mer geïmproviseerde hoeken en letters dus denk dat dat prima mag.
Als vrijdag de zon schijnt ga ik ook de bakletters omdraaien ivm stand van de zon :)

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:02

Caritas schreef:
Ik heb bij punt 8 - tijdens het filmen van het rondje moet het paard volledig in beeld zijn - het ook niet goed gedaan. Mijn filmer heeft juist van redelijk dichtbij het paard gefilmd: bit, voorbeen links, spoor, aftekeningen op buik die je vanaf de zijkant kan zien (niet die midden op z'n buik want misschien gevaarlijk) achterbeen links, achterbeen rechts, spoor, voorbeen rechts, gezicht.
En van het paspoort heeft ze alleen de voorkant gefilmt en de pagina waarop z'n chipnummer en aftekeningen staan uitgeschreven, niet de pagina van de schets. (Ouderwets KWPN paspoort?)

Bij mij staan het transponder nummer en de aftekeningen ook op de eerste pagina, ik weet ook niet waarom dat is.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:13

DreamGuide schreef:
Caritas schreef:

Bij mij staan het transponder nummer en de aftekeningen ook op de eerste pagina, ik weet ook niet waarom dat is.

Bij mij zelfs op pagina 4 en 5.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:20

mcjv schreef:
Mijn naam en naam van paard staan ook anders. De jury schrijft op wat zij denken wat jouw naam is aan de hand van het filmpje. Mijn combinatienummer klopt wel.

Maar leek het wel enigszins op jouw naam/naam paard of zei jij Jannie Jansen op Witje en heeft de Jury er Wilma de Boer op Snuitje van gemaakt?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:31

MarleenM schreef:
Nou ik heb mijn resultaten ook en heb echt hele slechte punten gekregen :o Commentaar wat er bij staat klopt wel maar de cijfers vind ik echt erg laag.

Meer verruiming voor de B en is afgestraft met een 5 terwijl hij netjes in de aanleuning blijft maar nog meer moet. Overgang van stap naar draf niet flitsend genoeg een 4. Overgang naar galop onrustig in de overgang maar wel netjes op de hulpen een 5.

Had zelf voor mijn gevoel totaal rond de 175 moeten zitten en zit op 167 punten.. Ben wij blij met het commentaar wat erbij staat.

Wat jammer Marleen! Klinkt inderdaad wat zuinig.
Mocht je een keer feedback willen adhv een filmpje mag je hem altijd sturen! Ik jureer zelf t/m m2.

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:33

Caritas schreef:

Hebben wij ook zo gedaan. Je ziet t paard in t begin helemaal daarna niet met t rondje lopen. Ben benieuwd of ze daar dan iets van gaan zeggen. Heb ingestuurd voor vanavond.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:36

Nu jullie het zeggen, mijn naam staat ook fonetisch gespeld met een vraagteken erachter, heb best wel een lastige achternaam :Y) .

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:38

Bij mij ook! Misschien dat die van mij daarom aangaf dat ze geen startkaart heeft gezien. Oftewel naam gegokt.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:42

bij ons op stal hebben we een net wat kleinere bak dan een 20x40 baan. kan je dan ook nog meedoen of dat niet?

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:44

Caritas schreef:
mcjv schreef:

Maar leek het wel enigszins op jouw naam/naam paard of zei jij Jannie Jansen op Witje en heeft de Jury er Wilma de Boer op Snuitje van gemaakt?

Het leek er inderdaad wel op. Van Gaiya naar Kaya en qua uitspraak klopten mijn naam en achternaam ook wel. Geinig hoe ze deze variatie ervan heeft gemaakt :P

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:45

MarleenM schreef:

Ik vind dit voor de B wel erg streng ja...

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:51

mcjv schreef:
Het leek er inderdaad wel op. Van Gaiya naar Kaya en qua uitspraak klopten mijn naam en achternaam ook wel. Geinig hoe ze deze variatie ervan heeft gemaakt :P

Hebben wij toevallig dezelfde jury gehad? Mijn paard heet Wagner van de flevo alm en die is ook omgetoverd tot Kaya :')