[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kwien_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:18

Vandaag mijn B-debuut gehad, in de trainingen zijn we met sprongen vooruit gegaan het afgelopen jaar.
Dus dacht nu ben ik er klaar voor:). In het inrijden ging alles vrij goed zelfs de galop was top. In de bak aangekomen voor de eerste proef voelde me benen al aan als spaghetti. Ik had verwacht dat ze de bak wel wat spanning zou hebben dat viel 100% mee. Alleen veel stomme fouten zoals uit de galop vallen zelfs keer overgesprongen. Dingen die thuis eigenlijk als van zelf gaan.

Tweede proef was ze wat ingekakt alleen nu had ik zelf geen spanning meer dus kon ik er lekker aan rijden alleen hier ging nog meer mis: verkeerde galop, twee maal in draf vallen en ze liep teveel op de voorhand waardoor ze wat aan de diepe kant ging lopen.

Al met al waren mijn punten 188,5 voor proef 1 ( met zelfs nog een 2de plaats) en 180 voor proef 2. Maar toch een beetje gemengde gevoelens ze deed het top en liet zich redelijk de bak doorsturen maar hoe zorg ik ervoor dat ik dit kan verbeteren in de training. iemand tips _/-\o_

N_B_N

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:05

Ik denk dat het gewoon km maken is op wedstrijd. Je rijd al in de winst dus zo slecht zal het niet zijn. Je zegt zelf dat de training al lekker gaat, dus gewoon zo lekker doorgaan +:)+

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:14

Balen Lindor!
@marjirie lekker km gaan maken zodat jij ook zelfverzekerder wordt in de ring en dat stukje spanning minder wordt. :) maar als je nu al zulke punten rijd dan gaat dat helemaal goed komen!!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:48

Marjorie, gewoon kilometers maken inderdaad :)

Paard liep vanmorgen toch weer goed. Dus we hebben het erop gewaagd. Ook voor de ervaring.
Beetje te lang ingereden, dus met de 2e proef was ze echt moe.
191,5 punten en 3e prijs en 188 punten. Dus weer 2 punten erbij :)

Afbeelding

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:26

@Lindor; Gefeliciteerd met je nette punten en prijs! Fijn dat hij toch weer goed liep, na zijn ongelukje.

@Marjorie94; Gefeliciteerd met je punten en je 3e prijs. Mooi debuut hoor! Beetje ervaring op doen en dan gaat ie vast als een trein :D Heb je nog een foto van je debuut?

Ik ben vandaag ook weer weggeweest en niet voor niets. Twee keer een eerste prijs met 197 en 201 punten. Hij liep dan ook echt goed! Ik was zelf ook huiverig voor de bak, maar hij heeft niet eens flauw gedaan :D Ik ben nu toch aan het twijfelen om L1 te gaan starten.....

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:51

Marjorie: gefeliciteerd, mooi debuut zo! Ik sluit me qua tips aan bij de anderen. Lekker blijven starten en ervaring opdoen, het hoeft niet meteen perfect te gaan :)
Lindor: nette punten! Gaaf paard heb je.
Hananass: met zulke punten zou ik niet meer twijfelen over dat L1, wauw! Netjes :j

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:43

Gewoon lekker een x proberen hananas je mag altijd nog terug als het echt niet gaat.

Mijn wedstrijd is afgelast voor volgende week. Echt balen, want er zijn niet zo veel oefenwedstrijden in de buurt

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:23

Lootje dat is echt balen inderdaad!!

Hier zijn we hard aan het trainen op een visitekaartje afgeven als we straks op wedstrijd gaan. Dus goed binnenkomen en naarmate de proef verder gaat een steeds beter beeld neerzetten. Zoals mijn trainer zegt: ze moeten weggaan aan het eind vd dag met jou nog in hun hoofd. Uhhh oké dat gaan we proberen haha

@Hananass ik zou over gaan! Mooie punten en in de L mag je best nog km gaan maken en hoef je niet met 10 wp over naar L2.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:19

@marjorie, precies zoals de rest zegt, lekker kilometers maken. Dit stukje kan je thuis niet oefenen maar is echt een kwestie van op pad gaan. Ik had het ook tijdens mijn 2e wedstrijd, paard snapte ineens de galop-knop niet meer. Ik zat zo gespannen dat mijn hulpen niet meer door kwamen. Heb je het idee dat je paard er echt de kantjes vanaf gaat lopen dan kan je altijd nog een keer HC of op een oefenwedstrijd starten en dan een keer heel duidelijk de juiste reactie vragen zonder dat je je er druk over hoeft te maken wat de jury daar van vindt.

Lindor, fijn dat hij weer goed loopt, en je start was niet voor niks!

@Hananass, je kan nu ook flexibel starten he! Dus bevalt de L nog niet dan kan je nog door in de B. Ik zou het gewoon eens proberen, het enige wat er bij komt is wat wijken en verruimen in galop. Verder willen ze graag het paard al iets meer op de achterhand dan in de B en rommeltjes in de aanleuning worden wat strenger bestraft.

Ik ga dit weekend weer starten, weer nieuwe proeven dus die wil ik even oefenen voordat de volgende selectie is.

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:41

@ Lootje1991; Jammer zeg! Gelukkig hoor ik hier in de buurt niet vaak dat wedstrijden afgelast worden. Lijkt mij heel lastig.

Ik kijk vooral uit naar het doorzitten, dat maakt het voor mij makkelijker om te controleren. Het wijken doet hij gelukkig best aardig.. het verruimen... dat is nu nog raketmodus :P

debberley83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:55

marjorie94 schreef:
Vandaag mijn B-debuut gehad, in de trainingen zijn we met sprongen vooruit gegaan het afgelopen jaar.
Dus dacht nu ben ik er klaar voor:). In het inrijden ging alles vrij goed zelfs de galop was top. In de bak aangekomen voor de eerste proef voelde me benen al aan als spaghetti. Ik had verwacht dat ze de bak wel wat spanning zou hebben dat viel 100% mee. Alleen veel stomme fouten zoals uit de galop vallen zelfs keer overgesprongen. Dingen die thuis eigenlijk als van zelf gaan.

Tweede proef was ze wat ingekakt alleen nu had ik zelf geen spanning meer dus kon ik er lekker aan rijden alleen hier ging nog meer mis: verkeerde galop, twee maal in draf vallen en ze liep teveel op de voorhand waardoor ze wat aan de diepe kant ging lopen.

Al met al waren mijn punten 188,5 voor proef 1 ( met zelfs nog een 2de plaats) en 180 voor proef 2. Maar toch een beetje gemengde gevoelens ze deed het top en liet zich redelijk de bak doorsturen maar hoe zorg ik ervoor dat ik dit kan verbeteren in de training. iemand tips _/-\o_

En dan nog lekker winst rijden, gefeliciteerd met zo'n debuut!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:08

Gefeliciteerd met de punten iedereen!

Helaas liggen de wedstrijden hier stil.
Paard heeft een dik been, verdenken een peesblessure..

Dus ik hoop dat het nog wil genezen eigenlijk..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:00

Hananass schreef:
@Lindor; Gefeliciteerd met je nette punten en prijs! Fijn dat hij toch weer goed liep, na zijn ongelukje.

@Marjorie94; Gefeliciteerd met je punten en je 3e prijs. Mooi debuut hoor! Beetje ervaring op doen en dan gaat ie vast als een trein :D Heb je nog een foto van je debuut?

Ik ben vandaag ook weer weggeweest en niet voor niets. Twee keer een eerste prijs met 197 en 201 punten. Hij liep dan ook echt goed! Ik was zelf ook huiverig voor de bak, maar hij heeft niet eens flauw gedaan :D Ik ben nu toch aan het twijfelen om L1 te gaan starten.....

Super netjes
Gewoon doen valt alles mee hoor

Lootje1991 schreef:
Gewoon lekker een x proberen hananas je mag altijd nog terug als het echt niet gaat.

Mijn wedstrijd is afgelast voor volgende week. Echt balen, want er zijn niet zo veel oefenwedstrijden in de buurt

Balen .
Hoe ver wil je rijden met de trailer ?
Want je kan ook meedoen voor appels en peren niet officieel zeg maar

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:35

Succes met je wedstrijd Dee_Es!
Ik kan ook niet wachten op het doorzitten, vind het prettiger rijden en mijn benen zijn stiller.
Balen Sterre, ik duim voor je dat het meevalt.
Wat gaaf dat er al zoveel naar het L1 mogen! Ik hoop in 3, maar eigenlijk al in 2 wedstrijden ook al zover te zijn. Maar eerst nog even heel hard oefenen O:)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:37

@Hananass; lekker naar de L1 gaan! Weer een nieuwe uitdaging en wellicht vlieg je ook door die klasse heen.

Hier lijkt het einde van een blessure in zicht, dus hopelijk kan ik haar tot einde jaar weer goed op conditie brengen en in het nieuwe jaar weer gaan starten!

@Sterre98; dat klinkt hetzelfde als wat wij hebben gehad. Echo laten maken en het viel gelukkig mee, ik begin nu weer op te bouwen, maar heel langzaam en veel koelen en icepack om.

Hier worden wedstrijden ook afgelast, maar dat is omdat er zo ontzettend veel zijn. Maar goed, eerst weer 100% en dan ga ik weer rondkijken!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:55

Ja echt apart, hij is linksachter dik, rechtsachter heeft hij (helaas weer) rotstraal, (we blijven maar behandelen..)
En ook op rechtsachter loopt hij niet fijn.

Echt heel gek..

Afbeelding

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:05

Ojee dat ziet er herkenbaar uit. Dierenarts bij gehad? Ik ben als de dood voor dikke benen, gelukkig was het bij mij na een paar dagen over. Wel drie keer per dag koelen en icepacks om.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:03

little_birdy schreef:
Hananass schreef:

Super netjes
Gewoon doen valt alles mee hoor

Lootje1991 schreef:

Balen .
Hoe ver wil je rijden met de trailer ?
Want je kan ook meedoen voor appels en peren niet officieel zeg maar

Op zich maakt het mij niet uit hoe ver met de trailer. Binnen half uurtje 45 min vind ik acceptabel. Maar ik wil gewoon geen bb starten ivm nu nog inschrijven bij vereniging. Dan wacht ik wel tot volgend jaar en ga ik gewoon b starten :)

Onee dat been ziet er niet lekker uit. Veel sterkte :(:)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:31

Nee hoefsmid alleen, die dacht dus dat het in de pees zat.

Maar idd koelen en wandelen nu

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 09:36

@sterre balen van dat been!

Ik heb vandaag wedstrijd, ik heb er super veel zin in!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:31

Wat rot Sterre! Dat been is toch behoorlijk dik.

Hoe zijn de wedstrijden gegaan dit weekend?

Ik had een succesvol oefenrondje. 2x 1e en 219 en 215 punten. Veel 8en maar ook 4en dus fijn gepunt. Nu op naar de laatste selectiewedstrijden en deze vorm proberen vast te houden :7

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:37

Sterre wat jammer! Hopelijk knap hij snel op.

Hoe is je wedstrijd gegaan murphypower?

Wat een monsterscores zeg Dee_Es :oo Mijn PR in de B is 193 en ik start in december mijn eerste L wedstrijdje :))

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 07:06

3e geworden met 198 punten! Super trots aangezien het pas onze eerste keer samen was <3

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:48

Klinkt als een super debuut murphypower. Heb je maar 1 proef gereden?

KH, succes alvast in de L1. Jij rijdt KNHS met een manegepaard toch? Dat is wel even een stukje lastiger natuurlijk want ik neem aan dat je die niet iedere dag kan rijden?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:43

Klopt Dee_Es! Ik heb daarom ook besloten om hem deze maand te leasen, dus ik rij hem nu 4x per week en ik heb daarnaast 3 prive lesjes ingepland. Mijn debuut staat op 2 december, dus als het nu niet goed komt weet ik het ook niet meer haha! :D

Het is een fantastische pony die altijd graag zijn best doet <3

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door KirstenHorse op 05-11-18 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt