[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:01

Die letters ben ik altijd kwijt. Zeker de eerste keer! en ook als ik een tijdje niet gestart ben.Thuis heb ik geen Z letters (ook geen Z baan trouwens) en rij ik altijd de oefeningen daar waar het uitkomt en niet op de letters.
Wat fijn zo'n paard EFDT! Dat rijdt wel heel simpel dan :o ben je zo de Z1 weer uit ;)
Ik heb echt ruzie gemaakt met mijn paard afgelopen weekend. Heel zielig maar vond mezelf nog zieliger omdat ik harder aan het werk was dan hij. Even streng toegesproken dat hij echt vooruit moet. Altijd. En toen kon ik ineens vliegende wissels precies op mijn hulp en oefeningen zonder dat hij lang werd, traag werd en er uit wilde drukken :Y)
Fijn dat paard en ik weer op 1 lijn zitten :) Nu maar weer eens een wedstrijdje plannen :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:12

hahaha herkenbaar... en het lijkt ook allemaal op elkaar qua klank
Beeeee veeeee Eeeeeee Peeeeeee Czzeeeee Deeeeeee Geeeeeee :x

Eclare

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:20

Haha ja daar heb ik ook wel eens last van!

Ik had er ook laast van Vibabu, hing het in de lucht? Ik heb hem nadat het nog steeds niet lekker bleef gaan maar 1 dag met lange teugels gereden. Hij leek het gewoon even niet leuk te vinden allemaal. Nu komt het gelukkig langzaam weer terug. Morgen les en dan dit weekend wedstrijd dus ben benieuwd hoe dat gaat. Paar weken terug had ik er al het vertrouwen in maar nu niet meer echt :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:23

Ach, in de m2 kon ik niet een keer normaal aangaloperen in de tweede proef. Gewoon doen of je gek bent en weer door.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:04

Zal dat het zijn Eclare ;) Die van mij is nooit de vlotste maar ik was het nu even zo zat! Het lijkt wel alsof ik hem wakker heb gemept ofzo want ineens gingen z'n oren naar voren ipv ongeïnteresseerd naar achter. Die van mij heeft best een afwisselend leven en zo vaak hoeft hij niet hard te werken.

Het lijkt inderdaad ook nog eens op elkaar. Bij ons in de buurt heb je nog wel eens een Z baan met van die kleine bordjes die recht op de baan staan. Die zie je dus ook niet als je er langs rijdt en moest je naar de overkant van de baan kijken om te zien waar de letter aan jouw kant zat zeg maar.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:19

Stoute paarden haha! :)
Die van mij is nooit stout..
Alleen tijdens mijn Z debuut deed hij iets wat hij nog nooit had gedaan, 2 ringen naast elkaar, degene naast mij galoppeerde en ik ernaast in uitgestrekte galop, haar paard maakte een noodsprong om het één of ander, zo erg dat die van mij daarvan schrok en ook een enorme sprong maakte, was een mooie pas de deux met zn tweeën! :)

Trouwens, iemand ervaring met een Baucher trens?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:25

Ik ben bang dat ik ook helemaal de kluts kwijt ga zijn in de z baan. Ben heel benieuwd als het zover is.

Daarintegen, als hij het zo op zijn heupen heeft kom in er nooit haha :p
Die van mij is echt een spook, kan echt staken, wegspringen, bokken, slaan naar m'n been, teveel nadenken en zijn eigen plan trekken.... Van alle markten thuis die boef... :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:41

Wauw Vonneke, wat een power zeg!!! Wietse kan al een heel eind terug, alleen blijven voor en achter niet evenredig. Gek genoeg gaat achter actiever dan voor. :+ Maar inderdaad dat vasthouden is moeilijk, dat snapt hij nog niet.

Eclare, wat balen zeg dat je het zo druk hebt op je werk! Ik weet inmiddels hoe lastig het is als je dagen zo vol zijn om je trainingen te plannen. Je hebt je hoofd er gewoon niet 100% bij en dat is moeilijk. En als je paard dan niet helemaal in zijn doen is is het nog moeilijker!

Welkom aan de nieuwkomers en de herintreders! *\o/*

Droversrun, tot wanneer blijf je rijden? Je merrie is drachtig toch?

Optiwolk, al een idee wat voor zadel het gaat worden, of valt het allemaal wat mee? Ik heb wat dat betreft echt geluk! Op die van mij past bijna elk zadel :oo Was wel grappig, een poosje terug is hij meegeweest naar een avond bij Christa Larmoyeur, daar werd hij besproken/lineair gescoord ten opzichte van een KWPN'er. Opmerking over de schoft waar hij een beetje een gebrek aan heeft: "Is moeilijk om een zadel te vinden voor zo'n paard." Dat moest ik dus tegenspreken. En dat voor een Fries! *\o/*

EFDT, gefeliciteerd met je debuut! Oriëntatie qua letters zit bij mij wel goed. Maar inderdaad het bezig zijn met rijden valt echt tegen! Nu weet ik ook wel dat het voor mij het eerst is in deze klasse en altijd wil presteren. Tsjah, wat zal ik zeggen... Ik wil graag laten zien aan de mensen die ooit zeiden dat ik niet goed genoeg was voor een bepaald paard, dat ik het echt wel kan. Dat moet ik loslaten en dat wordt ook steeds beter gelukkig. Maar ik weet zeker dat het meespeelt. :j

Wat betreft de letters... Paarden Rennen Snel Voort.... Sindsdien mis ik nooit meer een P, R, S, of V. :P

Mijn huis is af... _/-\o_ Dat geeft een hoop rust in het hoofd! Ben nu aan het inpakken, dat valt natuurlijk behoorlijk tegen. Maar het moeilijkste is klaar. Er moet nog een hoop spullen gekocht worden (borden, bekers, kopjes, glazen etc.), en er moeten nog heel wat meubels komen. Maar dit weekend ga ik echt over en heb ik eindelijk weer ruimte om normaal te rijden. Nu duimen dat mijn wedstrijd van volgende week vrijdag doorgaat!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:03

Die van mij bewaarde altijd juist een geheime trucendoos voor in de ring :+ daarin zaten meestal kabouters, extra uitgestrekte galopstukken en hindernisjes in de vorm van witte hekjes...

Heb echt zo veel protocollen waar "grappig" paard op stond, hij deed het ook nooit echt kwaad of dwars, meer uit joligheid.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:03

Hoii, mag ik hier ook mee komen praten?
Ik had me gemeld in het Z2 debuut topic, maar voorlopig loopt ie nog wel Z1 denk ik. Paard had zichzelf licht geblesseerd in een veel te frisse bui en nu net de eerste meters draf er weer op zitten.
Daarbij komt dat ie nog niet heel veel van de wissels snapt, dus ik heb besloten lekker verder te knutselen in het Z1, zodat ie zonder druk de wissels kan gaan leren begrijpen.
Paard is een 10 jarige belgische springer :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:08

Welkom! :D
Ik zit nog semi illegaal in dit topic aangezien ik nu even niks rij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:27

Wat is het hier druk! Maar ga een poging doen om bij te lezen, sorry als ik mensen vergeet :o

Safrou, zaten wij niet samen in het m1 of m2 topic? Opvallend dat bij jou in de regio veel mensen toch tegenvallen in het Z terwijl het in het M2 wel goed ging. Heb niet echt een idee hoe het hier in de regio is, vind wel dat redelijk wat mensen hun 10 wp bij elkaar moeten sprokkelen en dan meteen naar het Z gaan, maar dat is volgens mij niet regiogebonden.

Optiwolk, vervelend dat je problemen hebt met je zadel, hopelijk snel een fijne oplossing.

EFTD gefeliciteerd met een mooi debuut, helemaal als er nog zoveel beter kan!

Mellamoshan jammer dat het niet lukte zoals je gehoopt had bij je eigen vereniging, hebben jullie vaker last van spoken en spanning?

Vibabu: fijn dat jullie nu weer op een lijn zitten, was het dus even nodig om het achter zijn vodden aan te zitten. Zie jij al z2 start?

Eclare vervelend even een dipje, hopelijk na de les morgen weer meer vertrouwen in

Liss dat is ook vervelend maar overmacht. Ik heb een vorig paard wel eens met een baucher trens gereden, had toen geen toegevoegde waarde.

Janine fijn dat je huis klaar is! Succes met de laatste loodjes en het overhuizen!

C_alsemgeest, vond jij vast minde grappig zelf :+

Noukie welkom!

Ik vandaag les gehad, had zelf losgereden en toen instructrice kwam, moest ik meteen de proef maar rijden zodat we dat ook maar gehad hadden :D Hadden alleen de normale letters dus was nog een beetje gokken maar op zich viel het me niet tegen. Daarna heel flink aan de slag gezet, hadden vakantie gehad en dat was duidelijk te merken, ben dan vooral zelf te lief, maar wel heel fijn afgesloten. Volgende week weer een half uurtje en tussendoor nog een keer naar de club om viertal te trainen voor de hippiade, dus dan het andere proefje maar eens doorrijden zodat in ieder geval beide heb geoefend voor ons debuut. Op stal helaas ook maar 20x40

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:33

Leuk zeg Haike, welke klasse? Heb vorig jaar ook viertal gereden. Helaas enige 4 in de nieuwe klasse ZZ, dis ging het in handicap. Misschien kom ik nog kijken, even kijken hoe druk ik het heb met huis. Vanuit Groningen zijn we snel een hele dag zoet!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:34

Nou viel meestal wel mee... kon altijd heel erg om hem lachen.
En op een enkele keer uit bellen na (wat logisch is als je de ring uit verdwijnt het naast gelegen bos in... :') ), heb ik meestal mijn punten wel gereden :P

Maar hij had ook echt wel lol in wedstrijden... altijd al twinkeloogjes met vlechten. Heb ook bijna geen foto's van rijden waar de oren er niet op stonden... op een uitgestrekte galop foto na waar ik "hoooooo" aan het fluisteren was :')
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 16-08-17 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:35

Haha mijn paard kan ook hele gekke dingen doen tijdens proef :P

Wij hebben op stal gelukkig wel een Z bak! Of nouja 20x 55 is die wel met Z letters. Dus dat wil prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:45

Janine1990 schreef:
Leuk zeg Haike, welke klasse? Heb vorig jaar ook viertal gereden. Helaas enige 4 in de nieuwe klasse ZZ, dis ging het in handicap. Misschien kom ik nog kijken, even kijken hoe druk ik het heb met huis. Vanuit Groningen zijn we snel een hele dag zoet!

Start zelf in het M-viertal, maar onze club heeft ook een L-viertal dus gaan gezellig met een flinke groep naar Ermelo!

Mooie foto c_alsemgeest! Fijn dat je er zelf ook wel om kon lachen, en knap dan nog zo je punten kon rijden.

Ik wil ook een z-ring op stal, maar die gaat er echt niet komen helaas. Gelukkig staleigenaar wel zo lief om elke week mij naar de clubles te brengen en daar wel grote hal dus als het niet te druk is, kan ik daar wel gebruik maken van een grote ring. Heb dan alleen geen extra letters

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:48

Ik had ook geen Z ring op stal, maar ging vaak op de hoeve in naaldwijk mijn proefje onder begeleiding oefenen. Daar heb ik ooit wel gestaan :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:02

De buitenbak bij mij is ook 20x50 geloof ik. Wil prima maar mis dus wel wat letters :D en altijd als ik mijn proef wil oefenen wil het totaal niet dus ik oefen meestal maar onderdelen uit de proef. Of een aantal dingen achter elkaar.

Ik heb ook mijn punten bij elkaar gesprokkeld vanaf de m2. Maakt me niks uit :D ik heb plezier en daar gaat het toch uiteindelijk om toch.

Het z2 topic vind ik niet zo leuk dus ik blijf hier een beetje meekletsen :o o en ik wil ook nog dit jaar mijn debuut met andere paard maken in de z1. Maar die moet nog even de m2 door :o

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:12

De M2 was ik juist na 2 weken uit :')
1x thuis gestart en 13 winst gereden op de almelose ruiterdagen, dat jaar ook finale mogen rijden daar.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 07:08

Ja dan ben je er zo uit natuurlijk als je er dan 13 bij elkaar rijdt :D
Lijkt me erg gaaf de Almelose. Rij je dan op zand of gras?

Bij ons op de rv is de binnenbak ook 20x40 maar buiten een grote baan. Die is dacht ik 60x55.
Als ik daar wil gaan oefenen moet ik echt even de letters prikken. Ruimte genoeg dat dan weer wel

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 07:43

Mooie foto Alsemgeest. Kan me voorstellen dat je er vaak gewoon om moet lachen. Die van mij deed vroeger (en soms nog wel eens) tijdens het halthouden omkijken. Hij vouwde zich dan gewoon helemaal dubbel, en wel gewoon nog netjes met z'n hoofd naar beneden maar hij kijkt dan gewoon om van hé zit je er nog? :+
Doet hij trouwens ook aan de hand, zeker als hij diegene de hem vastheeft niet kent. Beetje paranoia ofzo. Kan er dan ook eigenlijk alleen maar om lachen.

Ik heb gelukkig wel een Z-ring op stal. Wel alleen buiten dus het weer en de bak moeten wel goed zijn wil ik ook kunnen oefenen. Vind het wel veel fijner hoor in zo'n grote bak. Floyd komt veel meer tot zijn recht, doordat hij zo groot galoppeert was ik in een 20x40 bak altijd binnen 3 passen aan de overkant haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:35

mellamoshan schreef:
Ja dan ben je er zo uit natuurlijk als je er dan 13 bij elkaar rijdt :D
Lijkt me erg gaaf de Almelose. Rij je dan op zand of gras?

Bij ons op de rv is de binnenbak ook 20x40 maar buiten een grote baan. Die is dacht ik 60x55.
Als ik daar wil gaan oefenen moet ik echt even de letters prikken. Ruimte genoeg dat dan weer wel

Op zand. Echt een aanrader om naar toe te gaan. Fijn rijden, mooie sport en heel veel gezelligheid!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:45

En nog mega gezellig ook <<)
Dit jaar was het voor mij natuurlijk heel dubbel, zou eindelijk na lange jaren pech weer starten met Uni op de ARD, we verheugden ons er zo op. En dan echt 'ons' want Uni vond de ARD hilarisch... hij genoot echt van alle poespas en de tijdelijke stallen vond die helemaal gezellig... hoe drukker hoe beter volgens meneer. Maar vlak ervoor moest ik hem in laten slapen ;(
Maar ondanks dat toch mee gegaan als groom en me prima vermaakt. En de organisatie is daar gewoon bizar goed, zulke lieve en betrokken mensen.
Alles is op een prima zwanenberg (schrijf je dat zo? :? ) bodem.
Vroegâh toen ik er net ging starten een jaartje of 10 terug was het nog wel op gras, toen zag Uni ook voor het eerst in zijn leven een koe :wow: waardoor ik opeens tussen de trailers zat ipv in de los rij "ring" :P

Dat omkijken is ook erg grappig Eclare :+ (denk voor je punten wat minder? of deed hij het echt na het afgroeten?)
Uni deed altijd met aanmelden zijn hoofd het juryhok in steken om te begroeten... of echt plat met zijn hoofd tegen het glas aan de voorkant naar binnen loeren met zijn pret letter hoofd :+
En 1x heeft die een appel gestolen die een jury voor zich in het hokje op een plankje had staan :=

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:15

Ik wil ook nog steeds eens naar de Almelose Ruiterdagen , maar op een of andere manier komt het er nooit van.
Ik ben trouwens zo iemand die haar Z proeven als Victor-Pieter voor gelezen moet krijgen anders rijd ik zo naar de B ipv naar de P :+

Ja klopt Janine, ze is 15 maart uitgerekend en begint al een beetje uit te dijen op het moment. Ik wil haar zo lang mogelijk blijven rijden/beweging geven. Maar nu is nog even het doel om 4 winstpunten te rijden de komende 2 maanden zodat we Z1 + 10 zijn. Daarna geef ik haar denk ik wedstrijdverlof. Het is ook geen paard dat blij wordt van stil staan dus daarna gewoon rustig door blijven trainen en kijken hoe lang ze het volhoudt :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:10

Nee nog geen idee wat 't wordt van zadel.
Zadelmaker was trouwens met vakantie tot nu toe.
(Ga ze zo even bellen).

Wij hebben overigens een 20x40 binnen en een eeh, 20x50 buiten.
Vroegah was die 18x60, vond ik handiger.
Maar de stal wordt verkocht.

Heb al paar vervangingen op 't oog, daar hebben ze wel ook 20x60.