Hier een filmpje voor de geïnteresseerde!
https://youtu.be/do7lpzwfNVw
(ohja let alsjeblieft niet op de door een S van hand veranderen, deze ging zo slecht dat we gewoon net doen alsof die er niet tussen zat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blue_Berry schreef:Gister langs Countrymill geweest voor een check van mijn zadel maar helaas lag die niet meer goeddus die zijn ze nu aan het aanpassen. Ondertussen heb ik een leen zadel meegekregen, een op maat gemaakte tribal en wat een zadel is dat
het is dat ik het geld niet had maar wauw anders had ik hem gelijk genomen! Vandaag les gehad, op weer een andere locatie! We proberen nu elke week ergens anders te gaan. Dit keer gingen we naar de manege in Elburg aangezien die hun binnenbak ook verhuren voor les, super fijn! Het ging echt heel goed! zooo blij dat hij ontspande ondanks de nieuwe en drukke omgeving. We moeten nog echt aan een aantal punten werken, hij wilt graag teveel binnen stelling pakken dus als ik hem dan wat meer op 2 teugels ga rijden brengt hij zijn kont teveel naar binnen (is ook te zien op de filmpjes voor de oplettende kijker), het verruimen mag nog veeel meer maar ik was al super tevreden met dit beeld aangezien we 2 maanden geleden niet eens normaal in onze eigen vertrouwde bak konden rijden
![]()
(ohja let alsjeblieft niet op de door een S van hand veranderen, deze ging zo slecht dat we gewoon doen net alsof die er niet tussen zat
Blue_Berry schreef:Gister langs Countrymill geweest voor een check van mijn zadel maar helaas lag die niet meer goeddus die zijn ze nu aan het aanpassen. Ondertussen heb ik een leen zadel meegekregen, een op maat gemaakte tribal en wat een zadel is dat
het is dat ik het geld niet heb maar wauw anders had ik hem gelijk genomen! Vandaag les gehad, op weer een andere locatie! We proberen nu elke week ergens anders te gaan. Dit keer gingen we naar de manege in Elburg aangezien die hun binnenbak ook verhuren voor les, super fijn! Het ging echt heel goed! zooo blij dat hij ontspande ondanks de nieuwe en drukke omgeving. We moeten nog echt aan een aantal punten werken, hij wilt graag teveel binnen stelling pakken dus als ik hem dan wat meer op 2 teugels ga rijden brengt hij zijn kont teveel naar binnen (is ook te zien op de filmpjes voor de oplettende kijker), het verruimen mag nog veeel meer maar ik was al super tevreden met dit beeld aangezien we 2 maanden geleden niet eens normaal in onze eigen vertrouwde bak konden rijden
![]()
(ohja let alsjeblieft niet op de door een S van hand veranderen, deze ging zo slecht dat we gewoon net doen alsof die er niet tussen zat
Pien1989 schreef:WoW die telefoon! Gelukkig heeft die de klap opgevangen!
Leuk filmpje blue berry! Ziet er goed uit. Balen van je zadel... een leen zadel is wel super zeg!
Lekker prima donna die zitles! Fijn dat het zo goed ging!
Ik baal echt onwijs. Sneeuw en vorst waren weg dus ik heb weer flink gereden en geoefend om morgen dan toch eindelijk ons debuut te maken maar jullie het raden het al.... afgelast. Ik heb me nu drie keer ingeschreven en het is drie keer afgelast....
weg is goed te rijden maar de bak ligt weer vol sneeuw.
Nouja nu moet ik ff wachten. In de buurt zijn komende weken geen wedstrijden. Dus dan naar Maart. Ik baal echt wel een beetje.
xVerax schreef:Ik heb een tijdje niet echt meegelezen.. Shame on me.
Zal van het weekend even proberen een goede bijleespost te maken.
@Primadonna Houding en zit les is leuk! Heerlijk om even daarop te focussen.
Ik heb aankomende zondag clubkampioenschappen, weet alleen nog niet of ik mee kan doen. Ben getrapt door een pony gister. Op mijn been & arm geraakt. Op mijn been heeft mijn telefoon de knal gebroken, waardoor m'n telefoon nu doormidden is en mijn been alleen maar blauw.. Mijn arm is verder goed gekneusd, maar het lijkt wel aardig te gaan.
Geluk bij een ongeluk dat het 'maar' mijn telefoon is die nu kapot is.. al is dat ook wel heel rot
[ [url=m/yBD8AW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8qjOM2.jpg]Afbeelding[/url] ]
PrimaDonna_ schreef:Nou de zitles vanochtend gehad! Ik was helemaal niet gespannen merkte ik, alleen maar fijnWant gisteren was ik wel beetje zenuwachtig ofzo toen ik eraan dacht. Maar wat is zo'n zitles goed zeg!! Heb echt veel geleerd in 3 kwartier tijd. Galop was wat lastig omdat Don dit al moeilijk vind in de kleine binnenbak, en dan zit er nu ook nog eens iemand op der met balans en zit problemen haha. Maar ze was super braaf! Hadden we touwtje omgedaan zodat ze wat kon zakken en haar hoofd niet omhoog kon gooien. Moest verschillende oefeningen doen;
Linkeroor aanraken
Armen over elkaar
Overgangen rijden op zit
Ademhalingsoefeningen
Zo stom want ik kijk met rijden snel naar de hoefslag voor mij, net tussen de oren door. Maar ik moet meer voor mij gaan kijken. Dit deed ik nu dus wel heel de tijd. Zit echt allemaal tussen mijn oren merk ik..
Wil kijken of ik die 1x in de maand kan doen![]()
Raad het jullie zeker aan!
PrimaDonna_ schreef:[ [url=m/r7PvBz.jpg]Afbeelding[/url] ]
En Don is weer verwend door mij!
Flextrainers HH Brown![]()
Ze heeft ook zilvere maar vind deze wat stoerder
het is dat ik het geld niet heb maar wauw anders had ik hem gelijk genomen! Vandaag les gehad, op weer een andere locatie! We proberen nu elke week ergens anders te gaan. Dit keer gingen we naar de manege in Elburg aangezien die hun binnenbak ook verhuren voor les, super fijn! Het ging echt heel goed! zooo blij dat hij ontspande ondanks de nieuwe en drukke omgeving. We moeten nog echt aan een aantal punten werken, hij wilt graag teveel binnen stelling pakken dus als ik hem dan wat meer op 2 teugels ga rijden brengt hij zijn kont teveel naar binnen (is ook te zien op de filmpjes voor de oplettende kijker), het verruimen mag nog veeel meer maar ik was al super tevreden met dit beeld aangezien we 2 maanden geleden niet eens normaal in onze eigen vertrouwde bak konden rijden
![]()
Saaams schreef:Wat rot van je zadel!! Tribals zijn top zadels!! Ik heb er hier 2 liggen dressuur en spring
[ [url=m/GZ7QDt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TQUXlR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Primadonna, fijn dat je les zo goed ging. Dat je er met zelfvertrouwen op ging komt wel goed tussen Don en jou!
Wij gaan 19 maart weer voor B naar laseur. Maar ze heeft nu bedacht rechtsom niet meer te willen buigendus morgen gaat de juf even rijden. Rechts liep ze eerst heel fijn.
Ghostattack schreef:Wij waren goed op weg maar uiteraard gaat het weer vriezen en kunnen we weer niksZe wordt nu wel minimaal 2 keer gereden door stalgenootje, dus dat is fijn omdat ik veel minder tijd heb met stage. Volgende week zaterdag gaan we naar Country Mill!
Het rijden gaat wel steeds beter, dus ik ben ervan overtuigd dat het puur werkontwijkend gedrag is en niks lichamelijks oid.
[ [url=m/eouaLk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pien1989 schreef:WoW die telefoon! Gelukkig heeft die de klap opgevangen!
Leuk filmpje blue berry! Ziet er goed uit. Balen van je zadel... een leen zadel is wel super zeg!
Ik baal echt onwijs. Sneeuw en vorst waren weg dus ik heb weer flink gereden en geoefend om morgen dan toch eindelijk ons debuut te maken maar jullie het raden het al.... afgelast. Ik heb me nu drie keer ingeschreven en het is drie keer afgelast....
Nouja nu moet ik ff wachten. In de buurt zijn komende weken geen wedstrijden. Dus dan naar Maart. Ik baal echt wel een beetje.
roosjenat schreef:Vandaag weer wedstrijd gehad.
1x BB en 1x B
Het ging ontzettend slecht :p bij het inrijden bokte ze en stond ik er naast Gelukkig wel op me voeten geland. Daarna de proeven in en toen ging ze de hele tijd galopperen en stilstaan en wanneer ze moest galopperen deed ze dat niet. Had opzich nog best goede punten want het was echt best wel slecht.
Me zus heeft 2 rondjes gesprongen met haar en toen waren ze foutloos.
[ [url=m/50qMCn.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7yCwGg.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w840hd.png]Afbeelding[/url] ]
Charlotte446 schreef:xVerax schreef:Ik heb een tijdje niet echt meegelezen.. Shame on me.
Zal van het weekend even proberen een goede bijleespost te maken.
@Primadonna Houding en zit les is leuk! Heerlijk om even daarop te focussen.
Ik heb aankomende zondag clubkampioenschappen, weet alleen nog niet of ik mee kan doen. Ben getrapt door een pony gister. Op mijn been & arm geraakt. Op mijn been heeft mijn telefoon de knal gebroken, waardoor m'n telefoon nu doormidden is en mijn been alleen maar blauw.. Mijn arm is verder goed gekneusd, maar het lijkt wel aardig te gaan.
Geluk bij een ongeluk dat het 'maar' mijn telefoon is die nu kapot is.. al is dat ook wel heel rot
[ [url=m/yBD8AW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8qjOM2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jeetje Vera, daar ben je goed mee weggekomen! Ondanks je telefoon![]()
Hoe gaat het nu met je been?PrimaDonna_ schreef:Nou de zitles vanochtend gehad! Ik was helemaal niet gespannen merkte ik, alleen maar fijnWant gisteren was ik wel beetje zenuwachtig ofzo toen ik eraan dacht. Maar wat is zo'n zitles goed zeg!! Heb echt veel geleerd in 3 kwartier tijd. Galop was wat lastig omdat Don dit al moeilijk vind in de kleine binnenbak, en dan zit er nu ook nog eens iemand op der met balans en zit problemen haha. Maar ze was super braaf! Hadden we touwtje omgedaan zodat ze wat kon zakken en haar hoofd niet omhoog kon gooien. Moest verschillende oefeningen doen;
Linkeroor aanraken
Armen over elkaar
Overgangen rijden op zit
Ademhalingsoefeningen
Zo stom want ik kijk met rijden snel naar de hoefslag voor mij, net tussen de oren door. Maar ik moet meer voor mij gaan kijken. Dit deed ik nu dus wel heel de tijd. Zit echt allemaal tussen mijn oren merk ik..
Mooi dat de zitles goed ging! Nu ook nog met de teugels in je handenPrimaDonna_ schreef:[ [url=m/r7PvBz.jpg]Afbeelding[/url] ]
En Don is weer verwend door mij!
Flextrainers HH Brown![]()
Ze heeft ook zilvere maar vind deze wat stoerder
Mooi! Ik heb er gisteren ook mee in mijn handen gestaanMocht alleen mijn al eerder aangeschafte beschermers voor de voorbenen aanvullen met die voor de achterbenen
[ [url=m/gKpM7S.jpg]Afbeelding[/url] ]Blue_Berry schreef:Gister langs Countrymill geweest voor een check van mijn zadel maar helaas lag die niet meer goeddus die zijn ze nu aan het aanpassen. Ondertussen heb ik een leen zadel meegekregen, een op maat gemaakte tribal en wat een zadel is dat
![]()
Mooi paard heb je, het rijden ziet er netjes uit! Ik hoop dat ze je zadel goed aan kunnen passen.Saaams schreef:Wat rot van je zadel!! Tribals zijn top zadels!! Ik heb er hier 2 liggen dressuur en spring
[ [url=m/GZ7QDt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TQUXlR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Primadonna, fijn dat je les zo goed ging. Dat je er met zelfvertrouwen op ging komt wel goed tussen Don en jou!
Wij gaan 19 maart weer voor B naar laseur. Maar ze heeft nu bedacht rechtsom niet meer te willen buigendus morgen gaat de juf even rijden. Rechts liep ze eerst heel fijn.
Mooie zadels heb je! Ik ben fan van bruin tuig
Vaak is er wel een ander moeilijk iets weer opgelost als ze iets nieuws moeilijk vindenGhostattack schreef:Wij waren goed op weg maar uiteraard gaat het weer vriezen en kunnen we weer niksZe wordt nu wel minimaal 2 keer gereden door stalgenootje, dus dat is fijn omdat ik veel minder tijd heb met stage. Volgende week zaterdag gaan we naar Country Mill!
Het rijden gaat wel steeds beter, dus ik ben ervan overtuigd dat het puur werkontwijkend gedrag is en niks lichamelijks oid.
[ [url=m/eouaLk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Balen zeg... Gelukkig komt er weer beter weer aan!Pien1989 schreef:WoW die telefoon! Gelukkig heeft die de klap opgevangen!
Nee...!! Jeetje, al 3x! Balen ook dat er komende weken geen wedstrijden in de buurt zijn.
roosjenat schreef:Vandaag weer wedstrijd gehad.
1x BB en 1x B
Het ging ontzettend slecht :p bij het inrijden bokte ze en stond ik er naast Gelukkig wel op me voeten geland. Daarna de proeven in en toen ging ze de hele tijd galopperen en stilstaan en wanneer ze moest galopperen deed ze dat niet. Had opzich nog best goede punten want het was echt best wel slecht.
Me zus heeft 2 rondjes gesprongen met haar en toen waren ze foutloos.
[ [url=m/50qMCn.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7yCwGg.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w840hd.png]Afbeelding[/url] ]
Jammer dat het niet zo goed ging. Hopelijk de volgende keer beter
Geen bijzonder paardennieuws hier. O jawel! Vandaag voor het eerst in een leven een wissel geredenWel dmv een balkje, maar toch een paar keer gedaan
![]()
Dan het geen paardennieuws, gisteren een stel kuikens opgehaald, ik ben al helemaal gek op die beestjesHet zijn 5 Brahma hennen in verschillende kleuren (lemon pyle, Isabel, Buff, Colombia en zwart-wit gepareld). Dat gepiep is zo verschrikkelijk schattig
[ [url=m/iAOP9k.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uvPRTI.jpg]Afbeelding[/url] ]
PrimaDonna_ schreef:@Roosjenat: Wat balen dat ze zo vervelend was tijdens het inrijden en je wedstrijd ook niet zoals gepland ging! Volgende keer beter!![]()
@Charlotte: Awhg... wat een leukerds! Wat ga je ermee doen? Hier op stal hebben we ook kippen. Maar er zijn 2 grote die liepen eerst los, toen hadden ze die in het hok gezet en nu lopen ze weer los. Altijd samen, maar Don vind ze niet leuk. Als ik aan kom lopen en ze lopen voor ons gaat Don met haar oren in der nek naar ze toeziet er zo komisch uit!
Hihi ook mooi toch die set!
Wij hebben die in het bruin van BR, maar vind het met een natte bak echt niks. Zuigen zich vol en worden heel zwaar dan.
@Lisa-Jo: Nee geen filmpje of foto's. Eigenaresse was er niet, en instructrice had Don in haar handenIk voelde echt wel verschil, maar vooral omdat ik er nu echt bewust op lette en mee bezig was. Moet mij tijdens het rijden ook echt meer bewust gaan worden van mijn houding.
PrimaDonna_ schreef:Nou de zitles vanochtend gehad! Ik was helemaal niet gespannen merkte ik, alleen maar fijnWant gisteren was ik wel beetje zenuwachtig ofzo toen ik eraan dacht. Maar wat is zo'n zitles goed zeg!! Heb echt veel geleerd in 3 kwartier tijd. Galop was wat lastig omdat Don dit al moeilijk vind in de kleine binnenbak, en dan zit er nu ook nog eens iemand op der met balans en zit problemen haha. Maar ze was super braaf! Hadden we touwtje omgedaan zodat ze wat kon zakken en haar hoofd niet omhoog kon gooien. Moest verschillende oefeningen doen;
Linkeroor aanraken
Armen over elkaar
Overgangen rijden op zit
Ademhalingsoefeningen