[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:42

Ik zag ze voorbij komen in de uitslagen van vrijdag. Mooi dat ze vandaag zo goed hebben kunnen herpakken! Zullen wel geen misselijke parcoursen geweest zijn daar :o Drachten ook op de planning?

Verder vooral veel dressuurresultaten hier.
Wij zijn gister in exloo geweest, lange dag, maar paarden sprongen goed :j

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:10

Mooi dat ze goed sprongen, hoe vond je de nieuwe bodem in de inrijbak? Wij hebben er vorige week ook al een paar keer in gereden. Ik zag trouwens dat ze in Exloo nog op de startlijst stonden, vergeten af te melden. :D

Ik moest ook even slikken van de parcoursen. Volgens mij zijn de pony's voor Drachten afgelast. Ik kreeg in ieder geval een email van de knhs hierover.
Dat van vrijdag was wel mijn schuld. Internationaal is voor mij ook allemaal nieuw, en ik had begrepen dat je één zware tour parcours moest doen met minder dan 12 strafpunten om vandaag de finale te mogen rijden. Bleek achteraf helemaal niet te hoeven, hij had gewoon drie keer lichte tour mogen starten. De zware tour is nog even een stap te ver, ze oefenen wel op die hoogte, maar een parcours is toch wat anders. Dirk was onder de indruk en Boaz reed niet meer , want hij verwacht nooit dat Dirk stopt. Vandaag heeft hij hem echt even achter zijn vodden aan gezeten en dat hielp.
Laatst bijgewerkt door Draver_Dirk op 04-12-16 21:21, in het totaal 2 keer bewerkt

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:11

Lekker Elys dat Leo zo goed gaat!
Gefeliciteerd Sanne en Benthe!
Wauw gaaf hoor, knappe prestatie van Dirk en Boaz!

Mickey gisteren geschoren voor de tweede keer. Dus vandaag lekker in het bos gestuiterd haha :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:18

Zware tour is ook niet niks := Zeker niet in zo'n entourage :o

Wel jammer als Drachten geen ponies heeft dit jaar....Ik ben nog in dubio of wij gaan proberen met twee paarden in de 1* aan de start te komen. Vorig jaar met geen mogelijkheid er tussen te komen en ik heb eigenlijk weinig zin om voor niets twee FEI-paspoorten aan te vragen en een paar honderd euro per paard af te tikken en dan niet te mogen starten :+ (Amazone komt uit het buitenland dus zonder FEI-paspoort mogen ze niet starten.)

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:37

Dat is inderdaad wel zonde geld dan. Ik heb ook nog geen FEI paspoort aangevraagd. Boaz mag alleen volgend jaar nog bij de pony's starten, het jaar waarin hij 16 wordt. Dus ik kijk wel of hij nog één of twee keer in Nederland kan starten en dan zien we wel weer verder.

brittms

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:01

Leuke foto's hierboven van het Voornruiters springweekend :P

En mooi dat er weer fijn is gesprongen dit weekend 8-) Hier was een wedstrijdvrij weekendje, dus niet hoeven groomen!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:14

Fijne resultaten!!

Vandaag een club genootje 1ste geworden in Parijs op "Salon du Cheval"was een 1.20 parcours.
Edit: met een D pony
Laatst bijgewerkt door Jes op 04-12-16 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:19

Leuke foto's en filmpjes voorbij zien komen waar al genoeg dingen over zijn gezegd :)

Ik ben dit weekend naar Exloo geweest. Paard was prima te rijden en goed bij me te houden. Dat was mijn doel, tevreden dus! Soms moet ik iets meer wachten waardoor ik soms wat dicht kwam. Verder foutloos met helaas een tijdfputje. Jammer, de eerste 15 combi's die ik heb gezien hadden allemaal balken op 1 combinatie na.

Aankomende week de dalerveense ruiterdagen op de planning. Op donderdag, en zondag de grote prijs klasse L. Meer die hier heen gaan? Iedere dag zit helemaal vol las ik!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:56

Wat fijn dat iedereen zo lekker gaat!

Ik heb vandaag wat in-uitjes gebouwd en een nieuwe manier van losrijden uitgeprobeerd. Merrie wil nog wel eens duiken waardoor ik een beetje stuurloos raak en mevrouw lekker door kan jakkeren (dan krijg je zo'n leuke vicieuze cirkel). Omdat ze sowieso makkelijk rond loopt nu eens besloten om met losrijden heel erg de neus er uit te houden. Dus wel losrijden maar niet "dressuurmatig". Lijkt goed te werken, ze bleef veel meer kijken naar de sprong en ik kon het tempo makkelijker controleren. :)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:38

gomir schreef:
Zware tour is ook niet niks := Zeker niet in zo'n entourage :o

Wel jammer als Drachten geen ponies heeft dit jaar....Ik ben nog in dubio of wij gaan proberen met twee paarden in de 1* aan de start te komen. Vorig jaar met geen mogelijkheid er tussen te komen en ik heb eigenlijk weinig zin om voor niets twee FEI-paspoorten aan te vragen en een paar honderd euro per paard af te tikken en dan niet te mogen starten :+ (Amazone komt uit het buitenland dus zonder FEI-paspoort mogen ze niet starten.)

Heb ik ook over nagedacht.. om op te geven voor de jonge paarden 1*. Maar ik weet niet of ik het wel aandurf :P is het niet te hoog gegrepen ect.. begin dan te twijfelen. Het lijkt mij wel mooi om het een keer te doen! en ja misschien is het nu wel mijn kans met dat paard, maar ben er toch nog niet over uit :+

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:01

@Change3x: loopt al netjes de 3 jarige :)

Mijn moeder heeft gister mij met de 3 jarige ff gefilmd. https://youtu.be/uRIu8-UWLUE puppy paard actie :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:16

Ik zag wat mooie foto's voorbijkomen!
Gefeliciteerd met je prijs Benthe! Ik zit erover te denken ook naar indoor leunen te gaan. Weet jij of het losrijden daar fijn is?
Leuk paard Change!
Gefeliciteerd met je 2de proef Moonlight, dat gevoel vasthouden.
Jammer van de tijdfout Kimmes.
Marijke: Knap puppypaard met een fijne galop!

Hier rustig weekend gehad. Beetje geoefend op de wissels, in het parcours wil mijn merrie nog wel eens half omspringen en dan overkruisen. Kwartje lijkt dit weekend gevallen te zijn :D .

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:41

Kimmess schreef:
Leuke foto's en filmpjes voorbij zien komen waar al genoeg dingen over zijn gezegd :)

Ik ben dit weekend naar Exloo geweest. Paard was prima te rijden en goed bij me te houden. Dat was mijn doel, tevreden dus! Soms moet ik iets meer wachten waardoor ik soms wat dicht kwam. Verder foutloos met helaas een tijdfputje. Jammer, de eerste 15 combi's die ik heb gezien hadden allemaal balken op 1 combinatie na.

Aankomende week de dalerveense ruiterdagen op de planning. Op donderdag, en zondag de grote prijs klasse L. Meer die hier heen gaan? Iedere dag zit helemaal vol las ik!

Afgemeld voor woensdag voor de Dalerveense ruiterdagen. Dirk is net terug van Jumping Achterhoek, en de andere pony staat al twee weken stil door drukte. Wel zaterdag teamspringen bij de pony's.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:28

Goed internationaal debuut voor Boaz en Dirk. Weer goed kunnen herstellen dus na vrijdag :j

Hoop dressuurresultaten!

Snorlex en Eef_Bam lekker aan het oefenen geweest!

Mickey weer kaal en fris :))

Casciana heeft zaterdag gelopen in Exloo, die liep in haar 2e M parcours knap naar een 7e prijs <3 Trots op m'n paardenvriendinnetje en haar amazone!!!

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:42

Mooie resultaten zag ik voorbij komen!

Leuk dier Marijke!

Mijn paard is nu ook mooi kaal, viel nog mee met het haar wat erop zat :D
Donderdag gaan we weer zadels passen, we zullen zien of er wat tussen zit. :)
Ik rijd hem nu ook al een tijdje niet meer, ondanks de aanpassing die gedaan is, ligt het zadel gewoon echt niet goed. Hij mag nu lekker spelen aan de longeerlijn. :+

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:37

Hier ging vanmorgen vroeg de wekker weer. Niks voor mij om half 6.
BB foutloos met 63 stijlpunten 5de van de 10. Had echt een super gevoel bij het rondje. Ik mocht tempo en afstanden rijden en bepalen. Wel een mindere afstand op hindernis 4 door mijn fout.

Vervolgens B gestart. Begon echt lekker, totdat ik op 4 wat twijfel voelde en heb ik dus wat been gegeven en daar ging mevrouw ook meteen door aan de haal met mijn tempo controle. Hindernissen stond vrij kort achter elkaar, waardoor ik haar niet even goed op de rem kon zetten. Hierdoor 3 balkjes. Nogmaals 63 punten op de stijl.

Nu dood op de bank.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:20

Dat is idd hel vroeg. Jammer dat je de controle wat verloor je tweede ronde.

Gismo heeft weer een wp erbij in de B dressuur :') hij was stront vervelend maar de jury was erg lief. Ook wel leuk voor een keer haha

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:26

Zo vandaag weer een keer gedressuurd in het M. Eerste proef vierde met 194,5 en tweede proef derde met 194. Zo blij hoe het ging *\o/*

Dinsdag mogen we weer een rondje B en L springen :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:44

Geen tijd gehad om alles bij te lezen.. 8)7

Zie in ieder geval een aantal mooie prestaties voorbij komen!

Waar start je dinsdag Elite Deux?

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:45

Change3x schreef:
Geen tijd gehad om alles bij te lezen.. 8)7

Zie in ieder geval een aantal mooie prestaties voorbij komen!

Waar start je dinsdag Elite Deux?

Haha in Den Ham, volgens mij zag ik jou ook op de startlijst staan!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:48

Dat dacht ik al! Alvast succes dan. :)

Ik doe ook mee in Den Ham inderdaad!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 01:18

Ik geloof dat ik toch liever om half zes opsta dan om deze tijd thuis te komen van concours :=
Wat een lange dag vandaag :o Maar wel mooi de merrie van Marijke Elite zien worden :D

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:46

Jij ook veel succes! Ik zie je vast nog wel springen aangezien paarden na de pony's gelijk beginnen :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:33

Gefeliciteerd Goldie, knap voor een tweede keer Maar.
Klinkt als 2 leerzame rondjes moonlight, fijn.
Toch mooi weer een puntje Laura!
Gefeliciteerd met je dressuur Elitedeux!
Succes in Den Ham dinsdag Elitedeux en Change3x.

Vandaag selectiewedstrijd gehad bij de Peelbergen. In de B dubbel 0, 66 stijl en 14e met 13 prijzen. In de L foutloos door het twee-fasen parcours. In de tweede fase de langere lijnen gereden maar wel geprobeerd wat meer tempo te maken tussen de sprongen, dat ging best aardig. Uiteindelijk dubbel foutloos en 15e met 13 prijzen , heb echt een abonnement op net buiten de prijzen rijden :') .

Filmpje van het L parcours:
https://youtu.be/1UswOccAs6I
Ga zelf af en toe niet lekker mee en mijn merrie trekt als reactie daarop de kop naar voren, maar gelukkig al minder dan eerst, is nog een beetje afstemmen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:52

Telt het dan wel voor de selectie omdat je b en L hebt gestart?

Bij ons gaat het aardig.. Afgelopen vrijdag hele fijne les buiten maar toen we binnen parcoursje gingen springen ging het mis, ze stopte weer.. Dus prikken en toen ineens sprong ze toch uit stilstand. Ik vloog er natuurlijk achteraan en pleurde er na een half rondje hangen toch vanaf.. Woensdag nog weer keer trainen en dan vrijdag wedstrijd. Fingers crossed

Jullie gaan goed zeg! jammer Eef dat je er steeds net buiten valt.
Gefeliciteerd marijke met je elite merrie!