Vervelend trysteffie, mag je ondertussen weer op pad van staleigenaar?
Mara opnieuw welkom! Knappe vooruitgang geboekt in 2 weken tijd, als je dat zo volhoudt vlieg je het m door! Voor selectie kan ik nog weinig zeggen nu, kan nog veel gebeuren de komende 2 wedstrijden.
Elitedeux ook gefeliciteerd!
Alice, dan lekker gaan wakeboarden en paardlief op gemak laten revalideren en dan opbouwen. Als geen of weinig zin in hebt, ook even nieuwe forceren denk ik.
Pally, je mag zonder handschoenen starten idd.
Wij afgelopen week lekker paar dagen weggeweest, vanmorgen weer simpel wat gereden en nu op naar 3e selectie volgende week
Ja mag gelukkig weer weg dus volgende week hebben wij weer onze M1 debuut hopelijk dat we dan wel een winspunt krijgen want hij loopt de laatste tijd echt super fijn
Hoi allemaal, mag ik bij jullie komen aanhaken? Over een maand staat ons M1-debuut gepland.
Ik heb een eigenwijze Indoctro. Dressuur is niet onze sterke kant, maar daarom juist ook een uitdaging. Eerst was M ons einddoel, maar nu we er zijn wil ik toch nog verder. Het plafond is nog niet in zicht.
En fijn dat je eindelijk weer op pad mag trysteffie!
SteffiiY
Geplaatst: 01-05-17 16:50
Wij zullen einde deze maand ook ons debuut hebben in de M1 Weet iemand of ze heel streng zijn als je 1 pasje lichtrijd? Bijvoorbeeld overgang galop/draf vind ik de eerste pas heel lastig om te blijven zitten, daarna is het geen probleem.
Myca
Geplaatst: 01-05-17 17:13
Hier heb ik een foto van ons, afgelopen weekend op Texel:
En een foto van een paar weken terug van een PTV training.
We doen niet alleen dressuur. We doen ook aan WE en TREC en af en toe een buitenrit.
En voor de rest die weet weg zijn geweest, gefeliciteerd met de behaalde punten.
Alejandro gaat as zondag weer mee. Heb deze maand 3 wedstrijden gepland staan. Na 2 wedstrijden staan we op 5 winstpunten, dus mag niet klagen. Gaan maar eens rustig wat M2 proeven bekijken
Alice dat is ook prima toch? Als jij op jou manier maar van je paard geniet. Dat rijden komt dan wel weer. Kan ze helemaal herstellen voor je erop gaat.
Gefeliciteerd Elitedeux, knap koppie heeft ie!
Precies Pally, het blijft lastig maar de aanhouder wint. Het is ook leren om aan te voelen wanneer ze nou precies goed zijn. Bij mij is het verschil in gevoel tussen te lang tonen en netjes tonen echt minimaal. Je mag inderdaad zonder handschoentjes rijden!'
Netjes Peelie, en voor een jong paard is wat rustiger aan helemaal niet erg. Kan je nu vol aan de slag.
Succes alvast haike en trysteffy!
Myca welkom! Leuk dat jullie de smaak te pakken hebben. Uitdaging moet je toch houden dus lekker dooroefenen! En wat een knap paard heb je!
steffiiY ik heb eigenlijk geen idee of ze daar wat van zeggen, want ik doe het eigenlijk nooit haha. Maar leuk dat je je M debuut gaat maken!
ivy_power jullie gaan als een speer zeg, leuk dat je stiekem al naar M2 proeven kan gaan kijken.
Mag ik mij ook melden. Twee weken terug hadden wij ons M1 debuut. Helaas hadden we heel veel spanning waardoor het allemaal niet vlekkeloos ging. Maar toch een winstpunt je kunnen bemachtigen. Nu weer even doortrainen zodat alles wat meer bevestigd raakt
Ik moet zondag weer.... maar met een maand vrijwel niet gereden te hebben en nu alweer 4 dagen griep ben ik erg benauwd wat het ons gaat brengen zondag...
Myca
Geplaatst: 05-05-17 19:00
Herkenbaar Steffiiy, dat eerste pasje draf na de galop kan ik ook niet altijd makkelijk meteen doorzitten. Ik denk wel dat het mooier toont als je dat wel probeert, maar hoe ze dat in de M beoordelen, daar heb ik geen ervaring mee.
Leuke spam m9ara, had je nog een winstpunt?
Goeie start Leonie-M gelijk een winstpunt bij je debuut.
Beterschap ivy_power89, zo te zien vliegen jullie zo de M1 door.
Wij hebben vandaag wat dingen geoefend die in de M nieuw zijn, schouderbinnenwaarts, gebroken lijn in galop. Het valt me niet tegen, maar er is ook nog genoeg werk aan de winkel.
Myca, bedankt. Ik weet niet of het vliegen is... we zijn nu 4 proeven en 5 punten verder. 1 wedstrijd in oktober en 1 in maart
Deze maand 2 of 3 wedstrijden, dan hoop ik klaar te zijn in de M1. Dan heb ik de rest van het jaar de tijd im mn doel te bereiken. Op 31 december Z1 start gerechtigd te zijn whaha
Pally
Geplaatst: 06-05-17 16:11
Welkom Myca en Leonie_M.
Wij gaan morgen weer in de baan. Hij loopt thuis nu echt super! Afgelopen 2 weken veel gelongeerd met de Pessoa, om hem sterker en beter aan elkaar te krijgen. Ik hoop dat we het er morgen ook uit krijgen en dat ik niet vergeet om te rijden
Ivy power succes morgen! Drukke maand dan ook, speciale reden? En meteen naar het M2 met voldoende punten?
Mara leuke foto's. Welke regio start je?
Leonie welkom! Jammer van de spanning naar toch netjes gereden dan.
Succes ook morgen pally, fijn dat het zo goed gaat momenteel!
Wij mogen ook morgen weer, 3e selectie en viertal. Helaas geen fijne proef voor ons deze maand maar ze is wel super in vorm, dus proberen zo goed mogelijk te rijden maar.
@haike. Niet een speciale reden, maar meer omdat ik maand april helemaal niet kon starten en deze 3 wedstrijden op fijne locaties zijn Ik denk dat M2 debuut voorlopig nog niet aan de orde is. Ondanks dat hij fijn loopt, krijg ik hem absoluut niet in een goede middendraf, laat staan een uitgestrekte draf. Hij begint wel meer te komen, maar ik krijg het er zelf nog niet uit. Maak mijzelt ook echt zorgen voor de 20x60 baan in het Z en dan doorzittend de uitgestrekte draf.... Dat is het friezen gedeelte wat in hem naar boven komt...
Iedereen die vandaag moet starten heel veel succes
Pally
Geplaatst: 07-05-17 18:25
Nou ging niet zo goed vandaag....166 & 167. Ik kwam gewoon echt niet meer door met mijn hulpen en vanaf de galop was het helemaal gebeurt. Ongecontroleerd, bokken, verzet, ik weet niet waar hij last van had Baal er wel echt ontzettend van, want ik ging wel met een heel goed gevoel heen.
Hier ook geen geweldige ronde..... handrem erop, veel spanning waardoor ik niet meer normaal kan zitten (fijn zo'n halve fries haha) Maar gezien onze oefentijd (not) van dr laatste neem ik het hem niet kwalijk. 175 en 183 dus wel een puntje..
trysteffy
Geplaatst: 07-05-17 18:50
Jammer meiden!
Hier eerste proef lekker gereden was super braaf aan de hulpen. Maar toch 172,5.. 2e proef was er veel spanning die baan was ook erg eng vond meneer hij was erg kijkerig maar toch 180,5 eigenlijk 182,5 maar was met het binnen komen de verkeerde kant op gegaan
Anoniem
Geplaatst: 07-05-17 20:23
Wat jammer bij jullie allemaal! Zat in de lucht denk ik, bij losrijden ging het echt ontzettend goed maar kon het in de ring niet volhouden, uiteindelijk 185 pt. Gelukkig viertal beter en daarmee 215 en gewonnen