[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:20

Welkom damelza en Danielle, leuke dieren!

Damelza een leerpaard, ook as altijd fijn. Met jouw eigen paard reed je dan ook l2? En langdurige blessure?

Danielle al langer samen aan het rijden? En ook springwedstrijden?

Sofie knap hoor, van jullie beide om zo een parcours te springen!

Lowara vergeten ze concours heeft, maar 1,5 week is nog even toch!

Ik vandaag proefjes gereden, vond wel te doen, morgen les en dan nog eveb puntjes op de i zetten. En zal ook vast wel lukken in l2 na de scores in het l1, maar daardoor ligt de lat ook hoog voor mijn gevoel, want wil die scores voortzetten in l2 dus bang dat niet lukt. :o

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:32

Klopt :j Wel al zo'n 4 jaar terug. Daarna enkel springen en sgw gestart. Wel altijd richting de M1 getraind, maar kwam er nooit van.

Hij heeft een blessure aan zijn tussenpees (achterbeen). Staat nu in een paddock paradise.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:25

Haike, nee hoor, geen springwedstrijden, ik vind een B parcours al best heftig. Gewoon af en toe voor de lol wat springen. Ik heb Comanche ruim 3 jaar.
Jouw L2 debuut zal wel dik in orde komen!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:17

Mag ik me hier ook melden?? Ik ben nu 1x L2 gestart,net geen winstpunt,
over 2 weken gaan we weer :)

Ik start met mijn ruin Amino,hij is (bijna) 8 jaar 1.57m hoog en een afstammeling van
Aron van de halfingerborg x Abel.

Afbeelding

Ik heb ook nog een merrie,Feyda van hoeve de schoof,zij is 12 jaar 1.46m hoog en een afstammeling van
Star x Maestro van de bosrand.
Haar start ik (nog) niet...
Afbeelding

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:00

Welkom Silby!

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:43

Welkom Silby, over 2 weken nieuwe poging nieuwe kansen dan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:24

Welkom silby!

Damelza, dat is een vervelende blessure, wel goede kans op herstel?

Danielle, ik vind b ook nog hoog hoor! Wil binnenkort wel weer beginnen met springen (vanaf april niet fedáan door blessure) en dan als doel keertje BB dit jaar

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:30

Zo is het Daancha!
Ik was verder wel tevreden hoor,we waren is een vreemde bak met veel afleiding om ons heen.
Dus was allang blij dat we normaal de baan door kwamen,Amino is nogal een paniekhaas dus was erg
trots op hem :)
Ik heb zelf ook nog nooit L2 gereden dus is voor ons alle twee allemaal nieuw!

Springen durf ik echt niet :') :=

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:07

Silby, Wedstrijdrijden is voor mij ook meer dan alleen winstpunten rijden, vooral in het begin gaat het er ook om dat je samen groeit op vreemd terrein bijvoorbeeld inderdaad. Dat was bij ons ook een ding waardoor ik lang over de B heb gedaan (alleen in een binnenbaan, gekleurd hindernismateriaal aan de muren, bloembakken, allemaal aan moeten wennen). In de L1 ging het veel harder omdat we veel meer ontspanning hadden. Nu start ik lekker op een aantal vaste locaties die paard en ik beide fijn vinden.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:26

Zo doe ik het ook idd,het L1 ging mij eigenlijk al te snel maar ben toch gelijk over gegaan naar het
L2 omdat het goed voelt.
Weer iets meer uitdaging in de training en lekker samen verder groeien.
ik start ook alleen maar indoor,heel soms pak ik een outdoor wedstrijd mee maar alleen
als het op zand is,op gras starten durf ik echt nog niet aan met hem.
Ik weet wat hij doet als hij in paniek raakt,en zie me al gaan door alle andere ringen,sloten
en andere praktijken.
Het is gewoon een erg gevoelig paard die prikkels langzaam verwerkt,komt er te
veel op hem af dan is het mis,geeft niks daar kunnen we ook aan werken,maar in kleine stapjes :)
Daarom nu ook eens gestart in een vreemde bak,ook om te peilen waar we nu samen staan als
het wat spannender is,wie de touwtjes in handen houd.

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:23

Welkom Silby, leuke haf!

Morgen heb ik weer wedstrijd na 2 maanden, ben benieuwd hoe het gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:52

Flinke uitdaging zo te lezen silby! Maar als hij nog zo spannend vind dan niet juist fijner het wat simpeler te houden op wedstrijd en wat meer ervaring op te doen in l1?

Andere locaties ook altijd weer anders, ik wil komend jaar ook meer ervaring op gaan doen, ook door oefenwedstrijden enz. Tot nu toe pas op 8 locaties geweest zag ik toevallig net op mijnknhs, 16 proeven dus mooi gemiddelde.

Galeo succes! Reden tijd niet op pad bent geweest?

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:45

Dankje! Reden is omdat het tijdje niet zo goed ging. Begin dit jaar weer stukje terug bij af helaas! Ook waren er niet zoveel wedstrijden in de buurt (ik doe alles te voet :) )

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 09:35

Ik begon te merken dat de uitdaging in het L1 er voor hem ook een beetje af was,dus vandaar ook de
keus om over te gaan.
We doen het nu gewoon weer rustig aan,geen druk op de ketel en alleen starten als we zin hebben.
Afgelopen maanden zijn we vaak gestart nu doen we gewoon 1 of 2x per maand.
We hebben verder geen haast :)

Succes vandaag Galeo!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:33

Komt vast helemaal goed Haike :j En al gaat het een keer wat minder dan hoeft dat toch ook weinig te betekenen? 'T blijven levende dieren :)

Succes Galeo!

Welkom Silby, mooie Haflingers heb je zeg, je ruin is behoorlijk aan de maat trouwens :) Klinkt alsof jullie al veel hebben bereikt afgelopen tijd.

Danielle heel herkenbaar, ik heb ook lang B gereden, ik had geen trailer tot mijn beschikking toen en zelf m'n BE ook nog niet, dus ik was afhankelijk van die paar keer dat er wedstrijd in de buurt was waar ik ohz heen kon. Maar dat was te weinig routine, ik moest echt leren om te blijven rijden in m'n proeven, en vreemd terrein was in het begin toch ook erg gek. L1 ging bij ons ook een stuk vlotter inderdaad :)

Ik zou vandaag wedstrijd hebben gehad, die heb ik afgezegd, vond ons er nog niet helemaal klaar voor na onze dip. Wel een hele fijne les gereden gisteren ze liet zich superfijn bewerken en als we dit door kunnen zetten is ze vast snel weer gewoon op ons oude niveau :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:37

Galeo, hoe was het gegaan vandaag? Lastig inderdaad als je alles te voet moet doen!

Fleur, slimme beslissing geweest dan waarschijnlijk, als het gevoel niet fijn is kan je beter doortrainen zodat je weer mooi terug komt op je oude niveau en dan weer lekker starten.

Wij vandaag ons L2 debuut gehad en kon er fijn aan rijden. Ze was iets minder scherp vandaag dan de rest van de week dus halverwege losrijden toch maar spoortje om gedaan maar uiteindelijk toch niet echt nodig gehad. Beide proeven goede en minder goede onderdelen maar over het algemeen dik tevreden!
Na de 2e proef bij de jury geroepen en veel leuke complimenten gehad dat ze het een heel fijn paard vond en erg netjes voorgesteld was. Ze was ook erg verbaasd toen ze hoorde hoe weinig ervaring we hadden samen en moesten dus zo verder gaan dan had ze alle vertrouwen in, dus leuk om te horen.
De uitslag was echt heel ver boven verwachting, nr 2 had 194 en 196 en ik had beide proeven gewonnen met 211 en 219 :o Vond wel duidelijk te hoog gescoord, helemaal nadat net filmpjes heb teruggezien (kan evt per pb verzenden) maar blij met de manier waarop we rond konden rijden en nu. Start volgende week oefendressuur en denk dan tijdje weer weinig op pad en vooral thuis trainen, wil van de zomer de selecties rijden en nu al 6 winstpunten dus gaat iets te snel. :o

Heel trots op m'n galop onderdelen, vinden we normaal moeilijkste nog.

Afbeelding

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:53

Ik ben wel benieuwd naar je filmpje! :D

Ik heb vandaag samen met de eigenaresse ook even proefjes geoefend. Ging nog niet helemaal zoals het hoort. Word sowieso altijd beetje zenuwachtig als mensen kijken haha, en proefje rijden was al zo lang geleden. Maar over het algemeen ging het wel oke, mag allemaal net nog even netter.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:59

Wauw, wat een punten Haike! :):) Ben ook wel benieuwd naar je filmpje :j

Damelza: Haha, klinkt bekend, zenuwachtig worden als mensen kijken. Fijn dat het wel oke ging en altijd goed om je proeven door te rijden zodat je weet waar je aan moet werken :j

Galeo: succes morgen!

Fleur: fijn dat je les goed ging!

Hier verder niet zo veel te melden :P 6 maart weer starten.

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:53

Wat een debuut haike!! *\o/*

Bij mij ging die ook goed! Hij was wat frisjes en was daardoor een beetje drammerig maar ik mag niet klagen. 189 & 192 punten. We zijn weer op de goede weg. :D

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 08:46

Fleur, als het net niet lekker voelt zou ik ook even thuisblijven van wedstrijd. Je levert op wedstrijd vaak nog iets in. En lekker belangrijk, gewoon over een paar welen alsnog.

Haike, 6 winst, lekker hoor! Doe het je niet na. Rij je niet gewoon zwaar onder je niveau? :P Ik vind jouw paard trouwens prachtig! Ik hou sowieso erg van vosjes.

Damelza, ik leer de laatste tijd de lijntjes met aandachtspunten uit mijn hoofd (stuk of 6 onderdelen achter elkaar) en neem die mee in de training. Hele proef kan ik niet uit mijn hoofd maar vind dit fijner dan speciaal iemand laten voorlezen, gaat bij mij met oefenen minder lekker dan als ik het zelf doe.

Galeo, ook hele mooie punten! :)

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 09:40

Zo Haike wat een super punten. Gefeliciteerd!!! Ben ook wel benieuwd naar je filmpje. Kan ik misschien nog wat van leren.
Galeo ook super punten, daar kan ik nu alleen nog maar van dromen. Maar we trainen mooi verder.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:52

Holy (...) Wat een debuut zeg Haike! Dat belooft wat.
Ik ben ook heel benieuwd naar een filmpje, aangezien ik graag vergelijkingsmateriaal zie, ookal rijd ik een haflinger.

Fleur, een fijne goede les geeft ook altijd weer moed. Hopen dat het nu zo door blijft gaan.

Ik heb het hier de afgelopen maanden rustig aan gedaan. Weer even helemaal terug naar de basis en nu weer aan het oppakken voor het M1. Vind het wel erg lastig aangezien het lijkt alsof ie het allemaal niet meer weet. Als je, je tijdens het rijden op iets anders focust en dan 2 lessen erna het andere er weer bij pakt lijkt het of hij het gedeletet heeft. Snappen jullie 'm nog :')

28feb en 20maart een clinic, die van maart bij Danielle Heijkoop, ben heel erg benieuwd. Hoop dat beide clinic gevers ons tips kunnen geven over het meer sluiten, dit ging een paar maand terug best wel goed en nu lukt t even niet. Hij gaat pas sluiten als ie helemaal in paniek is en dat willen we niet. Twijfel nu ook heel erg of ik in maart ga starten, planning was van wel, maar vind t moeilijk.

En Galeo gefeliciteerd met de winstpunten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:59

Damelza, slim nu vast geoefend hebt, nog even de tijd ook toch voordat officieel gaat starten? En nog maar vaak oefenen dan met publiek!

Galeo, gefeliciteerd, knappe punten ook weer!

Danielle, dank je. Zo onder niveau rijden we niet hoor denk ik, natuurlijk hadden we gisteren leuke punten maar dat zal meer uitzondering zijn. Train ook liever niveau vooruit dan steeds net niet. En zo lang is ze ook nog niet onder het zadel als ik ga kijken hoelang nu echt mee aan het rijden ben, dus eerst maar ervaring opdoen.

Pauline, slim een stapje terug nar de basis, die blijft toch het allerbelangrijkste. En raar dat hij zo kwijt lijkt te zijn af en toe, dan stapje terug wel even heel goed denk ik, eerst dat meer bevestigen.

Als het goed is iedereen filmpje gehad nu die wilde?

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:29

De basis is ie gelukkig nooit kwijt, daar kunnen we meteen op terug vallen gelukkig. Dat is er wel ingehamerd haha. (Ookal kan de basis natuurlijk altijd beter)
T zijn maar kleine dingen die die kwijt is maar het is wel een beetje jammer.

Vind het een fijne proef om naar te kijken Haike! Zou me niks verbazen als je de volgende wedstrijd ook zulke punten rijd.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:41

Wauw Haike wat een monsterdebuut _O_ Ik ben ook wel benieuwd naar je filmpje :j

Galeo gefeliciteerd :D Keurige punten, helemaal na zo'n tijd niet te zijn gestart :)

Damelza, fijn dat je dan even kon oefenen, herkenbaar.. Ik vind/vond proefjes ook nog echt wel heel iets anders dan 'gewoon' rijden, daarom oefen ik m'n proeven juist ook vrij vaak, ik moet echt nog leren om wat handigheid in m'n proeven te krijgen en gewoon fijn te blijven rijden, dat gaat steeds beter overigens. Kan me voorstellen dat als je al meerdere paarden hebt uitgebracht en ook op hoger niveau, zoiets een stuk vanzelfsprekender is, maar voor mij niet in ieder geval :Y)

Klinkt ingewikkeld Pauline, gek dat hij dingen zo kwijt lijkt te raken. Fijn dat je in ieder geval een fijne basis hebt, dan kun je vanuit daar weer verder werken.

Klopt wat je zegt Danielle, op wedstrijd kan ik toch nooit zo fijn rijden als thuis, dus ik wil haar ook gewoon fijn hebben thuis, voordat ik op wedstrijd verschijn. Nou heb ik echt wel wedstrijden gereden die niet super voorbereid waren, ga niet om ieder wissewasje m'n wedstrijd afzeggen, helemaal niet als de sluitingsdatum al geweest is, maar dit was gewoon nog even te snel.

Gelukkig gisteren ook fijn kunnen rijden, vandaag maar even een dagje rust, 't sneeuwt hier al de hele dag :7 Hopelijk kunnen we deze stijgende lijn voortzetten en over een paar weken weer denken om te starten. 'T is een paard van diepe dalen en hoge pieken binnen redelijk korte tijd, dus ik verwacht ook niet dat het nog maanden kost om weer op niveau te komen :)