Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Netje schreef:Mijn dochter is dit weekend voor het eerst sinds maanden weer eens gestart met Luca S en werd 2 x eerste tussen de paarden met mooie winst !
Ze had 2 x een 8 voor verzorging en daar was ik heel trots op, want Luca is net geschoren en ziet er uit als een vieze schimmel: manen en staart zijn nog wel in lijn met palomino kleurtje (meer beige dan wit) maar zijn lijf is beetje grijsachtig/wit nu. Ze heeft echt uren staan poetsen en wassen om de staart en manen een beetje tot één geheel te laten worden. Gelukkig werd het beloond![]()
Ayasha schreef:Met Sam heb je gewoon heel, heel veel geduld nodig.Sam kent alleen maar extremen.
Niets er tussen in... En als je iets nieuw met 'm doet kan ie daar behoorlijk heftig op reageren. Ik vermoedde dat ie gewoon zo debiel deed omdat ie eigenlijk bang was voor de balken (stel je voor dat ze bijten) en dat lijkt inderdaad geholpen te hebben.. En balkjes vind'k sowieso wel leuk in de dressuurtraining.
Dus twee vliegen in 1 klap!
Maar was zo trots op 'm dat ie niet alleen beheerster sprong (op die ene keer na) maar dat ie ook zodanig bij me was ondanks dat er nu ineens twee sprongen stonden, dat ie steeds in de galop lande die ik "aan gaf" vlak voor de sprong (en het feit dat ik tijd had om dat te doen zegt ook al wat.).
Ik zou dolgraag eens een parcoursje springen met Sam maar dan moet ie wel eerst thuis braaf springen natuurlijk.(stiekem zou ik graag mijn initiator met Sam willen doen, mijn ingangsexamen voor instructeurs-diploma, maar da's 1.10m... Al denk ik wel dat ie dat zou kunnen met wat training maar de vraag is of ik hem zo ver ga krijgen.. Maar als ik dit begin al zelf kan maken, dan wil mijn man of mijn smid (ook springruiter) me misschien wel wat lesjes geven.. En wie weet kan het dan tegen eind van volgende zomer toch wel om het eens te wagen.. Het is een B parcours dat ze moeten kunnen springen.. (en ik ook)... Wel heel netjes.. Maar alsnog, kan toch niet dat ik daar jaren over zou gaan doen ondanks dat ik dressuurprikker ben...?
__Astrid schreef:Zal t nog even zoeken naar normaal wel, sinds vorig jaar is nieuw niveau erbij gekomen omdat de overgang te groot was!