[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper2010

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:49

Gister met mijn tinker wedstrijd gehad tussen de paarden. Ze is 3 jaar en het was de 2 de wedstrijd voor haar. We kregen meer leuke reacties dan negatief wat ik niet had verwacht. de reacties waren super leuk en toch 2de geworden. Ben super trost op m`n meisie *\o/* .

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:25

Hier een grote E pony dat gelukkig wel.
Van kleine pony's werd hij alleen maar groter want dat vond die altijd wel cool :')

Nu bij de paarden had ik m toch wel 10cm groter gewild, hoewel t voor mij dan lastiger zou zijn om er dan met mn korte pootjes bij te kunnen.

De mijne heb ik in oktober geschoren. nu zweet die gelukkig niet snel (al wel weer flink in het haar) maar drogen na het wassen duurt wel redelijk lang. tegen januari gaat het apparaat er als het goed is nog eens over. maar dat is puur omdat hij moeite heeft tegen het voorjaar uit zijn haren te komen dan is het niet fijn voor hem als hij dik in het haar zit nog van zijn wintervacht en na Januari wil ik hem eigenlijk niet meer scheren.

Leuk is dat Pepper gefeliciteerd!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:39

Fijn Pepper!! Leuk met zo'n jonkie meteen zo goed presteren!! Dat zegt toch wel wat over de opleiding!! :D

Wij mogen komende zondag weer. Vandaag lekker gesprongen met 'm. Sam is best een druktemaker en de eerste poging werd ie zo heet dat ie als een halve gare naar die hindernissen toe vloog. Mijn man vond zelfs geen manier om hem beheerst te laten springen ondanks dat die internationaal gesprongen heeft.. En hij wilde me geen les meer geven omdat Sam zo onnozel deed en hij bezorgd was om mij (Ik heb een hele stoere vent, tot het over mij gaat... Wat heel lief is en ook best leuk want kan altijd bij 'm terecht en voel me altijd veilig bij 'm maar in dit soort gevallen is het wel irritant. :') ) dus hij wilde me niet meer helpen met Sam, ik moest maar een kalm paard zoeken en dan zou hij me het wel les geven.. _O- (goed wetende dat er echt geen extra paard bij ging komen dus ik denk stiekem hopend dat ik dat springen uit mijn hoofd zou zetten want ja ik moest maar eens vallen.. _O- Ik hoop voor hem, dat hij het tegen beter weten in hoopte want hij zou moeten weten dat als ik iets in mijn kop heb, dat ik niet meer loslaat.. _O- )

Ik wil geen kalm paard bij, ik wil met Sam! Dus afgelopen twee weken gewoon elke dag balkjes mee genomen in de dressuurtraining. Een keer 3 achter elkaar, dan weer gewoon een balkje op A en eentje dwars op de B-E lijn (enfin eigenlijk een paar meter meer richting de a maar goed) en die gewoon telkens mee genomen in mijn voltes, in draf en galop. Tot ie dat zo gewend was dat ie 1. zelf begon te kijken om goed uit te komen en 2. er niet meer als een gek overheen ging.

En vandaag 1 balkje bij A, 1 hindernis op de F-E diagonaal gezet (korte dus) en eentje op de E-M diagonaal gezet. Wel maar 20cm hoog oid (een emmertje hoog. _O- ).

Eerst weer balkje genomen en zo los gereden, toen ie los was, galopje over balkje en de diagonaal genomen en warempel... Hij bleef braaf in het ritme... Na een paar fijne sprongen langs twee kanten het geriskeerd en hindernis 2 er bij genomen en opnieuw... Hij werd wel pittig maar hij bleef controleerbaar. Een keer schoot ie onder me uit en kwam ie niet meer uit en moest ie zichzelf redden. Terug gepakt en de volgende hindernis liet ie zich weer controleren. Lesje geleerd dus! :D
Ben helemaal trots op mijn kleine druktemaker!!

Als mijn man dadelijk thuis is heel happy vertellen en misschien wil ie ons nu weer helpen!! :')

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:40

Sjolvir schreef:
Die ploffen inderdaad vaak, vinden veel paarden bijzonder.

Evita die stopt al als ze er eentje aan de andere kant van de bak ziet afkomen.n:') _O- schijtluis. :=

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:43

Hahahaha Ayasha... Je hebt d'r me eentje hoor. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:50

Met Sam heb je gewoon heel, heel veel geduld nodig. :D Sam kent alleen maar extremen. :j Niets er tussen in... En als je iets nieuw met 'm doet kan ie daar behoorlijk heftig op reageren. Ik vermoedde dat ie gewoon zo debiel deed omdat ie eigenlijk bang was voor de balken (stel je voor dat ze bijten) en dat lijkt inderdaad geholpen te hebben.. En balkjes vind'k sowieso wel leuk in de dressuurtraining. :j Dus twee vliegen in 1 klap!

Maar was zo trots op 'm dat ie niet alleen beheerster sprong (op die ene keer na) maar dat ie ook zodanig bij me was ondanks dat er nu ineens twee sprongen stonden, dat ie steeds in de galop lande die ik "aan gaf" vlak voor de sprong (en het feit dat ik tijd had om dat te doen zegt ook al wat. :D).

Ik zou dolgraag eens een parcoursje springen met Sam maar dan moet ie wel eerst thuis braaf springen natuurlijk. :j (stiekem zou ik graag mijn initiator met Sam willen doen, mijn ingangsexamen voor instructeurs-diploma, maar da's 1.10m... Al denk ik wel dat ie dat zou kunnen met wat training maar de vraag is of ik hem zo ver ga krijgen.. Maar als ik dit begin al zelf kan maken, dan wil mijn man of mijn smid (ook springruiter) me misschien wel wat lesjes geven.. En wie weet kan het dan tegen eind van volgende zomer toch wel om het eens te wagen.. Het is een B parcours dat ze moeten kunnen springen.. (en ik ook)... Wel heel netjes.. Maar alsnog, kan toch niet dat ik daar jaren over zou gaan doen ondanks dat ik dressuurprikker ben...?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:50

Mijn dochter is dit weekend voor het eerst sinds maanden weer eens gestart met Luca S en werd 2 x eerste tussen de paarden met mooie winst !

Ze had 2 x een 8 voor verzorging en daar was ik heel trots op, want Luca is net geschoren en ziet er uit als een vieze schimmel: manen en staart zijn nog wel in lijn met palomino kleurtje (meer beige dan wit) maar zijn lijf is beetje grijsachtig/wit nu. Ze heeft echt uren staan poetsen en wassen om de staart en manen een beetje tot één geheel te laten worden. Gelukkig werd het beloond *\o/* *\o/*

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:58

Gefeliciteerd Netje!!!! Goed zeg! :D

Ayasha: Sorry heb helaas geen tips! Ik ben echt een schijtbroek dus springen is niks voor mij, laat staan springen op een heet paard _O-

M'n vriend heeft vandaag wat foto's gemaakt van ons... :D Dus als jullie nog tips weten hoor ik het graag! :D
Focussed @ [RIJ-ITP] De witte professor en ik

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:02

Ik heb ook niet zo heel veel ervaring met springen. Ik ben niet bang en heb in een ver verleden wel eens parcoursjes gereden maar met een pony die alles zelf regelde... Zelf eentje "leren" springen heb ik nog nooit gedaan... En Sam is wellicht niet meteen beginnersmateriaal kwa een paard leren springen. _O- Maar vooralsnog lijkt dit te werken... (ja iemand die meer springt denkt nu misschien "joh je hebt het warm water niet uit gevonden hoor" maar voor mij is dat wel zo want ik heb helemaal geen spring-ervaring, of geen paarden-leren-springen-ervaring zeg maar. _O- En aan mijn kerel heb ik ook niet veel want zoals ik al zei, denk dat die hoopte dat ik het uit mijn hoofd zou zetten. :') )
Dus ben beetje trots op mezelf en vooral op Sammie dattie zo flink mee werkt met mijn geklommel! Braaf paard! :D

Het is wel leuk, zo snel ie meer vertrouwen kreeg en zelfzekerder werd prikte ie die oortjes naar voren en werd ie super enthousiast maar hij bleef wel bij me. :D
Sam is zo'n heerlijk dier... die geeft zich echt altijd voor 200%.... Good and bad alike.. :') Krijg je 'm pissig gaat ie ook voor 200% er door, da's vaak wel minder, maar houd je'm te vriend dan geeft ie ook meer dan zichzelf in het werk.. :+:
Ik ga even in je topic kijken!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:24

Gefeliciteerd netje
Ayasha knap hoor. Ik ben ook een broekenpoepert wat springen betreft haha vind t knap van je.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:17

Mag zondag ook weer starten. Een onderlinge in de B. Ik heb nog geen startkaart.

Edit: Iedereen nog gefeliciteerd met de behaalde resultaten
Laatst bijgewerkt door bora op 09-12-13 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:21

Netje schreef:
Mijn dochter is dit weekend voor het eerst sinds maanden weer eens gestart met Luca S en werd 2 x eerste tussen de paarden met mooie winst !

Ze had 2 x een 8 voor verzorging en daar was ik heel trots op, want Luca is net geschoren en ziet er uit als een vieze schimmel: manen en staart zijn nog wel in lijn met palomino kleurtje (meer beige dan wit) maar zijn lijf is beetje grijsachtig/wit nu. Ze heeft echt uren staan poetsen en wassen om de staart en manen een beetje tot één geheel te laten worden. Gelukkig werd het beloond *\o/* *\o/*

Tof, dan weet je waar je het voor doet allemaal :))

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:06

lisannee93 schreef:
He wacht eens even... Unitedxwest = Nienke? :)

Klopt! Volg het topic wel, maar reageer maar weinig. Vaak moet ik pagina's terug lezen en dan ga ik daar niet meer op reageren haha!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:26

Ayasha schreef:
Met Sam heb je gewoon heel, heel veel geduld nodig. :D Sam kent alleen maar extremen. :j Niets er tussen in... En als je iets nieuw met 'm doet kan ie daar behoorlijk heftig op reageren. Ik vermoedde dat ie gewoon zo debiel deed omdat ie eigenlijk bang was voor de balken (stel je voor dat ze bijten) en dat lijkt inderdaad geholpen te hebben.. En balkjes vind'k sowieso wel leuk in de dressuurtraining. :j Dus twee vliegen in 1 klap!

Maar was zo trots op 'm dat ie niet alleen beheerster sprong (op die ene keer na) maar dat ie ook zodanig bij me was ondanks dat er nu ineens twee sprongen stonden, dat ie steeds in de galop lande die ik "aan gaf" vlak voor de sprong (en het feit dat ik tijd had om dat te doen zegt ook al wat. :D).

Ik zou dolgraag eens een parcoursje springen met Sam maar dan moet ie wel eerst thuis braaf springen natuurlijk. :j (stiekem zou ik graag mijn initiator met Sam willen doen, mijn ingangsexamen voor instructeurs-diploma, maar da's 1.10m... Al denk ik wel dat ie dat zou kunnen met wat training maar de vraag is of ik hem zo ver ga krijgen.. Maar als ik dit begin al zelf kan maken, dan wil mijn man of mijn smid (ook springruiter) me misschien wel wat lesjes geven.. En wie weet kan het dan tegen eind van volgende zomer toch wel om het eens te wagen.. Het is een B parcours dat ze moeten kunnen springen.. (en ik ook)... Wel heel netjes.. Maar alsnog, kan toch niet dat ik daar jaren over zou gaan doen ondanks dat ik dressuurprikker ben...?

Is sinds vorig jaar verlaagd naar 1m he! <<)
Ik heb ooit eens op het punt gestaan om proef en cursus te doen, uiteindelijk alles moeten afblazen.
Hoop nu stiekem dat met poown gaat lukken, misschien voorjaar 2015, dat moet mss wel lukken na een hele zomer crossen. :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:30

Jep, ze zeggen 1m. Maar de hindernissen mogen tot 1.10m opgebouwd zijn (en in kattevenia doen ze dat ook. :x)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:34

Nee instructeur B (niveau tussen initiator en trainer a en B) staat nu 1m10.
Daardoor is initiator verlaagd naar 90-100cm normaal. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:36

Oh? Dat zou mooi zijn. :)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:38

Zal t nog even zoeken naar normaal wel, sinds vorig jaar is nieuw niveau erbij gekomen omdat de overgang te groot was!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:41

__Astrid schreef:
Zal t nog even zoeken naar normaal wel, sinds vorig jaar is nieuw niveau erbij gekomen omdat de overgang te groot was!

Nou verbaast me niks. Rijvaardigheid dressuur en springen was een belachelijk verschil. De dressuurproef toen was nog geen E proef. Maar springen stond wel 1.10... Instructeur dressuur en/of springen is er tussen gekomen meen ik maar die zijn niet meer discipline-overschreidend meende ik...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:57

Ayasha, jouw aanpak met Sam lijkt me heel logisch. Het "gewoon" maken dat er een hindernis staat.
Hopelijk wil je man je straks toch wel weer les geven met hem.

Baal...
Zaterdag lekker gemend, gisteren rijden weer wat meer opgepakt, na stormweek met buitenritje en snert...
Draaf aan en hij pakt het lekker op denk jippie wordt lekker lesje.. 2 meter verder, @$%@#$^ loopt niet lekker, kreupel.
Dus maar weer naar stal afgedropen.
Wedstrijd voor het komend weekeind afgezegd, hoop dat ze me matsen met startgelden.. (zou zaterdag en zondag starten) en week erna had ik menwedstrijd, ook maar afgezegd.

Mopper...

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:03

Ah jammer! Hoop dat die snel beter wordt! :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:06

Ik hoop het ook sjol, hij is gewoon erg bezorgd. Struisvogelpolitiek zeg maar... :')

Maar als ik nou zo al afstanden enzo kan leren inschatten... De hoogte in moet dan toch niet meer zo'n probleem zijn lijkt me.. toch minder dan wanneer je ook nog afstanden moet leren inschatten. Dus dit kan ik mooi veilig zelf doen...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:08

Kortom als hij je geen les geeft ziet hij het niet, dus gebeurt er niets :D

Toobs had het wel voor elkaar, kreeg nog allerlei lekkers toegestoken van stalgenoot toen hij zijn charmes even liet zien.
(Kan echt de schattige charmeur uithangen)
Gelukkig niet stokkreupel of zo, dus hij heeft er zelf niet echt last van.
Behalve dat ie nu niet de paddock in mag.
Nou ja, ben nog aan de wandel met Sjol, loop toch meestal met 2 paarden en een hond tegelijk, dus sleep meneer ook wel weer gewoon mee aan het handje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:09

Juist! Dat is zijn huidige redenering. _O-

Kunnen jullie startgeld niet terug krijgen met DA verklaring?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:10

Ik denk dat die er meer voor zorgt dat je niks overkomt als hij je helpt, nee? :')